PKP Cargo převzalo dvanáct nových lokomotiv Dragon 2, jezdit mohou i v Česku
Předání dvanácti lokomotiv Dragon 2. Foto: Newag
Lokomotivy jsou schválené pro provoz i v Česku.
Lokomotivy jsou schválené pro provoz i v Česku.
To jsou pradne stroje, ty kdyz zatahnout tak snad museji trhat sroubovky….
Stejne je zajimave jak jsme opustili 6 napravove lokomotivy pro naklad. Pak se tu resi kazde mensi stoupani na trati, protoze vse je pro 4 napravy az nadoraz, HB saskarna s postrky, neuveritelne pomale rozjezdy vlaku, atd.
Že jsem vídával v čele vlaku šestikoláka a na postrku bobinu. Takže 1 šestináprava to v kopcích fakt nespasí. Ostatně poláci kopcovitým terénem moc nejezdí, není-liž pravda?
A konkrétně na trati přes Tišnov dvojici laminátek a třetí stroj na postrku. Například takto:
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/230478.jpg
Jeden šestikolák opravdu není všelék, musely by tam být dva a to zas bude mít problém unést šroubovka, takže jeden by byl na postrku.
V polských rovinách ten šestikolák dává smysl – utáhne sám 750 metrů ložených.
Lepsí odkaz: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/230/230478.html
Nemuzete srovnavat tyhle stare krumply s modernimi lokomotivami, to i ten vectron utahne vice nez klasicky sestikolak diky moderni regulaci vykonu. Musite srovnavat srovnatelne.
Já jsem kolegu pochopil tak že Vectron má 6,4MW, 300kN.
Zatím co kombinace šestikolo a 4kolo má 5,2MW + 2,7MW a 335 kN + 345kN
případně 3x 230 má 3x 3MW a 3 x 320kN.
Ikdyž má Vectron moderní řízení tak z něho 8MW prostě nevycucnete… Natož tah přes 700kN…
Tady jde ale o to, ze 181 sestikolak ma sice papirove nejakych cca 340 kN na haku-ale to je v podstate idealni cislo, ktere dosahnete zcela vyjimecne. Zpusob regulace vykonu 181 lokomotivy neumoznuje drzet kontinualne tah na hrane adheze. Kdyz vam 181 klouzne, tak jste v loji, nove lokomotivy to ale diky digitalnimu rizeni vykonu umeji, dokonce umeji jet v rizenem prokluzu.
Takže tím padem musíme z lokomotivy vyhodit kola protože způsobují prokluz…
Teď jste si odpověděl na svůj dotaz proč jsme odpustily 6 kola, když stačí vlastně 4 kolo.
…vubec jste to nepochopil, dnes muzete digitalne ridit i 6-ti napravovou lokomotivu, takze dosahnete podstane lepsich parametru v tahu nez napr. u stare 181 sestikolaku, ktereho dnes trumfne i digitalne rizena 4 napravova lokomotiva.
Pochopil. Ten Komentař byl myšleny ironický. Moderní řížení lokomotivy dokaže efektivnějí přenes silu než staré stroje to nepopírám. Ale jde o to že určita část vlaků (těžké) na určitě časti tratě (sklonově naročných) potřebuje přenest silů přes více kol než má vectron. V podstatě přenos sily kolo – kolejnice je omezený fyziklaními zákony..
Lepší řízení vám přinese tak max. 20% tažné síly navíc.
Šestikolák ale ze svého principu přináší 50% navíc.
Zas tolik nevěřte křídovým papírům.
Obdivuji velký polský progres v železnici, jak dopravci, výrobci, správci, vsechno se rychle zlepšuje. Měli jsme náskok, ale už jsme o něj přišli, už ani Škoda nedokáže vyvinout pořádnou lokomotivu.
Proč by nedokázala? Teď už v zkonstruování není celkem žádný problém. 109E dojela na tom, že rozměrově je v zásadních věcech totožná s asynchronem, z čehož pramení nevhodné chodové vlastnosti, nutnost kompromisovat jiné celky, hodně šetřili na hmotnosti atd. Pokud bude škodovka tvořit funglovku úplně komplet nově, tak to dokáže. Jenže asi si tam spočítali, že stále se nevyplatí ten vývoj a prototyp dělat, nebo jde o obrovský risk. Zdalipak by Newag vyvinul a vyrobil Dragony bez objednávky? Aspoň prototyp? Kvalitu, užitek za peníze poznáte na úspěšnosti prodeje toho kterého vozidla zejména v soukromém sektoru. Mnohem zajímavější je vyrobit nákladní… Číst vice »
Škoda je především v pozici, že má tolik zakázek až nestíhá. Mají se tedy věnovat výrobě lokomotiv, na které nemají zakázky namísto výroby již objednaných strojů? Za mě raději ne, tak by se neuživili.
Opačně NEWAG, ten zakázky skoro nemá. Zavedl 4denní pracovní týden, má polovinu volných kapacit a chystá se propouštět https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/nie-ma-zamowien-na-tabor-newag-wprowadzil-czterodniowy-tydzien-pracy-112195.html . Pesa zase 60proc. zakázek získala v Čr, další v Rumunsku a Německu. V Polsku je také na suchu. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Portfel-zamowien-Pesy-wynosi-ok-5-mld-zl-firma-chce-zaciesniac-wspolprace-z-Newagiem-8509029.html . Současně i ten Budimex zvyšuje aktivity v Čr. Nejsou žádná nová výběrka, končí jenom předcházející z unijních programů 2014-2020. Od 2021 roka Polsko má pozastaveny přísun EU peněz. 2024 rok bude tím s nejmenším počtem novostaveb od 40 let. https://oko.press/kolej-rozpaczliwie-potrzebuje-kpo https://www.eska.pl/trojmiasto/newag-czterodniowy-tydzien-pracy-zamiast-zwolnien-zachowanie-zatrudnienia-to-priorytet-aa-z5e7-21AG-Xq91.html Newag chce s Pedou zřídit sdružení, které mu usnadní vstup na český a německý trh a využití poloviny volných… Číst vice »
Třeba zde se hodně psalo o rámcových smlouvách na nákup vozového parku pro Polregio nebo samosprávné společnosti. Ani ty nejsou jisté není totiž zajištěny financování. Třeba Koněček z Newagu zpochybnil možnost realizace těch zakázek v dohledné době „“Pomimo naszego optymizmu jesteśmy realistami co do możliwości szybkiego pozyskania środków z KPO. Obawiam się, że w tym roku nie rozpoczniemy produkcji dla żadnego z tych dwóch projektów. A planowaliśmy rozpoczęcie produkcji pojazdów push-pull jeszcze w czwartym kwartale“ – mówił Polskiej Agencji Prasowej szefujący Newagowi Zbigniew Konieczek. Překlad „i přes náš optimismus jsme realističtí co do možností rychlého získání prostředků z národního plánů… Číst vice »
Výkon 5 MW mi přijde šestiosou lokomotivu poměrně málo, zejména když klasické lokomotivy Vectron, E109 Traxx MS3 nají výkon 6,4 MW
Vektron a Traxx sice mají větší výkon, ale mají ho už tak velký, že ho snad ani nelze využít. Adheze je ten problém, který řeší právě dvojkolí navíc..
Mno lze, ale až od rychlostí nad 100 km/h. Přičemž v 80 km/h plný výkon rozhodně nevyoužijou, zasáhne protiprokluz.
Já bych řekl, že nejdřív řekne „ne“ regulace, a kdyby se ta nějak zadumala, tak řekne „ne“ nadproud motoru.
Prostě v mašině se jmenovitou rychlostí 100 km/h není možné jmenovitého výkonu dosahnout už v 80.
Houby, 5MW a šestikolo je mnohem lepší než 6,4MW a čtyřkolo
Kolik českých strojvedoucích na to bude mít papíry?
Tvl to je otázka.
Postupně asi docela dost. A pár už je i má…
Tolik, kolik bude potřeba.
Ty kteří to budou potřebovat pro svou práci. Díra si udělá dvě směny zácviku, autorizaci a může jezdit.
Tomuto kroku fandím, mohlo by to trochu prolomit monopol Vectronů a Traxxů a přinést i zlevnění ceny.
Taky to obdivuji, ale radši bych byl, kdyby ten výrobce lokomotiv byl český.
Třeba ŠT nakoupí i Newag. Nebo Czloko.
Spíše se Pesa spojí s NEWAGem a FPS Poznaň, zatím prohlubují spolupráci na dodávkách pro Intercity, Polregio kolem 200ks, Koleje Śląskie 42ks, Slezskou metropolii do 15ks a samosprávní celky do 160ks. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Portfel-zamowien-Pesy-wynosi-ok-5-mld-zl-firma-chce-zaciesniac-wspolprace-z-Newagiem-8509029.html
Současně, a to si musíme uvědomit, jsou v Polsku výběrka pozastavena kvůli porušování mezinárodního práva (pozastaveny plán obnovy) takže většina prodejů třeba Pesy pochází ze zahraničí z toho 5mld souborů objednávek (60proc.). Sdružení s Newagem mu pomůže přetrvat to krušné období a vstoupit na český i německy trh.
Odvážný názor, když většina chce vše z ciziny..
A co komu brání si tu lokomotivku v ČR založit?
Kdyžtak oligopol, ovšem tři čtyři výrobci obdobných lokomotiv si konkurovat mohou, ale nemusejí. Spíš jestli se v EU schválí nějaká Čína (a jaké na dopravní prostředky z Číny bude clo).
Siemens, Alstom, CAF, Newag, Pesa, Hitachi
mono = 1
A když to váží o polovinu více, než čtyřnápravová lokomotiva, tak to zlevníte jak?