Peršingy RegioJetu důchod nečeká, firma do nich instaluje ETCS
Společnost RegioJet počítá s tím, že s lokomotivami řady 162 vydrží v provozu ještě výrazně za rok 2024. Ukazuje to
Společnost RegioJet počítá s tím, že s lokomotivami řady 162 vydrží v provozu ještě výrazně za rok 2024. Ukazuje to plán firmy vybavit nejstarší hnací vozidla ve flotile zabezpečovačem ETCS, který bude povinný pro provoz na koridorech a dalších tratích po roce 2024.
Vyplývá to ze zveřejněné zakázky na dodávku a montáž mobilní části ETCS do celkem devíti vozidel řady 162. RegioJet si zakázku nacenil na 80 milionů korun. Stejně jako jiní dopravci chce na vybavení lokomotiv využít evropských dotací.
„S dalším provozem lokomotiv řady 162 počítáme i v nadcházejících letech. Jedná se o poslední sérii těchto lokomotiv, které byly vyrobeny plzeňskou Škodovkou v roce 1991 a s ohledem na obvyklou životnost železniční techniky je určitě budeme dále provozovat a proto je také vybavujeme ETCS,“ vysvětlil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.
Lokomotivy přezdívané peršing se staly základem flotily RegioJetu a umožnily v podstatě v kombinaci s ojetými vozy od ÖBB jeho start. RegioJet je koupil od italského soukromého dopravce Ferrovie Nord Milano. Vícesystémové lokomotivy Vectron a Traxx už ETCS mají.
Pořizování ETCS do vlaků se stává pomalu noční můrou dopravců. Nabídky na instalaci ETCS jsou totiž příliš vysoké. Kvůli tomu už zrušily část zakázek na evropský zabezpečovač například České dráhy. Důvodem je situace na trhu: poptávka po ETCS je kvůli blížícímu se termínu velká, dodavatelů ale málo.