První výsledky vyšetřování tragické srážky v USA. Piloti letadla se snažili změnit směr letu

Záchranná akce na řece Potomac ve Washingtonu po srážce letadla s vrtulníkem. Foto: US Coastal GuardZáchranná akce na řece Potomac ve Washingtonu po srážce letadla s vrtulníkem. Foto: US Coastal Guard

NTSB nyní vyšetřuje nesoulad v záznamech o výšce letu letadla a vrtulníků.

Letadlo, které ve středu po srážce s armádním vrtulníkem spadlo do řeky Potomac ve Washingtonu, se krátce před kolizí snažilo změnit směr letu. Novinářům to řekl řekl představitel amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB) Todd Inman, který nehodu se 67 mrtvými vyšetřuje. Vyšetřovatelé se nyní mimo jiné zaměřují na nesoulady v záznamech o výšce letu civilního letadla a armádního vrtulníku.

V jednom momentě, který byl velmi blízký srážce, nastala mírná změna směru letu,“ uvedl Inman s tím, že letadlo, jenž přistávalo na letišti ve Washingtonu, začalo stoupat. Podle záznamů z kabiny mezi sebou krátce před kolizí piloti mluvili. „O vteřinu později je slyšet náraz, čímž záznam končí,“ uvedl další představitel NTSB Brice Banning.

Vyšetřovatelé se nyní soustředí na analýzu záznamů z letadla a vyslýchají lidi, kteří se nacházeli v řídící věži na letišti Ronalda Reagana ve Washingtonu, v jehož blízkosti se nehoda stala. K dispozici zatím vyšetřovatelé nemají údaje z vrtulníku, ačkoliv se podařilo vyzvednout černé skříňky.

NTSB nyní vyšetřuje nesoulad v záznamech o výšce letu letadla a vrtulníků. Letadlo podle údajů letělo v okamžiku neštěstí ve výšce 325 stop (99 metrů). Podle záznamů z řídící věže byl vrtulník ve výšce 200 stop (61 metrů). Kdyby to byla pravda, tak by se srážka nestala. Vyšetřovatelé doufají, že tuto okolnost objasní záznamy z paluby vrtulníku.

Při středeční srážce zemřelo 60 cestujících a čtyři členové posádky na palubě civilního letu a tři vojáci na palubě armádního vrtulníku. Oba stroje dopadly do řeky Potomac, kde se pátrá po tělech mrtvých. Podle agentury AP se zatím podařilo vyzvednout ostatky 42 lidí.

Tagy AA5342 NTSB
8 komentářů