Pětině nových řidičů je jen 17 let. Jezdí bezpečně, body téměř nedostávají
Řidičský průkaz. Foto: Ministerstvo dopravy

Z hlediska závažných dopravních nehod jsou řidiči do 24 let nejrizikovější.
Z hlediska závažných dopravních nehod jsou řidiči do 24 let nejrizikovější.
Ze si nekdo dal s tim vzorovym ridicakem na uvodni fotce takovou praci 🙂
tahle statistika bude hodně zkreslená, příznejme si, že cca 98% všech přestupků zůstane nepotrestaná a nezaznamenaná, policie je prostě v terénu hodně málo, neříkám že mě osobně to vadí, protože zase nepotřebuji být pod 100% dohledem, ale tak to prostě je, jediná zajímavější statistika může být asi od nehod. Jinak aby to nevyznělo nejsem proti řidičáku od 17 a naopak to považuju za velmi dobrý systém
Jediná skutečně zajímavá statistika by byla nehodovost vs. nájezd. Kdo nejezdí, ten nemůže ani bourat.
Přesně tak. Sedmnáctiletý řidič s papíry na zkoušku si jednou za měsíc kondičně objede s tátou barák. Sám stejně nikam nemůže, vlastní auto nemá, takže dopravní využitelnost nula.
Nejde o dopravní využitelnost, ale o hodiny navíc za volantem. Lépe se vyjezdí.
Nezaznamenané jsou i přestupky ostatních řidičů. A dovolím si předpokládat, že starší řidiči mají více peněz, a tedy jezdí více, než mladí. Tudíž dělají i více přestupků.
Určitě jsou lepší řidiči,bez volové v Audi a BMW,.. mládež je náhodou rozumná, rychle učící,vy kteří tak kamenujete mladé,sami se máte co učit. . máte řidičský průkaz 20 let a stejně neumíte jezdit…každý den to vidím na cestě,bezohlednost,agresivita,.. spěch..
Ty komplexy z německé prémie už dávno přestaly být k pláči a začaly být vyloženě k smíchu. Nikdy jsem BMW ani Audi neměl a i tak jsou k smíchu.
Pokud zabijí jen sebe, je to dobrá eliminace, horší je když ublíží někomu nevinnému svou zhovadilou jízdou,
Ty jsi vůl, že..asi dost veliký..když to bude tvůj příbuzný, budeš taky takový?jak píšeš?
Ne každý… ne každý 17letý si dá přihlášku na VŠ a ne každý odmaturuje. Tolik k plošným pravidlům ohledně věku. Horní věkový limit se také nestanovuje.
Asi mě to 2025 nemine. Musím si obalit nervy na to sekýrování mladého syna za volantem….
Naučte ho na kole, značky a jednoduché křižovatky.
Sekýrování? Kdyby to měl ve svalové paměti, tak by se nemusel učit (řadit). Ale to (řazení) nikdo do začátku natrénované nemá. Řvaním se ta svalová paměť nezlepší, vystresováním už tuplem ne.
Ano.
Ve skutečnosti ale spousta dnešních mladých nebude nikdy vlastnit auto s manuální převodovkou (možná jako veterána kterého si koupí v roce 2050 při své krizi středního věku)
já to tedy zkusím napsat natvrdo: je to mírný ústupek z buzerace, ale furt je to šaškárna. celý podivný spletenec nepřehledných předpisů a mnoha úrovní kolem řidičských průkazů v té podobě, jak byl (v prakticky celé evropě) postupně prolobován podivným milieu autoškoličů a dopravních experů rekrutujících se z osob navázaných na represivní aparát a někdy přímo z vyhozených policajtů nemá (skoro) vůbec žádný smysl. ano, člověk za volantem by neměl být nesvéprávnej, blbej, labilní a měl by jasi nebýt lempl či grázl. a měl by bejt zdravej tak, aby mu nehrozil za volantem kolaps, mdloby či křeče. a měl by… Číst vice »
to ještě byli školiči děsně zklamaný že mentoři nemusí podstupovat žádné povinné školeníčko (samozřejmě za poplateček že)
Ta statistika je dosti zkreslená skutečností, že ne všichni co obdrží řidičské oprávnění v 17 letech mají současně zapsaného mentora a reálně jezdí. Někteří tak mají řidičák doma v šuplíku a ubíhá jim „dva roky na zkoušku“, aniž by někde v provozu vyjeli. Těžko odvodit, jestli v 18 letech za volant hned skočí….
A motivace pro takové počínání?
asi nechápete psaný text. Ta motivace v tom je….
A znamená to nějaký problém, snad kromě ovlivnění statistiky?
Motivace je podle mě jasná: Udělat si řidičák co nejdřív. A celkem pochopitelná, systém se neustále komplikuje a poplatky se stále zvyšujou. Řidičák se dělá na věčné časy, takže se neztratí.
se vší úctou – to je pragmatická rezignace, to je přiznání, že je to cár papíru beze všeho věcného smyslu.
no to je poměrně prosté – nehrozí riziko že se vybodujou za jeden vážnější přestupek a za dva roky se jim to překlopí na plnohodnotný řidičák
To sí nemyslím. To je spíše pravděpodobnější, že najezdí méně km. Právě proto, že musí jezdit jen s tím mentorem.
Oni právě vůbec nemusí jezdit (tedy ani nemusí mít mentora) a přesto už obdrží řidičský průkaz na 2 letou zkoušku.
Já jsem takovou možnost neměl a upřímně, co bych za to dal. Sice ještě patřím k začínajícím řidičům, ale kdyby L17 bylo už v roce 2021, tuto možnost bych využil. Asi chápete, jaké může být jezdit ve 20 s rodičem „mentorem“.
Začínal jsem jezdit sám a mentora jsem nepotřeboval, nic jsem neprovedl a žiju taky. Je to o lidech. Jezdit s rodičem musí být strašné.
To záleží. S mým tátou se jezdit nedalo, ale někteří rodiče jsou víc v pohodě a jde to 🙂
Mně naučil řídit táta a nic strašného jsem v tom nikdy nepatřoval.
Ano, je to o lidech. Za sebe můžu říct, že jsem rád, že se mnou ze začátku táta jezdil.
Upřímně, nechápu. Řidičák jsem dělala v roce 2015 v 19 letech. Ale vzhledem k výuce v autoškole mě po získání řidičáku učil řídit táta. A ještě několik let jsem odmítala jezdit bez doprovodu někoho, kdo mi cestou může nějak poradit.
to jsou ti, co jezdi v obci ctyricet v padesatce asi:)
Mezi lidmi, co jezdí na přehledných rovných úsecích mimo obec max. 70, jsem si nevšiml, že by tvořila většinu jakákoli věková kategorie.
Afektované matky, nebo důchodci, ale občas překvapí i někdo jiný.
Městský úřad Odolen_á_ Voda je vtip, žejo?
A ta 60letá bába vypadá na fotce taky docela dobře. :-))
Podle rodneho cisla je to chlap a navic o 7 let mladsi 🙂
V době vydání průkazu ji bylo 42.
Podle rodného čísla MU bylo 34.
Ano, neboť to stejně není úřad s rozšířenou působností 🙂
Prostě je to celé fejk, tak tam dali i nejen obec, která nemá oprávnění ŘP vydávat, ale i vůbec neexistující obec.
Lorem Ipsum.
Někomu v 18 brání jezdit s mentorem? Já jezdil s tátou i v 18. Asi jsme divná rodina.
asi každé dítě má období několika let pubertálního vzdoru a pocitu že všichni dospělí (a rodiče tuplem) jsou trapní idioti. a samozřejmě záleží, kdy tohle období přijde.
z mých vzpomínek a zkušenosti s mými dětmi a dětmi okolo tohle období v těch plusmínus sedmnácti obvykle a průměrně končí a děti jsou ochotné uznat, že ten rodič občas má co poradit (pokud se tedy rodič nechová jako úplný idiot).
Jde o to jestli jezdi bezpečně nebo téměř nejezdí.
Spíš by mě zajímalo jak dokáže v 17 o nějaký bod přijít.
Tak nějak si myslím, že když někdo do této akce jde, tak se skutečně chce naučit jezdit a uvědomuje si, že bez trénování se to nenaučí.
U nás měl trénink dvě fáze. Mimo veřejné komunikace se naučit s jistotou ovládat vozidlo, tzn. aby junior nemusel přemýšlet, jak se rozjet, co tam má zrovna za rychlost a nekoukal třeba na řadící páku. Couvání, parkování. A pak šup do provozu. Vesnice, mezi obcemi, do města.
Normálka, autoškola to dělá podobně: Napřed prázdné parkoviště a točit osmičky… jestli adept vůbec víc, co s rukama.
Tak u nás bohužel ne. Napřed na place rozjet se na spojku, udělat 2 kolečka a hurá na silnice. Tam byli velmi překvapení, že „nohama tančím čardáš“ (to je citace učitele autoškoly). Nakonec mě učil řídit táta.