Piloti Smartwings vyhlásili kvůli podstavu stávkovou pohotovost. Jen nátlak, kontruje aerolinka
Nový Boeing 737 MAX 8 pro Smartwings. Pramen: Smartwings

Příčinou je podle odborových sdružení nedostatek personálu a fluktuace.
Piloty chápu,SW se hodně zaměřují na ACMI a opravdu měsíc létat někde v Kongu bych nechtěl ani za trojnásobek.
Kdyz se ji tam nelibi, mohou jit jinam. Nekdo tady psal, ze u Air Explore se lepsi podminky
Uznejte sám, že pokud se pilotům nelíbí, že z důvodu rodinného života si vybrali aerolinku s nástupem v Praze a firma je díky kšeftům nutí létat měsíc v Indii, nebo Africe, tak není řešení jít třeba létat dálkovou do Lipska a být v háji 5 dní 😁.
Ale ta aerolinka litala v Indiie a mimo CR od pocatku sve existence…takze vedeli, jaky je provoz, planovani…
Poměr a rozsah ACMI se za posledních 5 let zásadně změnil
Kolik mají cabin crew mzdu, nepotřebuji přesně, stačí jen jak se pohybuje (čistá mzda).
Celoroční průměr +- 28-32 čistého + diety. V zimě výplata 25-27 čistého + diety. V létě víc, protože sezóna. Co ušetříš na dietách z pobytů, tak většinou v zimě prožiješ.
Díky moc
Je to všechno přiznané na pásce nebo je to jak na kamionce že diety jdou bokem z druhého účtu
Berou mnohem vice, vse na vyplatne pasce. Plus mohou mit az pres 40tis na dietach
A mohla bych vědět prosím zdroj? Z mé praxe vím, jak na tom jsem a jak na tom jsou kolegové a suma, která byla zmíněna je spíše nadstandartní, než průměrná. Abych se někdy dostala na sumu nad 27000 CZK bych musela souhlasit se zrušením několik mých dní volna, což se dostáváme do problému s nemožností plánovat a fungovat v normálním životě. Bud si po souhlasu nechám zrušit dny volna a budu mít o pár stovek na výplatě více a nebo budu mít volno, ale nebudu mít peníze. Ani jedno není správně. Někdy se stane, že není tolik letů a na… Číst vice »
Agáto, nezlob se, ale to co píšeš je třeba uvést na pravou míru. Za tyhle peníze odpracuješ max 50 duty hodin měsíčně. Což je zhruba třetina běžného úvazku lidí, kteří pracují po-pá. Kdo je flexibilní a ochotný vyjet na pracovní cesty, vydělá si s dietami mnohonásobně více, řadový stevardi z pobytů v Indii si vozili i kolem 70 tisíc čistého, vedoucí daleko více. Navíc každý má možnost kariérního růstu na vedoucí pozici, kde je mzdové ohodnocení lukrativnější.
Vy budete asi clen top managementu, cist Vase texty a Vase presvedceni je obcas zazitek. 90 leta uz ovsem skoncila a je dobre ze nova generace si dokaze jit za svym, recma o tom jak to vsichni delame srdickem totiz v zivote neplatite. CC opravdu vydelaji tolik jako pise Tom, ano naborove reklamy hlasaji “az 60 tisic mesicne” kdyz do toho zapocitate vsechny mozne a skoro i nemozne bonusy a pocitate prijem vc. diet (ktere jsou 7 let uz skoro stejne mimochodem). HR si pak hrde stoupne pred holky co zijou ve spolubydleni a prohlasi ze nechapou co se jim… Číst vice »
Problem je celkove nepochopeni lidi a neznalost. Pokud nekdo nechape, ze zamestnavatel plati odvody, socialni a zdravotni, tak je to proste problem. Pak ma pravdu Dufkova, kdyz tvrdi, ze maji platy jako u Emirates. To chteji brat jeste vic? A kdyz stevard bere 70tis. to je jim malo? Podle me je to tezke nepochopeni lidi.. sotva dokonci stredni a dostat 70litru, za me dobry. Proto je treba stavkovat….
Pane, vy děláte jakoby každý stevard bral každý měsíc sedm pětek. To je prostě holý nesmysl. V leteckém průmyslu je důležité počítat roční mzdu a z té dělat průměrný měsíční příjem. Diety při celoměsíčním pobytu skutečně udělají výrazně více než příjem z odpracovaných hodin. Ale nikdo nikomu negarantuje, že na pobyty bude jezdit. Pokud ale nechcete žít na konzervách z domova, tak značnou část diet utratíte. V drtivé většině se na hotelu nedá krom čaje uvařit vůbec nic. Takový život je dobrý tak akorát pro studenta nebo těsně po škole. Špatné na tom všem je, že se kvalifikovaná pozice (jasně… Číst vice »
Jejda to jsou ale kecy. Každý zaměstnavatel, který potřebuje kvalifikované lidi platí odvody, když se to zaměstnavateli nelíbí nebo nevyplatí ať jde podnikat třeba do těch Emirátů. Eurowings platí na pražské bázi o polovinu více v základu a odvádí daně podle českých zákonů. Ad „když se jim to nelíbí ať jdou jinam“ = to se právě neustále děje a proto je neustále nedostatek personálu a ti co zůstávají (třeba proto že mají tuhle firmu prostě rádi) to odnáší přetěžováním a o tom je princip té stavkove pohotovosti. Nelze dlouhodobé dělat za podprůměrnou mzdu v oboru nadprůměrné množství práce. Ad diety… Číst vice »
Pokud se firme nelibi kolik plati za svoje zamestnance, bylo by dobry predat zezlo nekomu dalsimu. Zkuste si to na porade navrhnout.
Chapu, ze pohled firmy a zamestnance na plat je radove jinej, stejne tak lze ale veci resit relativne jednoduse. Treba proti inflacni dolozkou ve smlouve, kdy by se nemusel nikdo handrkovat o procenta kazdejch pet let.
Pattern 20/10 kterym se ohanite nekde dole, je dalsi vec ktery by firma mohla dodrzovat i u normalnich zamestnancu a ne jen u lidi ktere nabrala na sezonu.
Ostatni firmy plati odvody uplne stejne, nejste charita.
O 70 litrech mesicne pro radovyho stewarda asi polemizovat nechcem ne? par tech lidi znam, 70 tisic nikdo na vyplatnici nikdo nevidel ani s dietama. VK mozna v hrubym, ale na to se najem nepta.
V ČR podnikat, to tak leda zrušit odbory. Pokud má někdo z odborů pocit, že na účet chodí málo, ať si spíš stěžuje na úřadu vlády, proč je stát tak nenazranej a vezme si klidně přes 40% z příjmu pro sebe… Takže odboráři, běžte stávkovat na vládu, ať sníží daně. Popř. Práce na IČO, ale je jasné, že pak přijdou o ‚zaměstnanecké výhody ‚
Bohužel daně se určitě v blízké budoucnosti snižovat nebudou spíše naopak… Populace nám stárne, to znamená více na důchody a také na zdravotní péči, největšími příjemci zdravotní péče jsou taktéž senioři. Takže pokud jako společnost chceme zachovat stávající „solidární“ systém, tak nebude zbytí. Takže třeba já osobně jsem s tím smířen………
pak by se s tím měly smířit odborářské organizace..
Kolik tedy mají zhruba čistého fo a cap? Žádné dohady ale pravdivý údaj. Jako fira 40 000 min čistá ruka.
Proc by ti to meli rikat?
Ono než čistého, by spíš mělo každého zajímat náklady zaměstnavatele ..
To me jako pilota absolutne nezajima, za svou praci, toceni bojkovic ve 4 rano chci odpovidajici mzdu. SmartWings jen rozletat a fuc do zahranici, bud Evropa Ryan, pripadne middle east, nic vic.
Tak kdyz vas to nezajima, proc
Tu praci delate?
Ja chci litat, ne resit dane.
Kdyz beres plat, musis dane resit
Pokud chceme slovíčkařit, tak pilot v tomto případě nepobírá plat, nicméně mzdu jakožto zaměstnanec v soukromém sektoru. V případě, že by to byl státní zaměstnanec, šlo by o plat. 🙂
Bylo by fér zmínit, že platy palubních průvodčí se v této firmě zvedají jen symbolicky 1x za 3-5 let a každým rokem drtivě chudnou. Jasně, 19 letá holka asi těžko půjde do stávky, když má svůj dreamjob, na to se spoléhá. Lituji letité pracovníky bez šance na změnu, jednají s nima jako s hadrem na podlahu.
„Žádný z pilotů nenaléta více jak 100 hodin měsíčně…“ Samotný let je jen jedna část pracovní doby. I ostatní činnosti se podílejí na přepravě a tím i zisku. Odbory mají v mnohém pravdu. Třeba to, že zvláště při dlouhodobém půjčení letounů a posádek do zahraničí má vliv na rodinný život. Bohužel v dopravě to tak je. I řidiči dálkové autobusové dopravy mají s tím podobně velké problémy. Digitální karty jim měří a často komplikují jak práci, přípravu i volný čas v minutách… Sezóna bývá masakr, ale i žně pro obě strany. Žádné povolání není ideální a bez nasazení. Není to… Číst vice »
Ano, a stravi tak 20h na dalnici do nejake regio destinace v cz.
Vztahuje se i na stávku kompenzace za zrusení – zpozdeni letu? viz trrba https://portalpojisteni.cz/magazin/letecka-asistence-a-kompenzace-za-zpozdene-a-zrusene-lety/
ano, stavka vlastniho personalu se bere jako duvod ke kompenzaci.
Wau. Kdo by to byl rekl, ze stavka je forma natlaku 🙂
Jestli podle pani Dufkove bere kapitan prumerne 3 mice rocne, asi se omylem divala do tabulek Emirates, ne Smartwings…
A ze doslo od 1/5 k navyseni platu o 6%, je lez. Pouze zacali honorovat positioning, protoze jim to nikdo nebral. Zakladni mzda ani hodinova mzda ani jine priplatky navyseny nebyly.
Tak je treba rozlisovat mezi nakladem na mzdy a cistou mzdou
To by se samozrejme melo, ale pani ze SW nemluvi pravdepodobne ani o jedny z tech veci. Pokud rika ze kapitan bere 3 mice rocne, tak to rozhodne neni naklad na zamestnance a ani cista mzda.
Myslim, ze vi co mluvi. Pokud bere kapitan cca 150tis. mesicne cisteho, znamena to cca 210.tis hrubeho a tedy 280tis. naklady zamestnavatele coz je skoro 3.4 milionu. Bohuzel pulku naklady si vezme stat. Takze srovnani s Emirates je podle me na miste. A tady vidim problem odboru, nerozumi ekonomice, mzdam, danim atd…
Odbory to moc dobre chapou, uvedomte si ale ze vetsina pilotu si vycvik platila sama, nastupni plat je 18 tisic korun. Spousta z tech lidi byla rok nebo dva (covid) bez normalnich prijmu. Po nastupu byli klidne dva roky v polsku a dotovali tu praci klidne 2 roky ze sveho. Za 7 let se mzdy zmenily minimalne, delka pobytu na acmi se vyrazne zvysila (stejne tak acmi politika firmy). Prijde mi logicky, ze ty lidi chtej muj dustojnej zivot. Maj nejakou zodpovednost a dost tomu obetujou. Nikdo normalni to asi za prumernou mzdu delat nechce. Jestli ma firma problem s… Číst vice »
Jenže tolik tam drtivá většina kapitánů nebere. Možná tak 2 měsíce v roce. Všude jinde kolem (Ryan, Enter, AirExplore…) berou víc. Ale to je stejně fuk, o mzdy v tomhle problému nejde.
Tak pokud to tak je, proc nejdou k AirExplore?
Nedavno byl na internetu inzerat, ze Smartwings nabira kapitany s platem 15000 EUR, 20 dni v praci a 10 volno. Pokud je tohle malo a stavkuji, tak ja tomu rikam nenazranost
jenze vy pletete jablka s hruskama, 15k € nabizi jen kontraktorum, stejne tak on / off pattern. Vlastnim lidem ne, OSVC je alternativni cesta, ale aby jste se vyhl svarcsystemu neni to tak jednoduche.
A mimochodem spousta lidi k tom AirExplore, Enterairu ci LOTu opravdu odesla… napr. polska baze se v podstate rozpadla az na par vyjimek.
Ono spousta lidi umi machrovat jak se piloti „maji dobre a jsou jen nenazrany, pokud to tak je – nikdo nebrani ostatnim projit si stejnou cestou k tomu „vysnenymu“ mistu, kde jsou kluci jen rozmazleny a chtej nesmysly na ktery si zrovna vzpomneli.
A nenabizi prave LOT, formu osvc ? tak nevim, kdo plete jabka s hruskama
jablka s hruskama pletete vy…
LOT OSVC opravdu nabizi, stejne tak k nemu ale odesla vetsina polske baze (jak jsem psal), kteri uz tak na B2B byli. V CR je ovsem forma OSVC ponekud slozitejsi a ne kazdy tu moznost tak jendoduse ma.
Ty kontraktori jsou pro firmu mimochodem min vyhodny nez radovy zamestnanci…
tak prave proot si precteme muj prispevemk vyse… to ze stat sebere polovinu mzdovych nakladu je bohuzel videt na ciste mzde…. Jini dopravci to resi pres osvc nebo kontraktory
Ono ve mzdovych nakladech to tak muze byt, Emirates nemusi platit socialni a zdravotni plus dame…
Taky se muze brzy stat, ze ti milionari co ridi letadla budou brzy bez prace…
ono se taky může stát, když budou bez práce, že s těma mašinama nebude mít kdo lítat, víme?
Tak pak budou mit piloti to vysnene volno
O vaší sociální inteligenci nemám valné mínění
To mejte co chcete, ale uplne stejne odbory znicily CSA… nekdy se mlaska az moc
Smazáno pro tupost
Pan Juran si neuvedomuje zrcadlovost sveho jednani, moc rad mluvi o tom jak je firma sotva v cernych cislech, jak to vsichni delaji pro firmu… a pritom to byl on kdo svym arogantnim chovanim odbory do firmy privedl.
Firma si jednostranne urcuje pravidla, posadky pasivne tlaci co veci co potrebuje a kdyz se neco stane tak od nich moc rada da ruce pryc a ukaze na ne prstem.
Tu firmu nikdo polozit nechce, jen ty lidi veri tomu ze by mohla firma zvednout mzdu aspon o inflaci.
Pan Jurán těžko. Nadřízený pilotů je pan Nevole, který řeší pouze své blaho, ale starosti podřízených ho nezajímají.
Nevole nemá na finance vliv.
No, u nákladních železnicích dopravců -strojvedoucích v režimu letmo je to běžná věc. Výše popsané přímo zapadá. Bohužel za mnohem nižší plat a mnohem těžší práci.
Každopádně jim ale držím palce aby si pokud možno vydobyli lepší podminky alespoň co se týče lidského přístupu.
1. To že si niekto nechá srať na hlavu neznamená že si to majú nechať všetci.
2. Ak majú rušnovodiči o toľko ťažsiu prácu než piloti, dôrazne im odporúčam zmeniť zamestnanie a zarábať rádovo viac. Uvidíme koľko z nich má kvalifikáciu sa aspoň dostať do kurzu.
“Těžší” opravdu neznamená ani “výnosnější”, ani “prestižnější”.
No nevím o kterých nákladních strojvedoucích mluvíte, budete se divit, ale zas o tolik méně strojvedoucí neberou.
Mě třeba být letmo vyhovuje mnohem víc než turnus.
Zajímalo by mě v čem si myslíte že mám strojvedoucí na nákladních vlacích o tolik těžší práci než pilot.
Mě osobně přijde být letmo na nákladech víc pohodovější než být v turnusu na osobních vlacích.
A že bych měl těžší práci než pilot si fakt nemyslím, spíš naopak.
No jestli si myslíte, že má strojvedoucí těžší práci jak pilot, tak to se běžte rovnou vyšetřit.
Už jen tím že komunikace je celá v AJ, což by 95% strojvedoucích nezvládla. Dokonce si myslím, že je náročnější práce řidiče autobusu, zejména v MHD.
A to není nic proti strojvedoucím.
Ale tam stačí naučit se předpisy (to úplně lehké opravdu není), ale samotné řízení vlaku zas taková věda za pár týdnů praxe není.
A umět techniku, to už je spíš přežitek u ČD, u ostatních dopravců stroj do šroubku opravdu už znát netřeba.
Dobře, asi sem to špatně formuloval, težší ve smyslu fyzickém, ono pan pilot neběhá kolem letadla, nic těžkého nezvedá aj. Co se týče hygienickosociálních podmínek na pracovišti určitě také. To že někdo umí anglicky už dnes nikoho na zadek neposadí. Znám mnoho kolegů co umí několik jazyků a úspěšně jezdí jak v ČR tak i sousedních zemích. Stále si ale myslím že platově se zdaleka nedostanou tam kde jsou piloti i při jejich režimu práce. Co se týče kurzu na pilota, nemohu soudit jak ten je sám naročný, ale myslím si že v dnešním zrychleném světě to taky nebude kdovijak… Číst vice »
O náročnosti povolání svědčí třeba i to, že než sednete za knipl s lidmi, je to i několik let a nejde to ošidit, na mašinu to dneska jde i za několik týdnů u některých dopravců.
A jakmile máte licenci, můžete narozdíl od pilota vozit cokoliv čímkoliv a kamkoliv.
Posádkám držím palce …. nedejte se !
Tak to je asi radost s nimi někam potom letět, když si tady přečtu jaké mají posádky. Navíc je otázkou jak se dnešní mladí zvyklí na mobily budou hrnout do kokpitu letadla, které je koncepčně tak extrémně zastaralé a které nemá budoucnost.
Vy jste dobře mimo, svalit vinu na mladé je ubohost, vy jste nebyla nikdy mladá?
to nebyl útok na mladé 🙂
to je rádoby vtipný útok na Boeing, jehož je Ivy je dlouhodbým haterem .
jen se občas trefí úplně mimo – vzdyt ten hoch nejspíš ani neví, jak se letadlo ovládá , když do toho tahá mobyly. Nejspíš si asi myslí, že airbus se ovládá přes touchscreeny 🙂
ne mobyly .. ale mobily 🙂
Jo tak to je potom v pořádku, díky za upřesnění
Tak on to primárně nebyl žádný útok, ale normální konstatování. Pokud se mladý pilot bude pohybovat na konkurenčním trhu, kde je evidentně pilotů nedostatek, tak si bude asi vybírat a proč by si měl vybrat společnost, která takhle jedná s lidmi a navíc má naprostou většinu letadel původem skoro z poloviny minulého století, mladí jsou zvyklí na mobily a tedy dají přednost modernímu letadlo oproti zastaralému. Jistě, vy to vidíte jinak, ale statistiky nehodovosti jsou zcela jasné.
Jako že když je někdo mladý, tak v Lufthanse mu řeknou, my Tě dáme hned na A350, aby jsi neměl stres ze staré 319? Nebo jak? Mimo jiné zrovna stáří flotily SW se v Evropě nepohybuje dole, ale spíše patří k těm mladším.
tohle nema se starim flotily 😉
pro tohoto experta je 25 let stara a319 vykrik moderni techniky a mesic stary max hromadou srotu
vlastne se divim, ze ten a319 povazuje za moderni letadlo i pres to, ze pouziva pres stoleti starou koncepci s kridly, VOP a SOP 🙂
Koukám vy jste vůbec nepochopil o čem píšu stejně jako většina ostatních. Píšu o tom, že pokud by museli řešit rychle nové mladé piloty, tak s tím budou mít nejspíše dost problémy. Nepíšu nic o tom, kdo tam je a co dělá.
Jste zdravý?
Ano, děkuji za optání a co vy?
Ono té práce jinde je poměrně dost, a brát peníze za létání jako za plat lepšího manažera v Lidlu, s každodeními změnami je pro pár srdcařů a to ještě, dokud je to nepřestane bavit.
Tak je asi cas odejit….
Jako bývalý pilot Smartwings mohu klukům a holkám jen držet palce, aby se dohodli na nějakém kompromisu. Jakákoliv férovost při plánování a absence rodinného života mě osobně donutila k odchodu a je smutné vidět, že se tam vůbec nic nepohlo a firma stále spoléhá na devadesátkové praktiky a hlavně na nesoudržnost personálu a vzájemné závisti jeden k druhému, aby náhodou někdo neměl o hodinu větší nálet, než já. Sám bych se rád jednou z ciziny vrátil domů, ale bohužel v současném českém letectví není dobrá volba. Buď švarcsystém na OSVČ anebo permanentní život na hotelech v Německu nebo Indii.
že je to český šlendrián jsem věděl, ale že až takový, kde si lidí neváží je rozum beroucí. Ta firma je celá zaseklá v roce 1995.
Upřímě pochybuji, že to třeba u Ryanairu bude nějak zásadně lepší. Sice vás nepošle na zimu do Kanady nebo Indie, ale zase na jakoukoliv bázi v Evropě.
Eurowings stávkují i reálně, Wizz air také a tak by se dalo pokračovat. Což není omluva Smartwings, ale ten trh je krutý a to produkuje dravčí firmy.
Opravdu dobré pozice posádek jsou spíše tak maximálně u (matky) Lufthansy a podobných velkých jmen se silnými odbory a typickou korporátní strukturou, ale tam se dostat je opravdu těžké (protože zájem je gigantický).
Problem je, ze Lufthansa je nekolik let ve ztrate….
Ryanair má zatím jednu velkou výhodu, že mimo letů pro cestovky v Polsku by měly být letadla přinejhorším od 2:30 do 5:50 na zemi. Pak i když se to se.. – tak je tam alespoň trochu času, co to může alespoň nějak srovnat. Ale SW už loni ukázaly, že se jelo na dřeň a jakejkoliv problém byl cítit.
A vy ještě pořád létát nebo Vás to také odradilo. Pokud nejde o shodu jmen, tak jsem s Vámi asi před léty letěl na Kapverdy.
Tak co jsem pochopil třeba z podcastů, nebo jiných článků, tak zrovna Ryanair, nebo Eurowings jsou v tomhle dobrý zaměstnavatel. U Ryanair rozpis půl roku dopředu, pevně dané lety, žádné velké změny, Eurowings báze doma a je plno a neberou, Ryanair v Praze nejspíše také ne.
V tomto je asi škoda nenávist vedení pražského letiště k nizkonakladovkám. Mít tu Wizz a Easy nějaké a Ryanair více bázi, tak tu mají naši kluci daleko lepší šanci a Smart by musel sakra zabrat.
Vzhledem k fluktuaci třeba u Ryanairu bych to neviděl tak optimisticky, jedna věc je jak to vidí mlaďas co se chopil přiležitosti a druhá pilot kterých chce nějaké jistoty. Spousta pilotů „vloggerů“ jsou ex-ryan a teď létají jinde. Každopádně pokud někomu nevadí být vyslán na nějakou bázi, tak je asi v pohodě. Je to všechno Evropa. Ryanair staví na tom, že bere mladé piloty a ti si tam staví hodiny a základ kariéry a pak většinou utečou k lepšímu. Do důchodu to tam asi moc kapitánů neklepe. 🙂 Co se týče směn, to opravdu nemůžu komentovat. I když věřím, že… Číst vice »
Co tak pozoruji, tak na pražské bázi Ryanair to nevypadá že by se to tam až tak točilo. Ale to by nám řekl někdo od nich.
Jestli se to točí a jestli je plno?
SW si umí poměrně dobře shánět kšefty, někde v Evropě vypadne letadlo a oni mají za dvě hodiny připravené letadlo k odletu… taky si dost hrají s letadlem, které poletí, někde pocítí větší poptávku, tak to přehodí ze 738 na 739 (nebo na Airbus, což pak vyžaduje celou změnu posádky). Bohužel všechny tyhle kroky vedou k tomu, že se pak musí pořád hýbat s plánky, posouvat to, apod. Do toho pravidelná zpoždění, co se dějí každou sezonu, přetížená letadla (že často prostě nemají náhradu, pokud musí jedno dočasně uzemnit)… a k tomuhle to pak vede, no…
V Excelu to musí vypadat super, efektivita maximální. Ale manažeři si musí uvědomit, že si nehrajou jenom s číslama, ale že zatím stojí živí lidé.
To jak se společnost chová k zákazníkům tak neočekávám nic jiného k zaměstnancům. Často ve firem tenhle problém začíná nahoře a takhle nastaví kulturu ve všech větvi a to se těžko pak změní.
Ono ani v Excelu to nevypadá zas až tak skvěle, neustálý bordel ve směnách, nestabilita, frustrace, odchody kvalitních zaměstnanců, spoždění, negativní dopad na „brand“, a to vše kvůli relativně marginálním dodatečným ad hoc příjmům. Zatím se to nějak lepí, ale není jisté, že to vede ke větší ziskovosti.
Ty externality jsou ovšem „úplně jiné“ peníze!
tak tím jejich stylem jsou to zatím živí lidé, dokud se něco nesemele….
Pokud je změna dobře zaplacená nebo vyměněná, pak není problém. jak je to u SW?
Kompenzace za změny v plánku vycházejí z roku 2016. Navíc mnoho z těchto příplatků má nejedno své ALE. Ideálně o něm plánovací oddělení neví, nebo schválně zamlčí. Pak se člověk dohaduje, ale neuspěje, a pouze je odkázán na nějakou chytrou výjimku ve směrnici, kterou si zaměstnavatel upravuje dle své libovůle.
To je klasický problém charterových společností, co létají sezóně. Nechtějí si držet moc lidí a když je špička, tak ždímají co to jde. Letos to vypadá, že to přehnali a jestli se nedomluví, bude to mít následky.
Otázka zní, kolik pilotů je HPP a kolik na DPČ či DPP. Pokud se pamatuji, tak u Fischer Air měli cca 10 – 11 pilotů na letadlo, Smartwings mají v průměru 13 pilotů na letadlo. Problém je, jaký je důvod ztížností. Pokud několik desítek posádek je řadu měsíců v Kanadě v rámci ACMI pronajmu letadel, tak to samozřejmě rodinným vztahům úplně nesvědčí.
Problém není pár měsíců v Kanadě. Problém je pár měsíců v Kanadě navázáno na pár týdnů v Indii, které navazují na další nekonečné týdny v Německu. To vše dohromady dělá polovinu nocí mimo domov a ten zbytek je stráven na nočních Egyptech.
Ve výsledku to dělá mzdové ohodnocení na chvostu Evropského podstandardu a nejchaotičtější plánování v oboru. Manželka nemá šanci na normální práci. K tomu dnes žalostné 4 týdny dovolené, ovšem mimo léto…
Není to o touze mít Lambo v garáži, ale najít udržitelné podmínky na českém nebi.
A nutí je někdo to dělat? Nebo to chtěj dělat oni, ale nějak si vysnili, že podmínky budou jiné?
Ja asi uplne nerozumim dotazu.
Jestli chceme letat? Ano.
Podminky byly 5+ let opravdu jine. Pobyty byly spise vyjimka. Kupni sila uplne jinde.
Prisel Covid a v ramci zachrany spolecnosti jsme vydrzeli leccos. A v ramci vyjadreni vdeku na nas spolecnost nechala drivi stipat kazdy dalsi rok.
Nikdo tu nemluvi o zadnem snu. Ale o realite par let zpet. A pokud na ni nelze navazat, je potreba upravit pracovni smlouvy odpovidajicim zpusobem.