Pesa získala v Polsku další kontrakt na jednotky Elf2, dopravce je koupí s evropskou dotací

Nové jednotky Pesa Elf2 pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KDNové jednotky Pesa Elf2 pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KD

Nové jednotky nasadí polský dopravce pro provoz v okolí hlavního města Dolnoslezského vojvodství.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bpee

Polsko jede a Dolní Slezsko obzvlášť. 🙂 Vojvodství s nejvíce rozvíjející se příměstskou železniční dopravou.

Ludwig

Já tomuto systému nerozumím. Poskytnu dotaci na koupi vlaku, který bude jezdit na trati, která bude bezpochyby opět dotovaná. Přijde mi to, jako křivení trhu na druhou.

Můj názor je, že by dopravci neměli dostávat dotace na koupi svého vybavení – tím by se transparentně ukázaly jejich provozní náklady. Stát/kraj/obec by potom následně soutěžil danou linku, která by sice byla dražší, nicméně z eráru by zase mohla být vyšší dotace, neboť tato nebyla poskynuta dopravci.

Když usoudím, kolik z celé dotace sežere pouze administrace těch peněz, tak mě to prostě nikdy nepřestane překvapovat… Holt jsem naivní…

Miloš

Přesně tak, dotace jspu přežitek socialismu, kdy se navíc dotovaly pouze věci nezbytné pro život občanů.

nedulezite

Nikoliv, socialismus byl přiznané centrální financování všeho. V rámci EU se dotačním financováním postupně vracíme k témuž.

Roman Svačina

Dopravce je v rukou kraje ( vojvodství). Jezdí v závazku za krajské peníze, dotované krajem, dopravce vlastněný krajem, jednotky vlastněný krajem …

Marcel Stancl

V tom Ústí by to chtělo u Regiojetu i 15 kV.

Mirek111

…..a 25 KV ne?

Peeetr

Při současném nastavení daní v podstatě celé Evropě, je pro drtivou většinu států extrémně nevýhodné, když jeho občané dojíždí denně pracovat do zahraničí.

Leden

Důležité je, že to je výhodné pro ty občany. Stát jim peníze akorát bere.

Jiří Kocurek

Přesně tak. Je zajímavé, jak málo stačí k tomu, aby levičák bojoval za nižší mzdy pro pracující.

Jiří Kocurek

Oplotit! Nad hraniční přechod dát nápis „Prací ke svobodě“ A z venku totéž, německy. To by se mnohým libilo, že? Mě teda ne.

Kubrt

RJ nemá smlouvu na provoz v D, takže nákup vlaků provozuschopnych v D by pro něj znamenal jen náklady navic a rizika (komplikovanější a tedy dražší vlak, potenciálně problematické schvalování u EBA) a žádné přínosy.