Pěst do tváře Václaváku? Nové stožáry aktivizovaly odpůrce tramvají, schválil je však architekt
Tramvajová trať na Václavském náměstí po rekonstrukci. Foto: PID
Architekti už pracují na přesunu sloupu blíž ke straně náměstí, ujistil náměstek Hřib.
I architekt může být vůl.
Chápu, že jde o celkovou rekonstrukci, ale TŘI roky?!? Podobně jako nám. J. z Poděbrad, mně to prostě přijde šíleně dlouho.
Me v Evrope a zvl. u nas prijde, ze vsech o dost dlouho trva… Zde se musi resit is, stropni desky, trat, povrchy, stromy, atd.
Nejmarkantneji jsem videl delku stavby zastavky na Balabence, zadlazdena byla celkem asi za 1 den, ale ani ne v pulce dlazdeni prerusoli asi na dva tydny prace a tram. mela nahr. zastavku o ulici dal, ktera vsak je barierova..
Prostě zase nám lhali, a jak vyplývá z článku, lžou dál i sobě. A potvrzuje to moji zkušenost, že žádná vizualizace neodsuzuje skutečnou podobu, ale vždy nahrává investorovi.
Trochu mimo téma článku, ale neví někdo, proč v Praze nejde to, co třeba v Plzni, že se na sloup TV dá veřejné osvětlení, značka a někde ještě semafor? Nikde jsem snad neviděl tolik sloupoví jako v Praze. Na 5 metrech lze semafor pro auta, za ním sloup TV a za tím ještě kratší sloup na semafor pro chodce.
Asi to bude o tom, že ten sloup na to musí být připravený na začátku.
Ono to jde, ale pomalu. U trakčních stožárů je snaha je sdružovat co nejvíce s jinými objekty, aby nevznikla celá kolonáda. Ale někde, kde to nešlo, to vzniklo špatnou domluvou, chybou v zadání. Další věcí je norma, která zakazuje mít na trakčním stožáru s kabely a odpojovači elektrické zařízení s jiným napětím. Tudíž na to nelze jednoduše odpovědět, je to případ od případu. Nastínil jsem faktory, které tento stav způsobují.
Kašlu vam na stožáry, je zcela jasný, že pouze obnovujete zbytecnost, co před vámi někdo zrušil, protože býla k ničemu. Jen si dohazujete ksefty a vysavate penize, které údajně nejsou. Myslí si to asi tak 90 procent normálních lidí. Jste zkrátka šmejdi, co jen kradou /dohazujou si zbytečne ksefty ve velkym. Nikdo tu ty tramvaje nechce a nepotřebuje, kromě vás, co z toho máte finanční prospěch. Kéž byste skončili tak, jak si zasloužíte.
Nenavistny prolhany vypad totalniho ubozaka
obnova tramvajového provozu, který zrušili komunisté kvůli dálnici centrem Prahy a kolem Národního muzea je vám trnem v oku ? Poslední větu “ Kéž byste skončil tak, jak si zasloužíte “ . jste si zjevně napsal sám o sobě …
Zbytečnost? A váš komentář je názorem fundovaného odborníka na dopravní inženýrství?
Vás někdo pověřil mluvit za všechny?
Řešení ponechejte na jaderné hlavici příští světové války.
Teď jsem šel a posléze jel tramvají okolo, jestli tohle má být pěst do tváře Václavského náměstí ? Hm na fotu zde to vypadá mnohem mnohem hůř než je realita…
Jo, taky jsem se na to schválně šel podívat. V podstatě to tam zaniká, rozhodně žádná „pěst do tváře“ – on ten Václavák žádná extra kráska není, a to Národní muzeum nahoře je naopak taková dominanta, že to ty sloupy klidně ustojí. Ovšem dobrý fotograf dokáže nafotit leccos, když chce. Tady se chtělo. Ale jako mnohem drsnější mi připadá to magistrátní odůvodnění, proč je všechno v pořádku – my jsme najali nějaké (komerční) architekty, a ti potom (už sami z vlastního pohledu) řekli, co tam má být a jak to může vypadat. A my jsme jim za to ještě zaplatili,… Číst vice »
Aby na fotce sloupy a) vynikaly nebo b) zanikaly, Vám zařídí průměrně šikovný fotograf i grafik.
Jednotka dočasnosti = 1 furt
„Marně jsem přemýšlel za co a hlavně komu se ten architekt chtěl pomstít.“, Mazaný Filip.
Když nic jinýho, tak asi půjde ty stožáry zkrátit. Hned by byl ten problém poloviční. Doslova.
Noc není trvalejší, než dočasné sloupy.
No, vypadá to příšerně.
Jde to i bez trofejí v historickém centru a s jednou kolejí. Doporučuji inspiraci v Itálii – Padova.
Myslíte ten trolejbus s vodicí kolejnicí? To bych rozhodně nedělal. Jednak byste opět přišel o návaznost na síť, jednak baterie umí vozit i klasická tramvaj, ale hlavně to má dost labilní chod, zejména v obloucích. Kombinuje nevýhodu vyšší spotřeby energie při jízdě na pneumatikách (v Padově přitom po rovině…) s nevýhodou pevně dané dráhy. Toto prosím nebrat.
Tyhle jednokolejky se pomalu, ale jistě, predelavaji na normální tramvaje. Moc se to neosvedcilo. A jízdní vlastnosti jsou dost tristní.
Dráty nad ulicemi jsou nesmysl kdekoliv. Zrušit veškeré tramvaje a trolejbusy a ne tu rakovinu nechat ještě bujet.
A potom nadzemní inženýrské sítě, nakonec i elektrifikované železniční tratě, které ty ulice kříží 😀
Železnice by zrušil nejspíše též, neb by se mu její pásy hodily pro další (zdravé!) autostrády, nebo přinejmenším pro odsun „překážejících“ jízdních kol. 🙂
Tomu se říká kompromisní stanovisko 🙂
Čerpaci stanice aspoň dva kilometry od civilizace, nebezpečí výbuchu. Zákaz reklam a barevných neonů, vizuální chaos. Zákaz automobilů ve městě, běhají tam děti. Atakdále.
Oni tramvaje tu byly drive nez rada lidi vubec mela auto, a po ulicich se dalo chodit v cele sirce, jeste se dalo i dychat… rekl bych, ze ta rakovina je presne naopak, pomalu a jiste zabirala prostor na ulicich, a porad roste… a zde ji leci stejne jako na Nam. Republiky…
My v Čechách milujeme sloupy. Ten první s výložníkem na začátku Vodičkovy je zcela zbytečný. Na budovách jsou ještě vidět úchyty pro lanové převěsy. Prostě sloupová lobby. Narvat sloupy do úzkých ulic kde nikdy nebyly. Na náměstí je dát ke krajům a spojit s osvětlením, to je OK, ale v ulicích?
Spíš majitelé budov, co tam ty dráty nechtějí. Málokdo si na svém majetku chce přidělávat další povinnosti. Mimo památkářů vám do každé opravy bude ještě kafrat DPP a nic z toho.
On jim za to prakticky nemá co nabídnout, to je pak těžké, jenom starosti a nic z toho? Ale byla tam cesta, třeba takové domy nemuselo město prodávat, nebo s věcným břemenem…
To vy se kámošům, co to za hubičku zprivatizovali, ale nelíbilo…
Proč by město mělo prodávat domy, které se vracely původním majitelům? A když už věcné břemeno, tak za úplatu.
Převěsy kotvené do budov jsou hezká věc, problém je ovšem s tím, že majitelé domů toto věcné břemeno nechtějí, zvlášť, když z něj nic nemají, jen starosti. Ono od dob Křižíka to trakční vedení poněkud ztěžklo, vibrace z houpajícího se vedení se přenášejí do budovy, to fakt nechcete. Jiná věc je, že projektanti jsou schopní sloupy TV a MVO napráskat naprosto nesmyslně. Negativním příkladem budiž rekonstrukce trati v Klapkově od metra k vozovně Kobylisy. Tam projektant nasázel sloupy TV a vedle nich sloupy lamp (a ty ještě v některých případech doprostřed chodníku) – přitom ty ledky mohly být klidně na… Číst vice »
Nu, mohli by těm majitelům něco málo platit (pokud to skutečně nedělají), když současně ušetří na údržbě sloupů. Leckde na převěsy umějí dát i pouliční lampy…
Zničte si tu Prahu úplně. Už se na tom docela systematicky dělá. Lidé, co tam bydlí, těm jde jen o 100 – 200 tisícové platy, město je jim totálně ukradené, a aby jim cesta do práce trvala jen co nejkratší dobu a hurá ve čtvrtek odpoledne vyrazit na Šumavu, nejlépe po dálnici u vchodu do domu. O to město samo, o jeho vzhled a architekturu totiž nejde nikomu. tím spíše nějakému vedení, to by si mohl myslet jen hodně naivní člověk. No a my ostatní se na to nebudeme jezdit dívat, Číňanům stačí, když je to zapsané v UNESCO, ať… Číst vice »
Víte co? Nechte to na nás. My tu normálně bydlime a nepotřebujeme tu primárně skanzen pro turisty
Ale potřebujeme. Tuctový město umí každej, ale funkční skanzen, to se moc často nevidí. Praha tím byla vyhlášená, ale krátkodobé zájmy z toho zase dělají jenom tuctovku.
Nevím co to pinkáte. Bydlím 200m od toho místa a konečně se to civilizuje od zdivočelých 90-tek
Tak město musí především žít. Mít turistický skanzen je sice dobré pro turisty, ale místní to moc neocení.
Tak Vy jste hodně mimo.
Můžete být klidný. Jako obyvatele Prahy mě Václavák netíží. Dokud to je turistická aréna, nemám potřebu tam vůbec chodit. Dvě řady sloupů opravdu nejsou problém tohohle místa. Hlavní nádraží je sloupů plné a ticho po pěšině.
A vy jste nepobral moc rozumu, ne? Václavské náměstí je přirozeným středem města, turisti mají Staromák, právě Václavák patří místní, kteří chtějí do práce na nákupy, za zábavou. Ten současný stav je příšerný a nepřirozený, proč za něj tak bojujete?
Přirozeným centram města je Staromák. Václavák se stal komerčním centrem a tomu padly v oběť historické budovy. Stal se také dopravním centrem, ale to se částečně přesunulo před pár desetiletími na Karlák. To vše se ale dostává do objemu, na které jedno místo ani náhodou nestačí, tak vznikají další centra jako Anděl se svými vlastními obludárii a mnoho komerce se přesnuje do megakrámů na periferii. A teď že by najednou měl Václavák být centrem turistiky? Tak to se tam nemělo tolik bourat, zbyly skoro jen banky, obchoďáky a hotely.
Však on se Václavák jmenoval vétšinu své existence Koňský trh 😉
Namesti casto byvali a vznikaly jako trhy, kam obchodnici z venkova i z daleka chodili prodavat sve zbozi…
Namatkou nazvy nekterych trhu: Velky, Maly, Senovazny, Uhelny, Konsky, Masny, Dobytci…
V nekterych mestech jsou stale a maji tradice, casto se zrusili uplne a vraci se jen minimalne – nejsou ani obchodnici, jen velkovyroba a prumyslove zpracovani, prodejci casto super a hypermarkety… Mimo CR je ale jeste v nekterych lokalitach lze najit a maji i dlouho tradici…
To musel schválit jediné blázen
Pane Sůro, nikdy jsem nepochopil vaše pnutí urážet diskutující čtenáře vašeho webu. Také nad některými názory kroutím hlavou, ale trochu nadhledu není na škodu. Samozřejmě, je to vaše věc. Když už je ale s oblibou napadáte, buďte ve svých investivách přesný. U šéfa dopravního webu bych nečekal botu typu: „Bombardier už neexistuje.“ Hm, s jakými akciemi to na burze ti podvodníci obchodují, když přece ten Bombardier už není;)
Sloupy jsou založeny v ŽB kvalitou převyšujícím řopíky býv opevnění – to není dočasná hřibovina.
No priznám sa, nie je mi to celkom jasné. Ak je osadenie len dočasné, potom je to len na dobu, než bude sprevádzkovaná trať cez Václavák k múzeu. A Samozrejme, ak budú funkčné výhybky tak je potrebné pridať zavesenie trolejí ako aj ich napínanie …. to ovšem bude asi riešené trvalým stavom, nie nejakým dočasným. Do tej doby však budú električky jazdiť len tak, ako jazdili celé desaťročia. Ak desiatky rokov postačovalo pôvodné zavesenie trolejí pre jazdu električiek ako jazdia aj dnes, prečo to zrazu nestačí. Veď ešte pár rokov budú jazdiť len priamo …. Alebo je tu druhá možnosť,… Číst vice »
Dočasně tady byli Rusáci..
To vážně nové tramvaje budou bezdrátové? Pro nějaké mimořádky asi fajn, ale snad se z toho nestane pravidlo jak u trolejbusu.
Zase zdopravy maže kontext příspěvků…
Pokud existují tramvaje na baterie ( jsou natolik účinné aby projeli Václavské náměstí bez trolejí ) proč nepoužít tento typ ?
Byla by to velká provozní komplikace. Na linky skrz Václavák by mohly být nasazovány jen tramvaje s bateriemi, a ty ostatní by tu trať nemohly použít ani při mimořádnosti/výluce.
SOUHLAS. To už jsem psal 100x , v USA vůbec nedovolí, aby přes tak důležitá místa byly vedeny troleje. Tzn. řešením by bylo tento úsek přejet bez TV, podobně ale ještě daleko více naléhavé je to na Malostranském náměstí. Ale jak píšu výše, tam je všechno jedno, lidem nevadí sebevětší prznění Prahy. Nemají vůbec žádnou úctu a architektonické historii Prahy, ani ji asi neznají. Nejednodušší je, místo určité angažovanosti, raději jezdit po hypermarketech a konzumovat. ,, završené je to všelijakými nepovedenými vedeními, jedno střídá druhé. A to je celá dnešní Praha v kostce. Mi osobně je to moc líto, mě… Číst vice »
Likvidace tramvajového trakčního vedení na Malostranském náměstí není ani trochu naléhavá. Naopak naléhavá je návštěva Vlastimila Kocurka v zařízení, kde se o něj dobře postarají a bude mít hezký výhled do zahrady na ostatní ubytovaná letadla, jak po zahradě spokojeně krouží :-).
Doporučené spojení z Praha-hlavní nádraží:
https://pid.cz/hledani-spojeni/?from=Hlavn%C3%AD%20n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD&to=Odra&date=&time=&depart=on&speed=medium&over=&max-transfers=v%C3%BDchoz%C3%AD&transports%5B%5D=metro&transports%5B%5D=vlak&transports%5B%5D=tram&transports%5B%5D=bus&transports%5B%5D=trolley&transports%5B%5D=privoz&transports%5B%5D=lan
Ze zastávky „Odra“ projít parkem směrem k hlavnímu vchodu…
To je nwjspíš kec, když uz v USA někde je funkční tramvaj, tak má normální průběžné troleje…
Architektonické prznění? Člověče, tramvaje jsou v českých zemích od počátku minulého století, několik systémů zahájilo svůj provoz v poslední čtvrtině 19. století, takže ty tramvaje včetně potřebného technického vybavení byly součástí toho rozvoje města. Včetně architektury té doby.
Tak to budete muset ještě přihodit jedno století. První Křižíkova tramvaj tu byla už od 1891, Hlaváčkova trať od 1897. Mimochodem dřív, než jiné stávající technické dílo – ošklivý Výtoňský most bráněný nebourači. Nechtěli by se stejnou zuřivostí bránit tramvajové troleje? K Praze přece již třetí století patří.
přesně. Tramvaje byly na Václaváku dřív, než socha sv. Václava. 🙂
V USA si s jakýmikoliv sítěmi nataženými ve vzduchu nedělají velké starosti, trolej je ještě naprostý zdroj krásy.
Vlastíku, a vy nám ty tramvaje na baterky zaplatíte? V USA především tramvajové sítě, jako jsou v Praze, téměř neexistují, streetcars mají jen v několika městech, a i tam postupem let dochází spíš k redukci, a to, co tam zbylo, už jsou spíš historické provozy a technické památky. Pokud se něco buduje, pak jsou to spíš rychlotramvaje spojující centrum s předměstími či okolím, a to je úplně jiný šálek čaje (a sloupů tam je požehnaně). A nechápu, proč zrovna na Malostranském náměstí by se mělo trolejové vedení likvidovat, ty tramvaje už tam jezdí přes 120 let. A tehdy jezdily přes… Číst vice »
Už aby tahnul HŘIB za svejma piratama do propadeliště dějin
Kdyby tam nebyl Hřib a v minulém vol. období Scheinherr, tak ty tramvaje na Václaváku nejsou.
Tady se ještě lidé zastávají Hřiba, Proč ne , když jim zkrátí cestu do práce o pár minut. O nic jiného nejde. Město, to je to poslední, kdo b se o vzhled města zajímal. Jen blázen, asi tak si to představují.
Ano, jste blázen, tak to prosím ve svém zájmu tak nezdůrazňujte.
Mě na vzhledu města zajímá vizuální smog a úklid holubího trusu. To by Václavák pozvedlo zásadně. Vaše teorie jsou mimo.
Šlo to udělat citlivě i s tramvají na Václaváku.
Asi vůbec netušíte, že ohledně tramvají na Václaváku primárně nejde o žádných pár minut. Jde o podstatné zkapacitnění a stabilizace celé pražské sítě. A tu kapacitu bude potřeba v nejbližších desetiletích zvýšit ještě podstatně víc, nebo se doprava v Praze zasekne jak v pověstném Londýně (i pro auta samozřejmě).
Zdravím, tak to mi prosím vysvětlete, já neznam nikoho, kdo by tu tramvaj chtěl a na Václaváku jsem troufnu si říct velmi často. Za mě je to malá domu, dohazovačka kšeftů, zbytečne obnovení něčeho, co se kdysi zrušilo a nejspíš se zruší znova, až bude nove vedení potřebovat dohodit další kšeft dalším. Prostě klasické vysávání peněz pro vlastní prospěch těch, co jsou u koryt. Těším se na vaše vysvětlení a rad svoje tvrzení vemu zpět, když mě přesvědčíte.
Vlastní jména se píší s prvním písmenem velkým, zbytek písmen je malý. Asi jste si nebyl jistý, tak jste napsal všechna velká. Teď již budete vědět. A piráti se píší stejně jako Hřib: Piráti.
Příklady:
NOVÁK, novák, nováK, … – špatně
Novák – správně
Zbytečně to degraduje vaši hlubokou myšlenku.
Maskovat jako palmy a bude to. Zapadlo by to k budoucí stavbě před nádražím
Přesně! imho jsem něvěděl že P1 už vyřešila nedostatek parkovacích míst a tak celé to dnešní parkoviště h HLn může zrušit… Asi stačí sloupy k nim se uvazují velbloudi ted mi to dává smysl
Už jsem se na to informoval, je možnost přivázat si tam i mezka.
Prahu 1 nerušte. Ta teď s Prahou 2 přemýšlí, jak šikovně obestavět Hlavní nádraží barákama od Penty.
Nejen plamy, ale ti pitomí Dánové mohli ještě navrhnout pergolu i nad Václavákem. Stejně by mne zajímalo, zda to pro Prahu tvořili nebo to vytáhli z šuplíku, po nějakém projektu v rovníkové zemi, kde s nimi vrazili dveře :):):). Ale my jsme tady hodní, my to neuděláme, ještě za to zaplatíme. Máme přece jinou noblesu.
Naopak. Ta „pergola“ je nejen mnohem kapacitnější, ale i estetičtější než to, co je tam dnes.
Jako že se pod ni vejde víc bezdomovců?
Především potřebuje pojmout dvojnásobek cestujících, než na co byla dimenzovaná ta brutalistická hala.
Mně teda více než samotné sloupy vadí to, jak vypadají. Je to běžný sloup, který je super někde na chodníku nebo ještě lépe mimo chodník.
Uprostřed Václaváku mi to přijde nedůstojné. Tam bych si dokázal představit nějaký zajímavý subtilní sloup vzešlý z designérské/architektonické soutěže, který sice bude dražší, ale v tomto případě by to za to stálo. Ideálně aby neměl jen jednu jedinou funkci…
Přesně tak, jedno z nejdražších míst v zemi a budou tam patlat tohle. Ostuda.
Když jsou ty stožáry dočasné, tak to je „vzali“ někde ve skladu, nebo je i tak nechali vyrobit na míru? Protože pokud platí B, tak jsou vysoké opravdu jak prase!
A kdo zaplatí zbourání těch obrovských železabetonových patek sloupů a vybagrování a vybetonování nových na jiných místech?
Tam jsou takový základy, že to stojí statisíce korun.
Proč by se měly bourat?
Oceňuju alespoň tu decentní barvu. Tento týden jsem byl v jednom městě na jihu Moravy, kde troleje MHD nejsou, zato sloupy lamp jsou červené. Takže vlastně buďme rádi, že tyhle někdo nenavrhl v barvách PIDu.
To mám vypozorováno taky. Čím větší díra, tím barevnější lampy. Velká města je mají ve stříbrné či šedé.
To je takovej vynález z totáče. Červený patky, žlutá štangle a na tom doutník a laminátovej tlampač veřejnýho rozhlasu. 🙄
Jj, a to je ten doutník ještě dobrej. Taky tam bejval talíř, co svítil víc do nebe než dolu.
Se blbě zeptám… Vylepšit tedy ukotvení těch lamp, aby ty troleje udržely, to možné není?
Sloupy by musely ven ze země a základy by se musely vybetonovat znova, přičemž by se nějak provizorně muselo zajistit osvětlení a uskladnění stávajících lamp. Takže ano, ukotvení je možné posílit, ale mnohem výhodnější je postavit je nové
Obecně rozumím, ale v takto citlivém případě…
Ale vždyť na to bylo jen čtvrt roku času… taková příliš logická řešeni se za tu dobu nedají stihnout…
No, lampy vlastní někdo jinej než dpp… Takže dohodnout se s vlastníkem aby rekonstruoval lampy bude těžké…( co by bylo a nebylo logické pls ne… )
Ty sloupy zde většinou stojí na stropě podchodu, tj. nemají klasickou únosnost a základy běžného sloupu. Základy jsou více do plochy. K tomu připočtěte sundání několika uchycení na budovách, z důvodu nesouhlasu vlastníků a to vytváří komplikace i pro prostý návrat trolejí nad původní trať, natož nad tu novou.
Ja jen, ze tohle pozdvižení muže být “komplikace” (nebo i konečná) pro Hradebni korzo…
Nešlo, pro trolejové vedení se používá úplně jiný typ stožárů dimenzovaný na mnohem větší zatížení.
A na nich samozřejmě nesmí být lampy… ostatně, pouliční osvětlení nepochybně nevlastní město ale nějaké podezřelé firmy…
Tak tramvaje od Škody s trakční baterií existují, jezdí tuším v Turecku. Důvod je stejný.
Dost podstatný je poměr výkon/hmotnost.
Paralelně s metrem vede vícero tras. To by Škoda měla opravdu dlouhé prsty napříč dekádami.
Spíš tvoje mentální pochody jsou tak odnikud nikam…
Ty sloupy a dráty kritizuji od samého začátku představení rekonstrukce ve všech diskuzích a většinou jsem byl za to kritizován, s tím, že dříve tam tramvaje už jezdily. Tak navrhuji na Karlův most vrátit tramvaje, také už tam jezdily.
A tušíte vůbec, proč po něm nejezdí?
Na vizualizacích rekonstrukce náměstí bylo právě vizdvihováno jak se sloupy na osvětlení i troleje sjednotí a decentně schovají mezi dvěma stromořadími, na dolní již opravené části to už je a myslím, že to vypadá hezky. Tohle je ale opak prezentovaného, jednoúčelový tlustý sloup, který se využívá jen z půlky výšky a je jich několik blízko sebe.
Jezdily a bez trolejí, jak to ten Křižík tehdy vymyslel?
Spodní přívod, poruchový a životu nebezpečný v hustém dešti nebo při tajícím sněhu.
A na tom Karlově mostě žádná trolej nebyla.
Na Karlově mostě trolej byla. Dokonce jsou snad vidět i závěsy v bránách.
Hřib z Moravy se hezky mstí Pražákům. :/
Takový národní letitý sport v téhle zemi.
Hřib může za to, že chce napravit chyby z minulosti? Může za to, že trolejové vedení nelze jinak uchytit? Jediné, co bych mu vyčítal je to, že nemá pravdu v tom, že tam v předchozím návrhu ten stožár nebyl.
Hřib určitě nemá nic jiného na práci, než přidávat sloupy do výkresů 🙂
Teď vážně, kdyby byl jeden, tak neřeknu, ale kromě těch postraních vidím 4 nové sloupy, z toho dva přímo uprostřed náměstí, další dva víc bokem a pak je několik dalších sloupů-lamp na kraji, které mi nevadí nenarušují výhled na Muzeum.
ten přidává hned celou tramvaj že IDIOT
Chybu minulosti???? ZBYTEČNÉ TRAMVAJE co byly odstraněny to nebyla chyba to byl záměr!!! Ted budou zdržovat magistrálu a ot o hřibovi jde jeho jedinněj záměr je prudit řidiče
Na magistrále je u muzea přechod pro chodce, za dobu kdy přejdou chodci, přejede i tramvaj. Žádné dodatečné zdržení se nekoná.
Jenže tramvaje jistě budou mít přednost na semaforech a tak na magistrále bude o to déle červená. A jak pojedou 2-3 za sebou…. ideálně s cca. 10s rozestupem a pak poooomalýýým průjezdem křižovatkou, tak si nechci představit jak dlouho bude trvat průjezd kolem muzea.
Proč by u NM tramvaj zdržovala provoz na magistrále když ho nezdržuje na I. P. Pavlově? Víte, že existuje něco jako zelená vlna?
Jelikož preferenci nemají na Pavláku, nemusí ji mít ani na Václaváku.
Preference by měla být jednoznačně jak na Karlově náměstí tak na pavláku tak i na Václaváku pro tramvaje! Jiné řešení je nesmysl.
Chudáčku, vy budete muset Ve svojí plechovce dlooooouho čekat.
Na magistrále se zdržujete sami, tak tady pořád nebrečte.
Právě naopak. Aspoň částečné vrácení tramvají na Václavák znamená zachování průjezdnosti pro řidiče. O tom bolševici věděli starou belu a také počítali s poloviční lidnatostí Prahy.
Co to blábolíte, že se msti? Ten dělá pro veřejnou dopravu kterou používají slušné lidi to nejlepší co může.
Dočasně? Tedy jeden furt, nebo „jen“ 23 let?
Dočasně? Však víme, že jednotkou dočasnosti je „jeden furt“, od dob dočasného pobytu sovětských vojsk na našem území.
A opět Cigler architekti…
Jo, jo skvěle to náměstí navrhli.
Hřib kecá. Ten stožár tam byl už od začátku, protože to jinak ani nešlo. Ty oblouky z Jindřišské na Václavské náměstí ani jinak vyvěsit nejde. Jedině že by majitelé přilehlých nemovitostí dovolili na fasády navrtat závěsy, na které se lana uchytí. Bylo by to vysoko a daleko. Ale jako někdo, kdo trolejové vedení projektuje, říkám, že jinou možnost než stožár nebo fasádu nevidím.
A je možné kombinovat trolejové vedení s tramvajemi bez trolejí nebo na to neexistují hybridní tramvaje?
Nakoupit tak 50 až 60 nových vozidel. Tak 3 miliardy.
tak to bylo tak 1 linku + nějaké drobné, jen 9 má kolem 40 vozů na lince. Takže nákup tak 300 a budete mít hodně omezené linkové vedení. Nejsme holt v situaci, kdy zakládáme miniprovoz nebo, kde jezdí 1 linka.
Mít v centrální části sítě, kterou stavíme i proto, abychom měli objízdné trasy, úsek, který bude sjízdný pro 10 % vozového parku, je nesmysl. Václavák musí být sjízdný pro všechny tramvaje.
Václavák že se buduje kvůli tomu aby byly objízdné trasy? To je za mně teda hodně slabý důvod si prznit dráty (bohužel nedokáží je umístit aspoň TROCHU decentně, tohle je fakt jak facka každému i jen trošku vnímavému člověku) jedno z nejvýznačnějších náměstí v republice… Zajímavé jak „něco“ v městské památkové rezervaci jde, a jinde v jiném městě na blok domů který jednou stranou přiléhá k hlavnímu silničnímu okruhu (a v životě se na něj nikdo nepřijel dívat) vám nedovolí ani vyměnit okna pokud nebudou naprosto přesnou replikou 100 let starého originálu. Tomu já říkám dvojí metr, a na rovinu… Číst vice »
Za tebe to může být hodně slabý důvod, ale to je dané tím, že nejsi z Prahy.
Václavák nejvýznamnější náměstí není – mohl by být, ale někdo (není mi jasné kdo, asi Praha 1) by se musel trochu snažit to posunout dál…
Ano, objízdná trasa je jeden z důvodů, proč má vést trať přes Václavák. Že je to podle vás slabý důvod, je váš problém. Ale tratě v centru města by měly být redundantní.
To vaše vnímání je jen vkus. A každý ho má jiný. Kdysi se města svými elektrickými drahami chlubili na pohlednicích, takže svoje kouzlo to má.
Mmch nová okna nemusí být naprosto přesnou replikou originálu, to jste asi nějak obelhal sám sebe. Např. rámy mohou být širší, ale hlavně dělení se změnit nesmí.
Delal jste to? Ja ano v dome vzdalenem 400 m od Vaclavaku. Ti smejdi pozadovali vzorek jednoho okna k posouzeni a archivaci, okna mela byt naprosto presnou tvarovou kopii, montaz provedena zasypem piskem a tesnenim provazem a podobne nesmysly.
On ale mluví o jiném místě než Pražské památkové rezervaci.
Že v jiném městě nesmíte vyměnit okna za jen tak nějaká, je záležitost toho jiného města, ne Prahy, stěžujte si tam.
Naprosto přesně popsána situace.
Jasně, jen se ptám, jestli ta možnost existuje. Abychom se v budoucnu nerozhodli pro celou beztrolejovou (rozuměj tram) Prahu (či jiné město) a tyto spory by přišly vniveč. Ale osobně si to nedovedu představit nejen ekonomicky, ale i stavebně.
Kdy stojí nová tramvaj t52 83 milionů tak vám ty počty nějak nehrají
Já bych využil koňský pohon, ať to nenaruší tradiční histerický ráz.
Na Václaváku nic historického není. Domů které tam stály dříve, než tam byla zavedena poprvé tramvaj je naprosté minimum, konkrétně odhaduji asi tak jeden (o jednom prostě vím).
Já jsem to spíš bral v souvislosti s Koňským trhem 🙂
Helejte, ten historický ráz daný humusem koňky opravdu zpátky nechcete.
Hybridní tramvaje existují a dokonce se vyrábějí v Plzni.
Na akumulátory mají nižší výkon a jejich hmotnost je o dost vyšší
Nekecejte, to záleží hodně na očekávaném dojezdu! Zde na tomto místě by stačilo prakticky cokoliv, baterka která by umožňila překonat tuto vzdálenost by měla pod 1% hmotnosti vozu…
Takže do stovek pražských tramvají se složitě bude dodělávat baterka a nový řídící systém, aby bylo možné přejet 100 metrů v centru? To je vtip?
Možné to samozřejmě je. Je to ovšem taky otázka ceny.
Běžte už s těma tramvajema do háje! Furt tady opruzujete s tou kravinou už proberte!
Myslel jsem tramvaje bez troleje.
Původně předpoklídám bylo trolejové vedení uchycené na domy?
Původně tam byla koňka. A potom tohle vedení: https://starapraha.cz/vaclavak/463.jpg
Takové sloupy by se mi v historickém centru líbily. Jenže bohužel moc neladí ani s domy co tam byly postavené místo těch historických zbouraných, ani s „úžasnými vizionářskými nadčasovými“ Kotasovými tramvajemi.
Stačí se podívat na panorama na mapách, sloupy na okraji náměstí plus uchycení na domy ze tří stran.
Myslím před vymístěním tramvají z Václaváku .
Tehdy byly troleje na závěsech natažených mezi sloupy veřejného osvětlení !
Nevím. Tramvaje zrušili dříve, než jsem se narodil. Z dosavadních záběrů to nejsem schopen posoudit. Ale nevšiml jsem si na fasádách nějakých zbytků, takže nejspíš visely na stožárech. Hlavně tehdy měla trať a celé náměstí úplně jiné uspořádání a funkci.
Tak jsem zkouknul video, jsou tam sloupy až na chodnících a převěsy. https://youtu.be/AJe0xHY9w0Q
Děkuju, taky jsem to video pak našel. 🙂
Před zrušením jely tramvaje prostředkem Václaváku, takže uchycování na domy nemělo moc smysl. A jsem rád, že se řešení vrátilo ke kolejím víc po stranách.
Proč by to nešlo s použitím nových sloupů, které kombinují lampy a trolejový závěs, a existujících závěsů na domech? Právě že před letní rekonstrukcí se používaly ty vysoké úzké sloupy na krajích náměstí plus závěsy na domu a to jak u zastávky Václavské náměstí, tak dál v Jidřišské. ANo, směrem k poště pak už jsou samostatné sloupy, ale ty jsou mimo plochu náměstí, tak tolik nebijou do očí jako ten nový převěs u knihkupectví. Ale budiž, ten bych ještě bral. Proč není možné přidávat další sloupy po okrajích náměstí a je potřeba tam vrazit x dalších po pár metrech zvlášť… Číst vice »
Kombinace by šla, ale majitelé domů se brání. Navíc vyvěšení trolejí v takové geometrii kolejí mě jiné nenapadá, takže ten středový stožár je téměř nenahraditelný.
Před rekonstrukcí to šlo, tramvaj měla jen přímé směry bez oblouků.
Stožáry se občas zhotovují předčasně, případně i kvůli osvětlení.
Na ty další otázky žádejte odpověď u zhotovitele. Nemám tušení, co ho k tomu vedlo. Neznám místní poměry ani konsenzus, na kterém se dohodli.
Pokud je možno využít fasádu(y), tak to logicky znamená že by bylo možné též využít stožáry stojící výrazně blíž fasádám??
Bylo. Ale nevím, jestli je to možné. Stožár nemůžete postavit kamkoliv.
Já mám pocit, že trolejové závěsy na fasády už se nesmí nově zřizovat.
Smí. Dělal jsem je několikrát. Jen s tím ne každý majitel souhlasí. Taky to vyžaduje statické posouzení stavby a zvláštní konstrukci toho úchytu. Ono je to někdy i levnější než budovat přeložky podzemních inženýrských sítí kvůli novému stožáru.
poprosím, to staticke posouzeni je, predpokladam, posouzeni baraku… muze ho dpp zadotovat nebo platit musi vlastník objektu??? dekuji
Ten, kdo to potřebuje, platí. Majitel nemovitosti neplatí nic. Jen je povinen strpět zařízení na své stavbě.
A ano, posuzuje se zdivo, jestli vypočítanému tahu odolá.
dekuji
To Pochopitelně platí DPP. jak vás proboha napadlo že by to platil vlastník nemovitosti?
Nesmysl, naopak Je to ideální řešení.
Na Václaváku by hlavně neměla jezdit auta po celém náměstí.
A proč?
Však také nejezdí.
Jó, nevšimli si sloupků v dokumentaci a teď se diví. Vono je to těžký, podívat se na projekt, který prosazuju, že? Tady už se sluší jen dodat, že by bylo dobré repozicovat hlavu z rekta.
To je zajímavé, sloupy vadí, jeden pás dálnice pod muzeem nevadí… 🙂
Tam žádná dálnice není. 😉
Ten charakter dálnice je už poslední dobou trošku oslaben.
Přesně tak.
Ty sloupy jsou strašná ohyzdnost -neuvěřitelně kazí tu šestiproudou dálnici okolo muzea.
Ty sloupy se tam dělaly letos, vaše „dálnice“ je tam už asi 40 let.
Ovšem vadí tam podstatně víc a byla příčinou zrušení tramvaje…
A metro, to tam tehdy taky bylo? Za mě dneska stanice na spodním „konci“, na horním, a uprostřed tramvaj… fakt je potřeba tam tu hromadnou dopravu dále zahustit?? Hlavně mi netvrďte že to odradí někoho z těch co tam jezdí autem (ne nahoře skrz, ale pěkně po celé délce, uprostřed turistů) že si řekne „no príma, udělali mi zastávku o 200m blíž, tak to teď budu moct jezdit do práce tramvají“!
Myslím že to pomůže akorát (hlavně) těm, co jedou nějak od Muzea (tram, 13) někam na západ od centra. Přímo jako koncvá destinace je to provozně-ekonomicky nevýhodné (ale ne k ničemu).
Metro a tramvaje tam byly nějaké roky spolu. A ano, fakt je potřeba tu hromadnou dopravu zahustit. Je to čirý pud sebezáchovy města.
Jak se dostanete MHD z Muzea na Národní třídu nebo z Muzea na nám.republiky. S dlouhými podzemními přestupy v metru je to časově i námahou neefektivní
Samozřejmě že to odradí autíčkáře když tam svoji plechovku nebudou moct zahodit!
Kupodivu nezavazí ve výhledu na budovu Muzea. Aniž by výhedu zavazel chodník a kanalizační poklopy.
Václavák by měl být pěší zonou bez dopravy. Tohle je naprostá hloupost.
Hloupost to samozřejmě není, už se to tady probíralo několikrát. Ale bez IAD by být mělo.
Hloupost to je!!!! Tak také vraťme tramvaje na Karlův most. Co Vy na to?
Pokud to bude technicky možné že proč ne?
Tramvaje na Václavském náměstí zajistí významné dopravní vazby, které dnes chybí. Jakou službu by v tomto směru odehrála trať na Karlově mostě, když v jeho blízkosti jsou dva další mosty, navíc s lepší vazbou na břehy?
Hloupost to je proto, že to říkáte vy? 😀
A tramvajemi na Karlově mostě si tu absurditu chcete potvrdit? Jednak je Karlův most plný lidí, jednak je to stará konstrukce, která tramvajovou zátěž už neunese, a jednak je to zbytečné.
Tak zrovna na Karlově mostě byly tramvaje bez vrchní troleje. Ale tam to bylo řešeno třetí kolejí. Od tohodle systému bylo ustoupeno kvůli jeho nebezpečnosti pro chodce. Dnes se používá prakticky jen v metru.
Když odhlédneme od toho, že to nejde, na Karlův most není potřeba tramvaje zavádět. Dostatečnou alernativou jsou okolní mosty. Jenže na Praze 1 byly zrušené i ty alternativy.
Popravdě MHD na pěší zóně v klidu být může…
Ano, ale jezdí 20 km/h, což na dlouhém úseku není úplně atraktivní cestování. Klidně stačí dát zákaz vjezdu s podtabulkou.
nechci vám brát iluze, ale znáte průměrné rychlosti MHD v Praze ? Tramvaje mají 19.37 km/hod
https://www.dpp.cz/spolecnost/o-spolecnosti/dpp-v-datech
Velmi dobře. Navíc vím, že jde o cestovní rychlost a také, jak se počítá.
Velmi dobře. A také vím, že jde o cestovní rychlost a jak se počítá.
Zvaná též „oběžná“ rychlost… pokud bude na delším úseku limit 20kmh, s obtížemi se tato oběžná rychlost dohrabe na deset kmh.
Mimochodem, docela hezké srovnání že i busy mají o 10% víc 🙂
Oběžná rychlost a cestovní rychlost jsou dva úplně jiné pojmy.
Oběžná rychlost není cestovní rychlost. Do oběžné rychlosti se počítá i doba obratu na konečných. Do cestovní jen doba mezi nástupní a výstupní.
Jenže to je včetně stanicování, a čekání na křižovatkách. Takže, jak říkal Karel Němec, „krát dvě to mělo bejt“, a dostanete se na rychlost, kterou ty tramvaje po ulicích jezdívají.
I když je 20 km/h podstatné snížení, zas tak drastické to není jak to vypadá. Jen málokde může tramvaj reálně tu teoretickou padesátku a v historickém centru rozhodně ne.
„Tohle je naprostá hloupost“ je zcela pravdivé ohodnocení věty „Václavák by měl být pěší zonou bez dopravy.“
A proč?
Tak hlavne ze se na Vodickovu musely dat kocici hlavy z 19. stoleti, protoze moderni dlazebni kostky udajne dle pamatkaru narusiji krajinny raz ci co.
S tímhle přístupem asi ta Praha skutečně zůstane skanzen.
Trochu off-topic, ale možná by o něco větší část veřejnosti byla nakloněna bourání Železničního mostu, kdyby SŽ nekašlala na údržbu *jiných* tratí (třeba Kozí dráha).
Velmi pochybuju o tom, že 99% z těch, co v Praze bojují za zachování železničního mostu vůbec tuší, že existuje nějaká Kozí dráha.
Muzejní dráhy si udržujte za svoje.
Jak píše Helord a jen dodám, že nejspíš ani netuší o právě probíhajících modernizacích mnohem blíž Praze, než je Kozina.
to není jen Vodičkova, to je i památkářské prokletí Jindřišské , na druhou stranu máme kliku, že památkáři nebyli v 19 století tak akční, to by tam dodnes byla valounkový posyp z říčních oblázků a sem tam opuka , navíc by to byla směska s pískem a bahnem …
Památkáři nebyli v 19. století vůbec akční a právě proto jsme nenávratně přišli o unikátní památky. Ale o tom holt vy nic nevíte.
Ale vim, třeba židovské město, jenže dnešní památkáři baziruji na věcech které město nechrání ( vytonsky most, neschůdná dlazba) . Tuhle jsem četl jak majitel nemovitosti na Malé straně marně žádal o obnovení střešních arkýřů a památkáři mu mlátili o hlavu stav z roku 1960, kdy OBPH arkýře zrušilo protože to vyšlo levněji než je opravit. Ani předložení fotografií z dob kolem roku 1900 jim kruhy nenarušilo…
Ano. Právě na poněkud katastrofické „asanaci“ židovského města teprve památkáři svým způsobem vznikli. I když památky se samozřejmě respektovaly už dřív, viz např. rekonstrukce a zprovoznění Orloje 1866.
Co je to střešní arkýř?
A na to jste přišel jak? Podle informací přímo z IPRu zůstala Vodičkova ve stejné podobě kvůli hlukovým normám, které dovolují pouze rekonstrukci. Proto ani nedošlo posunutí osy trati více do středu ulice a ze stejného důvodu není možné vést tramvaje ulicí 28. října.
Myslim ze tuhle informaci mam od nejakeho zastupitele na Twitteru, kde se kocici hlavy intenzivne resili, mozna Hrib nebo B. Soukupova. Ale fakt ze se na pamatkare se nekdy svadi faily, kdy se proste behem rekonstrukce zapomene pouzit modernejsi reseni.
Tady se zas ohledne toho sirila teorie, ze si kocici hlavy vydupal DPP, aby mu po kolejich nechtel nikdo jezdit ani chodit.
Přístup památkářů je evidentně „flexibilní“… někde vám naporučí i z jakého materiálu mají být okna (přestože to pod nátěrem nejde poznat) a jinde najednou nevadí takováto hrůza… Jsou ty stožáry aspoň litinové??
Opět neznalost. Kočičí hlavy z 19. století jsou úplně jiný druh dlažby. Je to už dost dlouho, co byl zrušen poslední kus. V rovinatějších ulicích byly a ještě leckde jsou staré krychlové nebo obdélníkové kostky, podstatně plošší než kočičí hlavy. Nová dlažba ve Vodičkově ulici je ještě plošší než toto.
Kočičí hlavy z 19. stol. tam fakt nejsou.
Je to hnusné ,Hřib potřeboval jen penezovod a Praha utrácí za nesmysly místo za byty pro mladé
Nikdo nechce byty pro mladé – nastěhujou se tam cizí lidi a zaberou starousedlíkům parkovací místa. A zhoršej dopravní situaci….
Přesně tak. A děcka dělají jenom nepořádek.
Bez ohledu na ty stožáry a jejich schválení, můžete své podezření „Hřib potřeboval jen penězovod“ nějak rozvést?
On Hřib jede v nějaké korupci? Odkud a kam ten penězovod vedl či vede?
Hřibova manželka má fabriku na sloupy? Povídej, přeháněj!
Dát do souvislosti byty pro mladé s tramvajovou tratí přes Václavák a do toho zamotat ještě penězovod. To už chce opravdu hodně zvláštní myšlení.
Dopravni infrastruktura je funkce mesta, byty pro mlade nikoliv. Tak to potvrdili volici, kteri do zastupitelstva nezvolili zadnou otevrene levicovou stranu.
Co to je ty byty pro mladé? Nějaké podměrečné, jako se chystají u nádraží Vyšehrad? Proč by za ně měla utrácet Praha veřejné peníze? Praha potřebuje především normální byty a za komerční peníze.
Na vršek sloupů se přidělají klobouky a budou z toho Hřiby 🤣🤣🤣🤣
Vzhledem k jejich výšce spíše Bedly 😀
není to pěkné ani jako dočasné , ale ve srovnání s tím , že nejenom historické centrum města Prahy je doslova zavaleno lesem, většinou několikapatrových, dopravních a informačních značek, mi to přijde jako malá kapka v moři hrůz které jsme z českých měst , díky dopravnímu značení udělali…
Co dopravni znacky. Vsak je centrum Prahy v podstate parkoviste… Najednou bude vadit par docasnejch sloupu na parkovisti.
Reklamní bannery visící na barákách… reklamní poutače nalepené na omítkách.. ale nejvíc vadí sloup…
Nevadí sloup, vadí sloup pro MHD (která vyšoupává IAD).
ale je to bizar… tohle nevadi https://en.mapy.cz/s/napababusu bordel, reklamni poutac pres pulku baraku a dodavka ve výhledu na muzeum… problem je sloup …
Ono jenom když vezmu co pamatuju z dětství (osmdesátá/devadesátá léta) versus nedávná a versus dnešní realita. Václavák se prostě mění. Z celkem normálního místa s normálními obchody (dům potravin, automat koruna, pasáž diamant…) na jakýsi exhibiční plac pro turisty plný rádoby luxusních obchodů. A ktomu spousta reklamního smogu, kýčovitých suvenýrů a supervýhodných směnáren (kde vám dají za euro třeba i 18 korun; no ale když si to někdo nechá líbit, jeho blbost). Mě nejvíc překvapila nedávná demolice čtk. Teď na Václavák tak často nechodim, tak když tam občas přijdu, nestačim se divit. A nejen na povrchu, dost se taky mění… Číst vice »
Demolice ČTK? Palác ČTK je v Opletalově ulici a stále stojí. A i obchody jsou na Václaváku celkem normální – knihy, drogerie, oblečení, boty…
Asi tam někdy zajděte…
O demolici ČTK nevím, proběhla akorát demolice Rudého práva a SPT Telecom, ale to první stálo u Masaryčky a druhé vzadu na Žižkově. 😀
Na starých obrázcích jsou subtilní litinové sloupky v okrasném provedení. Dnes technologie pokročily. Bác tam hutní polotovar…
To mě také zaráží.
Při rekonstrukci v centru Olomouce to samé. Prý se nic jiného nevyrábí.
Bác a v historickém centru Vídně jsou historizující sloupy se značkou Slévárna Blansko.
🙂
Jojo, když si to neobjednají tak na sklad jim nikdo atypické sloupy vzor „Praha“ dělat nebude, to asi dá rozum…
Možná, že kdyby ty sloupy nebyly vyvedeny v pražské mobiliářové černi, ale v nějakém tónu světlejší šedivé, nerušily by tak pohled na Museum tak znatelně.
Nicméně, pokud má Praha ve svém Design-manuálu pro mobiliář stanovenou „důstojnou hřbitovní černou“, měly by se ty stožáry uhnout do strany.
Pokud je ovšem pravda to, co napsal pan M_D_M_A, o základech stožárů založených ve stropní desce podchodu, tak opozice pana dopravního náměstka bezplatně dostala další téma k veřejnému propírání před volbami do Magistrátu v roce 2026.
Mě fascinuje jak někomu můžou vadit dočasné sloupy ale že pár set metrů vedle máme na fasádě máje dva motylokýče je fuk
O té dočasnosti jsou právě pochyby – každá strana tvrdí něco trochu jiného. Pokud nebude alternativa k zavěšení trolejí do navazujících oblouků… Nynější přímá trať je přece dosud nepotřebovala. Tak snad to bude dořešeno uspokojivě.
Nazvat sterilní stěnu bývalého obchodního domu Máj, stěnu připomínající továrnu či garážový dům vhodný někde na předměstí u konečné metra , fasádou je skutečně odvážný počin . Zejména ta stěna do Spálené byla jen strašlivě nudná ale místu dominující plocha.
Přesně tak, tyto stěny Máje jsou jedny z mála, kde by mi nevadila obří LED plocha jako je někde v Čengdu. Pořád lepší než ten kus betonu. Motýle jsou dobrý kompromis, především pokud jsou opravdu dočasné a na těch stěnách se budou střídat podobná umělecká díla.
zrovna nedávno, při výpadku metra B , jsem tam stál na zastávce a viděl celý cyklus “ motýl – spitfire“. Jako letecký fanda oceňuji, že je někde „letadlo“ v pozici, která přesně vystihuje to, v jakých manévrech létali nejenom českoslovenští stíhací piloti. Ostatně i ta křídla motýla jsou dobrým odkazem na tvar původních křídel spitfiru.
Ale to neměly být dočasné sloupy! Teď jsou „dočasné“ jen proto, že Hřib, který teď pokrytecky kváká, že to je něco co tam nebylo, přitom bylo a zřejmě jen neumí číst dokumentaci a čumí tak maximálně na líbivé (a bohužel nepřesné) vizualizace, teď rozhodl že je přemístí.
Hřib snad osobně schvaluje projektovou dokumentaci?
Já se tak vysoko nedívám, ještě jsem je ani nezaznamenal.
Buďte rád, aspoň nehodíte tyč.
To pravé ohnusení nastává až z odstupu.
Žel je nesmysl, že ty sloupy jsou postaveny se záměrem dočasným – určitě byly vztyčeny s plánem zavěšení až konečné polohy trolejí nad vlastně dvěmi jednokolejnými trohúhelníky na/z horní části námětí – https://mapy.cz/s/fekuzofore , jejichž zárodky od tratě Jindřišská – Vodičkova právě s těmi sloupy vznikly. Za mě by 10 spodních sloumů trolejí s výložníky nad ně ve středu václaváku mělo stát cca takto: – 2 pod tratí Jindříšská – Vodičkova – po 1 v jednokojených kolejových/trolejových trojúhelnících – po 1 po vnitřní straně kolejových oblouků ¨ – další naznačené 4 jsou spodní sloupy ve dvou řadách podél jednokolejných úseků… Číst vice »
A v Americe zase bijou černochy…
Kdyby nějaký architekt udělal vizualizaci vč. všech budoucích technologií (zde sloupy, jinde VZT jednotky nebo chladicí stroje na střechách), žádnou ARCH soutěž by nevyhrál
Podle mě jednoznačně narušují krajinný ráz!
To je ale pravda. Krajina města je také krajina.
Dneska už existují bateriové tramvaje. Kdyby pražský DP nějaké měl, nemusely tam ty sloupy být.
A kdyby nebyly komíny, tak nebudou ani kominíci.
Docela by mě zajímalo, proč tolik mínusů. O kolik by byly bateriové tramvaje dražší?
Protože je to nesmysl.
Prd, pomalu by to chtělo je začít objednávat do všech tramvají… jistěže ne na celou směnu, ani na celý okruh, jen na pár stovek metrů… za takových okolností váží míň než procento z celkové váhy vozu, začíná to být zcela běžná technologie a může se hodit i jinak (třeba při výpadcích, nebo na omezování proudových špiček).
Baterie mají nějakou životnost, musíte se k nim nějak chovat, udržovat je atd. To není zadarmo.
Kupují se jen v případě, že je pro ně skutečný plán aktivního využívání. A i v tom případě se dimenzují na míru skutečné potřebě. Nikoliv, že si je někdo pořizuje, protože se jednou budou hodit (možná)…
No vzhledem k tomu, že by to vyžadovalo okamžitou obměnu velké části vozového parku, bavíme se o miliardách
Na přechodné období (třeba 10 let, ale jasně omezené) jim nejspíš i majitelé objektů dovolí instalaci závěsů i na budovy… ti mají největší vítr z toho že jakmile jim to někdy povolí, tak to bude „nafurt“ tak kvůli tomu betonují…
O hodně. Kolik linek Václavským náměstím projíždí? Jak ty linky jsou dlouhé a kolik na nich jezdí dohromady vozidel? Násobit snad umíte. K tomu si připočtěte ještě nějakou provozní zálohu.
Momentálně nula, pokud počítáme novou trať. Ze stávající se tam natáhne 1 (a 1 v noci…) a naindukují se tam dvě další.
O hodně! A hlavně by tím ztratila ta spojka důvod kvůli kterému se staví-aby se tramvaje z Vinohrad a Žižkova dostaly do centra(Národní, Karlovo náměstí)při výluce na I.P. Pavlova nebo Hl. nádraží.
Nejde o to že jsou dražší ale o to že by to byl zcela nekompatibilní nesmysl jako lanovka s Podbaby do Bohnic!
Jasně, kvůli 60 metrům musíme nasadit bateriové vozy. Hlavně ty sloupy tam nebyly před opravou tratě, takže potřeba opravdu nejsou.
A proč je nenasadit plošně, všude v centru?
Protože přes centrum jezdí většina tramvajových linek a potřeboval byste tedy obměnit většinu vozového parku.
Jako.. může to být program na 10+ let, ale bude to drahé a musíte to dělat systematicky..
Kdyby to nechali komunisti dotáhnout, v centru by tramvej nejezdily a tento problém by nebyl. /s
Nemuselo by to být kvůli 60 metrům, ale po celé praze by mohly být úseky bez trolejí, například přes mosty, kde to vadí prý ptákům.
Vím, že ptákům vadí průhledné skleněné plochy bez optických zábran, protože do těch narazí v plné rychlosti. Ale že by jim vadily troleje, to čtu prvně.
Přesně tak parciální tramvaje. 😀 😀
Stačilo by myslet trochu víc do budoucnosti, nejít na ruku jednomu výrobci a klidně mohla být poslední soutěž na nové tramvaje s možností nákupu bateriových verzí. Teď víme, že v nejbližších cca 10 letech se nikam neposuneme a budeme muset budovat sloupy a troleje vždy a všude.
To nemá s „jedním výrobcem“ nic společného. Ten je umí vyrábět taky.
No existují. Existují i bateriové minomety.
Dneska už existují vodíkové tramvaje. A ty jsou stejně nesmyslný nápad jako váš s bateriovými tramvajemi. Stejná fantasmagorie jako dělat lanovku z Podbaby do Bohnic místo tramvajové tratě. Kdyby to byla první tramvajová trať v Praze tak ano, ale ve všech ostatních případech je to zcestnost.
Jsem velmi pro tramvaj po CELÉ délce Václaváku. Ale ty sloupy jsou fakt hrozné. Václavák je prostě turistická atrakce a turisti přinášejí Praze prachy. Tak proč to takhle zbytečně zprasit?
Turisté tam svoje peníze nechají bez ohledu na polohu stožárů.
Václavák není Staromák nebo Karlův most…
Mně se ty stožáry líbí
Místo na reklamu je to výborné.
Ty sloupy jsou fakt hnusné, ale zase se mi nelíbí ten pohled na turistiku jen pres prachy. Mně je stokrát sympatičtější slušný turista, který tu neutratí skoro nic, ale třeba ho zajímá historie nebo architektura a má k čr náklonnost, nez ten, co v bordelu na Václaváku nechá 30 tisíc, dalších 10 prochlastá na Staromáku, koupí si tričko Prague drinking team a ještě se nechá okrást taxikářem.
Zrovna v centru Prahy by bylo lepší ty turisty spíš omezit.
Turistů (skutečných) by mohlo být i víc. Omezit by chtělo ty chlastací rádobyturisty.
Jak těžké je držet se vizualizace, kde ty sloupy jsou mezi stromy?
Pokud to znamená, že díky tomu může být stromu víc, to by se dalo tolerovat…
Nebude lepší se držet projektu?
Nebylo by lepší, kdyby vizualizace nebyly fantaskní omalovánky, ale odpovídaly projektu?
Já se totiž obávám, že lidé, kteří ty investiční záměry schvalují, ne vždy umějí číst výkresy od projektantů, a právě podle vizualizace si tvoří představu o tom, jak to ve finále bude vypadat.
Co když to projektanti dělají schválně, aby prodali svoji hezkou, ale nereálnou studii?
to chcete říct, že vizualizace byl záměrně lživá, protože nebyla podle projektu?
Pokud jde o to, aby se diskutovalo nad nějakým architektonickým záměrem – což si Václavák zaslouží – pak by to mělo být podle aktualizace.
Jasně, pokud se kanál posune o 3 metry vedle je asi detail, který do finále může se změnit bez dalšího kolečka.
Vizualizace jsou VŽDY zkreslující, protože jsou většinou dělány v pohledu z místa, kam se nikdo nikdy nedostane (např. 5 metrů nad terénem nad trávníkem před domem), a obvykle v tom pohledu chybí stávající stav.
Nebude lepší starat se aby projet souhlasil s vizualizací? Jinak většina lidí co nemá vysloveně talent na čtení plánů (a představení si do reality) rozhoduje o jiné věci než se bude v reále stavět…
A nešlo by na ten sloup přidělat svítícího koně nebo jiný umění, aby to vypadalo zajímavě? Bude to vypadat lehce bizarně, lidem se to bude líbit.
Já bych nad ten výložník pro trolej dal ještě jedno ráhno a z něj zavěsil nějakou veselou plastiku od D. Černého (něco na způsob toho chcíplého koně vzhůru nohama z Lucerny).
A nápis již brzo vlakem na letiště.
Nepište sem tyhle příšerné vtipy, ještě se toho nějaký moula chytí.