PKP Cargo v existenčních problémech. Žádá soud o povolení reorganizace, propustí 30 % lidí

Předání dvanácti lokomotiv Dragon 2. Foto: NewagPředání dvanácti lokomotiv Dragon 2. Foto: Newag

Státní dopravce ztratil výraznou část trhu.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
182-097

Při jejich produktivitě práce se tomu vůbec nelze divit 😀

Greta

Jak bude ubývat uhelných elektráren, bude ubývat i výkonů železnic v Polsku, u nás a v Německu.

Daniel

A s tím přijde i pokles průměrné rychlosti na dálnicích v těchto zemích. A také růst délky kolon.

marcel.stancl

Dragon 2 jezdí v ČR podle jakých rychlostníků?

Johnny Cash

Ozdravíme firmu a ozdravená garážovka PKP Cargo ovládne 15-20% trhu. Jakmile bude na 10%, tak se to prodá a PKP Cargo odpluje do historie.

Trumway

Aha. Tak potom už naprosto chápu proč je DLC
SimRail – The Railway Simulator: Cargo Pack
tak drahý (skoro 20Euro) když obsahuje jen vozy Falns 441V, Zas a Zaes .

„Je třeba zdůraznit, že simulátor nabídne licencovaný vozový park společnosti PKP CARGO, která jako první vyjádřila vůli spolupracovat na výrobě a poskytla jak právní souhlas s užíváním značky, tak i věcné rady.“

Anonymní alkoholik

Tohle je zrovna dost nízká cena za DLC obsahující 3 typy vozů (každý má ještě svoje varianty nátěrů) a lokomotivu ET22 (dvě verze nátěrů). V Train Simulatoru tohle bývá tak za 25-50€. 🙂

Miroslav

Nebo zadarmo pokud víte kde si to stáhnout 😀

Krachbumente

To se dalo předvídat. Příliš velké investice a zároveň ztráta podílu na trhu. Mzdy v Polsku rostou příliš rychle. Navíc ekonomika, která stále méně využívá železnici. V zahraničí se nevyskytují. Ani v České republice se bývalé AWT nedaří. Soukromá společnost by už dávno musela vyhlásit bankrot.

MP22

Mzdy v Polsku nerostou příliš rychle, to se zdá jen nám Čechům kde už tři roky mzdy nerostou.

Krachbumente

Za posledních 10 let vzrostly mzdy v Polsku téměř o 30 %. To je pro společnost, která zaměstnává tisíce lidí, poměrně hodně.

jiný Petr

Jak se v zahraničí „nevyskytují“? Na vlastní licenci jezdí v Česku, Rakousku a Německu, prostřednictvím PKPCI i na Slovensku, v Maďarsku a Slovinsku.

Krachbumente

To je správně. Mají však příliš malý podíl na trhu. Lze také říci, že konkurence v Polsku má více zakázek než PKP v zahraničí. To je ten problém. Investovali spoustu peněz do nových lokomotiv, z nichž některé nesmějí jezdit v zahraničí.

Johnny Cash

Jenže ty jejich kšefty v zahraničí jsou na úrovni malé garážovky.

Filip

PKP má aj na Slovensku licenciu

Jiří Kocurek

Zas takový pád to za posledních 20 let nebyl.
https://www.statista.com/statistics/1092826/poland-volume-of-rail-cargo/

Doporučuju otvírat v incognito okně, při druhém otevření si pamatuje a překryje graf.

Jiří Kocurek

Jen teda letos přišel pád celkového objemu přeprav o 7 % podle jiného zdroje. A to už hodně je.

Michal M

O jednotky procent to snad padlo i u nás…

Jiří Kocurek

„Ještě v roce 2013 mělo PKP Cargo na polském trhu podíl přes 60 %, nyní necelých 30 %“

Takže konkurence jim vzala polovinu jejich podílu na trhu. Pro PKP Cargo jistě neveselé, ale odkud na to ta konkurence nabrala lidi, pokud průběžně neodcházeli za prací od PKP-Cargo?

jiný Petr

A v roce 2006 mělo PKP Cargo podíl na trhu 79 %.

Jiří Kocurek

U bývalého státního monoplu se dá čekat propad, to jistě, ale až na 30 %, to už musí být něco opravdu špatně. ČDC se drží přes polovinu s 54,6 %.

jiný Petr

ČDC má za leden až květen 2024 50,36 %. Přes polovinu to je, to je fakt…

noerf

A kolik těch lidí potřebuje konkurence? Strojvedoucí, možná vlakvedoucí a občas posunovače. Nákladní pokladny a některé další činnosti již ostatní dopravci nemají, konkurence je levnější a efektivnější a schopná zboží přepravit od Baltu po Terst či do přístavů v západní Evropě.

182-097

Menší nákladní dopravci v PL hojně získávají lidi od osobních dopravců, jezdí taky velké množství důchodců (u nás třeba kolega ročník 1953) a dost lidí pracuje jezdí na dohodu pro více dopravců.