Pět desítek přejezdů je potřeba upravit, ukázala kontrola Správy železnic. Zveřejnila jen dva

Železniční přejezd v Chocni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční přejezd v Chocni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

První dva přejezdy, které procházejí úpravou, jsou na koridorové trati z Prahy do České Třebové.

Pět desítek přejezdů bude potřeba upravit, aby se zvýšila jejich bezpečnost. Vyplynulo to z kontroly 109 vybraných železničních přejezdů, u kterých Správa železnic (SŽ) měřila výškový rozdíl mezi přejezdy a silnicemi. ČTK to řekla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Ke kontrolám přejezdů SŽ přistoupila po lednové srážce vlaku s kamionem na přejezdu u Dolní Lutyně na Karvinsku, při které se zranilo 20 lidí a strojvedoucí na místě zemřel. Jednou z možných příčin bylo uvíznutí kamionu na přejezdu kvůli profilu silnice v tomto úseku. Správa železnic zatím zveřejnila na dotaz deníku Zdopravy.cz jen dva přejezdy, kterých se opravy týkají. U ostatních čeká, až se dohodne s příslušnými úřady na úpravách.

Přejezdy, které budou potřebovat úpravy, se podle mluvčí nacházejí zejména na účelových a méně významných místních komunikacích. „Opatření mají různou formu – od doplnění dopravního značení pozemních komunikací po dílčí úpravy vlastních přejezdových konstrukcí,“ uvedla.

Změna dopravního značení u některých přejezdů zpřísní omezení pro určité typy vozidel, například podle délky nebo hmotnosti, řekla Eberl Friebová. Na několika zkontrolovaných místech už nové dopravní značky jsou. V některých případech se budou kromě železničních přejezdů upravovat i silnice. „U zjištěných případů vše komunikujeme se silničními správními úřady,“ dodala.

Správa železnic odpovídá pouze za stav železničního přejezdu. O úpravě silnic a dopravních značkách rozhoduje správce pozemní komunikace. U státem vlastněných komunikací je to Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), u krajských komunikací krajská správa a údržba silnic (SÚS), obecní komunikace spravují přímo obce. U účelových komunikací je za jejich stav odpovědný vlastník komunikace.

Nákladní auto, které převáželo část vrtné soupravy, uvízlo letos v lednu na železničním přejezdu u Dolní Lutyně. Podle zástupce přepravní společnosti byl příčinou uvíznutí profil silnice v tomto úseku. SŽ tehdy uvedla, že žádné stížnosti související s přejezdem nezaznamenala.

U zjištěných případů nyní dochází k projednání opatření s dotčenými silničními správní úřady.

Přejezdy, kterých se budou týkat úpravy

P4891 – Choceň, Peliny. Osazeno dočasné dopravní značení a naplánována stavební úprava komunikace, na které se bude podílet i místní samospráva.

P4910 – Labětínský přejezd u Přelouče. Doplněno dopravní značení B17 (15 m), přechodná značka osazena 24. dubna, definitivní bude 30. června.

ČTK + Zdopravy.cz

Tagy kontrola přejezdů Správa železnic železniční přejezd
90 komentářů