PKP Intercity ukázal podobu nových hybridních jednotek. Šest vozů pojme jen 178 sedících
Vizualizace hybridní jednotky Newag Impuls. Foto: PKP Intercity

První jednotka sveze cestující za dva roky.
První jednotka sveze cestující za dva roky.
Říká se méně je více.
Vždyť i ta jednotka by (mohla) by do určité míry modulární v tom smyslu aby uzivatel si mohl dle svých potřeb (mezi hnacími vozidly) připojit a odpojit kolik vagónů (zrovna) potřebuje
Jednotky tohoto typu obvykle mají distribuovaný pohon a výzbroj rozmístěnou ve všech vozech/článcích, tudíž měnit počet vozů v jednotce nelze.
A jak často tu změnu konfigurace jednotky provozovatelem očekáváte? A benefit té operace? O něco nižší spotřeba energie? Pochybuju, že to někdo dělá, zejména při využití Jakobsových podvozků.
A zejména – změna konfigurace vůbec nemusí být u dané jednotky možná (ten zobrazený newag má zjevně součásti výzbroje rozložené po jednotce, takže nějaké šachování dopravcem je vyloučené).
Kdyžtak se to řeší spojováním jednotek ve špičce.
Tak přece jenom. Hybridní pohon na železnici. Bylo by hezké kdyby byly baterie lehce vyměnitelné/nahraditelne a ne příliš natvrdo namontovane. Snad se s tim výrobce nějak popasuje. Proč to nevyužít když se to nabízí (a používá na silnici)
Newag v tomto směru neni pionýrem.
Jaká je poptávka v Evropě po nízkokapacitních vlacích jako jsou 3vagonové RegioPantery?
Mohl byste prosím okomentovat poměr cena užitná hodnota Inter a ComfortJetů pro ČD vs. Talgo pro DB, DSB a TGV M pro SNCF a Stadlerů pro LEO?
Díky.
Dají se dělat různé opce, společné nákupy, dají se do určité míry unifikovat díly, může to být do určité míry modulární, vždyť přece nikdo nemusí za drahé peníze si koupit jednotku/vlak se kterým už pak nic neudělá. Záleží přece na zákaznících co si naspecifikuji a o co si řeknou. Výrobce jim v tomhle sám na ruku nepůjde.
článek o nadcházejícím Škoda podcastu je jinde
Je součástí i nová verze softwarového k*rvítka? Při poslední implementaci s tím sklidili značný úspěch. 😀
Sestivozova jednotka používající Jakobsův podvozek, tedy jsou kratší vozy. Jeden slouží pro dieslovy pohon, takže zbývá 5 vozu, které odpovídají 3 vozovemu Regiopanteru a kapacitu to má, jako 2 vozový Regiopanter. Zvláštní jednotka
To trochu zní jako ten nesmysl co chceme pořizovat na Liberecko.
„My“ navíc chceme dva elektrické systémy, ale to v principu není problém, takové jednotky se ve Francii dělaly před 20 lety. Ale levné to nebude.