Pesa získala velkou zakázku na 82 jednotek do Rumunska, zaplatí je evropská dotace
Nové jednotky PESA pro Rumunsko. Foto: PESA Bydgoszcz
Nové jednotky budou vycházet z vozidel pro RegioJet.
Nové jednotky budou vycházet z vozidel pro RegioJet.
Když nákup pro státní půjčovnu bude hrazen z dotací EU, bude je muset povinně půjčovna odprodat provozovateli? Nebo to je jen u nás? Prosím, není někdo znalejší?
U nás není žádná státní půjčovna.
Leda tak krajská „půjčovna“, která si na to vyřídila dotace, a tak bude muset provozovatel předat (JMK), nebo přeprodat (MSK, PLZ?) nástupníkovi.
Státní půjčovna, to zní jak nějaký Axelův patvar…
O krajské nebo státní půjčovně se tu psalo v článcích několikrát.
Zase ta hnusná růžová barva proč?
S krajinou to ladí lépe než světle bílá a modrá.
S krajinou vlak ladit?
Tak aby Škodě neujel na Balkáně vlak, když do toho Poláci půjdou s vervou.
A co dodala Škoda na Balkán posledních 30 let? Tramvaje Pesa už jezdí v Rumunsku i Bulharsku.
A není to jedno? Beztak mají v Plzni plno a zákazník těžko bude čekat, až bude u jediného správného výrobce volná linka.
Až přestrojí ČD, tak naopak mohou mít volné kapacity dost, pokud se zase nebudou chtít i vrhat na EMU400 pro Prahu. Škoda je zase naopak uchycená na širokém rozchodu, v Pobaltí, Ukrajině, Finsku.
Kdy budou u nás nové vlaky?
Až Škoda přestrojí ČD.
Čekat „až bude“ se nechtělo ani v JMK, natož v dalekém Rumunsku.
Mimochodem stále jezdí řada 460, kdokoliv si ten pocit čekání vyzkoušet a u toho se ptát proč je zkracovali přece kvůli nim nemohlo ubýt cestujících.
JMK evidentně čekal na vlaky od Škody, nebo co to zase plácáte?
Rumuni mají docela slušný náběh na modernizaci osobního parku i infra. Jen ať si to nezkazí podvody, netransparentností a janabráchysmy. Na to, jak je ta země chudá, jede v oblasti infra docela dobře. Stovky kilometrů totálních modernizací žel. koridorů a dálnic. V drážních vozidlech to chce víc přitlačit, i když vozy po různých modernizacích docela ujdou. Ještě výrazně zlepšit údržbu vozidel i infra a je to. Plus by to chtělo nějaké lehčí varianty modernizací tratí, protože stykovaných kolejí, hlavně výhybek, je tam mimo koridorů 95 %, znečištěné štěrkové lože skoro všude,stav nástupišť tristní. Naopak zabzař je tam asi většinou 3… Číst vice »
Tu infra si přepočtěte na km skutečné obnovy či reko a zjistíte, jak tragicky se mýlíte.
Docela pěkný zakomponování svislých vínových pruhů u dvěří. To se ne vždy povede.
Ropid by se měl inspirovat.
Přijde mi, že fotka připomíná jihomoravské Pantery
Taky
I v Rumunsku si bude moci dát Ibalgin! 🙂
Taky mě to v náhledu popletlo.
Mě spíš slovenské jednotky