Pelhřimov chce vylepšit MHD o dopravu na zavolání, návrh dodá firma Citya
MHD Pelhřimov. Pramen: ICOM transport
Analýza a vypracování návrhu má trvat „několik týdnů až měsíců“, následně by měl být spuštěn pilotní provoz vylepšené MHD.
Nikdy jsem tam nebyl dál než před vlakovým nádražím, takže těžko posoudit, ale podle některých podkladů, které lze získat na internetu, se to, co se tam teď nabízí jako MHD, snad ani vůbec městskou dopravou nazvat nedá – jediným důvodem pro to může snad být, že to objednává a hradí město. Od vlakového nádraží je přitom podle mapy daleko jak do centra města (skoro 2 km) i na autobusové nádraží (víc než 1 km cestou do města) a železniční trať vede poblíž sídliště, ale zastávka tam není, ačkoli z nádraží je tam hodně daleko. Tak nevím – neprojevuje se to… Číst vice »
2 km představuje asi 20 minut chůze. Tak často tam MHD zřejmě ani nejezdí. Pelhřimov je tak malé město, že to z centra není nikam, kam by člověk chtěl jít pěšky, dále než ty cca 2 km.
Popravdě to na mě dělá dojem tvorby fiktivní konkurence pro ICOM, aby byla vyjednávací pozice města při sjednávání nové smlouvy silnější. Uvidíme, jestli to nakonec uvedou v život.
Počin jistě dobrý, ale zajímá mě legislativa, jak bude řešeno zastavování dle potřeb zákazníka. Pouze na vyhrazených zastávkách? Nebo kdekoliv kde bude zákazník potřebovat?
V článku je to popsané – bude spousta „virtuálních zastávek“
Článek jsem četl . Proto si dávám otázky.
S tím se pojí další otázky, které by mohli legislativci řešit. Dejme tomu, že se povolí aby nabíral cestující kdekoli není zákaz zastavení. A co se stane, když si objednám, budu čekat na místě a z nějakého důvodu tam midibus nemůže zastavit (už tam bude zaparkovaný někdo jiný). S taxikem se za určitých okolností můžeme nahánět, ale v maršrutce jsou i lidi kteří nebudou zvědaví na objetí „mého“ bloku.
Vidím to na pevné nástupní zastávky a výstup fungující podle domluvy a dobré vůle řidiče.