PID čeká expanze na jih Čech. Pod dotace míří tři linky na Šumavu

Autobusy Iveco Crossway LE 14,5m, linka 413 Litoměřice - Praha. Pramen: IDSKAutobusy Iveco Crossway LE 14,5m, linka 413 Litoměřice - Praha. Pramen: IDSK

Dopravcem u všech tří nových linek bude ZDAR, jedná se o zapojení komerčních linek.

Autobusy v barvách Pražské integrované dopravy (PID) by se měly objevit od prosince i v podhůří Šumavy. Jednají o tom organizátoři veřejné dopravy v Praze, Středočeském, Jihočeském a Plzeňském kraji. Jednou z možností je i prodloužení tarifu PID až do Tábora včetně jeho městské hromadné dopravy.

Ve spolupráci s Jihočeským a Plzeňským krajem se připravují tři nové linky, které budou jezdit v trase Praha – Písek – Prachatice, Praha – Strakonice – Vimperk a Praha – Blatná – Sušice. Provoz linky do Sušice plánujeme spustit už letos v prosinci. Do Vimperka a Prachatic by se lidé s PID mohli poprvé svézt v červnu příštího roku,“ uvedl na stránkách pid.cz projektant jízdních řádů Integrované dopravy Středočeského kraje Matěj Sobota.

Na stránkách IDSK jsou již návrhy jízdních řádů, které uvádějí start linek 1. prosince. Linka 407 spojí hlavně Prahu a Písek, do Prachatic pojede jen jednou denně o víkendech a svátcích. Linka 416 pojede z Prahy do Sušice, linka 428 z Vimperka do Prahy.

Ve všech třech případech bude dopravcem společnost ZDAR v rámci změny v provozním souboru Sedlčansko. Kraje vstupují do spojení, kde nyní běžně jezdí komerční linky.

V současnosti probíhají jednání o zapojení komerčních linek, které nejsou v žádném integrovaném tarifním systému. Současně ale vzniknou i zcela nové spoje. Výsledkem bude jednodušší cestování na jednu jízdenku do daných oblastí z Prahy i regionu a zároveň lepší obslužnost obcí po trase a jejich lepší napojení na metropoli,” uvedl Sobota.

Sobota současně uvedl, že Středočeský a Jihočeský kraj jedná o zapojení Tábora do PID. „Platnost tarifu PID v Táboře je také předmětem jednání vzhledem k tomu, jaká je dojížďka lidí z tohoto významného okresního města do Prahy. Především místní MHD funguje mimo jiné jako napaječ k železnici, kde prodloužení platnosti tarifu PID do Tábora dává smysl,“ uvedl Sobota.

Tagy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje Jihočeský kraj PID Plzeňský kraj Pražská integrovaná doprava
113 komentářů