Nápoje na kolejích. PepsiCo začala vozit limonády z Prahy do Maďarska vlakem
Česká pobočka PepsiCo se připojila k tuzemským nápojovým firmám, které stále častěji využívají k distribuci svých výrobků vlak. PepsiCo začala
Česká pobočka PepsiCo se připojila k tuzemským nápojovým firmám, které stále častěji využívají k distribuci svých výrobků vlak. PepsiCo začala v létě posílat nápojové vlaky z Prahy do Budapešti, dopravu zajišťuje ČD Cargo.
Nakládka nápojů probíhá v distribučním centru v Hostivaři, které letos firma uvedla do plného provozu. Vlak na trasu dlouhou 600 kilometrů vyráží každý týden. Souprava obvykle čítá 20 vagonů a veze náklad o hmotnosti 1000 tun. Do konce roku chce výrobce po železnici převézt do Maďarska 20 tisíc tun. Spočítal přitom, že vlaková linka letos nahradí 800 kamionů v jednom směru.
„Železniční doprava je oproti silniční přepravě sama o sobě šetrnější vůči životnímu prostředí. My ji přitom chápeme i jako ekonomicky konkurenceschopnou, jejíž význam poroste i v budoucnu,“ uvedl generální ředitel PepsiCoČR Josef Neumann. Firma po vlaku sáhla mimo jiné i kvůli rostoucí poptávce v Maďarsku.
Na kolejích přitom není úplným nováčkem. Už přes deset let využívá železnici k přepravě balené vody Toma ze stáčírny v Teplicích nad Metují. Letos oproti loňsku více než ztrojnásobila kapacitu, měsíčně vypravuje až 100 vagonů.
Železnici využívá například i společnost Karlovarské minerální vody, která už od roku 2012 vypravuje ze svého závodu v Kyselce pravidelné nápojové vlaky do Mostkovic u Prostějova. Jednotlivé vozové zásilky s pivem vypravuje od letoška i Plzeňský prazdroj, který kvůli tomu v Plzni obnovil vlečku.