Pendolino pendluje mezi Olbramovicemi a Táborem a testuje 200 km/h

Pendolino na IV. koridoru při testech rychlosti 200 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPendolino na IV. koridoru při testech rychlosti 200 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Právě IV. koridor mezi Prahou a Českými Budějovicemi je horkým adeptem na zavedení rychlosti až 200 km/h.

Odebírat
Upozornit na
guest
169 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

Pěkný,vlakem se do Prahy pojede 200 a po silnici za kamionem pěkných 70, pokud tedy nebude po cestě nehoda…

zdenek

No je to trochu zoufale. V Italii Padova Pisa patrové Hitachi fičí. Naprosto potichu. Žádné bouchání náprav. Ani se nehne. U nás nakupují takové ..

zdenek

Oprava Padova Mestre. Venezia

Noscortas

Tak jsou to letité soupravy.

zdenek

Nene, je tam nové patrové Hitachi. Myslel jsem Padova Mestre. Doba jízdy asi 15 minut. U nás člověk jede hodinu. Za podobné prachy. Ostrava Čeladná.

PetrH

200 km/h pending…

Tomasek

Pokud Pendolino nema ETSC na zaklade ceho jezdi nad 160 km/h? ma schvalenou vyjimku od drazniho uradu?

zdenek

170 na novostavbu je dost zoufale. Kdyby 170 nebo 190 ale.

PetrK

První pendolino u nás vyjelo v roce 2004, rychlost 200 km/h se u nás začíná testovat v roce 2024. Country for the future!

Pája

A to jste zapomněl napsat, kdy byly objednány…..

Jiří Kocurek

Jak to měli Rakušané?
ES 64 U vyjela v roce 2000, maximum 230 km/h. Wienerwaldtunnel začali stavět 2004 a v provozu byl 2012

Tomáš Záruba

Tak furt je to pokrok – srov. 1974 vs. 1998. 🙂

Pitrys

Už je něco na Youtube?

Změna je na dohled

Být řidičem, tak mám smrt v očích. Ale paráda! Jen tak dál.

Daniel Jablonecký

Řidičem čeho? Přejezdy tam žádné nejsou.

Pitrys

Ani nesmí být

xixao

A co přejezd Sudoměřice a Chotoviny ?

Pitrys

Tyhle dva přejezdy jsou v úsecích s rychlostí nad 160 km/h?

Jiří Kocurek

Bohužel je tam propad rychlosti a bohužel to nevypadá, že by se daly snadno nahradit. Podchod se schody sepsují cyklisté, stejně jako ho sepsuli na Vsetíně.

Pitrys

Jasně, ale psal Chotoviny a Sudoměřice, tam 200 není tak tam přejezdy můžou být.

Karel

Pán to myslel v uvozovkách, pane Danieli Rýpalecký

Xarex

Ještě by mohli rovnou otestovat zapnuté ETCS při rychlosti 200km/h.

Dušan

Nemohli, ta 004 je ETCS-prototyp a ETCS je pouze těžítko aktuálně..není tam nahraný SW, není to vůbec oživené..

Michal M

A čím je teda ta rychlost nad 160 km/h zabezpečená? 🙂

SYN

V rámci testování… možná vysílačkama lidí rozmístěných podle trati?

Expardubák

Pánbů dal, panbů vzal 👀

Dušan

Ryze administrativně – po zástavě ETCS to má sice nový vlakový zabezpečovač LS06, ale ten je „papírově“ limitován V = 160 km/h, čili se na něho jet 200-kou nedá:-))

Dusanh

Tohle je další potvrzení systematické projektové přípravy a činnosti #mynic :-/

PeDazOl

Proč zabezpečená snad fíra vidí návěstidlo ne? 🤣

Radim

😀

Jiří Kocurek

✈️ 🧱 ⚰️🪦
letadýlko, stěna, rakev, náhrobek

Olda

Dušane zapomněl jste aktualizovat informace……oživené dávno je, má za sebou i testy kompatibility. Čeká se na schválení ETCS.

Dušan

OK, dík za opravu, to jsem nevěděl….

Jarda

V návrhu na příští jízdní řád Pendolino do Budějovic není, tak bůhví jak to je. Na druhou stranu, je to jen předběžný návrh.

Danny

Tak jestli to ještě není ani regulatorně schválené, tak to tam dávat nemůžou. Otázkou je, když se papíry vyřídí třeba někdy v listopadu, jestli už nebude trochu pozdě s jízdním řadem od začátku platnosti čachrovat.

Daniel Jablonecký

Proč ne? Může jet místo Budvaru nebo některého Jižního expresu.

vbb

A fyzicky tu jednotku vezmou kde?
S těmi 6 se horko-těžko vyjezdí Ostrava a Košice, od příštího GVD se snad ruší Plzně.
Nezapomínejte, že jedna bude navíc trvale odstavená pro ETCSizaci.

Daniel Jablonecký

Fyzicky ji vezmou tam, kde ji vzít půjde. Věřím, že pan GŘ ČD to má se svými kolegy promyšlené.

vbb

Jenže ono ji nikde vzít nepůjde, když prostě nejsou.

Danny

Košice jsou zbytečné a Pendolino ohrožující.

Michal M

Jo ale do Košic to chce nějakej jinej odpolední vlak. A pak ideálně ten Excelsior…

vbb

Košice jsou zbytečné?
Že to jezdí pořád plné.
Občas tím jezdím a když chci dvě místa podle svého přání, tak musím kupovat 2 týdny dopředu.
Aktuálně: na dnešek je pendolíno z Košic obsazené tak na 70%, volnější je jen poslední vůz (ale tam je většina sedadel „proti směru“, což někomu může vadit).
Na neděli téměř vyprodáno a při pokusu zobrazit sobotu se stránka zakousla 🙂

Tomáš Záruba

A kdyby to měly normální vozy, tak by jelo o kolik lidi méně…?

Plech

Na Ex7 možná přijdou vozy z Berlinerů, které 200 zvládají, ale není to jisté.

Smutný pohled

V ČR 200 jen naklápěčky.

Martin

Na teto trati se s vyssi nez 160km/h ruchlosti nepocitalo, zmena prisla az v prubehu realizace, a limitovalo navyseni rychlosti. Rychlost je tak limitovana na max. 200km/h jen pro naklapeci soupravy a to jen na nekterych usecich…

Plech

Máte pravdu, normální soupravy jen 170/185

Pražec

„pendlování pendolina“
Díky autorovi za tuto jazykovou perličku!

Jiří Regál

Ty zkoušky probíhají za plného provozu nebo je na trati výluka.Podle Idosu tam výluka není.Jestli tomu pendolinu něco vjede do cesty,tak potěš pánbůh.

Pavel

Jezdí se vždy ve vlakových pauzách. Úsek Olbramovice – Tábor ujede za 15 minut.

Elb

A zrychlí na 200 tahle líná jednotka za tu dobu?

Michal M

Je to prázdný…

Panto_X

Zrychlí, ale je to bída.

Ondrak

Věřím, ze nevjede. Snad tam mají návěstidla😳

Ferda

Ne, nemaj…

Ondrak

Ajaj, tak tam opravdu reálně hrozí kolize.😂🙈

nowas

Tam je určitě LVZ, tam se nic takového stát nemůže.

Tomasek

Komedie za verejne penize – stavet trat pro 6 vozidel v CR?

J. M.

Však nikdo nebrání si koupit rychlejší vozidla i dalším dopravcům.

matejsediv

Ta trať se určitě nestaví kvůli 6 soupravám. Trať se staví pro všechny vozidla a to tak, aby měla co nejlepší parametry.

Tomasek

proc se tedy trat nepostavila na 200km/h pro vsechny? kolik je vozidel v CR co tedy budou vyuzivat naklapeni? wtf to jsem jediny co se mu to zda jako tunel na penize?

Grossák

200 pro všechny a 230 pro naklápění? Zdá se to jako stejný tunel.

Lukáš

Vysvětlete všem spoluobčanům, co mají domy v uvažované trase pro rychlost 200, že to musí prodat hned a nedělat problémy. Byl by to určitě významný posun.

Tomasek

Vyvlastnit za znalecky posudek.

Pan průvodčí

Ne, děkuji. Takhle to už naštěstí 35 let nefunguje.

standa

nedáš za 8minásobek v rámci národního prospěchu? ? sebreme nazdar…

Johnny Cash

Takto to fungovalo za soudruhů a zaplať pánbůh je to pryč.

Jiří Kocurek

Jenže to se nedá udělat jen tak a důvod „stát chce“ není sám o sobě legitimní.

Majitel má právo bránit se u soudu, jako změna před dokončením stavby to neprojde, ani kdyby byl soudce šotouš.

SYN

S tím se musíme smířit že to bude za násobek odhadu. A je to tak vcelku správně, dokud to bude řekněme dvojnásobek…
Pokud projeví vyvlastňovaný alespoň zcela minimální snahu, tak to „za odhad“ nenechá, už jen opakované posudky (jistě, pokud projeví odpor tak jedním to v žádném případě neskončí) se o zvýšení postarají, a ty odklady…
Prostě pokud stát skutečně o něco stojí tak s prostým odhadem to nemůže skončit, navíc s prvním a vypracovaným podle zadání státu…

Y.K.

Protože rychlost pro naklápění je vždy vyšší, takže problém zůstane. Skvělá trať na 230 km/h bude ve skutečnosti na 200 km/h pro klasiku.

Je to zejména otázka poloměrů oblouků a tahle trať se nebudovala jako VRT (těch 200 km/h se doprojektovávalo dodatečně, trasování na to volené nebylo). Kdyby to bylo přímé, mohly by tam i klasické soupravy 200 km/h, ale jsou tam oblouky, které více než nějakých 170 – 185 km/h tuším bez klopení nedovolují.

Je to jen PR, kdy se zveličuje nejvyšší dosažitelná hodnota.

Radim

Přesně

Martin

Je to zejména otázka poloměrů oblouků… ke to vzdy otazka oblouku, na primem useku nebo mirnych obloucich se souprava bez nakalapeni nijak neomezi proti naklapecim,…
Otazka vyssi rychlosti pro klasicke soupravy je limitovana jeste tlakotesnou skrini,…

Y.K.

Jistě, nicméně pro zvýšení na (až) 200 km/h se tam museli dělat (doprojektovat) i další dílčí změny. Košované žebříky návěstidel, únosnější hrany zastávek, protiatomové přístřešky, nějaké úpravy v tunelech, nevím přesně co.

matejsediv

Naklápění neni otázka trati ale vlaku. Jediný rozdíl z hlediska trati je, že se provede výpočet, měření a trať se osadí rychlostníky.

libor

jako to je jasné, ale pravdou je, že to řešit pro situaci, že máme cca 6 kusů jednotek ČR, které tam ani nejezdí, a jejich budoucnost je nejistá a cesta klopení taky není budoucnost (to už se ví). tak je to celé komedie…

Martin

Ale porad to resit musite, pokud existuje moznost, ze si dopravce takove jednotky poridi…
Vlaky s naklapenim se stale vyrabeji, klopeni umi Hitachi a Alstom…

FrenkyUL

nemáme, České dráhy a. s. mají

Jeffer

A je to trochu o geometrii koľaje – dĺžka a tvar prechodníc a vzostupníc. Ale to sú parametre, ktoré sa dajú do značnej miery upraviť správnym podbitím, nie je pre to potrebné posúvať celý násyp niekam bokom o metre až desiatky metrov. A toto podbitie ovplyvní aj komfort jazdy v nenaklápacích súpravách.

Jaaa

Ne. Musí být splněna celá řada podmínek, od únosnosti spodku přes parametry svršku k odpovídajícímu zabezpečení.

libor

osobně tomu taky nerozumím, hlavně když je problém vybudovat trať na 200 pro neklopidla , jak chtějí budovat VRT?

Plecháč

VRT zase může mít cca dvojnásobné stoupání, takže sice je trasování náročnější kvůli větším poloměrům oblouků, ale snazší díky volnějším parametrům stoupání.

Alibaba

To VRT se od začátku navrhuje na velké rychlosti (dle místa a potřeb – střední část je na 350).. Tady se trasovalo na 160, dalo se to do územního rozhodnití, čímž se zapevnilo vedení, a následně si někdo vzpoměl, že když je to novostavba, tak by se to mohlo navrhnout na 200, akorát že nikdo nechtěl měnit ÚR, takže se jen přepočítaly oblouky a vyšlo to co vyšlo.

Panto_X

Ale staví, žádná nová naklápěcí souprava tady nebude.

Alibaba

Po té trati můžou jezdit i vozidla co nenaklápí.

libor

to asi autor chápe, jen se pozastavuje nad skutečností, že to nepostavili na 200 pro neklopení…

Alibaba

To už jsem tu psal několikrát, protože si to rozmysleli pozdě.

Pitrys

Až po navržení na 160 padlo rozhodnutí o přeprojektování na 200 km/h. Byly už vykoupené pozemky, takže se stopou se už nedalo nic dělat. O 5 mm se tedy aspoň zvedlo převýšení, aby to vyšlo pro klasiku na těch 170 a 185, klopidla 200.

Martin

a to jeste jen nekde…

Pitrys

Ne, všude v úsecích, o kterých se bavíme.

Daniel Jablonecký

Samozřejmě že je to komedie. Tady jde hlavně o společnou fotku s rychlostníkem 200 do kterékoli předvolební kampaně.

Jaaa

A ještě těm bambulům neřekli, že ten svislej se nepočítá?

bifidus

Co je to platné, když nejsou tunely NemaŠe a celý IV koridor je tím úzkým hrdlem přes Hlubokou degradovaný na konězpřežku.

Martin

to je i usek Praha-Benesov… skoda, ze se tudy nevede VRT na Brno…

Twix

A co se tedy mělo dělat, počkat na NemaŠe a pak postavit i zbytek?

Pavel Kopeček

Nechápu, proč SŽ řeší pořád rychlost pro naklápěcí vozy, když se zdá, že je to drahá a slepá větev, která se ve světě moc neujala. Řešil bych spíš rychlost pro nenaklápějici se vlaky. A jak to vypadá, tak se nic nového ani v oblasti naklápěcich jednotek nevyvíjí. Takže většina vlaků bude jezdit 170 km/h. To chtějí požádat dopravce ať Pendolino udržují stovky let, nebo kupovat od DB staré jednotky ICE-T? V tomhle SŽ nechápu, jak chce dopravce přinutit, aby používali naklápěcí vozy.

M19

Proč by měli někoho nutit? Proč by řešení měli nechávat až tam někdo s naklápěcí jednotkou bude chtít jet?

Pavel Kopeček

Tak pak nechápu proč říkají, že se bude jezdit až dvěstě, když takovou rychlosti pojede promile vlaků. Prostě 170 km/h je v dnešní době jaksi málo, takže budou udávat všude 200.

Y.K.

Protože to není lež a zní to pěkně. I když je to půl pravdy. Nikdy jste neslyšel o PR? Používá to každý obchodník a každá reklama. 🙂

vlachjan

Škodovka (PPF) hodlá strategicky investovat do Talga, tak předpokládám, že do roka, dvou po dotažení obchodu ministerstvo strategicky rozhodne, objednat na rychlíky jednotky s naklápěcí skříní, šířky vozu (a dveří, ofc) přesně shodné s aktuálním produktem jistého španělského producenta:)

Jan Horák

Myslí Vám to politicky!

Pavel Kopeček

Tohle by už pak dávalo smysl.

Bert

Talgo ovšem nemá povolený nedostatek převýšení 275 mm jako Pendolino, ale jen 180 mm. Takže by to mezi Sudoměřicemi a Voticemi stejně nebylo 200 km/h, ale přibližně 180 km/h.

Dušan

Talgo má normativ nekompenzovaného příčného zrychlení Anc = 1,2 m/s2, čemuž odpovídá Ik = 183 mm, ale POZOR ! to je pouze při V nad 70 km/h a do poloměru cca. R = 1500, takže na VRT s poloměry nad obvykle 2500 m a výše je to naklápění stejně zamknuté zámkovým systémem vlaku – to je jedna věc. Proto taky nejnovější AVRILY S-106 už třeba žádné naklápění nemají, zato je širší vozidlová skříň – ne 2945 mm, ale 3200 mm !! Talgo klopí ve Španělsku pouze na konvenčních tratích, kde jsou tři kosočtverce nad sebou – ten nejníže situovaný je… Číst vice »

SYN

Aspoň něco… není jedna z hranic „přísnějšího crashtestu“ podle TSI ostatně 189kmh?
Takže oni by takové soupravy co můžou místy jezdit 170-190 se u nás mohly šiknout…

Dušan

Jenže jednotky Talgo mají pasivní a nikoliv aktivní naklápění a rychlostí profil pro pasivní naklápění se na síti SŽ nezřizuje/neplánuje – takže jednotka by sice klopila, ale stejně by jela by na rychlostní profil V150 = čili defacto stejně rychle jako třeba jezdí dneska Regiopanter na trati Olomouc-Uničov atd.

Jiří Kocurek

Nezřizuje, ale hádám, že úřední iniciativa se zcela jistě najde, obzvláště v podobě definování dalšího typu rychlostníků (aby se to nenechalo jen na ETCS).

PeDazOl

Základem úspěchu je správně vypsat VŘ to každý dodavatel ví a proto se kamarádí se svým odběratelem. 🤣

Jaaa

Talgo nenaklání +- 8°, ale max. 6, ne?

Dušan

SŽ se řídí dvěma dokumenty: a) Směrnice generálního ředitele č. 16/2005 „Zásady modernizace a optimalizace vybrané železniční sítě České republiky“ – zde se stanovily zásady co je modernizace a co optimalizace trati s tím, že minimálně ta modernizace musí provoz jednotek s naklápěcími skříněmi umožnit, ta druhá může. b) Pokyn generálního ředitele č. 16/2013 ve znění změny č. 1 (účinnost od 1. 6. 2014) „Zásady posuzování možnosti optimalizace traťových rychlostí“ A ten říká něco o tom, že rychlostní profil pro Pendolina se zřizuje na ucelených úsecích, kde se předpokládá nasazení – de facto jsou to čtyři železniční koridory – viz… Číst vice »

Alibaba

Protože to „vyrábí“ vyšší rychlosti, které pak používá do PR. 🙂

SYN

Jsem jen částečně zavrtaný v detailech jako je „nevyrovnané převýšení“ ale není úplně vyloučené že by se podle „horních“ rychlostníků“ mohlo pohybovat i jiné vozidlo než s aktivním naklápěním…

Alibaba

Podle horních rychlostníků se pohybují vozidla, které zvládnou „nevyrovnané převýšení“ 130 mm. Pendolína mají vlastní rychlostníky (číslo poskládané na výšku) a díky klopení jezdí až 270 mm, pro cestující to na těch 130-150 mm dorovnává to klopení. A chystá se i jízda s nevyrovnaným převýšením 150 mm, ale to půjde jen přes ETCS (na trati žádné návěsti).

Alibaba
Peeetr

Kvůli marketinku pro prostomyslné, kteří požadují, aby se u každé rekonstruované trati zvedaly teoretické rychlosti.

Dušan

Jako já tam vidím hned dva problémy: a) v úsecích s V = 200 km/h jsou umístěny spínací stanice s vypínáním hlavního vypínače v neutrálním úseku – ten v rámci homologace trakčního vedení bude pod napětím překlenutý a stahovat se nebude, ale v běžném provozu se samozřejmě stahuje, a to se potenciálně týká i Pendolina, b) dopravna Červený újezd – má čtyři dopravní koleje, dvě hlavní staniční a dvě předjízdné, jenže zde nejsou vybudovány fyzické odvraty jako ochrana vlakové cesty z předjízdných kolejí, takže každý vlak, který zde zastaví automaticky způsobí, že průjezd jiného vlaku touto dopravnou bude omezen na… Číst vice »

Twix

K tomu b), bude to někdy vadit? V dopravně Červený Újezd se pokud vím staví jen když se na trati něco děje, a v té chvíli už je asi jedno jestli se přes dopravnu dá projet 200 nebo 160.

X 1

Například nákladní vlak, pro předjetí rychlejším vlakem, tam nemůže zastavit?

SYN

Otázka asi není jestli může, ale „jak často se to v reálu stane“ jestli 10% případů (průjezdů) či 50%…

Alibaba

Nevím, kolik dělá 10 procent vlaků, ale očekával bych, že se to použije minimálně jednou denně.
A teď si představte třeba výluku, kdy tu bude stavět třeba vše a čekat na protijedoucí vlaky.

Alibaba

Tak občas je vhodné předjet náklad, takže nejde vždy o nějaký výjimečný stav.

Leinad

Proč náklad předjíždět odstavením, mají malé poplatky? 😀
Snad táhnout se za ním a rozdat si to na tříkolejce. Nebo když nic nejede naproti.

Alibaba

Protože je náklad pomalý (max 100), obzvlášť, kdy se tady bude dát jezdit ještě rychleji než 160 km/h.
Tříkolejka tady není a jízda po druhé koleji taky nemusí být vždy možná.

TominoLopez

Jen upřesnění – a) nestahuje se, pouze se vypíná hl. vypínač, b) naštěstí tam skoro nic nestaví 🙂 Jinak máte samozřejmě recht.

Pavel

Trať 220 potřebuje spoje jedné vrstvy ve 30 minutové taktu se zastavením minimálně Č. Budějovice, Veselí, Tábor, Benešov, Praha + hodinový takt osobáků ČB – Tábor – Benešov. To udělá víc užitku, než náhodné výstřely expresů (pendolíno, comfortjet). Takhle Švýcarsko nedoženeme ani omylem.

Pavel

Samozřejmostí je spolehlivost úseku Nemanice – Ševětín, ne co tam předvádí SŽ. Nechápu proč v tomhle úseku nebyl zřízen autoblok.

Alibaba

Protože je tam Ahradlo a protože se celý úsek bude předělávat.

Pavel

AHr je pouze na Hosíně, takhle mohly být kapacitnější všechny mezistaniční úseky. Bohužel dalších minimálně deset let to tak zůstane.

Alibaba

Já si nemyslím, že by to hradlo nějak zásadně omezovalo kapacitu proti autobloku. Tam je kapacita omezena z principu jednou kolejí.
Ano, jezdí to tam ve svazcích, ale pak je dlouho nic a změna směru. A pak pro autoblok by bylo vhodné prověřit následné elektrické mezidobí.
Podle mě je největší omezení společný úsek Nemanice – Budějice a samotné zhlaví v Budějicích.

filias

Jezdím to pravidelně mezi ČB a Prahou a taky nechápu ty expresy co staví jen v Táboře.
Benešov a Veselí jsou velice potřebné zastávky. Zase takové zdržení to není.

Jirka z UL

Z Benešova snad jezdí každou chvíli Os? S Veselím nemám problém, viz tratě do Jihlavy a Velenic.

Pavel

Na prahu ano, na jih ne.

VTT

Z Benešova jezdí ve špičce i R49 (která zas zajišťuje rychlé spojení s Prahou i pro Čerčany, Senohraby a Mnichovice, to R17 nedělá), její provoz se má rozšířit i na jih od Benešova, aspoň podle informací ze Dne Pidu letos v Benešově.
30 min. takt R17 potřeba není.

Pan průvodčí

Expres je expresní vlak, nikoliv spěšňák, aby stavěl v každý bezvýznamný díře. Obsluhu těchto měst zajišťuje Vltava. Každému zastavení musí předcházet brzdění a po té musí následovat rozjezd. U dvou zastávek to může být i šest, sedm minut a na to lidé v Expresu nejsou zvědaví. I ten Tábor je celkem na hraně.

Pavel

Pak ať stát zaplatí třeba ty Vltavy klidně i každých 30 minut a expresy ať jezdí dopravci bez dotací. Bude to mít všetší efekt cena – výkon.

Martas

Švýcarsko má úplně jinou hustotu zalidnění. Navíc Jihočeský kraj je kraj s nejmenší hustotou u nás v republice a jižní část Středočeského kraje je taky jedna velká díra.

Pavel

I Švýcarsko má své díry.

Jiří Kocurek

Jo, ale pokud je ve Švacarsku díra v osídlení, tak tam fakt nebydlí nikdo, je tam pusto, prázdno a kamzíci asi jen v létě.
Mimo vojenské úzezdy v ČD nenajdete plochu 15×15 km a zcela neosídlenou. https://mapy.cz/s/fugomaceko

Petr Lukáš

Na Švýcarské poměry je díra, tam kde jezdí veřejná doprava jednou za více jak 60 minut. Horská boční údolí, ale třeba francouzské příhraničí, pohoří Jura a a podobně. A o takové dopravě, si v ČR můžeme nechat jen snít.

VTT

Jenže na 30 min. takt musíte zastavit i v Soběslavi, Plané a Olbramovicích.
A tím zlikvidujete rychlé spojení Prahy a Budějovic.
Co by naopak bylo potřeba, je navázání přípojů v Táboře od Ex a ne od R. Vytvoří se tak rychlé spojení z Prahy i Budějovic do Pelhřimova, Pacova a Milevska.

Michal M

Pelhřimov, Pacov, Milevsko a Mladá Vožice… 😀
Mohutný toť zdroj frekvence…

Petr Lukáš

Soběslav, Planá, Olbramovice – tam nemusí stavět ani R (to záleží na objednavateli), tam mají stavět hlavně Os nebo Sp. v pravidelném taktu s přípoji v Táboře a Benešově.

VTT

Tam staví ten R, což je naprosto v pořádku.

VTT

R má navíc zastavení ve Vršovicích, Benešově, Olbramovicích, Plané, Soběslavi a Veselí. Počítáme-li 3 minuty na jedno zastavení (včetně zrychlování), je to o 18 minut delší jízdní doba z Prahy do Budějovic *) To je celkem dost. Současný systém je velice dobrý: mimo špičku dvouhodinový, ve špičce hodinový takt rychlé vrstvy, hodina pomalejší vrstvy celodenně, ve špičce rychlá regionální vrstva mezi Prahou a Benešovem a osobáky. Nevrtejte do toho, takto to funguje velice dobře. Možná se časem dostaneme na hodinu Ex celodenně. Co tím vaším návrhem chcete zlepšit, krom toho, „aby to bylo jako ve Švýcarsku“ (s jeho jinými podmínkami)?… Číst vice »

Tomáš M

A počet diváků okolo trati?

Pavel P.

Uvažoval jsem, že bych si v pátek zajel nafotit pár fotek. Je někde k dispozici plán zkoušek, abych nemusel čumákovat u trati celý den?

Zvědavec

Také bych rád věděl 🙂

Gregyros

Byl tady, zkuste zahledat v historii článku

Pavel P.

Ano rozpis po dnech, bez dalších detailů. Mně by stačila informace jezdit se bude od – do.

Petr Lukáš

6 – 7, 10 – 12 června Olbramovice – Tábor vždy cca 08:00 – 16:00,
13/14 a 14/15 června Tábor – Veselí, bohužel v noci, musí se jezdit v pauzách mezi vlaky.

Pavel P.

Děkuji za informaci.

2101

Mě by celkem zajímalo jakým způsobem té rychlosti 200 km/h chtějí příští rok docílit, bez změny předpisů to dříve než s výhradním provozem ETCS na daném úseku nejde. A výhradní provoz začne na IV. koridoru až v roce 2026

Leinad

A bude to někdo řešit, pojede tam před rokem 2026 nějaké klopidlo?

Jirka Trumpeta

Krapinec nesdělil, který úsek/koridor to bude.

2101

Ani jeden z úseků kde bude výhradní provoz v roce 2025 takovou rychlost bez stavebních úprav neumožňuje.

Rudolf 33

Jenomže z článku výplývá, že jinde než na IV. koridoru se zkoušky na 200 km/h neuskuteční. Takže Krapinec lhal.

VTT

Což je asi ta nejpravděpodobnější varianta.

Michal M

Tobě taky všichni lžou, viď…

J.K.

Nemůžou se tedy upravit předpisy, aby tam šlo to dvoukilo pod ETCS, byť ne výhradním ?

Cupra

Papír snese vše. Pendolino tam stejně nikdy v pravidelném provozu nebude

Avlaky

Pendolino nemá jezdit do KV ale místo toho do Budějovic

Avlaky

Všem minusařum samozdrejme ta rychlost 200km/h bude diky 811.2 🤣

SYN

Jedině v případě použití systému RATO 🙂

Jakub

Zatím není nic jisté, ale myslím, že toho marketingově ČD/SŽ využijí a pokud Pendolino projde testy na IV. koridoru, tak sem přetrasují Pendolino na jeden oběh Ex7 do Budějovic a zpět z KV, kam místo toho nasadí klasickou soupravu, která zde už stejně o víkendech jezdí kvůli kapacitě.

Sice by to byla komedie, ale konečně by se v ČR „probourala“ pomyslná hranice 160 km/h.

Avlaky

Ano presne tak je to v plánu, na jeden par spojů deně

PeDazOl

Souhlas, obyvatelé Ostravy, Olomouce, Pardubic i Prahy mají právo na rychlé spojení na Letiště Josefa Švejka v ČB! 🙂

Alibaba

Na rychlost 200 nepotřebujete výhradní provoz pod ETCS, ale vozidlo (vlak) pod kontrolou ETCS. Ostatní vlaky můžou jet podle LVZ, zabezpečovačka by si to měla přebrat.

2101

Bohužel ne, musí být výhradní provoz alespoň na daném traťovém úseku s rychlostí >160 km/h.

Daniel Jablonecký

K tomu se už vyjádřil pan GŘ. Rychlosti 200 km/h chtějí dosáhnout tak, že ji cestujícímu doručí. To je přece jasný jak facka.

John

Nevím co je na tom k nepochopení.Z testovacích jizd se natočí video a kdo si ho objedna tomu ho doruci🙂🙂🙂