Pegasus sází na Boeing, závazně objednává stovku nejdelších MAXů
Boeing 737 MAX 10 v barvách Pegasus Airlines. Zdroj: Boeing

Na dalších sto letounů 737 MAX 10 má turecký nízkonákladový dopravce opci.
Na dalších sto letounů 737 MAX 10 má turecký nízkonákladový dopravce opci.
To se snad opravdu nestane, aby někdo něco takového nařizoval byť jen rámci EU, natož pro firmy mimo EU. Ono stačí, co za zvěrstvo si vymyslela EU v souvislosti se zaváděním SAF příměsí do leteckého paliva…
a budoucnost nasich deti ty airbusy vyresi jak?
…. Doplní používané Boeingy 737 NG. Těch aktuálně používají 9, jedná se u Pegasus AL o výběhový typ. V článku ani slovo o tom, že mají 45 Airbusu 320NEO a 56 Airbusů 321NEO. Takže pravda je diversifikace flotily a tlačení na cenu u obou výrobců. Zato plodná diskuse plná odborníků na letectví:-)
Vitejte mezi nami odborniku 🤗
Tak ať Evropa začne dělat něco pro to, aby do té pr*ele nesměřovala! 🤷♂️
„Je mi líto“
Tak vám je líto, že se to děje …. a sám přijdete s regulací tak drsnou, kreou si ani v USA nedovedou představit: Že by se federálním zákonem zakázal nákup Airbusu.
Tak máslo nebo dopravní letadlo, to je teda srovnání. Počítač, to už by vám nevyšlo, že? (Mám vlastní stavbu z komponent).
Tak hodně štěstí, když to letadlo ještě ani není schválené…schválně, kdy Vám to dojde
nebojte, priste se vas zeptaji.
ale ted vazne – to, ze se kupuji jeste neschvalena letadla, ktera jsou teprve v procesu certifikace, je bezne.
takze – co komu ma dochazet?
Ale nekup to, když je to levné.
Jak dlouho se vlastně dneska čeká na A320 family?
Wiki uvádí: „As of November 2024, a total of 19,000 A320 family aircraft had been ordered and 11,773 delivered,“ … což je circa 7300 objednávek ve frontě.
A není situace u Boeingu srovnatelná?
to je celkem irelevantni – na boeing se ceka uplne stejne, v backlogu maj jen o neco “malo” min.
Zas tak irelevantní to není ve vztahu k aktuálnímu (ne)schválení MAX10.
Je-li čekání výrazně delší než předpoklad data schválení, tak argumentace „ani není schválené“ padá na neúrodnou půdu.
Nějak nevěřím, že by bylo 7300 letadel ve frontě na výrobu. To tak možná u Spitfirů za války. V tomhle budou i zrušené objednávky, například když odběratel stačil zkrachovat.
Tak sice to věřit nemusíte, ale k ničemu vám to nebude.
V tuto chvíli je na A32x family kolem 7100 nevyřízených objednávek.
U Boeingů, na MAXe, je to necelých 5 000 nevyřízených objednávek.
Maji dve moznosti, ani jedna neni idealni.
Airbus = dlouhe cekani
Boeing = kratsi cekani, pravdepodobne velka sleva a kompenzace za nedodani v terminu a nutnost mit take velkou odvahu na problemy.
Nakonec si treba koupi Airbus.
ono to cekani u boeingu zas o tolik kratsi neni 🙂
to ano, spise slibi a nic ve finale nedodaji …
Asi věří tomu, že ty Maxy dostanou reálně dřív než A321, kdyby si stoupli na konec hodně dlouhé fronty.