Pět lokomotiv, pět osobností na skříni. ČD Cargo připomíná na Vectronech českou železniční historii

Lokomotivy Siemens Vectron s polepy osobností české železniční historie. Foto: ČD CargoLokomotivy Siemens Vectron s polepy osobností české železniční historie. Foto: ČD Cargo

Jde o první lokomotivy Vectron se schválením pro provoz v Belgii pro českého zákazníka.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David Peca

Jeník Perner, mlynářský synek z Bratčic u Čáslavi. Třicet let života na této planetě a takové dílo. Příklad pro dnešní stavitele, radní, politiky, mladou generaci.

Petr

On byl stavitel a ne politik. Ostatně o pár let po Pernerovi náš císař pravil „Mým hlavním úkolem je chránit mé národy před jejich politiky.“

Jiří Kocurek

V téhle republice se úspěch neodpouští. Se podívejte, co se strhlo v diskuzi o Tesle. Desítky raketových expertů tady máme.

avas

Nápad dobrý, provedení zoufalé. Proč to proboha nenechali udělat Najbrty (nebo kdo teď pro ně dělá)?

Michal M

Hlavně co tam dělá ten lev, proboha…

MP22

To jako vážně tady v diskuzi někomu vadí odkaz na Křižíka nebo Pernera? Hoši, vy jste fakt hovada… Na to není co říct

Kubrt

Mě nevadí odkaz na Křižíka, já ho jen pro ne česky hovořící publikum považuju za naprosto nečitelný.

MP22

Tak možná budou mít ti zvídavější důvod si o těchto osobnostech něco zjistit? Telefon má v ruce každý, internet taky. Naopak toto je skvělá „reklama“ na naše předky.

Co vy vám udělalo radost? Krteček?

Kubrt

Mě by udělalo radost, kdyby pro ty lokomotivy měl majitel dost práce a aby mu vydělávaly.

tarten

Tak o to se nebojím.

Chleba Nakup

Mně by se Krteček líbil, je to můj oblíbený hrdina.

Josef Pešek

Už jsou schválené nebo ještě furt ne? Já se v provozu zatím s novým SW nesetkal.

vladki

Schvalování pro provoz v každé zemí EU zvlášť. Už aby všude bylo aspoň to ETCS. A aby to s ním nedopadlo jako v tomhle komixu https://xkcd.com/927/

tarten

Nepřijde mi, že by na to něco doopravdy ukazovalo. Bohužel také i díky tomu, že země mají své varianty. Česká varianta má třeba extrémně krátký timeout, takže se často rozpadá spojení.

Osoba odborně nezpůsobilá

A teď si vezměte, koho tam dá generace budoucí z té dnešní. 😁

Jiří Kocurek

Zatím tam není nikdo z let 1945-1990 a na Josefa Sousedíka nedošlo.

Petr

Přitom jména jsou:
Prof. Ing. Dr. František Jansa
Otakar Diblík
Ing. Oldřich Poupě

Zlámalík

Ing. Ivo Myslivec 🙂

Al de Baran

Ing. Jindřich Hála

Michal M

Sousedík byl statečný člověk a šikovný bastlíř. Srovnávat ho s Křižíkem je trochu nemístné.

tarten

Nemístné mi to ani nepřijde, a jeho M 290.0 na Slovenské strele překonalo co do jízdních dob až Pendolino. Vím že to mělo své důvody, ale z historie to nikdo nevymaže.

tarten

No, Sosna to nebude. 😀

Petr Stück

Jako kdyby ty jména někomu dnes něco říkala. PR efekt nula, provozně mínus, ekonomicky mínus, ale co státní podnik to nezajímá a ministerstvo taky ne. Dividenda se upraví dolů a šoto zatleská. Klidně si mínusujte, nic to nemění na faktu, že ČD Cargo má vydělávat peníze a ne mrhat penězmi na prezentaci zapomenutých osob.

Honza

Provozně mínus, proč?

tarten

Asi to tím obličejem brzdí o vzduch nebo co. 😀

Kokrhel

Příspěvek minus

Kačák

Sorry ale až dokážete to co alespoň jeden z nich …

Zlámalík

Kdyby jich nebylo, dost možná by tady nebylo ani žádné Cargo. Proč se vy tady prezentujete příjmením, předpokládám po rodičích? Co to dnes komu řekne?

Milan

Zjevně tzv. společenská odpovědnost firem Vám naprosto nic neříká, tak jako, že logicky větší by ji měly mít firmy tzv, veřejné . vlastnění státy či jejich samosprávnými celky (v ČR kraji a obcemi/městy). Jinak co je na tom ekonomicky mínus – jakou vlastně minimální až zcela zanedbatelnou částku stojí takový polep cca polovin dvou bočnic, které navíc stejně nějaké barevné řešení musí mít, vůči pořízení celé takové lokomotivy cca za 100milinů Kč? Proti 90. letům minulého století se dnes – resp. poměrně dlouho tzv. CVR (celovozová reklama) dělá tiskem na samolepící fólii, jejíž aplikace zabere jen pár hodin čisté práce,… Číst vice »

Vendelín

Ještě sto dalších a budu si připadat jak v roce 2024 👍🏻

Kubrt

František Křižík? Příští generace tématických polepů bude vyvedena v hlaholici? Ta bude pro evropské publikum stejně čitelná, jako ten Křižík. Chápu, důležitější je, aby ty lokomotivy jezdily a vydělávaly, nebo že vůbec Cargo ty lokomotivy má, to je jistě skvělé.

Zlámalík

Ano, Křižík, Perner a další. V Rakousku třeba rytíř von Ghega a v Maďarsku Kálmán Kandó. Bez nich byste to dnes vozil na oslu nebo na hřbetě, což u vás zrovna vyjde nastejno.
Všechny vyspělé národy jsou hrdé na svoje předky – no a u nás se jen hlaholí.

rogo01

Tak Ghega by zasloužil portrétní mašinu i u nás.

Kubrt

O zpochybňování významu nebo zásluh výše uvedených osobností můj příspěvek vůbec nebyl.

Zalesak

Já tři, UNICEF nepočítám.

Michal M

Kolumbus a Unicef to jistí. 😀

Kubrt

4+Unicef, ale všechny je přečtu. Ovšem obávám se, že Křižíka žádný Skandinávec nepřečte.

Adam Tywoniak

V článku to není výslovně uvedené, ale pokud hledám správně, jde o čtyřsystémové lokomotivy: AC 15 kV 16,7 Hz, AC 25 kV 50 Hz, DC 3 kV (potud nic překvapivého) a ještě DC 1.5 kV (právě v tom Nizozemsku).

Dušan

Je to tak – sběrače by pak tedy měly být:
Pozice A,D – čistý uhlík, dvojližina, š.1950 mm (U=25 kV/f=50 Hz)
Pozice C – sycený uhlík, čtyřližina, š.1950 mm (U=1,5 kV a 3 kV, ss) – Nizozemsko + CZ/SK
Pozice B – sycený uhlík, dvojližina, š.1950 mm (U=3 kV) – Belgie, Polsko

vladki

A který se používá v Německu?
A proč má pro střídavinu jiný než stejnosměr. Vždyť esa a gorily jezdily pod obojím na stejný smeták?

Leech

Krasný stroje 😻