PKP převzaly nové lokomotivy na 200 km/h, jezdit mají i do Česka
Lokomotivy Newag Griffin 200. Zdroj: PKP Intercity
Dopravce plánuje nasazování lokomotiv například na spoje mezi Varšavou a Vídní.
Dopravce plánuje nasazování lokomotiv například na spoje mezi Varšavou a Vídní.
Griffin 200 je vícesystémová lokomotiva. Ve výbavě nechybí evropský zabezpečovač ETCS, level 2. Systém dálkové diagnostiky pak umožňuje sledovat a vyhodnocovat provoz v reálném čase.
—
Takhle se to má dělat! Už z výroby to osadit vším možným a ne nabízet holý základ s tím, že se další systémy mohou dle potřeby dokoupit a složitě montovat a ještě navíc i vše oživovat a integrovat.
Teď ještě aby to byla kvalitní mašina a ne navoněný low-cost. Ale to prověří až čas. Ale 240km/h je na začátek první série docela slušný parametr.
Prekvapuje me jejich cena. Vectron vychazi cca na 100mil Kc, ale tohle polske nacini je nacenene na cca 150 mil Kc. Nevite co je soucasti teto zakazky? Je tam i nejaky dlouhodoby servis?
Napadlo mě to samé. V té první části článku je to naznačeno: Hodnota kontraktu na dodávku a údržbu je… Asi záleží na jak dlouho dobu nebo kolik km se to vztahuje. Ke konci článku zmíňka o dalším kontraktu a vychází to zase jinak – 212M, reps. není jasné zdali do hodnoty kontraktu je započítaná i ta opce. Ale tam je uvedeno servis 5 let.
Možná si chtějí připlatit za podporu i soběstačnost domácího průmyslu a celkem rychle dostupnou škálu náhradních dílů…
přidejte, 110mega
Už byla např. před týdnem v Ostravě Svinově:-)
Warszawa Wschodnia už je po reko? Ještě v dubnu jsem tam chodil po provizorních nadchodech a schodištích.
ještě ne, pořád běží přestavba
dík
Jsem zvědav na srovnání s Messerschmidtem. Počet i koncept obdobný.
děsný polský křáp
„V Polsku budou jezdit Griffiny na nejoblíbenějších trasách, tedy mezi Varšavou a Gdyní, Poznaní, Vratislaví, Katovicemi a Krakovem. Po obdržení povolení k provozu na mezinárodních tratích zamíří také do Prahy, Budapešti, Vídně a Berlína.“
Trochu moc relací na 15 ks mašin, řekl bych. Ale v tiskové zprávě se to jistě hezky vyjímá a novináři, jak známo, opisují i s chybama, takže ty to nejspíš ani netrkne.
Nikde se nepíše, kolikrát týdně to pojedou grifové.
Nikde se také nepíše, zda budou vůbec mít postačující počet strojvedoucích, zatím z IC strojvůdci kvůli nevyhovujícím pracovním podmínkám hromadně odcházejí (znevažování lidí, nadávání od kurev strojmistrem a dispečerem strojvedoucím, nejnižší mzdy ze všech železničních společností, chybějící sociální zázemí a nocležny, které zrušili, nekalá jednání v oblastních ředitelstvích – prý si třeba v ředitelství sever přednosta z unijních prostředků kupoval soukromá auta) a noví moc nejsou, IC platí během prvních 24měsíců kolem 3300zlotých čistého (16 500KČ) navíc nástup lidí s licencí strojvedoucího podmiňuje podepsáním 3leté doložky o smluvních penálech v případě předčasného zrušení smlouvy (před uplynutím 3 let) ve výší… Číst vice »
Na 15ks ano. Ale jich má být 63 + opce na 32…..
tak to určitě zajístí ředitel oblastního ředitelství pkp ic jih Richard Rębilas, stejně jako ovlivňování výsledků fotbalových zápasů za úplatky a hromadné rušení vlakových spojení za jeho působení v malopolském polregio (předávání dopravních výkonů autobusovým dopravcům).
https://nowyobywatel.pl/2024/07/28/stara-gwardia-w-pkp-intercity/
ale jsou i griffiny 160 a taktež je dalších 63 griffinu200 ve vyrobě
Bude to znamenat částečně vyřazení starších lokomotiv u PKP, ví někdo? Ať už EP09 či EP/EU07.
Počítá se s postupným vyřazováním EP09, u kterých je vůbec problém i sehnat někoho ochotného kdo by udělal vyšší stupně oprav.
Na EP/EU07 ještě stále probíhají opravy P4, ale postupně se u těchto řad vyjíždí proběhy do P5, takže se stejně postupně pak z provozu odstavují a jdou buď na prodej jiným dopravcům nebo do šrotu.
Zajímalo by mě, jak si dopravci navzájem vyúčtovávají provoz lokomotiv, kdyby třeba tyhle jezdily s ČD a ÖBB do Vídně. Vyplatí se PKPIC na takový výkon poslat to nejnovější (a potenciálně nejcennější ) nebo spíš stárnoucí Husarze, nebo nic a nechat to třeba na ČD? Nebo je to spíš než peněz otázka prestiže?
Keď ich chcú prevádzkovať v piatich zahraničných krajinách tak čo myslíš? Na čom ČD zarábajú najväčšie prachy? Na medzinárodných linkách. Takže odpoveď je jasná. Multisystémová mašina na použitie v Poľsku by asi bola zbytočná.
Vyrovnávka výkonů. Počítají se km a ty se pak handlují. Vyjímka je do Hamburku na DB. Tam je dohoda o pronájmu loko i vozů a DB platí příspěvek jako místo té vyrovnávky.
A zmizí konečně ty nesmyslné přepřahy v Bohumíně?
A České dráhy budou bez práce…
Takže kvůli tomu zdržíme vlak o půl hodiny, protože v Břeclavi zase – aby ÖBB nebyly bez práce.
A celé se to tradičně hodí na zlou silniční dopravu, že autobus přepřahat nemusí, jak jsou na vláčky všichni zlí.
Nerozumím zdržení půlhodiny v Břeclavi. Nové lokomotivy jsou pro osobní dopravu a expresy v Břeclavi směr Wien stojí buď 2 minuty (RegioJet), 3 minuty (RailJety) nebo 6 minut (expresy od Přerova). Vlak přijede, jeden strojvedoucí vystoupí, druhý nastoupí a po chvilce se jde dál. Ve stanicích, kde se mení lokomotivy, trvá výměna 12 minut (Plzeň, Bavorské expresy).
V Bohumíně je to min. na 15min +dalsich x min díky místní neschopnosti
Půl hodiny, protože 15 minut v Bohumíně a v Břeclavi zase dalších 15 minut, než se přepřáhne lokomotiva „správné národnosti“
Nebudou, pokud to bude i nadále jako teď společný vlak, tak strojvedoucí a vlaková četa bude z Bohumína do Břeclavi v režii ČD.
I kdyby, tak manipulace a vozy u většiny vlaků zůstane…
Dá se předpokládat, že většina vlaků naopak přejde na jednotky. (Kontext je samozřejmě osobní doprava.)
No poláci mají asi jiné plány, když kupují rychlíkové lokomotivy na 200. 😉
Jednotka je aj PushPull.
A hlavně už asi před rokem objednali nové vozy na dálkové vlaky
ČD podobně. To se s tím nijak nevylučuje. Většina a všechno totiž není totéž.
Spíš konečně zmizí ty jejich šroty EP09 a EU 07.
Zaujalo mne, že na pultě jsou ukazatele tlaku v potrubí zase udělány klasicky analogově jako samostatné ručičkové budíky a nejsou integrovány do DMI v podobě bargrafu jako je na Vectronech. Nová řada BR 105 Travca pro Deutsche Bahn na V = 230 km/h, která se teď schvaluje má taky na pultě klasické ručičkové budíky a ne žádnou integraci do DMI – takže možná zase návrat ke kořenům:-)))
Nové 847 a panteři mají také budíky… třeba je spíš ten vectron výjimkou 😉
Přeji jim ať jsou lokomotivy spolehlivé. Tak to má být.
U 63 kusové série je to potřeba. A ne taková ostuda jako 380.
Tak ono se není moc, čemu divit, že 109E dopadla tak, jak dopadla, při tom kolik kusů bylo dodáno. Je otázka, jestli se Polákům povede dodržet ten harmonogram na schválení v ostatních zemí a obzvlášť v Německu, to bylo nakonec to hlavní, co odepsalo 109E, že se schvalování v Německu tak táhlo.
Němci se brání všem neněmeckým mašinám,protože prostě nejsou německé.
Tak to je pěkná blbost, co jste napsal.
Hlavně aby to Poláci servisovali u správného výrobce, jinak jim to na dálku vypnou.
Ale vždyť to je jen „diagnostika“ ne?? 🙂
A bude to stejně „kvalitní“ jako 380 a bude Newag stejně prozákaznický jako ta firma, co si prodala vlastní značku??
Musím říct, že se mi líbí celkový koncept Newag kabin. To noční podsvícení je něco co se jen tak nevidí a určitě to není špatný nápad.
Jako strojvedoucí, co má papíry na Dragona od Newagu (ET43), s Vámi nemohu souhlasit. Bude-li koncepce kabiny stejná (i prostorově), tak je to hrůza. Když chci vystoupit z Dragona s batohem na zádech, tak se musím otočit uprostřed kabiny, kde je nejvíc prostoru, a vylézat pozpátku. U Vectrona nebo Traxxe se s batohem na zádech otočíte bez problémů přímo u dveří. Problémů je tam víc, ale chápu, že vizuální stránka prodává a tak je důležitější než-li funkčnost.
Videl jsem to na Innotransu a zdalo se mi to o neco prostornejsi, tanecni parket to neni, komfortne to ale pusobilo. Ridici pult mi proti Dragonovi prisel o trosku prehlednejsi. Pruchod na druhe stanoviste je taky fajn.
Zdravím kolegu z Dragona 2! S tím prostorem souhlasím a taky trpím. Jen mně napadá taková myšlenka: Strojvedoucí v 21 . století a s batohem na zádech!? Doufám, že naši následovníci to budou mít jednodužší než my.
A pokud bude servis fungovat tak, jakou s ním mám zkušenost (prozatím bez připomínek a stylem přijedeme kdykoliv kamkoliv), tak si myslím, že ta cena není až tak přehnaná.
Osvícení pultu (mimo klasického světla v kabině) není nic nového, dnes to má většina kabin ať už lokomotiv nebo jednotek. Je pravda, že to má třeba trochu jinou podobu, ale ono je dost otázka, co spíš strojvedoucím vyhovuje, ostré nasvícení pultu také není zrovna ideální.