Personalisté ČD vyrážejí na tratě. První náborové kupé se objeví na Slováckém expresu
Vlakový personál ČD. Pramen: České dráhy
Například strojvedoucí má dle Českých drah mzdu v průměru 47.500 korun.
Například strojvedoucí má dle Českých drah mzdu v průměru 47.500 korun.
No potěš koště. Docela by mě zajímalo jakým směrem se posunuly zkoušky u vlakošů a znalosti předpisů od roku 2003. ….
Chvíli jsem váhal, zda se třeba nevrátit, ale když vidím co jezdí dneska za kaštany + víceméně stále stejné podmínky jak za mého svěžího mladí tak raději asi budu u toho cestování.
A mladí 😄 je to vidět u nás v práci, jednou přijde, podruhé ne. Pomalu si otevřou hubu i na šéfa kam chtějí nebo ne ten den….
ČD zaberou 6 dotovaných sedaček na pokusy o řešení vnitrofiremních problémů. Takto se chovají šmejdi. Slušná firma by připojila náborový vagon.
Dobrá trapárna. Problém je jinde. Ať už v neschopných náborářích, kde dělají mladé nezkušené slepi… ehm slečny, tak třeba v tom, že ČD nemá už tak moc co nabídnout… Navíc si na vás bude chladit žáhu některý ze zkoušejících či školitelů trpících osobními flustracemi ale obvykle malým vzděláním (ne všichni samozřejmě)
Problém je v první řadě v chytrolínech/v řadových zaměstnancích, kteří mají pocit, že tu firmu vedou. Chovají se přesně jako ty ✌️
Pardon, jen nevím co to je flustrace?!
To je plivání na všechno kolem z nepochopení….
Od října bude závazek u ČD na nového strojvedoucího ohodnocen na cca 750.000 kč po dobu pěti let.
To zní moc atraktivně 🤘
„Vážení cestující, dokud neseženeme z Vašich řad strojvedoucího, tento vlak neodjede!“
Pokud se to chytí za správný konec, je to super nápad. Kdyby se případný zájemce mohl podívat do lokomotivy, nebo aspoň částečně zúčastnit její výměny. Zkontrolovat si pár jízdenek atd, atd.
….nemusí to být ani strojvedoucí, asi před dvěma lety večer rychlík zpoždění jen kvůli tomu, že se nenašel v Praze někdo kdo by svěsil mašinu s vagóny a udělal brzdu.Což mě přišlo trochu komické jak se dohadoval fira s vlakošem kdo to udělá. – s trochou nadsázky stačilo říct a měli to –
A není jedno kupé málo?
Proč neupraví celý vůz, který může pořád pendlovat po republice.
Mohly by tam být krásné ukázky z moderních pracovišť ČD, ke každé profesi nějaké „hejblátka“, ať si to každý může osahat a minibar s kávou a čokoládkou zdarma…
Kabinu z 810 by mohli vozit 😂😂
Vtipné! Když jsem před tak 2 lety posílal na technickou pozici ČD životopis, tak mi ani neodpověděli…
Strojvedoucí v hrubém u ČD mají stejně jako vlakoši od RJ v čistém za turnus, vtipný
Čistě teoreticky, může náborový pracovník od konkurence provádět nábor i ve vlaku ČD? Samozřejmě za předpokladu že bude mít platnou jízdenku, případně místenku pro kupé??
Zajímavá myšlenka. Asi by takový verbíř musel vyhovět smluvním podmínkám ČD (SPPO), konkrétně kapitolám III a VIII. Je ovšem k diskusi, zda by třeba takové verbování jezdců pro tuzemskou alternativu Poney Expresu (až zanikne Č.pošta) nebo střelců pro doprovod dostavníku nebylo jemnějšími povahami vnímáno jako „odpor vzbuzující“, zvláště kdyby náborář vysvětloval znění firemního letáčku dostavníkové firmy. Rady pro cestu dostavníkem totiž kdysi bývaly vcelku poutavé a pestré, např.: – Neupozorňujte na místo nedávného přepadení, zejména jsou-li ve voze ženy. – Neodmítejte přidělené jídlo na přepřažních stanicích, jiné nedostanete. – Požádá-li vás kočí, abyste vystoupili a šli pěšky, učiňte tak bez… Číst vice »
A proto se u RJ střídají jako ponožky.
Tomu jako strojvedoucí u ČD nevěřím
Proč nejdou „otravovat“ do Ex1 a Pendolin? Proč do spoje, který je dotovaný MD? Schválili jim to na MD?
Tak to jim přeju hodně štěstí.. POkud je člověk šikovnej a ideálně strojař, tak dneska dostane bez větších problémů klidně o 10k navíc proti mechanikovi. A nebude někde na kanále pod vagonem.
Investice do vzdělání. Jedna z mnoha chyb po roce 89 byla likvidace učňovského školství, a celková degradace úrovně vzdělání. Takže tady by se mělo začít, nábor ve školách a vůbec otvírání patřičných oborů na odborných učilištích.
Jenže taková odborně zaměřená učiliště už si podniky ze svého platit nechtějí! Ty chtějí jenom zisk a hloupé otroky co budou to, co si vedení zrovna umane…
Proč ne, třeba přažský dopravní podnik má vlastní střední školu dopravní, kam chodí učit lidi přímo z provozu.
Tak výjimky se najdou. Ale pravidlem to opravdu není.
Ty obory jsou, ale neotevírají se protože o ně není zájem. Pro 3 to asi fakt nemá cenu.
Náboráři budou nabízet benefity, které chce zaměstnavatel okrouhat, o něž se každý rok vede boj při kolektivním vyjednávání. Není to absudní? Je. A čo si, Kefalín, predstavujetě pod slovom absurdný?
Tohle je u každého zaměstnavatele. Nabídnou benefity, které pak stejně nedostanete a nebo ano, ale značně omezené
„České dráhy uvádějí i průměrné mzdy u jednotlivých profesí. Například strojvedoucí má dle ČD v průměru 47.500 korun, vlakvedoucí 37.000 korun, posunovač 33.000 korun a mechanik 31.000.“
Dle nabídek zveřejněnách na ÚP:
Strojvedoucí – 40000-60000Kč
Vlakvedoucí osobních vlaků- 25000-37000Kč
Vedoucí posunu- 22000-33000Kč
Aktuálně není v nabídce žádnéí volné pracovní místo pro posunovače nebo mechanika. A plat u toho mechanika by mě dost zajímal.
Jako pokladní v Lidlu budeš mít víc jak ten mechanik.
No fakt. Lidl od 28000Kč, Penny od 29231Kč….Je hodně smutné vidět, když někdo bez vzdělání (základní+ praktická škola ) si vydělá více než člověk se vzděláním v profesi velice zodpovědné kdy na kvalitě odvedené práce závisí zdraví a životy mnoha lidí. Pokladní když to špatně spočítá maximálně bude mít maňase, ale nikoho to ohrozit nemůže.
Přitom se nadává, že při tom nicnedělání u ČD mají vysoké platy a k tomu režijku.
: – )
Je potřeba to nějak ujednotit s tou kritikou.
Zaměstnanec v automobilce si zase přijde třeba k autu a jiné profese mají zase jiné výhody.
Do toho ta depa jako ONJ, Vršovice, Plzeň, Maloměřice, Třebová, Ústí n.L. jsou často na druhym konci města a nádraží, kdesi na vnitřních nebo vnějších periferiích. Kde v kombinaci s dojížděnim z jiných měst/obcí zabere dost času jenom se tam dostat. Takže málo kdo si řekne “ No co budu mít sice o 5-10tis míň, ale mam to 5 min od baráku“
Může náhodou prodat drogy nezletilému 😀
Zrovna v Lidlu nebude jen sedět u pokladny, ale bude vykládat zboží, uklízet, prostě bude se hýbat celou pracovní dobu. Ale jinak souhlasím, že je smutné, když kvalifikovaní pracovníci s praxí dostávají podobně nebo ještě míň než profese nevyžadující žádné odborné znalosti.
Ale za to lidl nemůže, jen si uvědomil že pokud chce lidi, musí je zaplatit..
Ono to brzy dojde i dalším zaměstnavatelům. Nyní doufají, že se ještě někdo chytí „za levno“, ale nelze dlouho lovit v prázdném rybníku.
Pardon, popletl jsem číslice. U vedoucího posunu je v nabídkách uvedeno rozpětí 32000-33000Kč
Rozšiřuji o :
Mechanik / mechanička kolejových vozidel – 24000-30000Kč za 37,5h týdně v 12ti hodinových směnách a v nepřetržitém provozu (což je dost slušná bída- to už v oblasti oprav silničních vozidel jsou platové podmínky často lepší).
Elektromechanici – 26000-36000Kč
nebo
Elektromechanik/elektromechanička – 25000-31000Kč
ČD až na nějaké výjimky přes UP své zaměstnance nehledá.
Na dotaz v rozšířeném vyhledávání po zadání České dráhy do kolonky Zaměstnavatel vyjede 18 nabídek, 66 volných míst.
Při tom počtu to na výjimky moc nevypadá. Ale možná se jedná o pozice , které se nedaří dlouhodobě obsadit a nabídek je ve skutečnosti daleko více. To však nic nemění na tom, že uvedené výše mezd v článku a v nabídkách prostřednictvím ÚP odpovídají.
https://www.uradprace.cz/web/cz/volna-mista-v-cr
Dlouhé Ú. Úřad, ne univerzita.
Teda ta nabídka ve vlacích ČD je čím dál rozmanitější…
„Můžeme Vám nabídnout noviny?“
„Můžeme Vám nabídnout něco z minibaru?“
„Můžeme Vám nabídnout práci?“
Cestující bude reagovat:
„Proč zas jedete o hodinu pozdě se starýma vagonama bez klimatizace a bez zásuvek“? V takovém prostředí asi nebude chtít pracovat.
Pohodlné staré vagóny s ergonomickými sedačkami s luxusní koženkou a otevíracími okny bych jedině uvítal.
Ne každý má kvalifikaci a předpoklady pracovat uvnitř vagónu, za jízdy a ještě k tomu, aby jeho hlavní pracovní náplní byl kontakt s cestujícími. Někdo se cítí lépe když je doma. V kanále ;- )
Kanál= montážní jáma sloužící k opravám (nejen) podvozkových částí vozidel.
protože u nás ještě nepracujete, pojďte to změnit!
Naopak čekáme právě na vás, any se to změnilo.
Když ptáčka lapají….
Nerad bych, aby to vyznělo nějak rýpavě, ale vážně mají strojvedoucí v průměru tak málo?
Tolik mám za ježdění s trolejbusem, pravda i s přesčasy, ale alespoň jsem každý den doma.
Ale třeba je to jen průměr, který je něčím zkreslený.
Průměr skutečně zkresluje, bohužel právě naopak bývá vyšší než medián mezd, který je mnohem vypovídající ukazatel.
Je rozptyl mezd v rámci jedné profese – strojvedoucí – u jednoho zaměsnavatele (ČD a.s.) tak velký, že se zásadně liší průměr a medián?
Skutečně je. Méně máte třeba za směny na záloze, naproti tomu jsou zase směny placené ve vyšší tarifní třídě. Strojvedoucí v režimu 0, 0/S mají za tu kasičku (ne že bych jim to záviděl, naopak). Jsou strojvedoucí kteří jezdí za smluvní plat… Pak je tu nepřehledný systém různých příplatků, každý měsíc se vám jinak sejdou noční, víkendové atd. směny…. No a pak tu jsou přesčasy. Někdo je nedělá vůbec, jiný by se přetrhnul. Podle toho pak ty výplaty vypadají.
No jestli tu píšou „mzdu“, tak by to měl být základ bez příplatků, přesčasů a podobných bejkáren, takže by to nakonec mělo hodit +15 nad ten trolejbus.
Hrubá mzda je i s příplatkama.
Průměrná mzda se ovšem vždycky uvádí se vším všudy… Hlavně u doktorů je to hodně zkreslující. Za 8 hodin základ to nemají.
Když budeme všichni hákovat přesčas (a proplatí nám ho), průměrná mzda v národním hospodářství stoupne, to stojí za to, ne?
Většinou vydělávají i 60 tisíc. Nezapomeňte na to že tam pracují důchodci kteří si přesčasy neberou, taky tam jsou zácviky ale i líní lidé co přesčasy si nikdy neberou.
Ano, je to skutečně tak. Turnusový strojvedoucí, bez přesčasů, skutečně má u ČD měsíčně těch 47 tis. HRUBÉHO. Samozřejmě ono to kolísá podle toho jak se vám sejdou noční, víkendové atd. směny, ale průměrně to skutečně sedí.
Z upřímného srdce přeji této akci vše nej.
Nej zaplnit stavy,
Nej najít nové mladé lidi, kteří mají zájem o práci.
Potom je třeba naučit chození do práce po flámu.
Nechci paušalizovat, ale je opravdu těžké aby normální a trošku chytrý člověk s technickou praxí měl ty správné pracovní návyky.
Je to úsměvné, a zároveň tajné.
Ti nejlepších se inspirovali jistým filmem z dob minulých, Nárožný a Sobota.
Existuje takové zlaté pravidlo – nepsat nic na sociální sítě když je člověk pod vlivem.
Já bych to rozšířil na „nebýt na žádných sociálních sítích“
Tak ono právě i díky takové fajnové a “kolegiální” atmosféře se tam fakt mladým dělat nechce 😉
„najít nové mladé lidi, kteří mají zájem o práci.“
: – )
Kdybyste napsal o plat, tak ano.
Dále se na aktuální situaci podepisují slabé populační ročníky. A celkově pryč je doba kdy jste se vyučil/vystudoval a byl do důchodu na jednom místě.
To skoro pade je za 250 hodin, dělené směny, víkendy a noci předpokládám 🙊
Za 250 hodin (na tohle číslo je ale NAŠTĚSTÍ nereálné se dostat) + dělenky + víkendy + noci by dle mého bylo cca 78k… Btw, PKS je na netu volně ke stažení.
Bylo to asi myšleno 159 h. plus 90 h strávených zadačo na nocležkách.😀