Pendolino na jih Čech aneb nejrychlejší spojení s Prahou. Systém zatím nabízí jen dražší jízdenky

Vzácná návštěva, pendolino se v ČB dosud běžně nevyskytovalo. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVzácná návštěva, pendolino se v ČB dosud běžně nevyskytovalo. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V případě spoje směrem na jih Čech jde o prodloužení vlaku SC 500 z Bohumína. Vzniká tak přímé spojení Ostrava – České Budějovice.

(Aktualizováno 14:00. Článek jsme upravili na základě informací od ČD o cenách jízdenek) České dráhy dnes oficiálně informovaly o zavedení spojů s jednotkami pendolino mezi Českými Budějovicemi a Prahou a potvrdily tak zprávy deníku Zdopravy.cz z minulých měsíců. Pendolino na IV. koridoru překročí dosavadní rychlostní limit české železnice 160 km/h a stane se tak dosud nejrychlejším spojem na trase. Ceny jízdenek by měly podle ČD odpovídat ostatním expresům, ačkoliv zatím jsou v nabídce jen dražší Flexi jízdenky.

„Česká železnice se bude v následujících letech zrychlovat a České dráhy jsou na to připraveny. Jsem rád, že je to právě pendolino, jeden ze symbolů moderní železnice u nás, které poprvé v běžném provozu s cestujícími bude překonávat rychlost 160 kilometrů za hodinu. Díky jeho výkonu a unikátní technologii naklápěcí skříně přineseme cestujícím mezi Prahou a Českými Budějovicemi nejen vyšší rychlost a kratší cestovní dobu, ale i špičkový komfort a služby na palubě,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec.

Pendolino bude zajišťovat jeden spoj denně v každém směru. Poprvé vyjede z Prahy v neděli 31. srpna jako IC 591 Pendolino s odjezdem ve 20:27 a příjezdem do Českých Budějovic ve 22:02. Odjezd z Prahy se tak oproti dnešku posouvá o sedm minut, cesta do Českých Budějovic potrvá hodinu a 35 minut. Dnes je cesta s klasickou soupravou o sedm minut delší.

Ještě rychlejší (neboť nestaví ve Veselí nad Lužnicí) bude ranní spoj z Českých Budějovic do Prahy (IC 590 Pendolino), který poprvé vyjede v pondělí 1. září. Odjezd z Českých Budějovic bude v 5:59 a cesta do Prahy potrvá hodinu a půl. To je o 11 minut rychleji než stejný expres s klasickou soupravou dnes. Téměř celý náskok přitom pendolino získá mezi Táborem a Prahou.

Zajímavostí je, že v případě spoje směrem na jih Čech jde o faktické prodloužení vlaku SC 500 z Bohumína. Vzniká tak přímé spojení Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha – Tábor – České Budějovice. V opačném směru to neplatí a pendolino končí v Praze.

Návrh jízdního řádu. Ze severu Moravy na jih Čech bez přestupu

Deník Zdopravy.cz v původní verzi článku informoval o tom, že jízdenky na pendolino budou dražší než u běžných Jižních expresů. Informace vychází z aktuální nabídky v prodejním systému Českých drah. Zatímco jízdenka 2. třídy do běžného Jižního expresu stojí (Pha – ČB) většinou 239 korun, u pendolina cena činí dle rezervačního systému 285 korun.

Mluvčí Českých drah Filip Medelský ale vysvětluje, že jde o chybu v systému, která by měla být během několika dnů napravena. Chyba spočívá v tom, že u pendolina se zatím zobrazují pouze tzv. Flexi jízdenky, které lze využít na jakýkoliv spoj na trase. Chybí však zatím nabídka vázaných jízdenek, které se u expresů běžně prodávají a jsou levnější. „Nepočítáme s tím, že by u pendolina byl nějaký příplatek. Ceny budou odpovídat ostatním Jižním expresům,“ doplnil Medelský. Mezi Českými Budějovicemi a Prahou nebude v pendolinu ani povinná rezervace.

Tagy 200 km/h České dráhy IV. koridor pendolino
57 komentářů