PID rozšíří svůj systém dál od Prahy. Integrace čeká Příbramsko, nasadí větší autobusy
Autobus do Příbrami v Praze Na Knížecí. Foto: Šjů / Wikimedia Commons
Rozšiřování systému Pražské integrované dopravy (PID) pokračuje do další oblasti Středočeského kraje. Ropid a IDSK jako organizátoři veřejné dopravy v
Odsunout ty busy z Knizeci je totalni omyl. Tim se vyrazne zhorsi jejich pouzitelnost pro lidi z vychodni casti Prahy, kteri k nim doted mohli dojizdet tramvaji 7. Ale protoze nejde o vlaky,tak je samozrejme sotousum toto zhorseni paterni linky do Pribrami zcela jedno, oni tam jezdi vlakem. Stejne tak se prijde o navaznost od busu MHD, co konci na Knizeci a o celou pesi dochazku k Andelu pto Pribramaky. Zhorseni jak prase. A to nemluve o tom, ze na Smichovskem nadrazi je autobusak mnohem odpornejsi nez na te Knizeci. ROPID obri minus, opet potvrdil, ze pro nej jsou dulezite… Číst vice »
Přesun na Smíchovské nádraží je rozumný krok a v pořádku. Autobusy jsou logicky vytlačovány od centra města k vnějším přestupním uzlům MHD a je to jak ve prospěch obyvatel (omezení hluku a exhalací), tak pro zvýšení kvality služby, tj. lepší dodržování jízdního řádu. Argumentace, že se dosud množství cestujících drkotá půl hodiny tramvají číslo 7 ze Strašnic k Andělu, aby pak mohli přestoupit na bus do Příbrami, je zcela hloupá, absurdní.
Nic z toho neplatí o přesunu z Knížecí na Smíchov. To není žádný posun z centra pryč, ale pouze posun z periferie na horší periferii. A není to jen linka 7. Je to pěší docházka k Andělu, je to spousta bus linek MHD (např. na Strahov, k nemocnici Motol), je to přestup na více tramvajových linek (když si k tomu Andělu dojdete pěšky, což většina dělá). Počet tram linek na Smíchově je velmi omezený.
Poměrně subjektivní a ničím nepodložené názory. Na Smíchově je zase mnohem rychlejší přestup na metro než na Andělu a to je to, co většinu lidí zajímá asi víc než tramvaje a bus na Strahov…
Proč by měl být přesun na Smíchovské nádraží zhoršení? Je tam daleko lepší návaznost na městské autobusy, tramvaje i metro tam jsou také (pravda, linka 7 tam nejezdí, ale nemyslím si, že zrovna ta by k těmto busům přivážela většinu cestujících). Ano, na Anděl je to výrazně dále, to je asi jediné negativum tohoto kroku. Pokud jde o čistotu, terminály Na Knížecí a Smíchovské nádraží jsou v tomto velmi podobné. Je třeba si navíc uvědomit, že terminál Na Knížecí v dohledné době zanikne a jednou by k tomu přesunu dojít muselo tak jako tak. A už vůbec nevím, kde jste… Číst vice »
Konečně to tady někdo připomněl: „Je třeba si navíc uvědomit, že terminál Na Knížecí v dohledné době zanikne a jednou by k tomu přesunu dojít muselo tak jako tak.“ – ostatně ani žádné z předchozích vedení Prahy nebralo ten podivný „terminál Na Knížecí“ (který je ve skutečnosti spíše především odstavnou plochou pro autobusy) vážně jako něco, co by tam mělo budoucnost: i nápad s podzemním „šturcovým“ železničním kolejištěm pod chystaným Sekyrovým „bulvárem“, které by zajistilo relativně rychlý a pohodný přestup mezi metrem a vlaky příměstské dopravy či nějakými „vlakotramvajemi“ na Barrandov, odmítlo jak město, tak i ROPID. Navíc po Nádražní… Číst vice »
Je to pěkné, že se to spojuje, ale co zkrátit název na ID, jelikož to už není jen Praha?
A to z jakého důvodu? Je naprosto zbytečné měnit už dávno zažitý název a vyhazovat peníze za z toho plynoucí úpravy. Všichni, kteří pravidelně využívají dopravní prostředky tohoto systému, už ví s kým mají tu čest. A co se týče turistů, tak tam nový název také nic nezaručuje a nakonec by to mohlo být ještě horší. Navíc Vaše úprava na ID (Integrovaná doprava?) nedává vůbec smysl, jen by zhoršila orientaci, protože by tam nebylo nic, co by označovalo v jaké oblasti působí. Kromě toho nevidím problém v tom, že je tam slovo Pražská, koneckonců Praha je hlavním centrem a je… Číst vice »
No jo holt někdo talent nemá a ironii nepochopí. 🙂
A někdo by se měl naučit ironii používat;)
Jo, to je dobrá zpráva. A co Kladno?
Dobre tak leda pro sotouse… zhorsi se konkurenceschopnost busu od Pribrami vuci autu, aby jely take jen na Smichovske nadrazi, kde nic neni, jako vlak.
Tohle jsem slyšel už při zkrácení linek z Příbrami z Florence na Smíchov. Jak se vše pěkně opakuje. 😀 Mimochodem co budou říkat řidiči automobilů, kteří budou časem odstavovat svá vozítka na P+R na Dubenci a pak pojedou páteřní linkou „jen“ na Smíchov a ne na Knížecí. U Smíchova je tramvaj, metro, autobus a vlak. Na Knížecí je „pouze“ tramvaj, metro a autobus. Takže když hejbne kostrou Praha a postaví ten terminál nad kolejištěm, nebude to špatné
Vlak, to je přesně to, za čím Příbramáci do Prahy jedou. 😀 Busem do Prahy a pak si přestoupí na vlak do Berouna. Nebo do Rudný. 😀 A nebo na hlavák, kde to fakt žije a je to tradiční cílová destinace Příbramáků ani Dobříšáků v Praze. Ta o karkulce bude také? 😀 Knížecí je jednoznačně lepší destinace než Smíchovské nádraží, kde kromě autobusu na Jižní město není žádná pro Příbramáky smysluplná autobusová linka (na Zbraslav se z Příbrami zrovna nejezdí). Tramvají je tu méně a v pěší docházce není Anděl ani další tramvaje. Je tu kulové. Jen vyloženě hnusné vlakové… Číst vice »
Pan kolega je Pražák? Představte si, že jsou lidi kteří jedou autem dokonce do Příbrami a odtud vlakem nebo busem do Prahy. To by jste nevěřil, že? Jinak snad už i Praha se konečně zmůže na takové stavby jako je Dvorecký most , nebo onen terminál Smíchovské nádraží. Nebo snad chcete říct, že Pražák umí jen jezdit na venkov na chalupu. 😀 Jen podotknu, třeba už to zaniká v historii, když se zkracovalo z Florence, tak se dalo k němu projet, podobně jako dnes na Smíchov. Samozřejmě, nejlepší by bylo zakončit metro na Řitce, aspoň by některá konečná metra měla… Číst vice »
Myslím, že k P+R je vhodný právě ten Smícháč. Narozdíl od přesouvání busů.
Ano, myslím, že i v projektu terminálu P+R je. Jen je tam bohužel ta dálnice, nedálnice od Jíloviště a pak průjezd Lahovicemi. Autem to dáte z PB na Jíloviště za 35 minut (když to celkem jede) a dalších nejméně 20 minut poskakujete na Smíchov a když potřebujete do středu města, tak to celkově pod 70 minut včetně zaparkování u Státní opery, dáte stěží 🙁
Ano presne tak. Stav snad vsech starych terminalu je desny. Uz je nejvyssi cas je zacit renovovat…
Víš, že je mi tak nějak jedno, co je pro tebe jako pro šotouše dobré?
Tak pro mne jako pro šotouše, by bylo dobré zachovat stávající stav, včetně Severního nástupiště. Bohužel s tím nebude souhlasit ten cestující co jsem taky. Než abych se coural busem od křižovatky u Lihovaru, radši se svezu tunelem a shora najedu do autobusáku a přestoupím na metro nebo jinou MHD. Každý … hádá podle své planety, že? 😀
Jo, každý má své sny, jenže drtivá většina cestujících šotouši nejsou, a abychom se tady z těch aut nezbláznili, je nutné přizpůsobit veřejnou dopravu i těm, kteří do ní nejsou tak zapálení, a kteří by v opačném případě volili individuální dopravu. Na šotouší hrátky existují různé simulátory. Ty mohou uspokojit jejich fantazírování. 🙂
Ano, postup integrace mi přijde poněkud chaotický. Zatímco některé linky na konci kraje jsou již integrované, tak jsou linky začínající v Praze, které zatím na integraci stále čekají.
Třeba to Berounsko chybí také, ale pořád se čekalo na opravu Plzeňské ulice, kterou ani firma nedodělala. 🙁
Ze se integruji paterni linky, asi OK. Ale ze je rada obci na Pribramsku, kam o vikendu nejede ZADNY spoj, nikdo resit asi nechce…
Spíš to bude postupné a dává smysl začít těmi nejvýznamnějšími…
To by ale nezbylo na dotovani vlacku do Mochovu, Luzcu, Kralovic, Rozmitalu, Trhovych Stepanovu, Sedlcan, Kourimi atd.
Nevím, co byste chtěl, nejde udělat vše najednou a je logické, že nejdřív přijdou na řadu významnější sídla.
Nejlogičtější integrování není „Napřed páteřní linky“ ale po oblastech.
Tedy tzv. „řeky s potoky v oblasti“ (zjednodušeně), tak jak se to dělalo např. v JMK.
Ale žádný postup není úplně bezproblémový a některý obce si budou v kvalitě a četnosti dopravy nakonec „rovnější“….
Mně to jako docela velká oblast přijde, ono vycvičit dopravce, který v PID nejezdil nebo jezdí jen okrajově, taky není snadné.
Nejrovnější obce už dávno máme, jsou to ty, do kterých vede vlak…
Budte rad, ze nezijete v jiznich Cechach… tady sice jsou paterni relace jsou, nektre linky by se dali oznacit za paterni, ale nejsou pravidelne intervaly nejsou, posledni spoje o vikendech na nich zpravidla odjizdeji z Budejc mezi 18 – 19 hod. např. Budějce – Třeboň: 18:30, Budějce – Kaplice: 18:10, Budějce – Borovany: 18:35, Budějce – Týn nad Vltavou: 18:45, Budějce – Trhové Sviny přes Novou Ves. Mimochodem v tento čas jedou z Budějc do Trhových Svinů tři autobusové linky naráz, tj. dva v 18:35 a jeden v oněch 18:45 hod. Výjimkou je relace Budějce – Hluboká nad Vltavou kam… Číst vice »
nejvetsi frajer bude ten, komu se tohle povede prelozit na vlak. 🙂
Proč frajer a proč na vlak? Máte osypky ze všeho, co není vlak a to vlak Národního dopravce?
Já bych měl osypky z představy, že se denně kodrcám autobusem tam a zpátky po ucpané dálnici.
Objemy na vlak tam jsou, možná je vhodnější zkusit vy řešit Příbram než VRT do Vratislavi.
Tak cestující z Příbrami se každodenně vyjadřují dot jasně a to právě tím,čím jedou.
Porovnat si to může každý na vlastní „voči“. A ten bus to švihá většinou úplně v pohodě, někdy si to vyzkoušejte….
LOOOL, řešit do Příbrami vlak, to je fakt… No napíšu to slušně, jezdím tady přes 30 let, na Příbramsku máme chalupu, dříve i babičku a dědu, fakt to tu znám a mluvit tady vlaku je jako mluvit o pěstování brambor na Jupiteru. Tady fakt není co dodat. „Jo, vlak tu někde je, nejel jsem tím 20 let, naposledy jako malej s rodiči do Březnice/Blatný na výlet“, zhruba takový panuje v Příbrami názor na železnici. Díky silničním podjezdům a nadjezdům většina Příbramáků v podstatě existenci kolejí neregistruje. Je ro někde u Kauflandu, to je tak jejich největší povědomí o dráze. S… Číst vice »
Z toho bych si nedělal hlavu, popisovaná situace platí pro většinu míst, kam vlak jezdí.
Jen taková nápověda: slovy „zkusit vyřešit“ nebylo myšleno vyhlášení stanného práva, všeobecné železniční povinnosti k využívání služeb ČD v podobě náhodných výstřelů IC Josef Schweik vedených nostalgickou soupravou… 🙂
Asi ho bavi jet z Pribrami do Prahy 2h vyhlidkovou trasou. Uznavam, ze na kole je to z Pribrami do Prahy tim udolim pres Jince a Beroun a Gottstejn hezke, je to porad mirne z kopce, temer bez kopecku, pro motorkare na vylete je to taky fajn a zabavnejsi nez D4, ale jinak jet tam vlakem nedava sebemensi smysl. Nebo ma snad pan drazni prukazku? To by lecos vysvetlilo.
Jen upozornění, jezdí se přes Hrbatou, podél vody překáží Ex6. 😀 Cenově to bude od 29.6. stejné, teď je to levnější vlakem. Jezdil jsem několik let a oboje za peníze. Rozdíl byl vždy spíš v četnosti spojů. R26 byla s 71 minutami PB-Wilsoňák, plně konkurenceschopná oproti autobusu PB-Na Knížecí-metro na Můstek. Před zavedením PID na R26 byla také cena vlaku někde jinde. Bohužel cena je shodná, jen jízdní doba 90 minut nestojí za nic, slušně řečeno.
Vlakem ze sídliště v Příbrami do Prahy za 71min? A to jste na ten vlak byl teleportován a jezdil jste jen v úterý klem poledne? Nebo jste nějako zapomněl, že než se rychlíky odklonily přes Nudnou, tak 15-30min sekera jak od Budějek, tak od Prahy, byla v Příbrami v podstatě pravidlem? (a abyste na to nemohl spoléhat a chodit automaticky o 15min déle, tak vždy 1 víkend v měsíci to jelo načas a nevědělo se který) Fakt šotoušina. Vlak je oproti busu levnější asi tak rok, předtím byl vlak tak 105kč a bus 80kč a i po zlevnění vlaku si… Číst vice »
S cenou nemáte pravdu existovala včasná jízdenka. A u busu existuje sleva za platbu kartou SID. Každému musíte měřit stejným metrem, jinak jste zaujatý a tedy buď autobusový šotouš, nebo železniční. A že by klesla obsazenost R26, no nevím musíte to vysvětlit těm lidem, kteří si z Příbrami, sednou až v Berouně. Jsem zvyklej z busu, takže mi to moc nevadilo. Jen aby se nám z toho nestalo pravidlo. A kdo mluví o Zdaboři, nebo Březových Horách i když i obyvatelstvo získané Jáchymovskými pro Příbram, se má dočkat vlakové zastávky a je jen v ruce Arrivy, zda tam bude stavět… Číst vice »
Já docela věřím tomu, že vlak v Příbrami stojí naprosto za hovno a kdyby tam nebyl, nestane se vůbec nic. Nicméně počet lidí pendlujících do Prahy je už tak velký, že by možná dávalo smysl se podívat na kolejové řešení. Buď NBS podél R4 (asi scifi), nebo se možná dojde k závěru, že to může být konkurenceschopné až po tunelu do Berouna (menší scifi). Co mi přijde tady jako možná varianta je experiment v modelu Regiojet do Dunaszerdahely – svěřit to někomu motivovanému, pronajmout pár slušných motoráků, dát do nich wifi, kafe, klimu a dojet ostře do Zdic nebo do… Číst vice »
Akorat,ze bus vam projede v Pribrami cely sidliste a pak jeste Jiraskovy sady, zatimco vlak je v Pribrami na tom snad nejblbejsim miste, kam je to daleko odevsad. A nova zastavka vlaku na sidlisti to vylepsi leda pro tech par nejblizsich panelaku. Pokud nepostavite do Pribrami VRT se kterym budete na Smichove za 30min a nenechate v nem jizdny max 80kc, tak fakt nemate co resit. Pribram je mesto stredni velikosti spadujici dlouhodobe do Prahy (kam se diky tomi vyplati posilat prime expresni busy po pul hodine, ale nevyplati se sem postavit novou trat), kousek od dalnice, ktera to bez… Číst vice »
Nemusíte se přiznávat k porušování zákona. Bus jezdí a bude jezdit i častěji. Ono řekněme si na rovinu, dráha nemá kapacity, aby to odvezla, pomoct ale může, stačí jen chtít. Bohužel to je jako čekání na zázrak. Dost podobné tomu čekáni na mimoúrovňové provedení přechodu na Baníku.
Baních
Ještě by se mohla zlepšit 361ka večer v kladiva a o víkendu v úseku NK – Dobříš.
220031 Kladno – Beroun – zkrácení trasy
Tušíte o co jde?
Bude zkrácená jenom do této trasy.Úsek Hořovice-Příbram bude nahrazen linkou 531
Díky, netušil jsem, že Kladno jezí (jezdilo) až na Příbram.
Nyní je to linka A31 Kladno-Hořovice-Příbram.
Jak skvele… pekne prestupy navic a jeste nutnost jet mezilehlou cast vlackem. Takze hura do auta (v ptipade normalnich lidi).
Jestli jste někdy jel A31, jste slušný cestovatel, podívejte se na jízdní dobu třeba jen PB-Beroun 😀 😀 A pokud znáte silnici II/118 PB-Zdice tak uznáte, že její místní přezdívka „silnice smrti“ nijak nepřehání a to auto si člověk bere jen z maximálního donucení.
Já tam v tom údolí II/118 vidím hlavně prázdné Regionovy a 854ky. Neděláte u dráhy? To by mohlo vysvětlit vaší zkreslenou představu.
Ne nedělám a dokonce ČD či SŽDC moc nemusím a myslím, že je to oboustranné. 😀 Ale rozum při cestě PB-Beroun velí spíš ten vlak, autem to uděláte za 50 minut a vlakem i když někdy na stojáka za 38 minut a to při té nové mizerné jízdní době a chybějících spojích. Druhou věcí je děsná MHD v Berouně.Tam se totiž chodí pěšky, nebo jezdí na kole 😀
Dojet někam na nádraží v Berouně za dálnicí, no to je terno. 😀 A Zdice ještě lepší. 😀 Ale přiznám, že jako malí jsme s rodiči jeli na Křivoklát z Příbrami vlakem přes Beroun. 🙂 Co se týče těch vlaků, tak já na kole občas jedu z Prahy do Příbrami tak, že metrem na Zličín, pak na kole do Berouna (celé z kopce až na kopec před Vráží), někdy až do Zdic (stavím se v KFC), dál pak vlakem do Příbrami (do kopce totiž), takže tu nemusíte zkoušet lhát, já tam ty prázdné vlaky vidím nejen z venčí, ale i… Číst vice »
Zdravím z Berouna, dnes ta 1243,šla asi i díky tomu, že není žádná akce v Berouně. Až budu u notebooku, rád se s vámi o fotografii narvané 1243, které jsou cca měsíc staré podělím.
Tady máte tu „poloprázdnou“ 1243, cestující prostě nevědí, že si mají sednout, když je poloprázdno, tak stojí 😀 https://www.uschovna.cz/zasilka/NG4TSBMTVJIY6L9K-3GC/