Pegasus sází na Boeing, závazně objednává stovku nejdelších MAXů

Boeing 737 MAX 10 v barvách Pegasus Airlines. Zdroj: BoeingBoeing 737 MAX 10 v barvách Pegasus Airlines. Zdroj: Boeing

Na dalších sto letounů 737 MAX 10 má turecký nízkonákladový dopravce opci.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

To se snad opravdu nestane, aby někdo něco takového nařizoval byť jen rámci EU, natož pro firmy mimo EU. Ono stačí, co za zvěrstvo si vymyslela EU v souvislosti se zaváděním SAF příměsí do leteckého paliva…

Air Traveller

a budoucnost nasich deti ty airbusy vyresi jak?

Milan V

…. Doplní používané Boeingy 737 NG. Těch aktuálně používají 9, jedná se u Pegasus AL o výběhový typ. V článku ani slovo o tom, že mají 45 Airbusu 320NEO a 56 Airbusů 321NEO. Takže pravda je diversifikace flotily a tlačení na cenu u obou výrobců. Zato plodná diskuse plná odborníků na letectví:-)

David

Vitejte mezi nami odborniku 🤗

Jackub

Tak ať Evropa začne dělat něco pro to, aby do té pr*ele nesměřovala! 🤷‍♂️

Jiří Kocurek

„Je mi líto“

Tak vám je líto, že se to děje …. a sám přijdete s regulací tak drsnou, kreou si ani v USA nedovedou představit: Že by se federálním zákonem zakázal nákup Airbusu.

Jiří Kocurek

Tak máslo nebo dopravní letadlo, to je teda srovnání. Počítač, to už by vám nevyšlo, že? (Mám vlastní stavbu z komponent).

Jakub

Tak hodně štěstí, když to letadlo ještě ani není schválené…schválně, kdy Vám to dojde

Air Traveller

nebojte, priste se vas zeptaji.

ale ted vazne – to, ze se kupuji jeste neschvalena letadla, ktera jsou teprve v procesu certifikace, je bezne.

takze – co komu ma dochazet?

Jan Tichavský

Ale nekup to, když je to levné.

Jiří Kocurek

Jak dlouho se vlastně dneska čeká na A320 family?

Wiki uvádí: „As of November 2024, a total of 19,000 A320 family aircraft had been ordered and 11,773 delivered,“ … což je circa 7300 objednávek ve frontě.

vlachjan

A není situace u Boeingu srovnatelná?

Air Traveller

to je celkem irelevantni – na boeing se ceka uplne stejne, v backlogu maj jen o neco “malo” min.

Jiří Kocurek

Zas tak irelevantní to není ve vztahu k aktuálnímu (ne)schválení MAX10.
Je-li čekání výrazně delší než předpoklad data schválení, tak argumentace „ani není schválené“ padá na neúrodnou půdu.

PetrH

Nějak nevěřím, že by bylo 7300 letadel ve frontě na výrobu. To tak možná u Spitfirů za války. V tomhle budou i zrušené objednávky, například když odběratel stačil zkrachovat.

Air Traveller

Tak sice to věřit nemusíte, ale k ničemu vám to nebude.

V tuto chvíli je na A32x family kolem 7100 nevyřízených objednávek.

U Boeingů, na MAXe, je to necelých 5 000 nevyřízených objednávek.

David

Maji dve moznosti, ani jedna neni idealni.

Airbus = dlouhe cekani

Boeing = kratsi cekani, pravdepodobne velka sleva a kompenzace za nedodani v terminu a nutnost mit take velkou odvahu na problemy.

Nakonec si treba koupi Airbus.

Air Traveller

ono to cekani u boeingu zas o tolik kratsi neni 🙂

David

to ano, spise slibi a nic ve finale nedodaji …

Gajda

Asi věří tomu, že ty Maxy dostanou reálně dřív než A321, kdyby si stoupli na konec hodně dlouhé fronty.