Pendolino do Budějovic nestíhá, zatím ani jednou nepřijelo na čas
Pendolino po příjezdu do Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jízdní řád ve směru na jih se ukazuje jako nerealistický především v úseku z Tábora do Veselí nad Lužnicí.
Tak hlavně, že ODS (Spolu) při objednávce pendolin říkala, že budou jen na komerční spoje, které si sami na sebe vydělají a daňové poplatníky to nebude stát ani halíř…
Tak aspoň mírný pokrok. Jak se říká – 161 km/h je víc než 160. 😉
Tak tady šlo stejně jen o to aby se Kuba s Kupkou mohly vyfotit s cedulkou 200 ..
Teď to Pendolino za Veselím mělo 3 minuty zpoždění a na chvíli to stáhlo na 2 pak mělo zase 3 a do Budějovic dojelo se 2. Myslím že mu ke zpoždění přispívá poskakování za rychlíkem z Brna.
Rychlík přijel do Budějovic včas a neviděl jsem, že by Pendolino někde vjelo do mezistaničního úseku hned po jeho uvolnění (navíc v Hosíně je automatické hradlo). Pokud to způsobilo zpoždění Pendolina, tak je buď zastaralé zabezpečovací zařízení (neznám místní poměry, ale vzhledem k přítomnosti automatického hradla asi tak předpotopní nebude) nebo líní výpravčí.
Se sem tak trochu vetřu s dotazem. Pendolino, alespoň to „naše“, je původně na 230, ne? Jak je možné, že je tak dýchavičné už při 200. Chápu, že problém je délka úseku, nejde mi to, že to nejde vyjezdit. Spíš bych čekal, že těch 200 udělá jak nic a mám dojem, že je spíš rádo, že se nějak na 200 vůbec dostane. A když už máme ty Vectrony na 230, jak by na tom byl s dynamikou. Pomineme nemožnost klopit a nižší maximálku. Třeba se soupravou comfortjetu nebo co to má vozit. Vím, že by se to dalo spočítat, ale… Číst vice »
Wikipedie (sice neozdrojované, ale tomu bych zrovna věřil) u pendolina říká: 0-100 62s | 0-160 162s | 0-230 462s – takže šílená čísla z dnešního pohledu. Nevím, jak to bude mít Vectron s CJ, ale Taurus s railjetem na Westbahnu udělá 230 km/h absolutně bez problému, takže předpokládám, že Vectron s 9 vozy taky nebude mít větší problém. Pro porovnání – takový Stadler SMILE dá 160 km/h za něco málo přes minutu.
Ta čísla jsou trochu podezřelá. Stadler SMILE by měl vážit podobně jako české pendolino a mít o 20 % vyšší výkon. Že by z nuly na 160 byl skoro třikrát rychleji? To asi ne.
Váží méně a má o víc než 2000kW větší výkon (Stadler udává max.výkon 6000kW a max. tažnou sílu 300kN) u pendolina je to 3920kW a 200kN, myslím, že tohle tady opravdu nemá cenu porovnávat 🙂
Smile zvladne 160 za hodinu za 1-1,5 minuty a ani se nezapoti. Kdo zazil jizdu zpozdenym EC z Milana do Curychu, tak vi o cem mluvim.
Jenže má úplně jiný převodový poměr.
Tím že má Pendolíno tak malý výkon je důvod, že mu zrychlování trvá tak dlouho. Navíc jsou ještě mezi Táborem a Veselí nad Lužnicí 2 vypínačky.
Já sem něco dám – ale je to idealizované a nezahrnuje to jízdní odpory (z tunelu, z oblouku, ze stoupání apod.): a) Pendolino ČD z 0 na 200 km/h: L = 6 098 m, t = 169,5 sec. b) Comfortjet ČD + Vectron z 0 na 200 km/h: L = 5 036 m, t = 152,5 sec. c) Pendolino ČD z 0 na 230 km/h: L = 9 269,5 m, t = 222,5 sec. d) Comfortjet ČD + Vectron z 0 na 230 km/h: L = 7 580 m, t = 195,1 sec. Vše suchá kolej (mí = 0,33). U… Číst vice »
A ze jsem tak smely… to se pred spustenim ostreho provozu vazne nekonaly zadne zkusebni jizdy s cilem overit realnost jizdnich dob? Vsak to se dela i u autobusu MHD v Praze😂😂
Rozkaz zněl jasně…
Však to pod vámi píše Kocour,že se v červnu dělalo testování a tabor-veseli bylo 10,5 minutky..
Když loni v červnu testovali rychlost 200 km/h, tak jezdilo Tábor – Veselí deset a půl minuty.
S průjezdem Tábora a Veselí?
Kdo trošku zná Pendolin a měl ho v ruce tak ví, že je celkem líné…
Jojo, zatímco z Olbramovic do Tábora má jízdní doby na 140 km/h, tak z Tábora do Veselí na 200 km/h na celý úsek a navíc asi pro soupravu se všemi hnanými nápravami a čtyřnásobným výkonem 😀.
A že se to nepovedlo ani když jeli poprvé papalaši :-D. Mimochodem ve Veselí se vyvalilo spousta lidí na přestup do Hradce i Českých Velenic. Většinou na internáty.
Asi pojedu přeci jenom dřív. Přestup podle JŘ pár minut a nebudu ve Veselí kvuli tomu čekat hodinu do jedenácti večer..
Rika vam neco cekani pripoje? To si fakt myslite ze vam ten osobak 3 minuty nepocka?
Bohuzo někdy nepočkal i méně..☹️
Když teda do Tábora přijíždí s náskokem, co brání posunutí času odjezdu?
Takt…
Ono právě v taktu není. Kdyby se posunul odjezd z Tábora o 2-3 minuty dříve, pořád by byl odjezd oproti taktu o 1 – 2 minuty později. Asi nejjednodušší, i když trochu „prasácké“ řešení by bylo nechat jízdní dobu tak, jak je a jen dát do jízdního řádu poznámku, že vlak může odjet už v čase pravidelného příjezdu (používá se třeba v Praze – Vysočanech pro osobní vlaky směr Praha, neplést s „obráceným téčkem“, kdy vlak může odjet už před pravidelným příjezdem), takže pro cestující by se pravidelný odjezd jevil jako 21:24 a na cestu do Veselí by bylo 11… Číst vice »
Právě projelo Benešovem, třeba to dnes dá:-)
Mělo sekeru 3 minuty… Tak třeba zítra.
Zajímavé, zajímavé. Mohla by prosím redakce rovněž vypracovat analýzu denních zpoždění na trase Praha-Brno po dálnici D1? Myslím, že by bylo zajímavé zjistit zdržení v jednotlivých dnech, které se týká tisíců lidí a není vůbec malé. Přestože Andrejem dokončená modernizace měla zajistit hladký a bezproblémový provoz bez nehod a kolon.
Zas taková hrůza to není. A železnice mezi Prahou a Brnem taky tristní výkony
Modernizace měla zajistit hlavně sjízdnost a bezproblémový provoz.. kolony při nehodách v důsledku nepozornosti a hulvátství ostatních řidičů ovlivníte těžko. Posledně mě před Brnem předjížděla minimálně ve 150km/h slečna s mercedesem, která držela volant kolenem a oběma rukama psala zprávu na mobilu.
Po dálnici se nikdy nebude jezdit bez kolon a nehod, protože automobilová doprava po dálnici je prostě nesmysl a nikdy to efektivně fungovat nebude pokud chce každej jezdit ve stejnou dobu stejnym směrem sám v obřím SUV. Přidáte další pruh a jenom to přiláká víc aut, to už známe ze zahraničí, nic to nikdy nikde nevyřešilo, řešení se ale nahlas říct nesmí protože by všichni sobci brečeli že to je proti jejich osobní svobodě.
Tam je hlavní problém rekonstrukce mostu cca 10 km za sjezdem na Budějovice. Jezdí se zúženými krajními 2 pruhy a je to tam hodně úzké.
Na přesné kilometry si nevzpomenu.
Ale na papíře to vycházelo …..
Papír snese vše 👌
Úseková rychlost přes 170km/h by byla fakt hezká, ale to není reálné. Ani kdyby ten úsek byl celý na 200km/h, což není. 26km je hodně blízko a tam zrychlování a brzdění dost času sežere, zvlášť u pendolina, které nemá zrovna výkonu na rozdávání.
Navíc jsou tam ještě 2 vypínačky.
A tak my si tu žijem…
A pak se nadává na 845. Ono to do Budějic nedá včas ani Pendolíno 😀 No 845 to tedy někdy nedá ani z jihu na sever, 😀 😀
Máme se skvěle, když máte největší problém akorát s tímto.
Tak to se máte. V Budějovicích by chtěl žít každý.
“To vychází na úsekovou rychlost přes 173 km/h, což by českou železnici řadilo na úroveň Rakouska (170,8 km/h) a Anglie (179,6 km/h).” Omlouvám se, ale asi úplně nechápu, co tím autor myslel, protože průměrné rychlosti jsou v Rakousku i Anglii rozhodně menší než 170 km/h.
Možná na některých specifických úsecích.
Jde o úsekovou rychlost, tedy nejvyšší průměrnou rychlost mezi dvěma zastaveními vlaku … a jízdní řád mezi Táborem a Veselím řadí českou železnici někam k USA, Anglii a Rakousku …v USA udávají nejvyšší úsekovou rychlost 166,4 km/h, v Rakousku 170,8 km/h (Westbahn mezi St. Polten a Vidní) a v Anglii (Stratford International – Ashford International) 179,6 km/h …
Tak 26 km za 9 minut, úseková rychlost 173 km/h… 200 může jet v úseku Doubí – Soběslav, což je max třetina cesty, zbytek 140 – 160… Na těch 200 se musí rozjet a do Soběslavi taky 200 vletět nemůže, tam už musí jet místní maximálkou… Zřejmě to počítal někdo od stolu bez pravidelných zkoušek soupravy…