Pendolino pendluje mezi Olbramovicemi a Táborem a testuje 200 km/h
Právě IV. koridor mezi Prahou a Českými Budějovicemi je horkým adeptem na zavedení rychlosti až 200 km/h.
Na IV. koridoru na pomezí středních a jižních Čech nastaly slavné dny, kdy zde vlaky jezdí 200 km/h. Konkrétně jde o jednotku pendolino, kterou pro testy vyšších rychlostí zapůjčily Správě železnic České dráhy. V plánu na celý dnešní den je pendlování pendolina mezi Olbramovicemi a Táborem.
Až 200 km/h může naklápěcí jednotka dosáhnout na novém úseku Sudoměřice – Votice. Úsek, který se otevřel v roce 2022, byl po zahájení stavby přeprojektován pro rychlost 170 km/h pro normální soupravy a až 200 km/h pro soupravy s naklápěcí skříní. Podobně tomu je na úseku Doubí – Soběslav o něco jižněji na stejném koridoru. Tam se testovací pendolino přesune v příštích dnech.
Právě IV. koridor mezi Prahou a Českými Budějovicemi je horkým adeptem na zavedení rychlosti až 200 km/h. Šéf Českých drah Michal Krapinec se v nedávném rozhovoru pro deník Zdopravy.cz nechal slyšet, že ČD tuto rychlost „doručí svým cestujícím“ už příští rok, a to v pravidelné dopravě na vnitrostátním úseku. Podrobnosti nesdělil, nevyloučil přitom pendolina ani na IV. koridoru.
Podmínkou je ovšem úspěšný průběh testů. Pendolino je vybaveno měřicí technikou DB Systemtechnik ze skupiny Deutsche Bahn. Správa železnic má mít pendolino pronajaté zhruba na měsíc, pouze na IV. koridoru s ním ale bude jezdit rychleji než 160 km/h.