Pesa ukázala podobu nových jednotek, s kterými má RegioJet provozovat rychlíky Praha – Brno
Provoz s novými jednotkami má začít v prosinci 2026.
Polský výrobce kolejových vozidel PESA Bydgozscz počítá v zakázce pro RegioJet na provoz rychlíků linky R9 z Prahy do Brna s výrobou zcela nového typu jednotky. První vizualizace poskytla PESA polskému serveru Rynek Kolejowy, který je poskytl deníku Zdopravy.cz.
Objednávka se týká celkem osmnácti jednotek pro 200 a 300 sedících cestujících. Má jít o čtyř a šestivozové jednotky. Část má být nízkopodlažní. Jednotky budou na rychlost 200 km/h, kterou využije na budoucím úseku VRT Polabí.
Vítězství RegioJetu v soutěži na linku R9 oznámilo včera ministerstvo dopravy. Provoz nového dopravce by měl začít v prosinci 2026. RegioJet nabídl v soutěži výrazně nižší cenu než České dráhy, rozdíl je téměř miliarda korun.
Pro RegioJet jde o zatím největší zakázku v takzvané závazkové dopravě. „Jsem rád, že se podařilo získat takto významnou zakázku, která propojí Prahu s Brnem. Je to pro nás další krok v expanzi a těšíme se na další soutěže. Budeme se snažit i v budoucnu poskytovat cestujícím kvalitní služby za přijatelné ceny,“ uvedl Radim Jančura, majitel RegioJetu.
„Cestující se mohou těšit na nové vlaky a lepší dostupnost krajské Jihlavy,“ uvedl mluvčí ministerstva František Jemelka. Spojení by mělo vypadat tak, že každých 120 minut pojede přímý vlak Praha – Havlíčkův Brod – Brno a každých 120 minut přímý vlak Praha – Havlíčkův Brod – Jihlava. Smlouva bude uzavřena na 15 let a zahrne požadavek na převod vozidel na nového dopravce po uplynutí této doby.