Pět desítek přejezdů je potřeba upravit, ukázala kontrola Správy železnic. Zveřejnila jen dva
Železniční přejezd v Chocni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
První dva přejezdy, které procházejí úpravou, jsou na koridorové trati z Prahy do České Třebové.
Kdypak se provalí těch dalších 48 přejezdů?
Přejezd P4910 už ale hlavně podle plánů SŽ měl být 3 roky zrušený… 🙂
Novináři by těch 48 dalších přejezdů určitě účelovkově zneužili proti dobré správě…
Schválně by to připoměli po nehodě na takovém přejezdu
Jak se dalo čekat, tak samozřejmě mezi opatřeními chybí to, že by se některé přejezdy mohly zrušit. P4891 – proč ho proboha zachovávají, když: 1. pro osobní auta je o 200 metrů vedle k dispozici podjezd s podjezdnou výškou 3,25 m 2. pro vyšší auta je možný přístup z opačné strany. Ale co tam vyššího a s jakou četností do té lokality kromě hasičů bude jezdit? Most přes Tichou Orlici se samozřejmě musí vyměnit tak jako tak, odpadne hmotnostní omezení. Může zafinancovat DSŽ. P4910 – proč ho proboha zachovávají, když: 1. když to vede k nějakému squatu či něčemu takovému,… Číst vice »
ad P4891
A co pro těžká auta? Kolik ten provizorní most (Baley?) přes Orlici unese?
Hlavně: Delší vozidlo (6tunka) se na něj nevytočí.
Jasně je napsané, že most se bude muset vyměnit tak jako tak, samozřejmě, že tak, aby na něj mohla i těžší a delší auta.
Opravdu SŽ čeká, že dopravní značka zastaví např. řidiče kamionu a on nevjede na přejezd?
Přál bych si to zažít. Značky jako max. hmotnost, rychlost a často ani max. výška prostě NEŘEŠÍ. Buď se to tam vleze nebo ne.
Pokud je to jediný příjezd, tak moc jiných možností není.
Skoro stejná značka zastavuje kamiony před vjezdem do tunelu a mnohdy i do hlubokého výkopu
A tady je asi ten pravý důvod proč na některém přejezdu musí být jen kříž bez VZ. Tady se vskutku nešetřilo
https://mapy.cz/zakladni?pid=91439950&newest=1&yaw=5.642&fov=0.498&pitch=0.025&x=15.3869132&y=50.5136454&z=18&ovl=8
Jeden železniční přejezd na lokální málo frekventované trati a je na něm použito 6! výstražných zařízení.
Tož za ty mínusy. Kdyby jich v Ploužnici nebylo 6 mohly být dvě tady a tento přejezd na stejné trati mohl být o poznání kultivovanější
https://mapy.cz/zakladni?pid=91539425&newest=1&yaw=5.504&fov=0.344&pitch=0.044&x=15.4341952&y=50.5127018&q=Semily&z=19&ovl=8
Sakra něco se po…
https://mapy.cz/zakladni?pid=91539418&newest=1&yaw=5.583&fov=0.816&pitch=0.013&x=15.4342489&y=50.5126728&z=19&ovl=8
Myslíte že to návěstidlo (viditelná část jejich počet kritizujete) je ta „drahá část“ přejezdového zabezpečovacího zařízení?
Myslím si, že těch světel tam je tolik, že by jimi mohly být vybaveny další dva přejezdy na kterých je dodneška jen pouhý kříž (a to ještě bez značky STOP). Nechápu proč tam musí být světla pro řidiče na obou stranách silnice, pro chodce směřující k zastávce nebo směřující na nezpevněnou plochu přilehlou ke komunikaci.
To světlo opravdu nestačí namontovat na sloupek a *pim* přejezd funguje.
Kabeláž 1/4 kilometru na obě strany a řídící zařízení se samo neudělá.
Takže když někde tyhle možnosti nejsou tak si to vynahradíme jinde kde ty možnosti jsou. 🙂
Ale samozřejmě máte s těmi kabely pravdu. Na této trati tímto směrem od Lomnice je x malých přejezdů obvykle s křížem a někdy s křížem a STOP a první přejezd se světly je P4736. Ale uznejte sám, že na takovéhle silnici když už nejsou světla by ta STOP být měla.
Tak ještě jednou a víc polopatě. Když ty extra návěstidla sundáte a dáte je na jíný přejezd tak k těm pár desítkám tisíc za návěstidlo bude potřeba přihodit desítky milionů za elektroniku která je řídí a dohlíží na jejich správnou funkci.
PS: Tolik návěstidel tam je nejspíš kvůli směrovosti světla a rozhledovým poměrům, s menším počtem návěstidel by to nejspíš neplnilo normy.
A pochopil jste, že nejde o účelovou komunikaci, ale o silnici II.třídy, kde takové zabezpečení má být standardem? Mimo ty výstražné kříže velkého formátu a ještě se žlutým rámem, to je u PZS se závorami zbytečné.
Já vím moc dobře jak je to frekventovaná komunikace ale nechápu ten nadbytek světel. Tohle taky není žádná účelová komunikace a je tady jen kříž a i když jsou rozhledové podmínky více než mizerné není tady ani STOP.
https://mapy.cz/zakladni?pid=91539403&newest=1&yaw=2.494&fov=1.571&pitch=0.009&x=15.4338195&y=50.5129057&z=18&ovl=8
Představte si, že jedete ve vozidle které nemá dost dobrý výhled dozadu vpravo (skříň, tahač s plachtovým návěsem….) Zkuste se podívat jestli něco nejede zprava.
Žádný nadbytek světel tam není, opakování výstražníků vlevo by mělo být standardní řešení každého PZS. Druhý Vámi uvedený přejezd je samozřejmě tristní a volá po technickém zabezpečení, šikmý úhel je z uvedených důvodů velkým rizikem. U podobného přejezdu jsem zažil, že náklaďák vjel vpravo do škarpy, aby si zajistil výhled vpravo, pak z ní vycouval a jel do přejezdu.
Ta samá silnice, ta samá trať jen o necelý 1,5km dále. A tady to šlo a takto bych si to představoval i na tom P4734
…a po sedmé zase Trumway . Kamaráde ty si vystačíš sám. Snad ne všem.
Sám si vařím, sám si peru….Že se na to nev….ru.
A víte proč? Protože se tady řeší , že některé přejezdy byly shledány nevyhovujícími a já jen a pouze poukazuji na to, že tady existují přejezdy které svými parametry jsou absolutně v pohodě, ale bezpečnost je na nich zajištěna jen kusem plechu ve tvaru kříže na natřené kolejnici a pomalou jízdou vlaku který takové místo musí projíždět výrazně pomaleji než by musel po osazení zabezpečení odpovídající 21.století.
No dobře
Pane Sůro, zařiďte to.
Nikoliv. Víte co je na tomto portále skvělé? To, že má opravdu velký dosah a je tak velmi mocný. Pan Sůra ani nikdo jiný z redakce nemusí nic zařizovat a i tak jsem si jist, že se příspěvky uživatelů dostanou na místa kde se danou problematikou může skutečně někdo zabývat.
A když jste zmínil účelovou komunikaci i ta je mnohdy označena lépe než jen pouhým křížem .
https://mapy.cz/zakladni?pid=91492620&newest=1&yaw=2.204&fov=0.663&pitch=0.112&x=15.3858335&y=50.5126736&z=18&ovl=8
A co vím pokud je jen kříž bývá STOP pravidlem
https://mapy.cz/zakladni?source=traf&id=13730&pid=79036115&newest=1&yaw=5.104&fov=1.257&pitch=0.104&x=15.3322460&y=50.4992692&z=16&ovl=8
Tady pokud není přejezd zabezpečení tak, že je nařízeno řidiči nekolejového vozidla si pískat 🙂
https://mapy.cz/zakladni?source=traf&id=13730&pid=79036173&newest=1&yaw=5.862&fov=1.020&pitch=-0.076&x=15.3351277&y=50.5005479&z=18&ovl=8
velký formát už je podle silničních vzorových listů jediný schválený
Není to tak docela pravda, dle gestora vzorových listů (ing. Tonda Seidl) jde spíše o nedorozumění. Malý formát lze užívat dál, je možné jej stanovit a pro PZS je přiměřený. V novele by se tam vzorový list měl vrátit, aby byla situace zcela jednoznačná i pro ortodoxní úředníky.
dá se to vyjádření někde dohledat?ú a novela bude kdy? a nesel by udelat nejaký meziformát mezi 1200 a 700? 😀
Ten přejez v Chocni je ještě krásný. Existují horší
https://mapy.cz/zakladni?pid=92523879&newest=1&yaw=3.748&fov=0.467&pitch=0.145&x=14.9968837&y=50.0106000&z=17&ovl=8
A tady kontrast k tomu daleko více frekventovanému P4712
https://mapy.cz/zakladni?pid=91539418&newest=1&yaw=5.603&fov=0.530&pitch=0.045&x=15.4342489&y=50.5126728&z=16&ovl=8
Každý z nich má své.Jeden je na méně frekventované silnici a na rovině opatřený jen křížem a jehoi prostor je opravený a ten druhý je na frekventovanější komunikaci, v kopci opatřen novým VZ a zbrusu novými závorami, ale samotný prostor přejezdu je jako tamkodrom.
P4910 by se měl stejně jako P4919 a P4927 zrušit letos.
U přejezdu P4712 se čeká s opravou na co? Až zahřmí nebo až naprší a uschne? To se stalo už mockrát a pořád nic.
šak je v cajku
Ten te tak v cajku, že je na něm bílé světlo umožňující ho přejet 50km/h naprosto zybtečné protože i 20 je na něm moc.
podle foto vypadá vpoho:) nebo co je špatné? ten žlab?
UŽ půl roku od smrtelné a těžké nehody v Lutyni proběhla kontrola přejezdů? No to je BÁJEČNÉ! A už dokonce začaly i jednání mezi dvěma státními orgány, to je naprosto neuvěřitelné, jak rychle u nas tátní správa dokáže řešit poměrně palčivé problémy a ohrožení bezpečnosti. Já cestou do práce jezdím přes dva přejezdy, které jsou poškrábané úplně stejně jako ten v Lutyni. Za půl roku se nikdo neobtěžoval k nim dát alespoň přenosnou značku, která by řidiče upozornila, že přejezd není úplně optimální. Schválně se dneska zajedu podívat do Lutyně, jestli tam je (krom 151 a vagonu ve škarpě) aspoň… Číst vice »
a které to přejezdy jsou?
Úprava přejezdu jako doplnění dopravního značení… Potlesk pro inženýry ze zkázy železnic. Nebezpečný přejezd zůstane dále nebezpečným, jen tam navíc bude cedule. Bravo
A má SŽ přiděleny na náhrady přejezdů peníze?
Nejlépe ze škatulky silniční dopravy…
Proč ze škatulky silniční dopravy? Ty cesty tam vedly v naprosté většině dřív než tam dráha začala tvořit překážky.
Protože zásadně zvyšuje bezpečnost silniční dopravy.
Hmm, to není dobrá zpráva. Jak tedy probíhala dosud kontrolní činnost (pravidelné prohlídky) ze strany provozovatele dráhy, že toto jim uniklo? A jak probíhal dozor ze strany národního bezpečnostního orgánu (Drážního úřadu)?
Docela by mě zajímaly odpovědi…
Obecně platí smutný fakt, že „se něco začne dít“ až poté, co se „něco“ stane. Je to špatně, je to smutné, ale vidím to všude kolem sebe.
Probíhalo to od zeleného stolu, ale účtovalo se to státu ostrou tužkou…
Jak je možné, že tu pravděpodobně desítky let máme desítky nevyhovujících přejezdů a nidko to neřeší? Snadno.
Tohle nemá smysl dávat manekýnovi do KPI jako ta zpoždění.
To už je spíš na pořádnej audit, kde si dáme dohromady, co všechno má vlastně #mynic v popisu práce. A u každé položky stanovit odpovědné osoby a sankce za neplnění.
Kontrola změřila nevyhovující přejezd? Franta Vomáčka by měl přinejmenším přijít o odměny.
Mezi přejezdovou plochou a navazující komunikací má být poloměr zaoblení dle normy nejméně 100 metrů. V reálu je často poloměr nula a vznikají lomy nivelety, na kterých auta snadno uváznou. Změřit to není nic těžkého, horší je to přestavět, protože je to na pomezí hájemství dráhy a pozemní komunikace, kde bude velké dohadování o kompetence a peníze a nejde o levnou záležitost – často nutno rekonstruovat i desítky metrů navazující vozovky. A u účelovek patřících obci to může být často finančně likvidační. Takže s nehodami a mrtvými se bohužel musíme smířit, tohle sotva kdo zaplatí.
Že to nikdo nepřestaví, je jedna věc.
Druhá věc je, že pak je nutné uvědomit každého účastníka silničního provozu, kamže to vlastně jede.
Když na sobě přejezd nemá napsané, že nesplňuje normu, težko se divit, pokud někdo v dobré víře vleze do pasti.
Není to náhodou na koridotu, který byl za dost velké peníze celý rekonstruovaný? Nejezdí se tam náhodou až 160? Proč nejsou na dálnicích úrovňové křižovatky se světly, když se tam jezní jen 130? Zajímalo by mne, kolik z těch křížení by ještě existovalo ve formě nadjezdu a kolik by bylo zrušeno bez náhrady, pokud by křižovaly dálnici. Vím, že je to trochu zjednodušení, ale neměl by stát v tomhle trochu sjednotit měřítka?
Je a právě proto se jezdí jen 160 km/h. kdyby tam nebyly, tak by se dalo jezdit i 200.
Koridor prošel generální opravou, na zrušení (všech) přejezdů nezbyly peníze.
Je to možné proto, že do rekonstrukce přejezdu se zachovávají parametry podle starých norem (hlavně směrové a výškové vedení silnice). takže to co se před 50 lety postavilo, tak se do změny nemění.
Jestli chcete přejezdy podle současných norem, tak tu normu změňte, že správce tratě to musí udělat hned a zároveň politicky zařiďte přísun peněz na tyto opravy, protože to není zpravidla úprava 5 metrů od přejezdu. A pak správci taky dovolte takovýto přejezd uzavřít, dokud se nezlepší jeho parametry.
🤡
Nebylo by lepší je raději zrušit a nahradit je mimoúrovňovým křížením?
Jo počkat, SŽ nechává přejezdy i po miliardové rekonstrukci koridoru (viz. Poříčany – Velim)…
Takže nic zajímavého..
Obávám se, že tenhle problém se bude dominantně týkat přejezdů, přes které je minimální silniční provoz (takže náhrada mimoúrovňovým křížením je nákladné sci-fi nebo nemožná), ale zrušit bez náhrady nejdou. Přesně jako jsou ty dva milostivě zveřejněné.
Jako ano, je pravda že kvůli min. využití to může být zbytečné ale nikdy nevíte co se jednou může stát..
Na té trati Poříčany – Velim se původně počítalo s 200km/h, což by bylo možné dosáhnout i s Pendolinem, jediný problém jsou stahovačky, ty by se ale mohli přesunout, případně eliminovat.
A pak také území, jímž to vede. Není a nebude to poušť.
Pokud najdete investora ochotného zaplatit mimoúrovňové křížení na účelové komunikaci, máte napůl vyhráno.
Pan Miroslav ale evidentně nemluví jen o křížení účelových komunikací…
https://mapy.cz/s/bogodemuza
https://mapy.cz/s/hazajesejo
Jj, přesně tyto přejezdy po modernizaci zůstali a přitom se mohli snadněji zrušit než někde u města..
Ten první přejezd už dokonce vedle sebe jedno mimoúrovňové křížení (podjezd) má. Prodloužení cesty je 400m, to by nemělo trápit ani chodce…
Ty zdatnější s dostatkem času určitě ne. Pokud bude příznivé počasí a na cestě minimální provoz.
Copak chodci, ale maximální výška 3,25 m by mohla být omezující pro tu továrnu, co tam sídlí.
Dá se to případně objet okolo, trasou kde žádné omezení výšky není. Ona ta trasa s přejezdem vede tak jako tak přes docela úzký most, tam žádné velké náklady jezdit stejně nemůžou.
Na té druhé trase je zase provizorní most s nosností 5 tun. Což by zřejmě bylo nejsnáze řešitelné.
Vyrábějí tam letadla. Co bude ale vážit hodně, tak výrobní stroje.
Ten most s omezením na 5 tun vypadá jako Bailey, tedy válečné provizorium. Největší problém je ale nutnost ihned za ním odbočit do pravého úhlu. To s delším vozidlem nepůjde, takže nelze mluvit o náhradě současného přístupu.
Stavba mostu nového by vyšla nejspíš dráž než terénní úpravy a nový povrch cesty.
Náhrada tohoto mostu se má dělat jako taková 0. etapa nové trasy Choceň – Ústí, aby se do těhlech míst taky dostala těžká technika. A protože taky budou směrové úpravy u Mítkova, které pžeruší současnou přístupovou cestu tam, takže má být u Mítkova ještě jeden podobný most.
A co třeba hasiči?
Nějaké stavební stroje na opravy hal?
A hasiče.
Zajímavé je t, že mimoúrovňové křížení je nemožné postavit
Bylo.
Dostal správce na to peníze?
Vyšlo mu to ekonomicky?
Byl politicky podpořen?
Je to veřejně prospěšná stavba?
P.S.: Koridory začalo opravovat ještě ČSD (ČD).
jako drzost státní organizace placené z peněz daňových poplatníků začíná růst nade všechny meze. co je sakra za problém zveřejnit ty přejezdy všechny, aby je třeba mohli výrobci navigací pro kamiony nabouchat do svých map? nebo se nezveřejněním těch, co by potřebovaly opravit něco vyřeší?
Spíš by se mohlo ukázat že SŽ nemá všechno v naprostém pořádku a to by byl velký problém.
A někdo pak vydá opatření ve kterém uvede, které mají omezení a které byly upraveny?
A hlavně co by ti výrobci do té navigace měli dávat? Ono to třeba může být i tak, že to vozidlo tam v pohodě projede, jen měřením byly zjištěny nevyhovující parametry a nemusí vyhovovat třeba jen minimálně, takže na funkci vliv nemají, ale papírově nevyhovují.
Navíc v Dolní Lutyni to nebylo jen o nevyhovujícím přejezdu, ale těch otazníků tam je/bylo daleko více.
no tak asi bych od takové navigace třeba očekával, že mi řekne: hele, ten přejezd sice zatím žádná omezení nemá, ale dej si pozor, jestli vezeš něco většího, byl vyhodnocen jako ne zcela vyhovující. rozhodně tajení těch přejezdů je prasečina, za kterou by odpovědné osoby měly jít pod rákosku.
Přitom ho policajti neobvinili. On tam nejel svévolně, ale na příkaz svého zaměstnavatele.
jako zaměstnavatel může přikazovat co chce, ale odpovídá řidič. vlastně pokud zaměstnavatel přikáže něco takového, zaměstnanec odmítne splnit a zaměstnavatel ho na hodinu vykopne, tak je to pro zaměstnance totální bingo, pokud si to dokázal zdokumentovat.
Tak ono by hlavně chtělo říci kamionistům, že když jedou s nadměrnou přepravou, tak by si měli dopředu prověřit kudy můžou.
Pět desítek přejezdů … ze 109 kontrolovaných, to je slušné skóre. Víc jak polovina přejezdů přes tratě SŽ je v nepořádku.
Záměrně jste vynechal slovo „vybraných“ přejezdů. Pokud záměrně vybírám podezřelé přejezdy, kde by mohl být problém tak mi pravděpodobně vyjde špatné skóre. Pokud kontroluji všechny vyjde mnohem lepší.
ono těch přejezdů je okolo…. 7646
Nejsou v nepořádku, jen nevyhovují stávajícím normám, protože byly stavěny podle starých norem a dosud nebyly rekonstruované.
Jasně…
„Staré přejezdy nejsou v nepořádku…“
A ten podle nových norem zrekonstruovaný „hrbatec“ v Lutyni stál život strojvedoucího..
SŽ tam provedla naklopení tratě v oblouku a „řidiči i s autama, trhněte si nohou“ – my si NAPÍŠEME PŘEDPIS a na „našem“ přejezdu si postavíme klidně i „dračí zuby“
https://mapy.cz/letecka?pid=107619310&newest=1&yaw=4.119&fov=0.479&pitch=0.280&x=18.4374374&y=49.9122622&z=20&ovl=8
A v té Lutini to je/byla komunikace pro přepravu nadrozměrných nákladů, směl tam s tím přepravníkem vůbec legálně vjet bez omezení?
Žádný „zákaz“ tam není (nebyl) tak proč by tam nemohl vjet?
A otázka druhá – byl to vůbec nadrozměrný náklad? Protože policisté řidiče vyslechli a z ničeho neobvinili – o nadrozměrném nákladu (a povolení jeho přepravy) nikdo OFICIÁLNĚ nemluvil.
Mám pocit, že nějaké zákazy aut nad 3,5 t se tam v okolí této účelové/místní komunikace vyskytují. On asi projel tím zemědělským areálem, tam se totiž s omezením nesetká.
Já bych řekl, že kudy jel, tak to byl nadrozměr.
Ještě dva pohledy na „skokanský můstek“ v podání SŽ
https://mapy.cz/zakladni?pid=107619319&newest=1&yaw=0.942&fov=0.157&pitch=0.061&x=18.4368258&y=49.9119663&z=19&ovl=8
za tím zlomem je závora „schovaná až po osu“
https://mapy.cz/zakladni?pid=107619300&newest=1&yaw=3.964&fov=0.157&pitch=-0.036&x=18.4378953&y=49.9125334&z=19&ovl=8
A?
To není komunikace pro nadměrný náklady. Nejezdí tam ani autobusy, pro který je požadavek na takovéto hupy taky přísnější.
Autobusy tam nejezdí protože tam TAKY DRHLY… Bylo to v reportáži o té nehodě!
A tvrdím snad něco jiného?