Pesa získala velkou zakázku na 82 jednotek do Rumunska, zaplatí je evropská dotace

Nové jednotky PESA pro Rumunsko. Foto: PESA BydgoszczNové jednotky PESA pro Rumunsko. Foto: PESA Bydgoszcz

Nové jednotky budou vycházet z vozidel pro RegioJet.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Když nákup pro státní půjčovnu bude hrazen z dotací EU, bude je muset povinně půjčovna odprodat provozovateli? Nebo to je jen u nás? Prosím, není někdo znalejší?

Jiří Kocurek

Leda tak krajská „půjčovna“, která si na to vyřídila dotace, a tak bude muset provozovatel předat (JMK), nebo přeprodat (MSK, PLZ?) nástupníkovi.

El Barto

Státní půjčovna, to zní jak nějaký Axelův patvar…

Elb

O krajské nebo státní půjčovně se tu psalo v článcích několikrát.

Jerys

Zase ta hnusná růžová barva proč?

Elb

S krajinou to ladí lépe než světle bílá a modrá.

Jerys

S krajinou vlak ladit?

Jenda První

Tak aby Škodě neujel na Balkáně vlak, když do toho Poláci půjdou s vervou.

Twix

A co dodala Škoda na Balkán posledních 30 let? Tramvaje Pesa už jezdí v Rumunsku i Bulharsku.

Jiří Kocurek

A není to jedno? Beztak mají v Plzni plno a zákazník těžko bude čekat, až bude u jediného správného výrobce volná linka.

Elb

Až přestrojí ČD, tak naopak mohou mít volné kapacity dost, pokud se zase nebudou chtít i vrhat na EMU400 pro Prahu. Škoda je zase naopak uchycená na širokém rozchodu, v Pobaltí, Ukrajině, Finsku.

Jiří Kocurek

Kdy budou u nás nové vlaky?
Až Škoda přestrojí ČD.

Čekat „až bude“ se nechtělo ani v JMK, natož v dalekém Rumunsku.
Mimochodem stále jezdí řada 460, kdokoliv si ten pocit čekání vyzkoušet a u toho se ptát proč je zkracovali přece kvůli nim nemohlo ubýt cestujících.

Elb

JMK evidentně čekal na vlaky od Škody, nebo co to zase plácáte?

qěcy

Rumuni mají docela slušný náběh na modernizaci osobního parku i infra. Jen ať si to nezkazí podvody, netransparentností a janabráchysmy. Na to, jak je ta země chudá, jede v oblasti infra docela dobře. Stovky kilometrů totálních modernizací žel. koridorů a dálnic. V drážních vozidlech to chce víc přitlačit, i když vozy po různých modernizacích docela ujdou. Ještě výrazně zlepšit údržbu vozidel i infra a je to. Plus by to chtělo nějaké lehčí varianty modernizací tratí, protože stykovaných kolejí, hlavně výhybek, je tam mimo koridorů 95 %, znečištěné štěrkové lože skoro všude,stav nástupišť tristní. Naopak zabzař je tam asi většinou 3… Číst vice »

F. K.

Tu infra si přepočtěte na km skutečné obnovy či reko a zjistíte, jak tragicky se mýlíte.

Tom

Docela pěkný zakomponování svislých vínových pruhů u dvěří. To se ne vždy povede.

Vendelín

Ropid by se měl inspirovat.

Miroslav

Přijde mi, že fotka připomíná jihomoravské Pantery

Matěj

Taky

Kuna

I v Rumunsku si bude moci dát Ibalgin! 🙂
Taky mě to v náhledu popletlo.

Vojta

Mě spíš slovenské jednotky