Piloti Boeingu 737 nouzově přistáli kvůli poruše motoru, na zemi začalo letadlo hořet

Evakuace cestujících z Boeingu 737-800 American Airlines v Denveru. Foto: X.com/Emergency StreamEvakuace cestujících z Boeingu 737-800 American Airlines v Denveru. Foto: X.com/Emergency Stream

Dvanáct cestujících skončilo v nemocnici s lehkými zraněními.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
inna-b

Ať už jsem probůh na Islandu.

Andy

Menší schůdky už tam neměli?

Kamil Novotný

Tak je vidět že je úplně jedno, jestli rus, nebo amík, blbci s kufry při evakuaci se najdou všude.

Petr

Nouzové přiistání kvůli problémům s motorem a oni je nechají dojet na stojánku u letištní budovy, aby tam to letadlo hořelo uprostřed všeho dalšího provozu?
Měl jsem za to, že se letadla po nouzovém přistání odstavují někde mimo a tam se nejprve kontrolují, aby se přesně tohle nestalo.

Honza

Ne, pouze v případě, že je nějaká ohrožující závada rovnou jasná, jinak je lepší vyfotit cestující co nejblíže terminálu.

Air Traveller

tak to letadlo nesedlo nouzove kvuli tomu, ze by horelo. ale kvuli tomu, ze zaregistrovali vibrace. coz samo o sobe neni nutne duvod k tomu, aby ho nechali na rwy a vysadili lidi jeste tam.

letadlo zaclo horet az pri pojizdeni, nekde u gejtu.

Pavel Benda

Přesně! Boeing 767 Američan airlines který nouzově přistál loni na Ruzyni mohl na stojánku až po důkladné prohlídce hasičů.

JiVe

No a vidis, včerejší Ryan zastavil na dráze, kontrola hasičů a potom jako vláček jelo letadlo s hasiči za sebou z RWY pryč

frank

Po jeho startu hned nouzově přistál a viděl jste to co se stalo při jeho startu ? Ty výšlehy plamenů a kouře ? ( mimochodem rok 2023) Naopak záběry z přistání v Denveru ba ani záznamy konverzace letadlo-řídicí provozu, které již zveřejnili, nic o požáru neříkaly , jen o vibracích a oheň se objevil až na stojánce…

Vesper

A zase se lidi evakuují i s kuframa. Být aerolinkou tak jim pak všem na zemi kufry zkonfiskuju a nechám rozjezdit buldozerem, aby si pamatovali že když se řekne zavazadla necháte v letadle, znamená to že je necháte v letadle.

Milivoj Niklíček

Cože, v USA evakuace s kuframa? Nevěřím! Já myslel, že se to děje zásadně jen v té jediné zemi.

Lukáš

Jelikoz maji cas spacirovat se po kridle a po jednom pomalu slezat po zebriku, tak jde spis o opusteni letadla netradicni cestou, nez nejakou nouzovou evakuaci.

Marek

Evakuace na křídlo na zemi? To je nějaká novinka? Na záběrech nejsou vidět žádné skluzavky. Tuší někdo, co za tím může být?

Průvodce původní Aleš

„Cestující byli evakuování nouzovými skluzavkami a přes křídlo, jak ukazují záběry na sociálních sítích.“
Nejen si prohlédnout fotku, ale také číst celý článek je holt potřeba 🙂

Igor

Možná posádka nevěděla, kde to přesně hoří a než riskovat, že pošlou cestující do požáru zvolili variantu jít co nejdále po křídle a slézt až co nejpozději. Jinak připadá mi, že dojel až na stojánku tak se možná přední část evakuovala ramenem a prostřední křídlem a zadní skluzavkou. (na idnesu je video, kde je vidět zadní pravá skluzavka)

Tom Matto

Kazdopadne ta evakuace pres kridlo a na konci domaci hlinikove schudky vypada presne jako z instruktazniho filmu jak to nedelat…

Jake

Spíš cestující přes všechny instrukce posádky otevřeli nouzové východy nad křídly ještě před vyhlášením evakuace. Stejně jako to, že tam stojí s batohama. Bezpečnostní instruktáž půlka lidí neposlouchá, jsou nejchytřejší, lítají častěji jak letušky a ví všechno nejlíp.

J.K.

Nebo prostě už dojeli ke gatu, kdyby to byla velká nouze tak evakuují hned?

Tohle je podle mě největší rizikový moment – vznik požadavku na evakuaci až když lidem povolíte se zvednout….

Petrovič

737 nemá nafukovacie sklzy z krídel, ich funkciu splnia plne vysunuté klapky, po ktorých sa dá skĺznuť pri trupe až na zem. Ale opretupca, ktorý sa je schopný evakuovať s kufrom, je to asi príliš náročné na pochopenie.

JiVe

Ale jen pro ty cestující co ovladaji parakotoul

Jeffer

737 nemá pri núdzových východoch na krídla vystreľovacie sklzy. Správny postup je evakuovať s vysunutými klapkami a po tých klapkách skĺznuť po zadnej strane krídla na zem blízko trupu.
V tomto prípade už ale stihli po pristátí piloti klapky zatiahnúť, takže táto cesta by bola dosť nepohodlná.
Je možné, že sa piloti o evakuácii dozvedeli až keď už boli cestujúci vonku (resp. otvorili núdzové východy) a potom zase hýbať s klapkami nebude najlepší nápad, keď už tam stoja (môžu stáť) ľudia.