Plavební správa letos eviduje dvojnásobný počet nehod, tři skončily utonutím
Přístav Hluboká nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Na vodě přibylo nehod. Zájem o rekreační plavbu prudce roste.
Na vodě přibylo nehod. Zájem o rekreační plavbu prudce roste.
Je potřeba zavést monitoring licencí kapitánů!
Přiznám se, že když jsem se jednou před lety pod jezem cvaknul a rozsekl jsem si o kámen lýtko tak, že to bylo na jeden steh, tak jsem nesplnil povinnost podle § 31 zákona č. 114/1995 Sb. a nenahlásil jsem tu nehodu plavebnímu úřadu. A nedělá to asi nikdo, takže ty statistiky budou hodně, hodně podhodnocené. Jo a mimochodem je zajímavé, že pokud svou plavbou zabijete někoho, kdo není účastníkem provozu na vodní cestě, tak nejde o plavební nehodu a hlásit to nemusíte. Celkově je docela komické, když se zákony šité na míru parníkům uplatňují na rekreační kánoe, kajaky nebo… Číst vice »
To je věc. Dáte si jedno pivo a musíte vedle nafukovačky plavat, nesmíte na ní ležet. V Německu na dálnici můžete po jednom pivu 150 km/h.
Ode zdi ke zdi a papežštější než papež. A už slyším militantní abstinenty, kteří jedno pivo považují za těžký alkoholismus a 0,2 promile alkoholu za stav těžké opilosti, kdy je člověk neschopen chodit. Pro ně je totiž i 0,01 příliš, vyžadují absolutní nulu a fyziologická hladina jsou pro ně bohapusté lži.
Obávám se, že i když plavete a svoji matračku tlačíte nebo táhnete, tak jste vůdcem plavidla. To máte podobné jako s vozkou jdoucím pěšky podél povozu nebo s osobou tlačící ruční vozík širší než 60 cm – oba jsou řidiči nemotorového vozidla, i když se sami nevezou. Naopak pokud na matračce ležíte, ale nijak ji neřídíte a neovládáte, tak vůdcem plavidla ani členem jeho posádky nejste, ale jste pouhým substrátem, nákladem, v případě samovolného pohybu matračky jste cestujícím. Nanejvýš jste vlastníkem a provozovatelem té matračky, ale to byste byl i v případě, kdybyste stál na břehu a matračku měl na… Číst vice »
mjo … takže je-li vodák naplech tak, že kanoi už ani neřídí a neovládá, tak už je to vlastně cajk 🙂
Podobný problém máme i v autě, když osoba, která s autem vyjela, za jízdy usne či jinak vytuhne (tedy přestane být řidičem) anebo třeba rovnou zemře (čím ztratí i právní subjektivitu). A s tou kánoí – pokud je v kánoi vodák, který je totálně naplech, tak je to z právního hlediska asi stejné, jako kdyby zůstal ležet v kempu a ta kánoe by mu ujela prázdná. Jestli je uvnitř nebo mimo ni nehraje z hlediska odpovědnosti podstatnou roli, ale může to mít vliv na následky případné nehody. Jestli za neřízenou jízdu/plavbu odpovídá spíše provozovatel vozidla/plavidla, anebo ten, kdo naposledy byl… Číst vice »
A když vedu kolo, tak jsem chodec. Počítá se mezi plavidla i peflaška kofoly na špagátě?
Když vedete kolo, dětský kočárek nebo ruční vozík o šířce do 60 cm, tak jste chodec jenom kvůli výslovné výjimce, protože objektivně vzato jste stále řidičem nemotorového vozidla. Dělení plavidel uvádí § 9 odst. 4 zákona 114/1995 Sb. a mezi plavidla se počítají – samozřejmě kromě lodí – i plovoucí zařízení a plovoucí tělesa. Tedy ty jednotlivé klády plavené z klauzy by tedy měly být plavidly z kategorie plovoucích těles, stejně jako celé vory, pokud ovšem ty vory nejsou určené k přepravě osob a nákladu. Petflaška kofoly by asi plovoucí nebyla, ale prázdná petflaška od kofoly uvázaná na špagátu by… Číst vice »
Petflaška prakticky čehokoliv pitelného plave celkem dobře, v praxi využíváno k chlazení obsahu téže.
Tak proto se to té koly přidává líh?
Na druhou stranu osoba tlačící kolo není cyklista (a osoba tlačící motocykl o obsahu do 50 cm3 není řidič), ale oba jsou to chodci. Jsou to ale paradoxy…
medávno jsem, spolu s dalšími, byl osoba tlačící trolejbus. Kamjse vlastně patřil, když n atrolejbus nemám řidičák? nebolo to neporávněně řízení vozidla? za to je bodů a bodů!!!
Patřil jste mezi humánní trakční prostředky – ovšem pokud jste se při tom cítil být za rohaté zvíře, bylo by možné uvažovat i o přeřazení k animální trakci…
Pokud jste při tom tlačení nedržel volant, tak jste byl jen osoba podílející se na obsluze vozidla. Takové osoby silniční pravidla příliš neřeší a neregulují. V drážních a plavebních předpisech se s posádkou počítá víc. Jinak například definice cyklisty v zákoně citelně chybí, takže není zřejmé, jestli osoba jedoucí na kole v tandemu (ať šlape, nebo se jen veze), je také cyklistou, nebo jestli cyklistou je jen a pouze řidič jízdního kola.