Pesa zakončila obří kontrakt v Německu. Pro DB Regio dodala 72 Linků
Kontrakt v Německu přivedl Pesu do existenčních potíží, firma chce využít zkušenosti pro expanzi na další trhy.
Polský výrobce železničních vozidel Pesa Bydhošť zakončil svůj největší kontrakt na německém trhu. V bavorském Kemptenu při slavnostním ceremoniálu předali zástupci firmy poslední ze 72 motorových jednotek Link pro DB Regio.
Pesa do Německa dodala dvě verze dieselových jednotek: 23 dvouvozových (BR632) pro 110 cestujících a 49 třívozových (BR633) pro 160 cestujících. DB Regio nasadilo jednotky pro provoz v Bavorsku, v oblasti Dortmundu a okolí Frankfurtu.
„Byl to jeden z nejnáročnějších kontaktů, který jsme ve své historii měli. Německý trh je nejnáročnější na světě a neměli jsme nikdy možnost spolupracovat s takovým zákazníkem,“ řekl Jacek Niedzela, který má v Pese na starosti německý trh.
Zpoždění kvůli schvalování
Kontrakt Pesa podepsala už v roce 2012, dodávky ale nabraly velké zpoždění kvůli problémům se schvalováním jednotek v Německu. První vlaky měla Pesa dodat už v roce 2016. „Začátky jsou vždy těžké, ale podařilo se nám společně potíže překonat a vlaky nyní jezdí bez větších problémů,“ řekl Hansrüdiger Fritz, šéf DB Regio v Bavorsku.
Podle původní smlouvy mohl DB Regio převzít až 420 jednotek, nakonec se celkový odebraný počet zastavil na 72 kusech. Ke schválení jednotek pro DB Regio německým drážním úřadem EBA došlo na konci května 2018. Stejné jednotky přitom získaly schválení už v roce 2016 pro německého dopravce Niederbarnimer Eisenbahn. Zpoždění a následné sankce od DB Regio přivedly Pesu do existenčních potíží, firmu nakonec ovládl polský stát přes svůj rozvojový fond. Podle šéfa Pesy zkušenosti z Německa pomohly firmě k expanzi na další zahraniční trhy.