Piloty rozhořčil šéf Wizz Airu, vyzval je k překonání únavy
Airbus A321 v barvách Wizz Air. Foto: Wizz Air
Podle šéfa Wizz Air nenastupuje každá pátý pilot do práce kvůli únavě.
Podle šéfa Wizz Air nenastupuje každá pátý pilot do práce kvůli únavě.
Bohuzel se zacina cim dal vice ukazovat, ze levne letani je z dlouhodobeho hlediska neudrzitelne. Evropa je trh, kde je letani bezkonkurencne nejlevnejsi, prestoze jako region je zdaleka nejbohatsi. Ted jak zkombinovat drahe naklady na zamestnance a provoz s pozadavkem cestujicich na levne letenky?
Samozrejme si levneho letani vsichni uzivame, ale pak se nelze divit, ze platy a podminky jsou v tomto odvetvi takove jake jsou. A prave to je jeden z duvodu, proc se v postpandemicke dobe tak malo lidi do letectvi vraci.
Chybka v nadpisu ..
Letecké katastrofy, díl 251…
no, nic povzbudivýho , komu se chce po tomhle lítat s WizzAirem ? nebo je to u ostatních aerolinek stejný ?
Takový CEA nakopat do zadku a buď nabrat víc lidí, nebo ubrat lety. Letectví přerostlo všem přes hlavu a lidí už to berou jako cestu autobusem. Všichni jsou akorát nenažraný a lowcosty obzvláště.
Ona to ale je cesta autobusem.
Ano často to tak podle toho vypadá a to je špatně
To co lítá Wizz je autobus s křídlama, jsou to lety v průměru okolo 2 hodin po Evropě. Tam víc potřeba není. A i po tý Evropě je často výběr i u konkurence co umí o trošku víc.
Zrušit všechny linkové lety. Kdo nemá na bizjet, ať jede vlakem nebo lodí. Takhle jste to myslel?
proč je to špatně? méně majetní lidé mají podle nadlidí jako Vy trávit zbytečně desítky hodin ve vlaku, autobusu nebo autě? jestli je nechcete potkávat, tak si kupte letenku do C (mimochodem i tak to bude levnější než v Y před dvěmi-třemi dekádami), nebo si najměte biz-jet. na sociální inženýrství privilegovaných a předepisování co smí kdo používat a nesmí, fakt není nikdo zvědavý…
Aspoň by se omezil počet lidí. V dnešní době může letět i bezdomovec co najde pár prázdných lahví od piva a pak to podle toho vypadá. Je to degradace tohoto odvětví a čím víc se tlačí dolů ceny za letenky, tím víc se musí šetřit jinde. Přišel covid a na zemi bylo víc letadel než ve vzduchu. Lidi si koupi letenku za 499 Kč a myslí si, že jim svět letí u nohou a pak se nestačí divit, že nemají na nic nárok
Várádi si vzal za vzor O’Learyho.
No, oni dva si nikdy neměli co moc vyčítat, jen Várádi nemá potřebu se tak prezentovat veřejně. Ale jinak, pokud jde o přístup, tak je to dost stejné.
Mozem na vlastnej skusenosti potvrdit, ze unava je vazny problem medzi pilotmi. A skoro kazdy den dostavame od nasej operacky emaily, ze hladaju niekoho kto by ochotny zaskocit a bud odletiet extra sektory alebo pracovat pocas volna pokial mu to minimalny odpocinok dovoli.
Ano a není to jen v letectví. Moje příbuzná, pracující ve zdravotnictví, takhle dostává podobné SMS velmi často. A už se jí stalo, že pracovala 16,5 hodiny, pak měla 7,5 hodiny pauzu a znovu 16,5 hodiny. A stejně jako piloti může chybou z únavy zavinit smrt, byť jen jednoho člověka, ne několika set.
Ehm, a takle to maj desetitisice řidičů, 13-15 hodin denně, 9h pauza (z čehož když odpočítáte sprchu, jídlo apod tak spíte tak 6-7h) a takle kazdej den 5 dní v týdnu někdy 6. A koho to sere? Nikoho, všem ti lidi překáží, zavazi, kamiony na vlak apod. K tomu ještě to slavné heslo „nic nedělaj jen sedí a berou velký prachy“. Ale beda jak ta zásilka nedojde jak chci 🙃
to je všeobecná neúcta v naší společnosti. „nic nedělaj jen sedí a berou velký prachy“, „nic nedělaj jen mluví pár hodin a ještě mají dvouměsíční prázdniny“, nebo „nic nedělaj jen sedí a občas předepíšou nějaký prášky“, a tak do nekonečna…
Je to skandál. Oni třeba takoví strojvůdci po 2:59 hod klimbání ve špíně jsou úplně fresh 🙂
Ok, ale letectví není železnice.
Tady nejde o to, kdo má větší odpovědnost, jestli pilot nebo strojvedoucí! Svý kouzlo má i každý charakter dopravy a letectví není zeleznice. Souhlasím. Tady jde o to, že pilot si svý peníze zaslouží a strojvedoucí je tady finančně nedoceněná profese.
Ovšem je. V obou případech ten člověk řidiče velký a dráhy stroj a odpovědnost za životy jiných lidi, za ten stroj i za náklad. Unaveny nemá řídit ani jeden ani druhý. …
„Unavený nemá řídit ani jeden z nich“ – To se lehko řekne, hůř udělá. Ukažte mi člověka který je na nástup ve tři ráno řádně odpočatý.
Nastúpiť o tretej ráno odpočinútý nie je nemožné, ale len pokiaľ sú služby rozvrhnuté pravidelne. Môj problém s nonstop prevádzkou u mnohých zamestnávateľov je idea že jeden týždeň budem robiť od tretej a ďalší do druhej. To striedanie biorytmov je smrť, človek ktorý niekoľko dní chodil spať o štvrtej ráno samozrejme nedokáže o dva dni ísť spať dosť skoro na to aby v pohode vstal o druhej. Keby boli zadelenia fixne rozdelené na ranné a poobedné, dá sa zvyknúť na hocičo. Ak sa to strieda, tak je problém. Bolo obdobie keď som potreboval asi dva týždne vstávať o 1:30 (!)… Číst vice »
Ano, nemůžeš srovnávat umouněného nádražáka s elitou lidstva, že?
Počty mrtvých při selhání pilota i strojvedoucího mohou být podobné….
Strojvedoucí, když na něj jde mrákota, má možnost aktivovat rychlobrzdu, vlak zastaví. V letadle taková možnost poslední záchrany neexistuje.
Jste fíra nebo učitel na dopravce? „Vážení cestující, vlak právě prudce zastavil na trati, protože na strojvedoucího jdou mrákoty. Cestujícím, které naše stevardky právě polily horkou kávou, se omlouváme“
Navic, pokud jste to nepostřehl, na dráze se už hodně dlouho jezdí jen jednomužně, kdežto piloti jsou vždy minimálně dva.
Snad ti strojvůdce někde špatně neodboci!
O tom strach nemám. Ale projet stůj s plně naloženým rychlíkem může mít následky fatální na počet obětí stejně jako pád letadla. Letadlo mimichodem samo při usnutí pilotů nespadne.
To ani lokomitiva
Ak piloti zaspia, lietadlo samé nespadne, ale ani samé nezastaví tak ako vlak keď zaspí rušňovodič.
Je velmi nepravděpodobné, že usnou oba piloti naráz.
To se velmi pleteš.
Naopak je to vééélmi pravděpodobné!!
Absolutně nic proti strojvedoucím, ta práce má spoustu úskalí, ale komplexita ovládání a prostředí se nedá s letadlem srovnat. Mimochodem ani lokomotiva nevypadne z kolejí na širé trati, když fíra usne. Navíc lidi většinou z kokpitu vidí ten klídek v cruise, kdy je pohoda, letí to na autopilota a není třeba vcelku až tak moc dělat (a tak bývají připuštěny kamery), ale ony jsou i jiná fáze letu.
Stačí aby hodně foukal vítr, a asi by to s piloty nikdo neměnil. 🙂 https://youtu.be/Nyx4NyMrvOs
Já ale vůbec nezlehčuju práci pilotů a naopak nezveličuju práci strojvůdců. Ja konstatuju to, že neodpočatí zaměstnanci v dopravě je zlo. A že někdo nutí pilota… Strojvůdce nutí takto plánovitě už při tvorbě turnusu.
Tak jo. Ono rozlety v 6 h ráno a někdy i dříve, to bude podobný se všema procedurama co před letem jsou :-).
A nechápu jak přežijí dálkovky, mě jet lag rozloží už při první cestě, nedovedu si představit být v tom pořád.
Souhlasím.