Piloti havarovaného letadla vyslali před přistáním nouzový signál, korejské úřady řeší prohlídku 101 letadel
Boeing 737-800 společnosti Jeju Air. Foto: Aero Icarus / Wikimedia Commons
Nehodu stále provází řada nejasností.
Jinak AV Herald už má od Mimisterstva k dispozici hrubé časové body a bylo to zjevně mnohem hutnější než bylo původně indikováno, v podstatě se zdá, že se jednalo o opravdové vynucené nouzové přistání, tedy bez možnosti cokoliv řešit a plánovat. 3min po ohlášení bird strike byli na zemi. Což docela vysvětluje tu nenahozenou APU a nedořešenou konfiguraci. 8:57 – varováni „bird activity“ 8:59 – na finále dráhy 01 – Mayday, mayday, mayday, birdstrike + go around 9:00 – žádají povolení přistát opačně na dráhu 19 9:01 – ATC to povoluje 9:02! – dosed ve směru RWY19 cca 1200 m… Číst vice »
Vypada to podobne jako kdysi rayan na Ciampinu, jenze ty si ten GA rozmysleli..taky byli niz a bliz a nakonec sedli pred sebe..holt prulet na birdstrike neni vzdycky nejlepsi reseni, taky muze chvili trvat nez motor(y) vysadi uplne…uz jenom to ze stihli mechanizaci zpatky uplne do cisty je divny, ale to uz by bylo samy kdyby..
Opět problém s podvozkem. Dnes se musel vrátit na letiště další korejský letoun. Prý 21 cestujících odmítlo nastoupit do náhradního letadla.
Upřímně se jim ani nedivím 🙁 .Už tuplem ne po té včerejší tragické nehodě.
Ještě by chtělo zmínit včerejší další dva incidenty. Jeden musel nouzově přistát v Oslu kvůli poruše na hydraulice (opět Boeing). Druhý v Kanadě o tom moc nevím).
Jo, a taky před pár dny měl jeden Airbus problémy s tlakováním, další Airbus měl problémy s kouřem v kabině, ,17. prosince selhalo několik elektronických systémů jednomu A330-900, 11. prosince další kouř v kabině u Airbusu,
… at se snazim sebevíc, tak fakt nemuzu prijit na to, co se nám snažíte říct 🙂
ps: jo, a to v kanadě nebyl boeing, to byl Dash. ale pro někoho letadlo, jako letadlo .. má to křídla, tak to hodím do jednoho pytlíčku, že?
To já se jim docela divím, buď s tím letět nechci a pak si nekupuji letenku, anebo chci, ale pak nedává smysl odletět, vrátit se a pak u neodletět. Ale je potřeba si prostě uvědomit, že ne každému je dáno a na letenku si dneska vydělá každý naprosto v pohodě.
Ľudia sú tupelá neschopné racionálneho vyhodnocovania rizík. Logiku v tom nehľadajte 🙂
Já v tom logiku nehledám, jen je mi jich líto.
Pokud budete řešit problémy s hydraulikou, dejte si do avherald.com vyhedat „hydraulic“ a jen incidenty za letošek se nevejdou na stránku. Problém letu Jeju HL8090 mohla být jen vadná indikace, řekněme koncák, protože „The airline stated that the crew received indication of a possible landing gear problem, however, the landing gear functioned normally.“ (CIT: AV Herald) Chápu, že jsou cestující dané aeroliky po včerejšku poděšení, ale takovéto závady se dějí v jednom kuse. Uvidíme jestli o tom ještě uslyšíme (v kontextu s včerejší nehodou možná jo, ale bez ní by po tom neštěkl pes). V Oslu bych nerad předbíhal, ale… Číst vice »
Nejedna se o nejtragictejsi jihokorejskou nehodu, Korean Air Flight 801 mel 229 obeti.
Mohlo to být myšleno na území Jižní Koreje? Let 801 havaroval na Guamu.
Souhlas, takhle by to sedelo, ta formulace se da pochopit ruzne.
Pokud by se braly i ty „mimokorejske“ tak nesmime zapomenout na nestastny KAL 007, tam bylo 269 obeti…
101 letadel Boeing… Zajímavé, ale nepřekvapující…
V čem? O případu Hudson jste nikdy neslyšel?
Zatím je to takové úřední plácání do vody, aby se neřeklo a byla aktivita pro uklidnění cestujících. Letadla se totiž kontrolují neustále a pokud někdo nenapíše, co přesně se má znova zkontrolovat, tak to neznamená vůbec nic. Mnohem zajímavější by bylo, kdyby prošetřili mohutné konstrukce co se nachází v prodloužené ose drah. To byl mimořádně silný faktor z hlediska šance na přežití.
co je na tom zajimaveho? nebo maji podle vas (po havarii 737) delat prohlidky A380?
Však říkám, že nepřekvapující, zejména když jde o Boeing. Zajímavé to bude sledovat… 🙂
Nemyslím si, že by něco odhalili, je to takový ten zvláštní přístup, uděláme něco, aby se neřeklo a uvidíme. Já osobně zatím čekám, informaci je málo. Neví někdo jak je to s napájení tzv. černých skříněk, když mají všechny generátory off?
Něco se musí udělat, tohle je něco, tak to uděláme. -jistě pane premiére-
Jinak letadlo má ještě baterky a i po výpadku všeho se vysune epu a nějakou elektřinu a tlak pro hydrauliku vyrobí.
737 nic nevysune protože RATku nemá…..
Nepotřebuje, má APU a baterie s kapacitou +/- 60minut na napájení kritických systémů po spotřebování paliva. Např. ani většina 747 ji neměla (pouze 747-8).
Nevím proč to píšete mě, kolega nade mnou psal „vysune se epu“, tak jsem jen dodal že se nic nevysune…….jinak já to znám, ale děkuji za vysvětlení.
Jenže nikdo neví, jestli nebylo APU inop, proto jsem takto položil otázku a proto mě zajímá, zda záznamníky jedou na baterie, které jsou limitovány. Navíc jste si skutečně jistý těmi 60 minutami? Já měl pocit, že jde jen o 30 minut, ale ať tak nebo tak, v tomto případě je to irelevantní, protože šlo jen o pár minut.
Zalezi kolik mas baterek, existujou NG jen s jednou, to je 30 min, vetsina ma baterky dve, 60 min.
To by pak mohlo být asi podle ETOPS, ale i tak mi to moc nesedí, protože by měli dostat maximálně 60 minut, ale mám pocit, že mají víc.
APU pravděpodobně nebyla spuštěna, protože po nárazu ptáků jim vypadl odpovídač a už nenaběhl.
Přesně to si myslím i já, ale nevím, zda jedou záznamníky z baterek či nikoliv.
Ježkovy zraky… A co by z toho společnosti měly, kdyby lítaly s letadla má která nejsou udržovaná?
Že se něco může za určitých okolností zanedbat, to se stane, ale proč by to někdo dělal schválně? Proč jste tak paranoidní???? Co by z toho ty společnosti asi měly? Stačí jedna blbá nehoda, kde zemře spousta lidí a to může aerolinku úplně zničit.
Aerolinka se kterou nikdo nechce lítat nevydělává peníze…
Co by měl třeba Boing ze toho že zatají MCAS? To přece může způsobit nehodu a letadlo kterým se cestující bojí létat aerolinky nebudou kupovat. No vidíte, a přesto to udělali.
To že se prověřuje i nepravděpodobné je jeden z projevů rozdílného přístupu k bezpečnosti v letectví a na dráze o kterém tu byl nedávno článek.