PKP převzal nové lokomotivy na 200 km/h, jezdit mají i do Česka

Lokomotivy Newag Griffin 200. Zdroj: PKP IntercityLokomotivy Newag Griffin 200. Zdroj: PKP Intercity

Dopravce plánuje nasazování lokomotiv například na spoje mezi Varšavou a Vídní.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindrosan

Bude to znamenat částečně vyřazení starších lokomotiv u PKP, ví někdo? Ať už EP09 či EP/EU07.

182-097

Počítá se s postupným vyřazováním EP09, u kterých je vůbec problém i sehnat někoho ochotného kdo by udělal vyšší stupně oprav.
Na EP/EU07 ještě stále probíhají opravy P4, ale postupně se u těchto řad vyjíždí proběhy do P5, takže se stejně postupně pak z provozu odstavují a jdou buď na prodej jiným dopravcům nebo do šrotu.

libcha

Zajímalo by mě, jak si dopravci navzájem vyúčtovávají provoz lokomotiv, kdyby třeba tyhle jezdily s ČD a ÖBB do Vídně. Vyplatí se PKPIC na takový výkon poslat to nejnovější (a potenciálně nejcennější ) nebo spíš stárnoucí Husarze, nebo nic a nechat to třeba na ČD? Nebo je to spíš než peněz otázka prestiže?

Mates

Keď ich chcú prevádzkovať v piatich zahraničných krajinách tak čo myslíš? Na čom ČD zarábajú najväčšie prachy? Na medzinárodných linkách. Takže odpoveď je jasná. Multisystémová mašina na použitie v Poľsku by asi bola zbytočná.

Dfg

A zmizí konečně ty nesmyslné přepřahy v Bohumíně?

Chronosphere

A České dráhy budou bez práce…

Jan

I kdyby, tak manipulace a vozy u většiny vlaků zůstane…

tarten

Dá se předpokládat, že většina vlaků naopak přejde na jednotky. (Kontext je samozřejmě osobní doprava.)

Chronosphere

No poláci mají asi jiné plány, když kupují rychlíkové lokomotivy na 200. 😉

Dušan

Zaujalo mne, že na pultě jsou ukazatele tlaku v potrubí zase udělány klasicky analogově jako samostatné ručičkové budíky a nejsou integrovány do DMI v podobě bargrafu jako je na Vectronech. Nová řada BR 105 Travca pro Deutsche Bahn na V = 230 km/h, která se teď schvaluje má taky na pultě klasické ručičkové budíky a ne žádnou integraci do DMI – takže možná zase návrat ke kořenům:-)))

Beskyd

Přeji jim ať jsou lokomotivy spolehlivé. Tak to má být.

U 63 kusové série je to potřeba. A ne taková ostuda jako 380.

MajsterN

Hlavně aby to Poláci servisovali u správného výrobce, jinak jim to na dálku vypnou.

SYN

Ale vždyť to je jen „diagnostika“ ne?? 🙂

Happy

A bude to stejně „kvalitní“ jako 380 a bude Newag stejně prozákaznický jako ta firma, co si prodala vlastní značku??

Michal

Musím říct, že se mi líbí celkový koncept Newag kabin. To noční podsvícení je něco co se jen tak nevidí a určitě to není špatný nápad.

Láďa

Jako strojvedoucí, co má papíry na Dragona od Newagu (ET43), s Vámi nemohu souhlasit. Bude-li koncepce kabiny stejná (i prostorově), tak je to hrůza. Když chci vystoupit z Dragona s batohem na zádech, tak se musím otočit uprostřed kabiny, kde je nejvíc prostoru, a vylézat pozpátku. U Vectrona nebo Traxxe se s batohem na zádech otočíte bez problémů přímo u dveří. Problémů je tam víc, ale chápu, že vizuální stránka prodává a tak je důležitější než-li funkčnost.