Pilatus-Bahnen začaly se zkušebním provozem nových vozidel na nejstrmější železnici světa
Do plného provozu se mají nová vozidla dostat v roce 2023.
Na nejstrmější železnici světa se začala objevovat ve zkušebním provozu a ještě bez sedaček nová vozidla. Společnost Pilatus-Bahnen se chystá nasadit je do plného provozu od roku 2023.
Budou jezdit na ozubnicové dráze mezi Alpnachstad a Pilatus Kulm ve Švýcarsku, kde nahradí i 80 let staré vlaky. Jde o součást komplexní technologické obnovy unikátní trati. Poprvé tak mohou návštěvníci této atrakce vidět nová vozidla nejen na vizualizacích.
Pro Pilatus-Bahnen je navrhl švýcarský designér Thomas Küchler, který v oblasti vyrůstal. Nejzásadnější změnou je maximální velikost prosklení v čele vozu, což má umožnit lepší výhled a ještě působivější prožitek z jízdy. Barva zůstala nadále červená. Zakázku na výrobu získal Stadler Rail. Osmnáctitunové vozy musí mít stejné rozměry jako stávající, aby projely tunely.
Ozubnicová dráha funguje od roku 1889. Pilatus-Bahnen do modernizace vozidlového parku investuje 55 milionů franků. Nové vozy nahradí deset stávajících vozů, které pochází z 30. a 60. let minulého století. Podle provozovatele ale už chybí náhradní díly a jejich spolehlivost klesá. Koupí celkem osm nových vozidel.
Do vozu se vejde 48 cestujících, o osm více než do stávajících. Součástí úprav je i vybudování druhého nástupiště v dolní stanici, aby se mohlo nastupovat oběma stranami a zkrátila se tak doba pobytu. V kombinaci s úpravou tratě a mírně vyšší rychlostí bude možné zavést půlhodinový takt. V horní stanici Pilatus Kulm dojde k vybudování nového výtahu a rozšíření čekárny. Z původních vozů zůstanou dva pro nostalgické jízdy.