Platby za CO₂. Autobusy jsou podle MD žádoucí, mýtné jim vzroste jen o pět procent

Autobus Arriva Express. Foto: ArrivaAutobus Arriva Express. Foto: Arriva

Autobusy už dnes platí výrazně nižší mýtné sazby než kamiony.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DOPRAVAK01

Dopravci to naúčtují komu? Objednatelům. Objednatelé to naúčtují komu? Státu. Stát to naúčtuje komu? Ano nám.

Jarda

Se zdraží autobusové jízdenky. Snad to pomůže vlaku.

Gajda

Samozřejmě, zájem o cesty vlakem mezi Prahou a Libercem nebo Karlovými Vary to zajisté docela zásadně zvýší 🙂
Ono to zase až tak drastický není – třeba dnes dá žlutej autobus za mýto z Prahy do Varů 55,35 Kč, pokud se zvýší podle plánu, pak to bude 60,47 Kč – myslím si, že na takové trase v autobusu s 63 místama je to nic.

jura

A co CO2 z dychani? Taci bezci a sportovci, tam to bije do oci.
Ale a to taky dojde, soudruzi, genossen, tovarysci,…

PetrH

Možná byste se mohl zamyslet, odkud se bere CO2 z výfuku a odkud při vydechování. Každý, kdo to srovnává s dýcháním, jen ukazuje, jak je úplně mimo mísu.

Jarda

Hezky busy konečně zdraží, snad to pomůže vlakům.

Frantisek

Bodejť by nebyly autobusy žádoucí, když MD dává přednost dálnicím před dostatečně rychlou, kapacitní, dostupnou a systémově provázanou dálkovou železnicí. Tentýž benefit ovšem dostaly kamiony ještě dříve, a přesto tak žádoucí nejsou, zvláštní…

Frantisek

(Dříve míněno vůči železnici, kde začaly být ubírány kapacity pro zpracování a provoz nákladních vlaků.)

Libor

Františku, jste fakt případ! Jak na relaci Praha – Strakonice – Vimperk? Kudy po kolejích? Bude v tomto směru rychlá železnice? Je tam tak silná poptávka, aby mělo smysl posílat vlak každou hodinu? Děkuji.

MP22

Bohužel to dřív povede D4 do Německa než aby vedlo něco rychlejší do Vimperka, ale třeba jednou budeme tak bohatí že na tohle mít prachy budeme. Těch regionů které by tohle potřebovali a nevycházelo by to ekonomicky je dost.

Osamělý Vlk

Vykradlo se to stavbou dálnic.

Libor

Myslíte? Že za to můžou dálnice? Kdyby místo toho vedly někudy koleje, stačilo by to? Stačí se zamyslet …

Bohumil Pokorný

Je to pořád dokola.Pořádná železnice u nás až na pár výjimek nevede nikam.Takže závěr je vždy stejný:silnice a zase silnice.Nejsem proti silnicím,ale neměli bychom už konečně začít budovat dopravu budoucnosti?Opravdu je budoucnost dopravy jen na silnici?Opravdu lidé a zboží proudí jen mezi Prahou a Brnem?

libor

no a když napíšu, proč SŽ leje mld. do budov a stále drží neperspektivní tratě (ano – lokálky s nulovou nákladní přepravou a cca 150 osob /den max.), tak to tady schytám, proč by se jako to nádraží nemělo opravit a ta daná lokálka taky, místo to aby se vybudovala pořádná železnice někam ….

PvvS

Zajímavý, že kdysi si je dráha sama pořizovala …

Jiný Petr

Absurdní divadlo našich ministerstvech a celé vlády/vlád pokračuje. Dokáže v tomto státě někdo ve státní správě udělat něco dobře na první dobrou nebo alespoň druhou či třetí dobrou? A současně od začátku říkat celou pravdu?

Vždycky si vzpomenu na Solženicyna:
„My víme, že lžou,
Oni vědí, že lžou,
Oni ví, že my víme, že lžou,
My víme, že oni ví, že my víme, že lžou,
Ale stejně lžou.“

Pepa

Pán nikdy neudělal chybu a všechno se mu vždy podařilo hned, gratulujeme 🙂

Digi

Problem je v tom že pokud petr udělá chybu zaplatí za to Petr… Pokud chybu udělá úředník tak za chybu znova zaplatí Petr…

Pepa

I úředník je člověk jako já nebo vy, je to člověk v práci, a kdo může říct, že v práci nikdy nic nepokazil nebo neudělal špatně?

Digi

Ano ale ja mám u soukromnika podepsanou hmotnou zodpovědnost, takže opět za moje chyby neplatí nikdo jiný než já… Za svoje, na Evropu vysoké daně, očekávám služby statu aspoň na nějaké úrovni… Máme 30 000 úředníků na management dotací, tak jakej je problém udělat výběr daní pořádně..

PetrH

Neplácejte.

digi

Co věcného rozporujete??

PetrH

Věcného tam nic není a rozporovat to lze celé, ale dnes na to rádobypravicové plácání nemám náladu ani čas.

Jiný Petr

Přesně tak – a jeden čas to platilo doslova, když jsem pracoval u americké firmy. Tam když člověk udělal chybu, tak mu z výplaty strhli významnou částku

Jiný Petr

Pepo, problém je, že státní správě se ani jednou nic nepodařilo na první, ani druhý, ani třetí pokus. Můžeme si vybrat co chcete – např. u MD – výběr výběrčího mýta; výběr dodavatele nového systému mýta; snaha sehnat poradce na PPP projekty; odvolání šéfa drážního regulátora; když na Kladně klepal na zahájení modernizace tratě Praha-Kladno, tak lhal o termínech (už tehdy MD a SŽ vědělo, že prezentovaný termín nestihnou).
Ale můžeme zabrousit i do jiných ministerstev (MV,. MPSV, MŠMT)- jakákoli snaha o digitalizaci je úspěšná tak na 4. pokus, stojí to 3x tolik a má poloviční fincionalitu

Jiný Petr

Mínusářům: Tak si přečtěte aktuální článek – třeba na novinky.cz (ale i jinde), kde aktuálně píší, že kvůli spuštění eDoklady nelze vydávat láky na eRecept co jsou na občanku – neb je systém nedokáže (kvůli spuštění eDoklady)
Proč to v tomhle státě dopadne vždycky ve stylu: „mysleli jsem to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“

Jan Sova

Protože poslední vrcholný politik, který odstoupil za zpackaný projekt, byl tuším Mlynář za internet do škol. Od té doby mě žádný nenapadá. Pak se jde k urnám a ejhle, vyhrajou ti samí, co už těch projektů zpackali….