PKP Cargo v existenčních problémech. Žádá soud o povolení reorganizace, propustí 30 % lidí
Předání dvanácti lokomotiv Dragon 2. Foto: Newag
Státní dopravce ztratil výraznou část trhu.
Státní dopravce ztratil výraznou část trhu.
Třeba to brzo to koupí ČD Cargo 😃 oni jsou teho schopni 😃 ve výsledku bych vytuneloval lokomotivy a vozí a funkční věci zbytek bych poslal ke dnu😃
PKP Cargo doteď patřila k leaderům železniční nákladní dopravy na evropské scéně.
Co tam ti jejich manažeři prováděli? Nejspíše si brali ve velkém „malé domů“!!!
Majú to tam veselé v tom Poľsku. LOTOS tiež na tom nie je dobre.
Grupa Lotos už neexistuje. V roce 2022 byla společnost sloučena s PKN Orlen.
A vystupuje pod značkou Orlen naďalej.
Teda LOTO som myslel samozrejme…
Při jejich produktivitě práce se tomu vůbec nelze divit 😀
Jak bude ubývat uhelných elektráren, bude ubývat i výkonů železnic v Polsku, u nás a v Německu.
A s tím přijde i pokles průměrné rychlosti na dálnicích v těchto zemích. A také růst délky kolon.
Hmhm, to zní relativně logicky… čím míň se bude vozit uhlí, tím víc ho budou vozit po silnicích?? Člověče, uvažujete i trochu nebo jen plodíte propagandu, zcela automaticky???
Jsem netušil, že vytápění zemním plynem namísto uhlí vyvolává více kamionové dopravy.
To je problém nejednoho evropského dopravce, že se do poslední chvíle orientovali na tepelné elektrárny. A to není jen uhlí, ale třeba i vápenec na odsiření. Dalším hřebíkem do rakve u firem jako ČDC a PKP je útlum hutního průmyslu. Vis Liberty. Soupravy pro koks, klasické uhlí, vápenec a hotové výrobky najednou stojí.
Nemyslím si,že to bude tak zlé! Je spousta dalších komodit, které lze také vozit po železnici…
Dragon 2 jezdí v ČR podle jakých rychlostníků?
Není to jedno? Kulaté končí a podle NS asi jezdit nebude.
Ozdravíme firmu a ozdravená garážovka PKP Cargo ovládne 15-20% trhu. Jakmile bude na 10%, tak se to prodá a PKP Cargo odpluje do historie.
Hm, smutná předpověď… ale zrušení hned (konkurz) by nejspíš bylo ještě horší?Nebo znáte nějakého potenciálního nového majitele který by u krachující firmy NEzačal propouštěním?
Aha. Tak potom už naprosto chápu proč je DLC
SimRail – The Railway Simulator: Cargo Pack
tak drahý (skoro 20Euro) když obsahuje jen vozy Falns 441V, Zas a Zaes .
„Je třeba zdůraznit, že simulátor nabídne licencovaný vozový park společnosti PKP CARGO, která jako první vyjádřila vůli spolupracovat na výrobě a poskytla jak právní souhlas s užíváním značky, tak i věcné rady.“
Tohle je zrovna dost nízká cena za DLC obsahující 3 typy vozů (každý má ještě svoje varianty nátěrů) a lokomotivu ET22 (dvě verze nátěrů). V Train Simulatoru tohle bývá tak za 25-50€. 🙂
Nebo zadarmo pokud víte kde si to stáhnout 😀
Spoustě tvůrcům do tohoto hodil vidle konec uložto, ale dost se toho dá splašit. na stránkách tvůrců.Ale to odcházíme od tématu. Docela by mě zajímalo kolik ta licence stála kolik PKP z Simrailu plyne peněz. Bohužel jestli to půjde dál stejným způsobem a z SimRail se stane další TSC nebo TSW kdy se za každou maličkost bude platit (TSC má na rozdíl od TSW alespoň editor). z recenzí: Im Hinblick auf die angekündigten Dampfloks, kriege ich Angst, wenn ich ein DLC mit einer Güterzuglok und einer Hand voll Güterwagen für 19,50€ kaufen muss (Stand 22.04.2024 mit 10% Rabatt (17,55€)). Mir… Číst vice »
Gratuluju. Stahování placených addonů přes torrenty a pofiderní ruské stránky je skutečně flex. 😀 Já si radši ty addony zaplatim, aby měli vývojáři co jíst. Ta práce na vývoji něco stojí.
V TS Classic je za cenu 25-50 Euro dost často celá mapa včetně vozidel a kokomotivy třeba za cenu kolem 10E. Já využívám nákupu ve slevách kdy je vůz nebo loko zřerba za 3 Euro. Ale jinak je nejlepší komunitní tvorba. Do TS toho bylo už uděláno moře a svým způsobem se tyto dva tituly nedají srovnávat. U Railsimu je problém, že je stále v předběžném přístupu a neobsahuje vše co bylo oznámeno a už se prodávají DLC s obsahem který by tam měl být v základu.
Jasně, dá se koupit mapa od RSSLO za 30€, kde člověk dostane bundle se solidně osekaným taurem (a s otřesnými zvuky) a pár vozy, a mapa je bez komunitních upgradů nic moc. A pak stejně člověk radši koupí taura od RWA za 25€ nebo K-trains vectrona za 800 Kč. 😀 Ale jakoby já tu cenotvorbu nesoudím. Vývoj něco stojí, čas konzultantů něco stojí, grafický program něco stojí, provoz e-shopu něco stojí,… U toho SimRailu asi chápu to rozhořčení, že už se prodávají DLC, ale jak říkám… ten vývoj nebyl za hubičku, a pokud do toho ještě zatáhli PKP Cargo, tak… Číst vice »
To se dalo předvídat. Příliš velké investice a zároveň ztráta podílu na trhu. Mzdy v Polsku rostou příliš rychle. Navíc ekonomika, která stále méně využívá železnici. V zahraničí se nevyskytují. Ani v České republice se bývalé AWT nedaří. Soukromá společnost by už dávno musela vyhlásit bankrot.
Mzdy v Polsku nerostou příliš rychle, to se zdá jen nám Čechům kde už tři roky mzdy nerostou.
Za posledních 10 let vzrostly mzdy v Polsku téměř o 30 %. To je pro společnost, která zaměstnává tisíce lidí, poměrně hodně.
Jak se v zahraničí „nevyskytují“? Na vlastní licenci jezdí v Česku, Rakousku a Německu, prostřednictvím PKPCI i na Slovensku, v Maďarsku a Slovinsku.
To je správně. Mají však příliš malý podíl na trhu. Lze také říci, že konkurence v Polsku má více zakázek než PKP v zahraničí. To je ten problém. Investovali spoustu peněz do nových lokomotiv, z nichž některé nesmějí jezdit v zahraničí.
Jenže ty jejich kšefty v zahraničí jsou na úrovni malé garážovky.
PKP má aj na Slovensku licenciu
Vozit nákladní vozbu přes Slovensko je fakt terno.
Zas takový pád to za posledních 20 let nebyl.
https://www.statista.com/statistics/1092826/poland-volume-of-rail-cargo/
Doporučuju otvírat v incognito okně, při druhém otevření si pamatuje a překryje graf.
Jen teda letos přišel pád celkového objemu přeprav o 7 % podle jiného zdroje. A to už hodně je.
O jednotky procent to snad padlo i u nás…
Což je mi záhadou, proč je ex AWT dnes PKP CI stále samostatná firma v rámci PKP Cargo.
Je to jednodušší, dělají to tak i jiné firmy, i ty, které zakládají pobočky na zelené louce a mohou si tedy formu vybrat, viz CD Cargo Poland, Metrans Rail (Deutschland) nebo Rail Cargo Carrier Czech Republic.
„Ještě v roce 2013 mělo PKP Cargo na polském trhu podíl přes 60 %, nyní necelých 30 %“
Takže konkurence jim vzala polovinu jejich podílu na trhu. Pro PKP Cargo jistě neveselé, ale odkud na to ta konkurence nabrala lidi, pokud průběžně neodcházeli za prací od PKP-Cargo?
A v roce 2006 mělo PKP Cargo podíl na trhu 79 %.
U bývalého státního monoplu se dá čekat propad, to jistě, ale až na 30 %, to už musí být něco opravdu špatně. ČDC se drží přes polovinu s 54,6 %.
ČDC má za leden až květen 2024 50,36 %. Přes polovinu to je, to je fakt…
A kolik těch lidí potřebuje konkurence? Strojvedoucí, možná vlakvedoucí a občas posunovače. Nákladní pokladny a některé další činnosti již ostatní dopravci nemají, konkurence je levnější a efektivnější a schopná zboží přepravit od Baltu po Terst či do přístavů v západní Evropě.
Menší nákladní dopravci v PL hojně získávají lidi od osobních dopravců, jezdí taky velké množství důchodců (u nás třeba kolega ročník 1953) a dost lidí pracuje jezdí na dohodu pro více dopravců.
To je ten, co si v 50 letech pořídil syna teď ho živí na VŠ?