Autobusy Doprava ve městě

PID zahrne v sobotu i Voticko, páteřní linka bude v Benešově navazovat na rychlíky

Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid
Autobus Setra společnosti ČSAD Benešov v Benešově. Foto: Ropid
Pražská integrovaná doprava zahrne v sobotu Voticko. Páteřní autobusová linka bude navazovat na rychlíky.

Oblast Pražské integrované dopravy (PID) se po nedávném zahrnutí části Rakovnicka v sobotu znovu rozroste, tentokrát se rozšíří na Voticko. Zavedeno bude 11 nových linek PID (500, 532, 550, 552–554, 556, 557, 566 až 568), zrušeno bude 19 stávajících linek mimo systém PID a upraveno bude 9 stávajících linek mimo systém PID. Oznámil to organizátor dopravy Ropid.

Změna se dotkne 21 měst a obcí ve Středočeském a Jihočeském kraji. Zavedeny budou návaznosti mezi autobusy a rychlíky v Benešově. Příjezd páteřní linky 500 od Votic bude ve 40. minutu, odjezd rychlíku do Prahy je ve 49. minutu; opačně příjezd rychlíku od Prahy v 11. minutu a odjezd linky 500 do Votic ve 20. minutu.

Linka 500 propojí Benešov, Olbramovice, Votice, Miličín, Sudoměřice u Tábora a Tábor. Vybrané spoje jsou z Benešova prodlouženy do Prahy, na opačném konci linky pokračují dílčí spoje až do Jindřichova Hradce nebo Třeboně. Bude zachováno i přímé spojení Mladá Vožice – Praha.

Během ranní a odpolední špičky pracovních dní bude linka provozována v intervalu 30 až 60 minut, v dopoledním sedle 60 až 120 minut. O sobotách budou provozovány čtyři páry spojů mezi Miličínem a Benešovem, o nedělích a svátcích bude tento počet navýšen.

Na jízdenku PID bude nicméně možné cestovat pouze v části trasy Praha – hranice Středočeského a Jihočeského kraje. Pro cesty na území Jihočeského kraje platí tarif vyhlášený dopravcem.

Pokud jde o autobusovou integraci, zbývá zahrnout do PID ještě zhruba třetina Středočeského kraje. Vesměs ale už nepůjde o páteřní linky na Prahu (s výjimkou Berounska), nýbrž o oblastní spoje.

Podrobnosti k jednotlivým částem Voticka jsou na stránkách PID, jízdní řády v informační brožuře v pdf.

Odebírat
Upozornit na
guest
75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jozka

Kacirsky povzdech (jen povzdech, realne reseni neznam).

Co vsechno se nemusi resit jen proto, ze mimo Prahu a blizke priPrazi to je s praci na pytel.

Lech Malý

Tak v tom je IDS JMK tak o patnáct let napřed.

Bob

Nechápu, proč se furt odkládá integrace Berounska.

MlB

Celá integrace je jeden velký odklad. Původně měl být celý Středočeský kraj hotový snad už před 2-3 lety. Pak letos. A s výmluvou na covid je imho prakticky jisté, že ani příští rok to ještě zdaleka nebude kompletní.

Bob

Tak to já vůbec moc nechápu, proč se ta integrace vleče už 28 let.

jozka

Ona je v tom pripade otazka, proc se rozbijelo CSAD 🙂

Lemmy

Protože asi 20 let z těch 28 spolu ČSSD ve Středočeském kraji a ODS v Praze nemluvily. Pohnulo se to až během konjunkce Jermanová / Krnda a jak vidíte, tak bez Krndy to zase docela dře…

Lemmy

Prý kvůli rekonstrukci nějaké zásadní ulice v Berouně.

Panda

Dostat se o víkendu z Mladé Vožice nebo Prčic na rychlík do Prahy bude pořád téměř nemožné…

švestka

Si říkám, jestli by pro Prčice nebylo nejlepší kdyby rychlíky (oficiálně) stavěli v Heřmaničkách a autobus jezdil jenom tam.

Panda

Souhlas, popřípadě by navazoval na rychlík bus (Monínec-)Prčice-Hermaničky-Votice.

Lemmy

Vožice možná čeká ještě na integraci Vlašimska a Prčice na integraci Sedlčanska.

Bob

„Oznámil to organizátor dopravy Ropid.“ – Oni už si nehrají na to, že IDSK je jiná organizace?

Lemmy

Vztah těchto organizací je poměrně nejednoznačný a asi je dobře být vděčný za to, že se veřejně nehanobí.

Dalibor

to jako ROPID se chce stát státním jednotným tarifem??

-TR-

Cíl je, aby systém PID pokrýval celé území Středočeského kraje. Vzhledem k tomu, že Středočeský kraj je jeden z největších u nás, tak je logické, že systém PID bude velmi rozsáhlý. Kdo ví, zda se nepřidá tarifní pásmo 10.

MlB

Kde by ta 10 měla konkrétně být? Za mě to dává smysl jedině kdyby se přidala významnější města těsně za hranicemi kraje jako Turnov, Tábor, Doksy, Kralovice, Blatná…

-TR-

To je jedna z možností. Já jsem to řekl jen jako spekulaci, nikoliv jako fakt, že to tak bude.

-TR-

Jinak Kralovice už v tarifu PID jsou, platí to pro vlaky i autobusy. Byly zařazeny do pásma 9.

Svojsin

Zrovna do Kralovic měl být jen bus, dnes jsem si to znovu připomněl na místě. Do Blatnu teď jezdí NAD, ale tam by to chtělo za normálu alespoň Regiosuk.

MartinS.

Linka S53 je nějak nedodělaná. V článku o integraci na pid.cz se sice v přehledu linek píše: „S53 Rakovník – Kralovice u Rakovníka
Linka je nově integrovaná do PID v celé trase.“
Ale podle plánku končí integrace stále ve Strachovicích, podle jízdního řádu na pid.cz také a PID lítačka lístek vlakem nenabídne.
Přitom vlaky na S53 a autobusy linky 570 by se měly intervalově doplňovat. A jak na autobusy, tak na vlaky od Rakovníka navazují v Kralovicích autobusy linky 321 IDPK, kde je integrace rozšířena až do Čisté, takže to úplně nedává smysl. Asi se na něco někde zapomnělo..

David

V rámci Středočeského kraje se žádné 10 pásmo přidávat nebude.

Hanzi

Bohužel, kam ROPID vlezl tam rozooral zažité vazby a vedení linek a na mnoha místech tak doprava hromadným prostředkem zcela ztratila na významu.

Lemmy

Letité vazby jsou ty jízdní řády z 60. let, proškrtané o mimošpičkové spoje a víkendy, jezdící do nejbližší střediskové obce? Konečně tenhle chlív a vzduchovozičství skončil!

David

Autorem změn není ROPID.

švestka

Tak zrovna tarif PIDu (ve Středních Čechách) je asi ta jediná věc, která funguje správně…

pozorovatel

Nejen tarif – i faktická dopravní obslužnost !!!

Hanzi

Jinými slovy, páteřní linka nepojede nikdy na čas.

Lemmy

To ne, ono to celkem jezdí slušně. Jen jsme se nikde nedočetli o garantovaných přestupních vazbách.
Ty totiž – stejně jako označníky, správně postavené zastávky, nebo nějaká větší propagace – z dalších vln integrace vypadávají…

Honza

Voticko 😂😂😂😂 svět se definitivně zbláznil.

Pezos

Nějaký lepší název?

Štěpán

Proč? Jak se jinak má tato oblast nazvat? „Benešovsko“ by bylo dost zavádějící.

Lemmy

Oni si tak říkají i sami, existuje nějaký mikroregion tohoto jména.
Historický název asi úplně není, oblast spadala střídavě pod Tábor a Prahu a i název „Česká Sibiř“ je vymyšlen uměle.

Jan Neruda

Do dokončení autobusového terminálu v Benešově bude návaznost R na Bus a opačně jen teoretická. Zastávky autobusů jsou do té doby přesunuty na a pod úroveň Táborských kasáren, takže to jen horko těžko půjde stihnout. Ano, potom už bude 9 minut na přestup luxusní doba na cigárko.

noerf

Může mi někdo vysvětlit, proč vlak označený jako rychlík z ČB přes Tábor jezdí jako příměstský vlak v rámci PID.
Jednak MD platí ztrátu i když tržby jdou zřizovateli PID. A za druhé se tím degraduje význam rychlíkových spojů.

Jakub

Bez integrace by jezdil poloprázdný… pardon, skoroprázdný. Poloprázdný jezdí nyní díky integraci. Podobně to je i s rychlíky do Turnova, Hradce, Brna… všude! Rychlíky (nikoliv expresy) jsou zásadní pro dojíždění z odlehlejších měst Středočeského kraje do Prahy. Jezdil by někdo na PID Os vlaky z Kolína? Přes hodinu a čtvrt?

MartinS.

A proč by Benešov nemohl mít v rámci PID rychlé přímé spojení s Prahou? Třeba Kladno nebo Rakovník nebo Příbram ho mají prostřednictvím autobusových linek, protože vlak je v těchto směrech pro rychlé spojení nepoužitelný. Naopak Kolín, Nymburk, Beroun nebo Benešov ho mají prostřednictvím vlakových rychlíkových linek, protože tam je železniční doprava použitelná (někdy). Žádnou degradaci rychlíkových spojů v tom nevidím. A pokud jde o tržby, předpokládal bych, že existuje nějaká procedura kompenzace mezi IDSK (PID) a MD.

Kalina

Pokud rychlík na trase z ČB zastavuje ve středočeském kraji, je snad logické, že v tom úseku platí i tarif PID. Zdá se, že jste nepochopil smysl integrované dopravy, tak to vypadá z vaší narážky, že PID „degraduje význam rychlíkových spojů“.

Juraj

Tri veci: 1. Objednávka rýchlikovej vrstvy zo strany MD je netto kontrakt, takže sa nedá úplne tvrdiť, že by komplet tržba končila u Ropidu. Tie peniaze sa tak ako tak dostanú k dopravcovi – len je rozdiel, či potečú priamo alebo skrz PID. 2. Vďaka integrácií je rýchlik atraktívnejší ako alternatívu k autu. Po integrovaní R17 počet cestujúcich prudko vzrástol už len preto, že bolo cestovanie do Prahy výhodnejšie; po previazaní s autobusmi na Benešovsku je ten benefit ale ešte výraznejší. Vedie to teda k čistému nárastu cestujúcich, a teda zníženiu straty pre objednávateľa (MD). 3. Aký presne je „význam… Číst vice »

noerf

To je právě ten bordel v systému. Kdy jezdí rádoby rychlíky jako příměstská doprava a zároveň krajský koordinátor není schopen objednat spěšné vlaky (regional expres).
Podle mne je spoj ČB – Praha dvakrát za hodinu naddimenzovaný.

ABC

takže má kraj raději objednávat regional expres co bude končit na hranici kraje?

David

Spěšňák Praha – Mezno 😃

Frantisek

Taky by mohla jezdit část R jen z Tábora nebo z Veselí, ale…

dopravák

Juraj: Skutečný přínos toho, co tvrdíte, může být ovšem velmi sporný: pokud polovinu kapacity „plívových“ českobudějovických rychlíků mezi Prahou a Benešovem zaplní benešovká frekvence, pak tu jí vyčerpanou kapacitu míst budete zbytečně vozít po mnohem delší trase až do ČB a zpět: proč myslíte, že ty rychlíky nezastavují i v Čerčanech, které by z pohledu cestujících byly možná ještě atraktivnější?

Frantisek

Pro cestování do Prahy by tam stačilo prodloužit Os ze Strančic, třeba v nějaké Sp formě. Pro další vlaky není mezi Strančicemi a Prahou již volná špičková kapacita. Zčásti to měla řešit VRT, která teď ale má nově suplovat chybějící koleje přes Hradec, za současného „tramvajového“ pojetí osobních vlaků tím směrem.

Mirek Zv.

Proč nezastavují v Čerčanech? Ze stejného důvodu, proč se léta kečup dával do bezpečně dopravovatelného skla a hořčice do nablblého plastového kelímku s nedržícím víčkem, tak aby vám snadno zaneřádila celé zavazadlo.
Z důvodu historické zvykové a myšlenkové setrvačnosti. Takové věci se někdy zavedly, už se ani neví proč, trvají desítky let, bezdůvodně, ale všichni chytří se tváří, že je to děsně promyšlené a potřebné.

jozka

Vy jste nikdy nevidel sklenicku od horcice? S vembloudem 🙂

Lemmy

Hoďte se do klidu, skutečný rychlík se jmenuje Jižní Expres, jezdí už i celkem často a na území Středočeského kraje ani jednou nestaví (dokonce snad ani z dopravních důvodů).

pozorovatel

noerf: Zkuste si nejdříve sám odpovědět na otázku, zda právě VÁM lze vůbec neco logidkého vysvětlit.

Mirek Zv.

Co ty úřednické duše jsou schopny vypotit. Přerozdělení peněz (stejně v obou případech našich) mezi statnimi organizacemi je důležitější než služba lidem. Tu je třeba omezit, ať si úřednická duše zachrochtá blahem, že toky peněz ve státní správě jsou správně.

MlB

„Vesměs ale už nepůjde o páteřní linky na Prahu (s výjimkou Berounska), nýbrž o oblastní spoje.“

* triggered *

Jako že autobusy ve směru Praha-Benátky n.J.-Mladá Boleslav-Mnichovo Hradiště nejsou páteřní?! Tak hlavně, že při absenci rozumné vlakové alternativy jezdí pravidelně narvané a denně převážejí tisíce lidí…

Jakub

Zapojení vlaků do PID je super ale do měst jako je Mladá Boleslav nebo těch Benátek nad Jizerou se opravdu vlakem dojíždět moc časově nevyplatí. Benátky ani nejsou na žádné trati, vlaky je úplně mijí a zastávka Zděčín není zrovna žádný frekventovaný uzel.
V současnosti tak většina lidí musí dojíždět do Prahy draze autobusem na ČM nebo pod PID různě dle náhodných návazností na vlaky v Milovicích nebo Lysé…

Frantisek

Ze Zdětína máte místo kolejí cyklostezku a náklady do a z Benátek vozí další úžasné kamiony po dálnici, tak se můžete tužit a na ten vlak po zanedbané trati si dojet na kole, když nechcete auto. 😉

Ondra L.

To je pravda. Ze nejsou benatky integrovane, resp. je integrovana jen linka z lyse, to je hodne divny. Pritom se to spojeni pro denni dojizdeni primo nabizi.

Kalina

Spojení z Benátek nad Jizerou v rámci PID je k nejbližší rychlíkové stanici zajištěno. Není důvod, aby autobus jel z Benátek nad Jizerou až do Prahy. Autobus PID má především obsluhovat obce mimo páteřní vlakové trasy a ne aby jezdil v souběhu s páteřní dopravou.

MlB

Autobusy do Prahy už dávno jezdí, pouze nejsou integrované. Stejně tak ty do Mladé Boleslavi.

Co se týče toho spojení k nejbližší rychlíkové stanici: to funguje jakž takž pouze ve všední den. O víkendu je počet spojů čistá nula.

Kalina

Tady se zmiňuje fungování PID a právě při integraci by bylo absurdní, kdyby jezdily autobusy v souběhu s vlaky.

MlB

Tak zrovna v diskuzi o Benátkách nad Jizerou je jakýkoliv souběh s vlaky vyloučený. A vůbec celé Mladoboleslavsko je na vlaky extrémně slabé. Tam budou busy hrát vždycky dominantní roli a je nejvyšší čas je zaintegrovat.

Frantisek

Jestliže někoho nenapadlo to řešit vlakem a naopak jej osekal ve prospěch dálnice, tak se nedá nic dělat. Určité dílčí snahy jsou, tak to třeba na tu pražskou periferii nebude takto navždycky. 🙂

KarelF

Mladá Boleslav by se nechala vyřešit Všejanskou spojkou (do Milovic), ale jaksi ustoupila do zapomnění.

KarelF

Pozor čistá nula to už o víkendu není. V roce 2019 ano, ale chtěl jsem to napsat po integraci Kokořínska jako odpověď na příspěvek a k mému překvapení jezdí benátky – Milovice bus i o víkendu. Navázali to na linku která jezdila do Vrutice a snad zajížděla do jiřic. O| víkendu jsem tento Bus i potkal.
Za tím proč nejezdí bsuy v rámci PID na Prahu bych viděl tlak nebo lobby stávajících dopravců na této trase.

MlB

Přečtěte si znovu předchozí diskuzi, byla to odpověď na „nejbližší rychlíkovou stanici“ – Milovice nejsou ani nejbližší, ani rychlíková.

K těm samotným busům: jezdí pouze sezónně a 3x denně. V tak nevhodných vazbách, že často jezdí minimálně do Milovic úplně prázdné. Ono se to stejně v této oblasti nepohne, dokud nebudou integrovány všechny linky. Pokud město obsluhuje 10-15 linek a integrována je jedna (a ještě ta nejméně používaná), většina lidí ani netuší, že něco takového existuje.

David

Skvělá práce IDSK 👍

Kalina

Na pochvalu to bude, až po propojení s Táborem, ne když integrace končí před Táborem v mini obci Mezno. Když se dalo dohodnout s Ústeckým i Plzeňským krajem, proč to nejde na jihu?

MartinS.

Protože na dohodu musí být 2 🙂 Takže se asi budete muset zeptat v Budějovicích…

Kalina

Rozšiřuje se PID, takže zodpovědnost za vyjednání smysluplné integrace má ROPID, jako iniciátor a organizátor, takže otázka směřuje na něj.

Smasska

Ne ROPID, ale IDSK.

MartinS.

Jenže co by měl IDSK s Jihočeským krajem dojednávat, když jihočeská integrovaná doprava končí 20 km od Budějovic do Tábora nedosahuje ani náznakem. Takže by bylo zvláštní, kdyby byl Tábor integrován směrem na Prahu a ne na Budějovice. A pořád platí to, co jsem napsal jako první větu… na dohodu musí být dva.
„Kraj zajišťuje dopravní obslužnost ve svém územním obvodu a se souhlasem jiného kraje v jeho územním obvodu.“

Gale

Není to špatné, ale na „skvělou“ zbývá dointegrovat ještě linky mezi Sedlcem a Sedlčany (D61, D62, D67) a ideálně i na druhou stranu ze Sedlčan k Dobříši a Příbrami.
Hvězdice linek na svoz a rozvoz lidských zdrojů do Prahy a zpět není tak úplně IDS..

Lemmy

A taky chybí Vlašimsko.
Pokroky proti předchozímu stavu relativně velké, ale do Prahy tím fakt nikdo jezdit nebude (možná ortlejší jedinci jednou týdně z chalupy).

dopravák

Jistě, ale Voticko není Vlašimsko = nepleťte si pojmy.

David

Záměrem mého komentu bylo zdůraznit, že se jedná o práci IDSK, nikoli ROPID.

Lemmy

No nechal bych na hlavě. Základem IDS má být železnice (narozdíl od Rakovnicka a Kokořínska použitelná) a na tu je navázaná propagovaná páteřní linka po I/3. U většiny spojů je návaznost na vlak i u významné linky 550, byť zrovna u ranního spoje po sedmé hodině chybí (nechápu-kdo tohle konstruoval?). Linka 553 jezdí naprosto úchylně bez vazby na vlak v Benešově. Linky pro místní obsluhu mají jízdní řády jak noty na buben a vazbu na vlak nijak jasnou nemají, různé spoje končí různě. Zvymetákování dálkových autobusů do Třeboně a Jindřichova Hradce taky nevím, zda hodnotit pozitivně, asi se uvidí jak… Číst vice »

KarelF

Když celé tohle vznikalo byla poptávka z Týnce nad Sázavou i na spoje dále. Bohužel tlak byl převeliký otázkou je odkud. A tak se Benešovsko molo pyšnit pouze 339 z Týnce. Pro tlaky které zde byli celou integraci Benešovska a okolí považuji za dost velký úspěch.

KarelF

Píši o letech 2004-2008. Tak že, jsem se díval a v Týnci se po desítkách letech dočkali i večerních busů. V výše uvedených letech byl poslední spoj na Prahu po 18 hodině a z Prahy po 21 hodině a to i jako linka 339. Jinak vlak přes Vrané nebo čerčany případně bus přes BN.