První výsledky vyšetřování tragické srážky v USA. Piloti letadla se snažili změnit směr letu
Záchranná akce na řece Potomac ve Washingtonu po srážce letadla s vrtulníkem. Foto: US Coastal Guard
NTSB nyní vyšetřuje nesoulad v záznamech o výšce letu letadla a vrtulníků.
Pokud neni video z obrazovky rizeni fake, vyska hawku se tam pohybuje na 200 a 300ft, v okamziku srazky je tam 300. Sdelit pro identifikaci typ v noci je dost k nicemu, informace o tom na ktere hodine a jak daleko by podle mne byla prinosnejsi…
Že by špatně nastavená referenční hladina na výškoměru? Jeden podle hladiny moře a druhý podle „hlíny“?
Proto by jim to ukazovalo to, co jim to ukazovalo.
Doufám že to vyšetřování objasní.
NTSB zmínila ještě jeden důležitý faktor, o kterém se na internetech spekulovalo. Mise výcvikového letu vrtulníku byla ověření brýlí pro noční vidění. Jestli je měli ve chvíli srážky nasazené není dosud potvrzené, ale brýle pro noční vidění mohou být značný faktor, protože zhoršují prostorové vnímání a blokují periferní vidění. Říkali také, že se to bude muset ověřit ze sekundárních stop, protože náraz byl drtivý, stran ohledání pozůstatků pilotů vrtulníku. Dále tam bylo zmíněno, že TCAS vydal obecnou výstrahu TRAFIC, TRAFIC, TRAFIC (přesné instrukce k úhybnému manévru (RA) dát nemohl pod 1000 ft). Dále zmínili, že to posádka krátce diskutovala načež… Číst vice »
Nějaké bezpochyby dezinformace mluví o tom, že za řízením vrtulníku byla osoba, u které kvalifikačním předpokladem bylo, že je transgender, ne to jestli umí pilotovat.
A určitě to byl zároveň černoch a slepec.
Buď zdroj toho tvrzení znáte – tedy víte, že to prohlásil prezident Trump – a tedy víte, že je to dezinformace. Nebo zdroj toho tvrzení neznáte, takže nevíte, jestli se tomu dá věřit nebo ne. Ať tak či tak, vědomě šíříte informaci, o které nemáte žádný důvod domnívat se, že je pravdivá. Tedy vědomě šíříte dezinformaci. Proč?
Pokud údaj 99m je z letadla, (v článku není uvedeno) a 61m z věže, nerozumím, proč nebyl zveřejněn i údaj o výšce letadla z věže.
Evidentně se nejedná o čísla z jednoho zdroje. Pak ale informace nemá zrovna velkou vypovídají čí hodnotu.
Vez ma informace o vysce z odpovidace. odpovidac ma informace o vysce z vyskomeru.
udaj je ze stejneho zdroje u obou akteru.jen ziskany jinou cestou.
Protože údaje z černých skříněk z vrtulníku ještě nemají přečtené.
Výška se vždy měří v letadle/vrtulníku a na věž se předává v rámci automatické komunikace (odpovídač). Jedná se tedy o čísla z jednoho zdroje. Uvádí se údaj zaznamenaný na věži, protože černé skříňky vrtulníku se hledaly déle a ještě nejsou přečtené.
Doporučuji si to video NTSB pustit, opakují to tam asi 6x, protože to přihlížející měli problém pochopit. CRJ byl dle vlastního zapisovače letových údajů a kalibrovaně na ADS-B 325 stop +-25 vysoko. Je to velmi precizní a potvrzený údaj. Tam se srážka stala. Údaje ze zapisovače Black Hawka nejsou stále stažené a k dispozici, takže není známa přesná výška (indikovaná, protože logicky byla stejná jako u CRJ, jinak by se nesrazili). Na věži se vrtulník zobrazoval ve výšce 200 stop (jsou to data z ADS-B), což je strop daného vrtulníkového koridoru a není to definitivní potvrzený údaj, bude se zpřesňovat… Číst vice »
Jsou to údaje z Media brifingu NTSB. Údaj 200ft/61m poslední výška kterou viděl řídící zatímco 325ft/99m je údaj z FDR (černé skříňky) letadla. Vtip je v tom že oboje může být pravda, jenom jak píšete jsou to bez dalších informací neporovnatelná data. Odpovídač vysílá výšku podle standardní atmosféry, FDR zaznamenává stejnou výšku, ale řídícímu by obrazovky měly zobrazovat skutečnou výšku opravenou na atmosférický tlak letiště stejně jako vidí piloti na správně nastaveném výškoměru. FDR vrtulníku pravděpodobně ukáže stejných 325ft při tlaku standardní atmosféry a až přepočet na letištní tlak řekne kolik to skutečně bylo a kdo tedy byl mimo svůj… Číst vice »
Odpovidac dava aktualni vysku z vyskomeru, ne STD…
Odpovídač vysílá výšku podle standardní atmosféry a v módu S může přidat nastavení výškoměru.
Mas pravdu, korekce pod TL/TA pro mne prekvapive, probiha na strane ATC..
Díky, v tomto duchu jsem se pokusil vyjádřit ve svém příspěvku.
Je zverejneno video obrazovky rizeni, jestli je prave nevim..
Oi … ze by spatne nastaveny tlak na vyskomeru? 🙁