Pendolino se po více než roční pauze vrací na Slovensko, čekalo se na ETCS
Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy

Letos spojení mezi Prahou a Košicemi podle ZSSK využilo už přes sto tisíc lidí.

Letos spojení mezi Prahou a Košicemi podle ZSSK využilo už přes sto tisíc lidí.
Na tu trasu bych osobně preferoval ComfortJet s 555 místy k sezení, 331 u Pendolina není nic extra.
asi jen otazka do diskuse, ale nedostává to Pendolino zabrat na slovenských tratích – kdyz porovnám kvalitu a komfort Praha – Čadca a potom pokračování do Kosic? A neni to tak dlouho, co si ČD stěžovali, ze kvalita slovenské železnice se odráží na stavu jednotek Pendolino..Ale prostor pro diskuzi 😀
Vyjma poslední úsek Čadca – Krásno nad Kysucou (mimo) je to do Žiliny (Varína) nová trať, tam je to v pohodě, dál na východ už je do trochu horší ale pomalu se tam staví, Lučivná – Poprad je hotová na 160 km/h (zatím bez ETCS jen 120 km/h) staví se z Popradu dál na Výdrník, přes Spišskou novou ves až do Markušovec je to taky v mírné fázi přípravy, Liptovský Mikuláš by se měl taky někdy dát do pohybu, je to běh na dlouhou trať, ale teď se tam děje to co u nás na přelomu milénia, bohužel pro ně… Číst vice »
Proč to zbytečně zajíždí na Bohumín a Těšín. Trasa je zbytečně dlouhá a bylo by lepší využít trať 280, která je o 45 – 50 km kratší. Chápu, že to obsluhuje Ostravu ale tento spoj by měl hlavně zajišťovat přímé a rychlé spojení z Prahy do Tater a Východního Slovenska. Ne do Ostravy.
A teď ta otázka. Zvládne se naplnit kapacita když pojede přes Vsetín? Spíš ne. Jen mizivé množství cestujících vám pojede z Prahy do Vsetína v 6 ráno, příjezd do Prahy ve 23. Okolí Ostravy má statisíce obyvatel takže mnohem větší potenciál na neatraktivní časy. Kdyby jel přes Vsetín bude to rychlejší, ale nikoliv ziskové. Proč tak asi jezdí všichni (ČD, RGJ, LE)?
Spíš by ale v Ostravě mohlo jet kratší trasou přes Havířov a nezajíždět aź do Bohumína.
Přes Havířov to je sice kratší vzdálenost, ale zatím to stále vychází o cca deset minut rychleji přes Bohumín. Až bude hotová reko Havířov (mimo) – Český Těšín (mimo) kdy tam má být až 160 km/h místo dnešních 80 km/h, potom to bude dávat smysl.
Bez Ostravy a okolí by to nedávalo smysl finančně. Pendolino slouží primárně jako slušné spojení vnitrostátní, nejen pro pár lidí s batohem(víc jich z Prahy fakt nebude) a studenty. Pracující dost možná začnou více využívat letecké spojení.
Kultivované cestování… No řekněme z Prahy do Žiliny.. následuje fakt moderní trať pro snad už 22. století… A i ten půlhodinový obrat v Košicích je výbornej… Sotva se ta souprava stihne jakž takž uklidit, vycucání wc nehrozí… Sice je tam z Popradu velká vata, ale to je už od Vrútek dráha, že by se za ni styděli i v džungli… Takže pendolinu fakt prospěje…
Keď to zvláda za takýto čas otočiť Ryanair, železnice musia tiež 😁
Poprosil bych redakci, aby nepsala nepravdivé a zavádějící informace. Nešlo o problémy se schvalováním ETCS ale naopak se postupovalo zcela dle legislativy EU tak, že až po finálním schválení na ERA je možno vozidlo provozovat. Slovensko postupuje přesně dle legislativy, narozdíl od nás kde se zavádí zkušební provoz. Je to přece zabezpečení a je tedy správné to nejprve schválit a poté provozovat, narozdíl od jiné firmy ( A – – ), která jiné jednotky jiného dopravce na Slovensko dostala bez finálního schválení. ( Dle dostupných info dokonce s vypnutým VZ ). Jestli jde o nějaké nestandardní cesty, úzké vazby na… Číst vice »
A to nějak vyvrací informaci v textu, že byl problém se schválením?
Místo toho, aby se jednotka stáhla a přidal se jeden pár spojů SC mezi Prahou a Ostravou tak pošlou jednotku někam na východ kde to nemá žádný význam a smysl. Kolik tam reálně ušetří naklápění? využívá se tam vůbec?
Fakt ten kdo řeší produkt u Českých Drah by se měl někdy ráno zamyslet než půjde na nábřeží nad tím co vymyslí…
Jediný důvod proč to dělají může být ten, že od hranic dál to mají placené a dotované, jinak to fakt nechápu.
Můj názor.
Ono je jaksi potřeba konkurovat letadlu. A to zvládá s důstojným komfortem jen to Pendolino, ne zázraky ze Siemensu-Škodovky (ať už IJ/CJ, které z Vás vysvítí duši), o klasice už vůbec nemluvě.
Naklápění se používá na dvou krátkých úsecích mezi Čadcou a Žilinou, v jednom úseku je 140 pro pendolino, 120 oro klasiku a v druhém úseku je 110 pro pendolino a 90 pro klasiku. První má pár kilometrů, druhý je jen jeden oblouk u Budatína
Tak to možná skončí každodenní půlhodinové zpoždění na odjezdu z ČR.
Pendolino je jediná 1. třída mezi druhými třídami.
Jsem se dočkali.
A neví kdo od kterého roku začalo jezdit do Košic a jezdilo i posilové jednu dobou.
Začalo jezdit v roce 2015 🙂
Dík za odpověď.
A ještě před tým nějakou dobu jezdilo Pendolino jen do Žiliny a pak po nějaké pauze do Košic jak jezdí aktualně kromě tehle roční pauze co byla teď.