Pětina rodičů přestala děti vozit do školy autem, ukázal průzkum. Stačil zákaz vjezdu
Školní ulice v Praze 7. Foto: Praha 7
Rodiče podle průzkumů oceňují větší bezpečnost dětí.
Rodiče podle průzkumů oceňují větší bezpečnost dětí.
Evidentně je tu společenská poptávka po soukromé MŠ a ZŠ u dálniční křižovatky, s velkým parkovištěm, mimo dosah MHD a pěších/cyklo levičáků. Zákaz vjezdu by tam byl pouze pro elektromobily…
Řekl bych, že nepřestala. Nejspíše je dovezou až k zákazu vjezdu. A to je všechno.
U nás město ve vhodné ulici (ne přímo před školou) zřídilo K+R pro nástup/výstup dětí, je tam i přechod a ráno 7:15-8:00 tam u něj stojí strážník. Trasa pro K+R je vedená tak, aby přijíždějící /odjíždějící rodiče, jeli mimo školu a neohrožovali děti co jdou do školy. Pravda ne všude je to proveditelné, ale když se chce tak to jde.
Taky jsme měli stejný problém a to od té školky bydlíme 400 m a druhé muselo o 1,5 km dal. Somruji se nám tam mimoprazsky, kteří ovšem mají trvale bydliště 100m od školky Diky rodičům
Ehm… A kde je ona tolikráte adorovaná role MHD? 🤔
Je opravdu nutné, aby děti jezdily auty, když je – dle slov politiků – MHD na tak špičkové úrovni?
Že rodiče zastaví 500m od školy, u zákazové značky, přece bezpečnost dětí nijak nezvyšuje!
Konkrétně v pražské MHD uvidí věci, které ještě neviděly.
Právě že není. S dítětem jsem jezdil tramvají do školky i jeden rok do školy (na opačnou stranu), nyní už to má v docházkové vzdálenosti a jezdit nemusí nikam.
Proč se takový zákaz nerealizuje plošně v celé ČR? Bude to dané zákonem, před voliči za to bude odpovědný ministr dopravy a školství a nebude v tom bordel někde tak a někde tak. Ať jsou stejná pravidla všude.
Podle nadpisu to vypadá, že zákaz vjezdu ignorují čtyři pětiny řidičů 😉
To je zajímavé. Třeba na Praze 4, v ulici Jílovská která je slepá a je mezi MŠ a ZŠ je také zákaz vjezdu, s dodatkovou tabulkou „mimo zásobování“. Člověk by řekl, že je to také školní ulice. Ale někteří rodiče dětí si to tak nějak osvojili, prohlásili se za zásobování (zásobujou dětmi přeci!) a ten zákaz vjezdu se tam hromadně ignoruje. Nikomu to nepřijde divné. Jeden den za rok, tam stojí strážník při akci „pěšky do školy“ nebo tak nějak a to je asi tak všechno, co se kontroly týče.
Tak to je ale chyba městské části. V Uhříněvsi je také takové místo, kde rodiče rádi vysazovali děti, čímž ale vytvářeli docela nebezpečné situace, a strážník tam poslední dobou je každý den.
Bohužel na Praze 4 je radní pro dopravu z ODS. Takže auta first.
Praha 4 a auta tam jsou jedna velká tragédie.
Rodiče oceňují větší bezpečnost dětí, ale musel přijít někdo jiný, aby jim to řekl. Nemohli se sami praštit do čela a říct si, že současný stav je neúnosný a je to i blbost. Někteří lidi mi přijdou jak na baterky. Dokud jim to někdo neřekne, nebo dokud na to nebude zákaz nebo předpis, tak na to sami nepřijdou.
Jen doufám, že se tahle úprava rozšíří na více míst.
Tak ona ta bezpečnost může dost souviset s tím jestli jde dítě do školy mezi auty nebo ulicí se zákazem aut. Měli se všichni rodiče domluvit, že tam dobrovolně nebudou jezdit?
To je ale argumentace kruhem. Jezdíme autem s dítětem až ke škole, protože je tam spousta aut a je to nebezpečné. Je tam spousta aut a je to nebezpečné, protože jezdíme autem s dítětem až ke škole.
Takže se měli domluvit.
Ano je to kruhem. I když do toho někteří rodiče půjdou sami od sebe a budou doufat že další je budou následovat, pořád to může být podstatný rozdíl jestli tam jezdí méně aut nebo vůbec žádné. Proto tam výrazněji pomůže nějaký zákaz – ten může iniciovat škola třeba na základě ankety rodičů, ale že by se rodiče všech dětí sami domluvili na absolutním zákazu, a nikdy by se nenašel někdo „já vím že jsme se domluvili ale včera ráno jsem tam fakt vjet musel“… nemožné.
Přesně v těchto „kruhových situacích“ je ovšem domluva zdola nejméně reálná, to je naopak logické.
Byl jste někdy třeba na schůzi SVJ? 🙂
Naštěstí ne, stačilo mi vyprávění známých, kteří se navzájem neznají.
Oni na to klidně přijdou, ale ne všichni najednou. Přitom jedině tehdy to může fungovat jako win-win pro všechny. Desítky lidí se nedomluví prakticky nikdy, zvlášť ne na něčem omezujícím. A i kdyby domluvili, tak stačí dvacet odpůrců a výsledek je čistá nula.
Přesně tak, souhlas.
No on by i tak výsledek byl citelný plus, ale obvykle málokdo z nás je natolik „morálně silný“ aby vydržel sledovat ty co domluvu nedodržují a sám dodržovat… sám se k tomu přiznávám, často (ne vždycky) „závist“ zvítězí.
Tak ono je to klasické „vězňovo dilema“. Aby se ta situace opravdu zlepšila, nesmí být člověk jedinej, kdo dítě přestane vozit autem.
Aby to takto fungovalo, je na to potřeba širší dohoda. Což je asi nejjednodušší, když takto zprostředkovaně udělá MČ tou školní ulicí.
Na tom je nejhorší to, že není vyjímkou, že těm, kterým se to musí říct a polopatě vysvětlit jsou vysokoškoláci, kteří se sami sebe často považují za elitu a sami si o sobě myslí, že jsou něco víc než ostatní. Bohužel často mívají i rozhodovací pravomoce ve svých profesích apod. Je to smutný obraz naší společnosti, jak automobilismus totálně zdegeneroval mentalitu lidí.
Nevím za co máte mínusy. Kol. VŠ vozí dítě do školy na vzdálenost 400 m. Teď jsem si to změřil v mapě. Důvod je údajně bezpečnost. Na cestě má jeden přechod přes „sídlištní“ silnici, kde navíc ráno stojí asistent nebo MPík. Tak asi tak.
Skoro bych si tipnul že korelace toho zda je někdo absolovent VŠ a zda dělá „blbosti“ na silnici je taková všelijaká až skoro nulová… Na jednu stranu by neměl absolvovat úplný blbec ( i když, jsou obory… třeba umělecké… ale nejen…), na druhou stranu opravdu ta tendence přehnaného sebevědomí taky existuje…
Řekl bych zhruba šul-nul.
Nikoliv. Lidé byli idioti odjakživa. Smradlavé plechovky to jen zvýraznili….
Já bych si tím tak úplně jist nebyl. Se zákazem vjezdu před školy, resp. školky došlo k okamžitému ucpání okolí, takže se problém akorát přesunul a rozplizl do širšího okolí. Zajímavé, že okamžitě po zavedení zákazu před školou ve Fr. Křížka došlo k promptnímu zasloupkování první křižovatky před zákazem (Fr. Křížka x M. Horákové). Mimochodem samotný zákaz není řešení, zrovna nedávno nebyla radnice schopna odpovědět jedné matce, jak ro má stíhat, když má děti ve dvou školkách na dvou různých místech (do jedné obě z kapacitních důvodů nevzali), podle řádů školek má na předání obou dětí rozmezí 3/4 hodiny a… Číst vice »
Promiňte, ale mícháte hrušky s jablky. Kapacitu školek a dopravu.
To sice míchá, ale takhle holt svět ve skutečnosti funguje.
Jestli ono to nebude mít souvislost třeba v tom, že ty děti je do těch zařízení, kde mají místo a kde se musí odevzdat v nějakém časovém rozmezí, potřeba taky nějak dopravit. To vás nenapadlo?
Zkuste napřed vysvětlit, proč zrovna vaše děti, narozdíl od jiných, nezvládnou cestu veřejnou dopravou. 😉
Do školky (a o to tady jde) veřejnou dopravou asi moc dětí jezdit nebude. A kdyby to rodič zkusil, bude ukamenován jako nezodpovědný lump.
Do školky se děti předávají ucitelkám z ruky do ruky.
Ale nemusí to byt z auta do ruky.
S nejmladším chodíme pěšky.
Ale ta paní má dvě děti v různých školkách a MHD nebo pěšky nestihne od začátku času předávání v první školce do konce předávání ve druhé školce (a ještě být včas v práci). Což je situace naprosto na palici, kterou by měla řešit radnice, ale ne tak, že jí dá výjimku do zákazu vjezdu.
Dvě děti v různých školkách – proč? Školky přednostně berou sourozence.
O jak častém případuvlastně píšeme? Stejně častém, jako o potřebě stěhování těhotné babičky s klavírem?
Nebyla na tohle néjaká právní tahanice – prímačky podle sourozenců = diskriminace, nemůžu za to jestli mám příbuzný?
Ale souhlasím, město jako zřizovatel školky by to měl řešit, třeba dělat společné přijímačky a koukat na preference.
To je na palici i bez zákazu.
Já bych takového otroka dětem nedělal a poohlédl bych se buď po jiné školce, kde budou obě, nebo po jiném zaměstnání poblíž.
Každopádně trend moderního města je ten, že auta se odsud spíše vymísťují, obecně ku prospěchu většiny. Myslím, že pro paní se to nezlepší a pomoci si bude muset sama včetně úvahy nad přehodnocením priorit.
To ale znamená jen to, že ten rodič musí dojet/dojít až do školky s tím dítětem, ne že by nemohli spolu jet MHD…
Já jsem chodil do školky s rodiči za ruku pěšky. (A ano v Praze, a ne, nebylo to minulé století.)
A ono tou veřejnou dopravou musí jet samo? Nemůže jet s rodičem, starším sourozencem nebo se spolužáky?
Se spolužáky nemůže. I se sourozenci (pokud je má, ve vhodném věku a mající ráno čas se tímhle zabývat a ne cestovat samo do svých škol) je problém. Školky vyžadují osobní přivedení rodičem. A že to tady rodiče veřejnou dopravou ráno prostě nestíhají, když jde o dvě školky v různých místech, o tom je celý ten příspěvek.
My jsme do školky vodili i vyzvedávali staršími sourozenci (1. stupeň ZŠ). Jen bylo potřeba aby o nich ve školce věděli dopředu, tj. uvést jejich údaje na formulář.
Tak to zkuste nyní. Všude to musí být svéprávná osoba, která za dítě přebírá zodpovědnost. Nikdo si nevezme na triko předávat dítě ze školky jinému staršímu dítěti.
Píšu o školním roce 2023/2024. Žádná historie.
Pak je to výjmečná školka. A možná bude takto fungovat do prvního maléru.
Ano, v naší školce to naprosto běžně funguje.
Zakazuje to snad nějaký zákon?
Většinou je to v provozním řádu školky.
Který si píše sama, případně zřizovatel…
Ale jo, paní má zřejmě smůlu. Možná by siměla zažádat o vyjímku?? Pokud je vše tak jak se tu píše, mohla by ji dostat… samozřejmě v minimální variantě.
LOL. Zrovna dnes rano jsme ve skolce podepisovali, ze dite muze vybrat starsi sourozenec….
I u nás před rokem a půl bylo běžné, že někteří rodiče přivádějí sousedské děti od jiné rodiny, nebo naopak vyzvedávají, proč by to nešlo domluvit?
S vlastním dítětem jsem jezdil MHD těch pá stanic, nijak mě to neomezovalo. Školky i školy v Praze mají ranní družinu, takže není problém je přivézt dřív než před osmou nebo na kolik tam chodíte.
Tak očividně to nestíhá ani autem…
Školky nevyžadují osobní přivedení rodičem!
Kdo dovede dítě do šolky, to je školce úplně jedno. To je na zodpovědnost rodičů. Stejně jako odchody, kde stačí dát školce svolení, že třeba sourozenec jej může vyzvednout.
13letá dcera vyzvedávala svou mladší sestřičku ze školky, někdy i dávala. Viděl jsem i 10leté sourozence, co už vyzvedávaly. Je to extrém, já bych do toho asi nešel, ale záleží na dětech..
Nicméně: školky FAKT NEVYŽADUJÍ přivedení rodičem.
Školka bývá blízko bydliště. Vozit děti do školky autem je obecně hovadina.
Tak taky se mi to občas stalo, když jsem moc zaspal 🙂
(mhd 28 minut, autem 8 minut, na kole to šlo tak za 20).
Hlavně ve městě, tam jsou školky poblíž, když ne pěšky, tak u zastávky MHD. My vybírali v rámci městké části jinou, novou. Neměli jsme to za rohem, ale 4 zastávky tramvají plus kousek pěšky.
No a napadlo vás, že to nemusí být autem?
Čtvrtinu mamataxi k těm školám z článku to už napadlo.
(jasně, je spousta scénářů, kdy vozit dítě ke škole dává velký smysl. nejsem dogmatik co by zakazoval auta. ale ta menšina z IAD ohrožující všechny děti těsně u školy, to fakt prosím ne..)
Mě samozřejmě napadlo, že to autem být nemusí. Ale napadlo prosazovače zákazu, že to někteří rodiče jinak, než autem stíhat nemusí a – to hlavně – zasadili se o to, aby se udělo, aby to ti rodiče jinak než autem stíhat mohli?
Jedna z možností je preference mhd, cyklo a pěších. Například zřizováním bus pruhů a zaváděním školních ulic. Oboje jsou věci, které zde poměrně ostře kritizujete.
Preference cyklistů a pěších je pro tenhle problém úplně irelevantní.
V tomto s vámi zásadně nesouhlasím. Naopak podpora cyklistů a chodců je v tomto velmi relevantní. Čím více lidí půjde pěšky nebo na kole, tím méně pojede autem a silnici bude volnější pro ty, co ji skutečně potřebují.
je to irelevantní. Pokud něco nestíháte MHD a jen tak tak IAD, tak preference pěší a cyklo vám nijak nepomůže.
Ale pomuze, jde o husty mesto, ne venkov. V mistech jako je P7 muze byt snadno kolo rychlejsi nez auto. A MHD by tam taky byla citelne rychlejsi a pravidelnejsi nebyt brzdeni premnozenymi auty.
tak u nás je do cca 1,5 km od školy často rychlejší jít pěšky, než jet autem, kolo je proti autu v§bec král . Nemluvě o tom, že MHD bohužel trpí tím , že silnice první třídy od Kolína je ráno spíš parkoviště …
Nekritizuji věc samu, jen konkrétní nedomyšlenosti. Vyřešení jednoho problému za cenu výroby problému jiného mi jako optimální řešení tedy moc nepřijde.
Spis delate z komara velblouda a stavite jeden vyjimecnej (navic uz vyresenej) pripad nastejno se zlepsenim prostredi pro uplne vsechny kolem.
Pokud vyřešíte problém velikosti 100 vyrobením problému o velikosti 15, pak..? Pak možná existuje optimální řešení bez „side efektu“, ale pořád jde zjevně o krok k lepšímu.
Znáte lepší řešení, bez side effectu?
Nebo zřizování školních linek, nedávno se jedna přivedla až před školu a to vznikla prodloužením běžné spoje o jednu zastávku. Z jiných sídlišť pak jední několik spojů ráno i odpoledne, vše se dá domluvit v rámci městské části, pokud je ze strany rodičů zájem.
Je mi to líto, školy mají otevřenou družinu hoodně před 7. Někde od 6:00, někde od 6:30, takže prostoru k tomu, aby to stíhali je víc než dost. Přestaňte se hloupě vymlouvat.
Jj kamarád aby ušetřil za MHD, jde ráno na letiste v Praze v 6 a děti táhne na 6.30 do družiny. Aplikuje to tak už od školky. Moje děti před 7 ráno spi. V 7 letech výškový rozdíl nás/jejich 5 Cm ve prospěch našeho, co se vyspí… rodiče stejně vysocí, nás dokonce jí hůře a i tak.
Jasně, dítě vstane o hodinu dřív (což akorát znamená že jde dřív spát) a už nemůže dorůst, tyhle pohádky si povídejte někomu jinému.
Určitě to kdekoho napadlo – a chcete se vsadit o to jak velké procento je těch kteří fakt „musí“? Sázím že se jedná o jednociferné procento…
Opravdu? V Praze neplatí to, co ve zbytku republiky, že tam kde už je sourozenec, máte přednost? To bych se divil… 😉
Když to místo fyzicky není, tak nevezmou.
Protože všichni nově nastupující už tam mají sourozence? Ale no tak.
Ne, protože všichni nově nastupující jsou tam spádoví a víc míst tam není. Jestli je tam sourozenec, který se tam před dvěma lety dostal (protože tehdy bylo volných míst více), nemusí nic znamenat. Běžný standard na pomezí Prahy a Stč kraje, kde dětí přibývá.
Inu, pak to byl dost risk volit pro dítě nespádovou školku když vím že za 2 roky budu potřebovat místo pro další a můžu si tím případně vytvořit třeba i neřešitelnou situaci???
Když je nespadová citelně lepší, dítě do ni nechodí s pláčem, nezadržuje stresem stolici (3 týdny)… přečti si příběh o hovně Najdeš to na netu , na Motol jsem se před 7 lety něco nejezdil
Měli jsme stejný problém a to bydlíme od školky 400m. Druhé muselo do školky 1,5 km daleko. Místa v první zabrali mimopražské děti ( kam je Diky tomu vozili autem), protože měli trvale bydliště 100 m od školky u rodičů
Pokud jsou všechna místa obsazena spádovými dětmi, tak nevezmou. Vlastní zkušenost.
Ne, neplatí, resp. může to být jedno z kritérií. Přednost mají spádové děti (i v tom může být více stupňů) a do toho se nějak můžou a nemusí míchat sourozenci. V praxi je to o tom kolik jaká škola otevře míst a jak se zaplní, což se samozřejmě každý rok liší. A navíc ten komentář byl o školce, tam se primárně berou předškolní děti a pak podle věku až do vyčerpání kapacity.
Neplatí, platí… Tak jak? Všude se přednostně berou předškolní děti, protože to mají povinné ze zákona. Žádné školky, kde to tak není neexistují. 😉
Nerozumím tomu komentáři. První část mého příspěvku se týkala základních škol, druhá školek. Každopádně z mojí praxe (školky a školy kam jsme hlásili děti) neměl tak v polovině případů sourozenec žádnou váhu a snad nikdy to neznamenalo absolutní přednost.
A Diky tomu pak ty menší neberou, není kapacita, protože ve školce pro 150 děti (2 třídy pro 3 roky, 2 třídy pro 4 roky, 2 třídy předškolní) najednou jsou 3 až 3,5 třídy předškolní ( doklady přijetí do školy) a mladší mají smůlu není kapacita. Praha 6
Zajímavé, že respondenti toho průzkumu měli jiný pocit – nepřipadalo jim, že by doprava v širším okolí zhoustla.
A viděl jste ten průzkum? Skladbu otázek, složení odpovídajících, jejich počet, motivaci? Nebo jenom výsledky?
Mimoto bolestí jakýchkoli průzkumů je skutečnost, že lidi odpovídají podle momentálního pocitu, ve smyslu „co by se jim líbilo“ a moc nejsou schopni domýšlet důsledky.
Ale to je jejich problém, že nejsou schopni domyslet důsledky. A teď si vezměte, kdyby to nebyla taková nevinná anketa nebo průzkum, ale referendum. Dost lidí by se pak rozhodovalo podle momentálního pocitu, jak píšete, a přitom by ani nevěděli, o čem hlasují. A pak se hrozně budou divit, co že to vlastně odkejvali.
V GB o tom neco vědí.
A viděl jste ten průzkum VY, že jej apriori odsuzujete? Neviděl?
Pak jej nemáte co kritizovat.
Vzhledem k tomu, že na sedmičce bydlím, tak ano, viděl. A „kvalitu“ radničních průzkumů jsme tu řešili už mockrát.
To je neuvěřitelné, jak vás tu banda bezdětných potentátů vymínusuje, aniž by tušili o čem je řeč. Tupci se nezapřou. My řešíme to samé a na dotaz škole, jestli by nemohli zavést ranní družiny, se vás rovnou zeptají, kde žijete ;o) Dementov v praxi. A to chudáci mámy (a že jich je), které mají jedno dítě adhd a musí ho vést přes půl Prahy do speciálky. Prostě z radnice – „poserte se“.
Bezdětných potentátů? Přes půl Prahy? Vraťte se do reality, prosím vás, a nechte si tyhle trapné výmluvy.
Procento bezdětných asi bude v dopravní diskusi trochu vyšší než v běžné populaci.. 😉
A co takhle anketu. Ať dají + ti co mají děti a – bezdětní
Žádné „problém se přesunul“. Víte moc dobře, že ty problémy způsobují rodiče, jejichž ratolest nesmí udělat ani krok navíc. A pokud by to šlo, vozili by je autem i na záchod. Takže zákaz je v tuto chvíli to nejúčinnější řešení.
Matky je mi samozřejmě líto, že nestíhá, ale pokud by chtěla, přišla by na nějaký způsob, jak situaci vyřešit. A kromě toho doprava a kapacita školek jsou zcela odlišné problémy.
Ano, to vím. Ale právě proto se přesunul, protože ty hysterické matky ty děti vozí dál, „jenom“ to auto už nepíchnou před školu, ale píchnou ho kamkoli mimo ten zákaz – a o to dýl pak tam to auto překáží, jelikož ratolest od auta táhnou za ruku až před školu. A policajti to neřeší, protože nechtějí být za hvězdy sociálních sítí v seriálu jak zlé městapo terorizuje chudinku matku. Zároveň nezpochybňuju, že čast rodičů opravdu díky zákazu mohla přestat vozit autem děti do školy (do školy! ne před školu, pokud autem stejně jedou, jenom je vysadí o ulici vedle, je… Číst vice »
Dobrý den,
Křižovatka Fr. Křížka × MH byla upravena, protože jak z místního šetření, tak z ankety mezi rodiči byla kvůli tramvaji vyhodnocena jako nejproblematičtější již před zavedením školních ulic, pouze se realizace zpozdila u TSK.
S uvedenou maminkou je v konraktu radní pro školství a odpovídala ji veřejně. Maminka minulý týden psala, že se školními ulicemi souhlasí a že děti bude rozvážet na kargokole a hledala místo k bezpečnému parkování.
Zdraví Pavel Zelenka, P7
Křižovatka nebyla vyhodnocena jako nejproblematičtější kvůli tramvaji, to je silně zavádějící. Byla tak vyhodnocena, protože přes parkující v rozporu s předpisy nebylo na přijíždějící tramvaj pořádně vidět. Čili příčinou není tramvaj, nýbrž neschopnost vymáhat předpisy. Ano, tenhle problém tam byl i předtím, ovšem po zavedení školních ulic se znásobil. Jinak je super, že radnice komunikuje. A abychom si rozuměli, proti těm školním ulicím jako takovým nic nemám taky. Jenom mi vadí to přenášení problému o kus vedle. A na to jsem zdaleka nejen já upozorňoval radnici ještě před zavedením. Bohužel došlo přesně k tomu, na co se upozorňovalo – jásá… Číst vice »
Takže je samozřejmě dobře, že tam P7 dala ty sloupky, aby zamezila parkování až u přechodu. Protože to přesně tomu kritickému rozhledu pomůže… Ale pro vás je i takto naprosto jednoznačně přínosná akce jako zamezení blokování rozhledu u přechodu přes ulici s tramvajovou tratí sloupky důvod brblat…
Ano, je to důvod brblat, protože sloupky obecně jsou opět řešení jednoho problému za cenu výroby jiného. Sloupky nikoho nenaučí dodržovat pravidla a jistě jste si všiiml sám, že se najde nemálo těch, kteří když to nemůžou dát na místo sloupků, tak to dají vedle nich, jelikož přece „zaminitujeduseneposer“. Čili zlepší se jedněm, zhorší jiným. Odstraní se jeden problém, vyrobí jiný. Řešením je donutit lidi pravidla respektovat. Mimochodem jak je možné, že naši jižní a západní sousedi (D,A) mají stejná silniční pravidla a přesto si jedni a ti samí řidiči tam nedovolí to, co si dovolí tady? Takže to nebude… Číst vice »
Jak jsou staré? Já jsem chodil sám už od třetí a ještě vodil bráchu do 1. Zvládnout to MHD není od nějakých 8 let problém.
Většina dětí má dva rodiče.
Do školky berou v širokém intervalu. Existuje družina.
Atd.
Které školky to byly? Pokud nebyla jedna z nich někde dole v Holešovicích, tak Letná samotná je tak malá, že se to dalo za 3/4 hodiny mezi kterýmikoli dvěma školkami luxusně stihnout i pěšky…
Nedalo včetně cesty do práce. Nicméně dotyčná matka to vyřešila nákupem cargokola, na kterém rozveze děti a pak pokračuje do práce. Tohle se ukázalo jako jediná možnost, jak to taknějak relativně pohodlně stíhat, nicméně dotyčná z toho zrovna dvakrát odvázaná není, rozhodně to nepatří mezi preferovaný druh dopravy a sáhla po tom jen z donucení.
Tak se to vyresilo, super. A mimo jine i diky radnici P7, ktera je realne pro cyklodopravu v Praze jedna z nejlepsich. V jinych obvodech by takova moznost dost mozna nebyla a stihat by to neslo ani tim autem kvuli zacpam…
Řešit by se to dalo např. i přestěhováním někam, kde není tolik lidí a kde je školka v docházkové vzdálenosti a vezmou do ní obě děti. Česko není jen Praha.
Zbytek ČR je skanzen , na tomto serveru o tom najdeš důkaz každý den
Jake si to kde delaji, takove to maji.
Ucpání okolí je daleko lepší než ucpání před školou. Přesunutí problému dál od školy je tedy žádoucí stav.
A proto místo vstupu do novostavby ZŠ o pár kilometrů dál udělají rovnou smyčku pro IAD. Chodcům nic.
Kde je rozdíl? V samosprávě.
Na Praze 7 je dlouhodobý starosta za Prahu Sobě. Na Praze 9 je dlouhodobý starosta za ODS.
https://mestemnakole.cz/2024/08/verejne-novostavby-a-parkovani-kol-zs-a-ms-elektra/#comments
Totéž nová škola v Šeberově (mezi Šeberovem a Hrnčíři). Také je tam vybudovaná poměrně velkorysá smyčka pro mama taxi. Situaci snad zlepší nová zastávka autobusu a cyklostezka. Jestli tam bude klec na úschovnu kol, nevím. Snad ale ano. Přitom kolony lidí dojíždějících do Prahy jsou v této oblasti často neúnosné. Celý Šeberov stojí až ke kruháku u D1 a stejná situace je z Hrnčířů na hrázi Hrnčířského rybníka až ke křižovatce s kunratickou spojkou.
Je dávno jasné, že příslušnost k jakékoliv straně je zcela irelevantní, protože záleží na lidech.
Řekněme, že určité strany přitahují určité lidi.
No a pak že to nefunguje. Každá školní ulice, která není na hlavní ulici, by měla mít před svým vchodem pěší zónu. Vždy se dá organizace dopravy přestavět tak, aby to bylo umožněno, včetně ztráty parkovacích míst.
Z článku ale vyplývá, že funguje tzv. školní ulice, tedy obvykle značka B11 Zákaz vjezdu všech motorových vozidel s dodatkovou tabulkou a s časovým omezením a případnými výjimkami. Pěší zóna je něco jiného, obvykle má vliv i na stavební řešení a nepoužívá se časové omezení.
No však, a to by bylo nejlepší řešení. Já děti nemám, ale když sem viděl jak se řeší prostory před školami třeba v Dánsku nebo ve Španělsku, hned bylo vidět v které společnosti jsou na prvním místě děti a v které auta. A to mám proti autům méně než proti dětem, to jen tak, aby mě tu nějaký nejmenovaný sněhulák nebo něco podobného neosočoval z aktivismu.
Promiňte, ale trochu se ztrácím v tom, které řešení je podle Vás to správné.
Přijde mi z toho, co psal, dost jasné, že za ideál považuje pěší zónu, ale školní ulici s omezením vjezdu v určitou hodinu považuje za dobrej dílčí krok správným směrem.
Opravdu vždy? Já bych tak striktní nebyl.A hlavně bych to nechal na volených zástupcích a ne pár aktivistech .
Nojo, ale co dělat, když volení zástupci jsou těmi aktivisty a alternativa je mnohem horší, nebo žádná?
Zrovna na Sedmičce to fůra lidí naházela ne proto, že by současní byli tak dobří, ale proto, aby se tam nedostali ještě horší. Řádění ODS, které skončilo několika (vyhranými) soudními spory tu má fůra lidí stále v živé paměti, proto to se skřípěním zubů naházela současným.
Ne nefunguje to. Za cenu odstranění jednoho problému před školou se vyrobil jiný, větší, v širším okolí.
To, že vám se osobně něco nelíbí, není důkazem toho, že něco nefunguje. Možná, že právě to je důkazem, že funguje. 😉
A na to jste přišel jak přesně, že se mi to nelíbí? Protože mám „tu drzost“ upozorňovat na nedostatky?
Věcné argumenty nula a ostatní jen napadáte. Máte tu drzost vydávat své pocity a dojmy za fakta a dehonestovat ty, kteří vás na to upozorní. 😉
Věcné argumenty nula? Výborně, však se oba hned kdykoli od příštího týdne můžeme jít spolu podívat do okolí těch škol, jaká nula věcných argumentů se na všech možných i nemožných místech povaluje mimo ten zákaz.
A k tomu dalšímu – můžte uvést (klidně citujte) kde přesně a jak podle vás někoho dehonestuji? Víte, to bych vážně nerad, jenže si toho nejsem vědom, takže konkrétní příklady by pomohly. Díky.
Ne, nevyrobil se „jiný“ problém, nýbrž ten úplně stejný.
Menší (nezanedbatelná část rodičů od mamataxi upustila úplně) a rozprostřený do větší plochy. Přičemž zrovna v tomto ta koncentrace na jednom místě v extrémně omezeném čase a nervozita s tím související dělá velkou část toho problému. Rodič, který dítě veze do školy autem s tím, že musí mít čas zaparkovat někde o kus dál a dovést ho před školu pěšky je citelně méně problematický, než rodič, který počítá s tím, že dítě vysadí na minutu přesně přímo před vchodem, aniž by sám vystupoval z auta a na místě narazí na pár desítek takových, kteří měli stejný nápad. To je fakt… Číst vice »
Čili zjednodušeně řečeno už nejsme po hubu v žumpě už jsme tam jenom po prsa. Hurá, to je jistě důvod jásat…. A není to málo, Antone Pavloviči? To nám má vážně stačit, to opravdu nemáme na víc? Co třeba se snažit nebýt v té žumpě vůbec? Mimochodem problém není v nějakém zvýhodňování aut, to je jenom klišé, protože to tak na první pohled vypadá. Problém je v totální neschopnosti vymáhat pravidla. Jenom díky tomu, že se na pravidla kašle a nikdo to neřeší, je auto ve spoustě případů výhodnější. Kdyby se pravidla vymáhala, tak rázem spousta lidí zjistí, že se… Číst vice »