Patnáct kilometrů za osm miliard. SŽ letos vyhlásí tendr na stavbu nejdelšího úseku kladenské trati
Budoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Provoz elektrických vlaků na trati by měl být podle SŽ spuštěn v úseku Kladno - Praha-Veleslavín.
Proč je v nadpisu „Kladno – Praha-Veleslavín“?
Staví se po Ruzyni, resp. před ní. Takže i po zprovoznění tohoto úseku pojedeme dále motorama místo elektrikama.
Mimochodem, vtipné jsou ty elefanty na vizualizacích, přitom tam nikdy jezdit nebudou.
to už mělo dávno stát, cinkněte si do řsd vy šašci, třeba vám poradí jak to udělat, aby to šlo a bylo i levnější. Aktuálně zvládají úseky na kterých si předchozí vlády vylámali zuby.
Teď ještě změnu územka, stavebko, pozemky. 10 let a bude to tu.
Škoda jen, že když už se to plánovalo, nikoho nenapadlo udělat „malou“ přeložku přes Unhošť, když se stejně v tomto úseku trať překládá. Město o 5000 obyvately by bylo větším přínosem než vesnice Malé Přítočno.
Dostatečně blízko zástavbě byste se bez demolic nebo tunelů stejně nedostal.
Ale dostal, v době kdy začala příprava by to šlo ještě +- do míst současné zastávky Unhošť Lidická, což je v docházkové vzdálenosti půlky města.
Tak jsem to myslel, že se to mělo naplánovat hned, jak se o tom začalo uvažovat a včas udělat zábor pozemků a připravit na to i D6. Dnes už je samozřejmě na všechno pozdě. Dnes by se mohlo maximálně uvažovat o kolejovém napojení Unhoště obnovením KND mezi Nučicemi a Pleteným Újezdem jako lehké vlakotramvaje, ale o tom jsem ještě neslyšel ani u těch největších fantastů.
Těleso KND je už z větší části zastavěno nebo totálně rozbouráno (např. D6). už by z toho šlo využít jen hodně málo a jestli se nepletu, tak třeba v Červeném Újezdu KND procházela středem obce přímo přes silnici 101 – samozřejmě bez šraněk)
K Unhošti se „malou“ přeložkou stejně nedostanete blíž než tak 500 metrů od obce. A navic byste musel řešit, jak se dostat mezi Unhoští a Pleteným Újezdem přes D6, most na D6 mezi Pavlovem a Malým Přítočnem je na dvojkolejku připraven.
Na letiště zhrzba před 30 lety mělo vést metro. Podzemí zdřejmě drahé, část na povrchu a eletrifikace na Kladno a Rakovník. To už se tenkrát tento kompromis znelíbil. Ne občanům za přínos dopravy, ale lobistům kdo bude jezdit a za kolik, ale pozor nikoli na Kladno a dál, ale na letiště – tzn. tady se proplánovalo za miliardy a ani se ještě nekoplo. Vždyť stát ve státě nee…kdo z toho vyvede do kapsy vyhrál. To je konec
Tím chcete říct, že lobby DPP může za to, že na letiště nevede Metrovlak, který by z něj dál jel až do Rakovníka? Rozdílné průjezdné profily nic?
trat az na 140 za cenu vrtky v kopcovitem Spanelsku. zrychleni pro cestujici mozna 5 minut?. Co ty na to Kupko? hlavne kdyz se u toho vyfotis….
Jenom se ukazuje, že je lichá představa: Trať na poloviční rychlost bude výrazně levnější.
A jestli chcete Kupokovi poradit, že tam má bourat celé ulice, aby zastávkové osobáky mohl jezdit přes 250….
Ty osobni vlaky v některých mezizastavkových úsecích, dokonce nezrychli ani na těch 140 km/h potažmo 145/h pod ETCS, takže rychlost vyšší není opravdu na místě
Jenže ona se VRT stavebně zas tak moc neliší od běžné el.trati , je to jen o parametrech. Velký rozdíl je samo ve výhybkách.
Takže cena VRT bude velmi podobná.
To je teda deal, koridorizace na „130“ z vetsi casti v puvodni trase, drazsi nez mnohem sirsi dalnice kopcovitym terenem. Jako bonus se to vyhyba jedinemu vetsimu sidlu na ceste.
Ono se to nově vyhýbá Hostivici?
Ano, i v zahraničí stavějí příměstské tratě na nižší rychlosti než je VRT. Ne, tím že tam leží staré koleje se to neslevní.
V původní trase spíše v menší části.
Stejně mě fascinuje, že železniční zastávky v Kladně jdou úplně mimo nejvíce obydlené oblasti, z jedné strany je doslova les. Kdyby byla zastávka umístěna více centrálně, tak by to měla v docházkové vzdálenosti 10 minut většina města a pak by Kladno mohlo být doslova předměstím Prahy. Ale je jasné, že by to nebylo zadarmo, protože by to vyžadovalo vedení tunelem. Myslím si ale, že by to přesto vyšlo, protože dopad na ekonomiku ve smyslu počtu růstu uživatelů by byl velký.
Nejatraktivnější a provozně nejefektivnější by byla trať přes Letiště, Oázu, dále pod Kladnem až po Rozdělov a následně novostavba až do Rakovníka obsluhující Strašecí, Stochov, Tuchlovice, případně i Žehrovice/Doksy, ale to by stálo peníze jako VRT… A pokud by se to dotáhlo až do Žatce, tak by to skutečně mohlo nahradit projekt VRT Poohří a stávající staré tratě (kromě Ruzyně-Hostivice-Kladno). Nicméně už jen to kladenské metro není reálné…
Tak pokud by to bylo za peníze jako VRT tak by to bylo levnější než toto 🙂
Toto je za polovinu očekávané ceny VRT v ČR.
Proc ne? Vymyslel ho CEDOP a ne Sosna/SUDOP?
A kde by měla stát ta centrální zastávka, aby se tam do 10 minut došlo z většiny města? Pro většinu města stejně bude zapotřebí se někam nějak přiblížit. Stačilo by aby kladenská MHD lépe jezdila k nádraží… Bez dlouhého tunelu by se to obešlo s využitím trasy bývalé Kladensko-nučické dráhy, která není převážně ničím zastavěna, ale nevím nakolik by to bylo atraktivnější než realizované řešení.
Že by se zrušil park, středem obytné zástavby protáhly koleje na 60-80 km/h a stejně by se bouralo?
Vymýlšet cosi, co není v územním plánu, tím se to vážně neurychlí. Gabejte do toho, pořád, neustále. Pak se stane taková velice nepříjemná věc: Nebude to hotové, dkyž to budete pořád měnit a předelávat. Nebo je vaším cílem, aby se nestavělo vůbec nic?
Já nic takového stavět nechci, alespoň dokud to budované spojení na Ostrovec nebude praskat ve švech a Kladeňáci nebudou psát petice za stavbu další trati městem. Jen píšu co by asi vyšlo levněji než tunel pod celým městem.
Nevím, kterou část KND považujete za nezastavěnou? Od Unhoště je zcela přebagrovala D6, v Pleteném Újezdu na její trase stojí už domy a sklady (dokonce pozůstatky po úrovňovém křížení už najde jen znalec), na cestě od Trojáku dneska stojí benzínová pumpa MOL, obchoďák Penny, atd. Pod Sítnou na její parcele stojí dva velké RD a od křížení s J. Hory ke kompletně zastavěna ČEZem a rodinnými domy. A na vjezdu do Poldi stojí AAA (dříve Autotepas)
Tohle – neprotažení trati (pod) městem je největší chybou celé modernizace – kdyby to prošlo městem, tak bude drahou jezdil násobně více lidí. Takto bude bus doprava převažovat (pokud ji administrativně či finančně nezaříznou)
Na fotce stejnosměrný elefant co tam stejně nebude moct jezdit…
Šotouš se ozval. Je to vizualizace ne fotografie ze stroje času.
Srovnejme cenu s modernizací 19 km dlouhé tratě Benešov – Votice s 5 tunely…
Především srovnejte období výstavby 2009-2012 nebo 2025-2028. Nebo vy nakupujete za stejné ceny jako v roce 2009?
Pokud bychom vzali v potaz inflaci, tak Benešov – Votice s 5 tunely by vyšly na cca 10.4mld, tedy 547mil/km. Zde rekonstrukce Praha (mimo) – Kladno (mimo) z větší části v původní stopě po rovině bez jediného tunelu či estakády vyjde na 533mil/km. Takže já si myslím, že ptát se na důvod takto vysoké ceny je víc než na místě.
Dá se argumentovat tím že jen stanice Hostivice bude mít asi větší délku nástupních hran než celý úsek z Benešova do Votic, osvětlení, výtahy atd. Navíc byla součástí tamní koridorizace nějaká úprava napájecích stanic? To je tady potřeba vybudovat od nuly. Stejně tak je potřeba připravit těleso pro dvoukolejnou trať, mezi Benešovem a Voticemi (mimo ty tunely) už vesměs všude existovalo, byť na něm ležela jedna kolej.
Také berte v potaz výrazně dražší pozemky kolem Prahy, co se na přeložky musí vykupovat. Třeba díky pozemkům vyšel tunel mezi Prahou a Berounem levněji, než to tahat po povrchu. Ale jinak se samozřejmě ekonomických „tunelů“ nehodlám zastávat.
Pochopil jsem správně, že nejbližších minimálně 10 let se vlakem z Kladna na Masaryčku nedostanu?
V lepším případě jen 8.
radsi status quo net toto. jeate jste nezapocetli uroky, jelikoz to Kupka postavi na dluh
Když se to bude stavět, tak Kupka už ministrovat nebude.
Ne, vlaky jezdit budou, jen občas nějaká výluka. Tenhle úsek se bude stavět za provozu Praha – Kladno, jen se občas přeruší kvůli dodělání napojení tratí.
Nevšiml jsem si že by tato stavba měla stavební povolení. takže SŽ se nebojí soutěžit stavbu bez povolení??
Soutěž k ničemu nezavazuje.
Nějakou dobu to měla od MD bez předchozího schválení zakázáno, ale nevím, zda už se to změnilo.
Již brzy vlakem na letiště.
Sebral jste mi to z úst.
Kilometr VRT se počítala 250 mil. Kilometr koridoru 300 mil. Tady jsme na 500…. To je panáčku inflace do něčí kapsy…
A dvojkolejky. I když chápu, ze tady jsou nějaké tunylky
Ono VRT je to ale reálně kolem miliardy za km, 250 milionů TP mohlo být tak maximálně v roce 2010.
Od roku 2010 byla kumulativní inflace 60%. Takže by ta cena na km u VRT měla být 400mil a ne 1mld. Španělsko bylo, minimálně v roce 2015 za těch 270mld / km ty VRT opravdu stavět.
kde jstw vzal tu miliardu?
VRT je levnější logicky. Při její stavbě nedochází k téměř žádným demolicím, zatímco ze staré tratě je nutno odstranit staré koleje i jiné stavby a často i ekologické zátěže a až potom je možno postavit trať novou.
No to jsem nastal hodně pordrztasku ze SZ
Ještě letos se možná vyhlásí výběrové řízení na realizátora a v roce 2025 by se mohlo začít stavět. Nějak mi to ve srovnání s Ředitelstvím silnic a dálnic nedává smysl. Tam postupují poněkud rychleji a v případě, že by tento projekt mělo pod palcem ŘSD, tak už by stavba byla dávno v realizaci.
To nevím některé úseky dálnic vypsali již před rokem a stala nic, například nedávno zahájena palacovska spojka byla vypsaná již v roce 2021
https://valassky.denik.cz/zpravy_region/stavba-palacovske-spojky-zacne-ve-druhem-pololeti-pristiho-roku-20211228.html
Ono si to nechce plést dojmy s fakty.
Tak si je nepleť a klidně dál prováděj to Leštění :-).
To se ale týká jiného úseku a to Veleslavín Ruzyně.
Nikoliv, stačí si článek pořádně přečíst a vůbec se nedívat do velice zastaralé mapy, podle které už měla být modernizace úseku Kladno – Ruzyně v realizaci.
Tato stavba mohla už dvacet let stát, Praze i Stredocechum ku prospěchu.
Vzhledem k pokrokovemu mysleni ODS Praha 6 klidně docasne i bez drátů.
Všechno by bylo, i ten internet by byl!
Soudruh Jakeš
Bém, Chalupa… Nevím proč se nevyužil potenciál Veleslavína, ty vrata v mezipatře metra jsou tam na co? Minimálně by se vyřešil tranzit KLA – PHA (na letiště stoji už budují sloupy pro trolejbusy 🙂 ), na Veleslavíně relativně pohodlný přestup na MA, lepší než prolézat brankou u Hradčanské – dojíždějící vědí…
„.. náklady na osm miliard korun,.. ještě loni..uváděla Správa železnic pět miliard.“ (a vysoutěžená cena dle zkušeností nebude nižší)
Zatímco ceny projektů na silnici bývají často mírně nižší než odhady.
Neporovnávej hrušky s jablky – u té tratě konečnou (minimálně tzv. vysoutěženou) cenu rozhodně dnes nikdo neví, ale je tam uváděn pouze ZVYŠUJÍCÍ SE ODHAD JEJÍ VÝŠE, který vyplývá za aktuální reality, že stavební nateirály a práce za poslední roky v průměru skutečně vrostli o polovinu ještě nedávné ceny!
PS: Navíc nejsem přesvědčen, že je na pochvalu projektanta a investora (v tomto případě myšleno ŘSD), že odhady nákladů na realizaci stavby tzv. přestřelí proti skutečnosti! Dle mě to totiž akorát vytváří prostor, aby byly vyšší než je nutné!
Ano aby ceny byly nižší než odhady, tak je potřeba natáhnout odhad, pak jsou všichni spokojení jako u ŘSD.
Nepochopím, proč Jirka nevyužil příležitosti a nenavrhnul trať blíže k Unhošti. Městečko s 5000 obyvateli, ale navrhovaná trať jakoby se mu vyhýbala po kružnici se středem na jeho náměstí a poloměrem takovým, aby nikoho nenapadlo jít na vlak pěšky… :-/
Protože by to bylo moc složité (zejména na projednání), byť se to tak nějak automaticky nabízí. Výškový profil by nebyl problém, problém je, že to nikdo takto neprojednal a část pozemků, kde by mohla přeložka vzniknout, už mezi tím byla zastavěna. Přitom minout Unhošť a ponechat trať vedoucí skrz stejnojmennou stanici v polích je kravina na kvadrát. Ale teď už bude fakt lepší, když se v tom nikdo rýt nebude, protože to bychom se modernizace trati nikdy nedočkali.
Nabízí se možný rozvoj obce směrem k nádraží
To bude logický důsledek, i když, že by se mi chtělo stavět dům u D6, to tedy nevím…
Pokud u té stanice v polích uděláte kapacitní bezplatné parkoviště, tak to kravina na kvadrát není, ale je to naopak způsob,jak přetáhnout lidí z aut do vlaku.
Lidé jezdí na vlak jen auty?!? Docházka na nádraží nikomu nic už neříká?!? Využívám často linku S9 a dá se říci, že nejvíce lidí dojde na vlak pěšky, pak jsou ti, co na vlak dojedou návaznou hromadnou dopravou a až pak jsou až ti, co na vlak dojedou autem.
Neznám místní poměry jinak než z mapy.cz, ale ukazuje mi to z unhošťského náměstí na zastávku Unhošť pěšky 2,8 km a 45 minut. To opravdu při denním dojíždění do práce nikdo pěšky chodit nebude, ať se vám to líbí nebo ne. Autobus by jistě taky bylo jedno z řešení, ale parkoviště přímo u zastávky taky přitáhne lidi.
A co z toho vyplývá pro stanici Unhošť? Nemít tam parkoviště? Současná docházka na vlak je velmi neatraktivní, nejen že je to daleko, ale jde se po kamenité neosvětlené cestě podél hlavní silnice, fouká tam pěkně, pak se musí překonat dálniční nájezd… ani na kole bych tam na vlak jezdit nechtěl.
Teď už z toho pro stanici Unhošť nevyplývá nic, ale ještě v rámci územního rozhodnutí z toho měla vyplývat přeložka trati blíže k městu. Jenže to by jí Správa železnic musela mít zájem realizovat a ten zájem tu nebyl.
Jasné převést lidí do veřejné dopravy znamená, udělat velké parkoviště.
Kdyby na ten vlak třeba chtěli z Malých Kyšic…?
A když se ta stanice přejmenuje na Malé Přítočno, protože přímo v této obci se nachází, nebude to už taková kravina? Nebo by bylo lepší ji zrušit?
Cokoliv se s ní povede nezmění nic na faktu, že se za +- stejné peníze postaví v 20x menší obci.
§1?
navrhovana trat se vyhyba sidlistim v Kladne, Dedine, Petrinam, CVUT i Kulataku v Praze a do centra „rychlodraha“ prichazi otockou o 180 stupnu pres Negrellak na 50. Bravo soudruzi
Ano, vyhnutí se Kladnu nedává u tě modernizace žádný smysl. když bude nádraží furt mimo město, tak žádný skokový nárůst osobní dopravy nenastane – a většina HD se odehraje i nadále busem. Tahle modernizace nedává žádný smysl nejen pro Rakovník, ale třeba ani pro celou čtvrť Švermov – tu neřeší vůbec a největšímu sídlišti se na Kladně trať také obloukem vyhne.
Proč maximální rychlost jen 130 kmh, zvláště když trať povede v poli podél dálnice?
Protože při množství zastávek nedává vyšší rychlost smysl, a to ani pro „rychlíkovou“ vrstvu, která, kam i s bujnou fantazií dohlédnete, bude pořád v dieselu.
Moje bujná fantazie zvažuje za tu spoustu let po dokončení tratě i BEMU, tady aspoň nebudou muset být dvousystémové. Ale možná je moc bujná. Spíš je otázka jestli přímé rychlíky do Rakovníka ještě budeme chtít.
Bemu je dobrá myšlenka, podporuju ji, avšak v současné chvíli Bemu od Skody, umí jen 120 km/h a ta trakční charakteristika je velmi nepřízniva oproti jízdě pod dráty, na druhou stranu, jsou i výrobci kteří slibuji vyšší rychlost i lepší trakční charakteristiku.
Dále doplním názor ze svých zkušeností: úsek Kladno – Rakovník je už příliš dlouhý na BEMU.
120 kph umí jen bez drátů, 160 jede pod dráty.
§1. Ona to totiž mohla být trať na cca 200 směr Karlovy Vary. Některé úseky tratě dal mají prosím na podobnou rychlost. Ale modla odbočky VRT má jet jinudy. ( ze asi nikdy nebude a to jsem zastánce VRT)
Co prosím znamená ta druhá věta? Jako že některé úseky tratě, co se kroutí přes Lužnou a Měcholupy, by se daly přestavět na 200? A k odbočce VRT jsem taky spíš skeptický, ale jestli se nepostaví toto, tak jakou by měla pak šanci nějaká novostavba přímo na Vary?
Do Varů je mnohem lepší dotahnout trať z Plzně přes Konstantinovy Lázně a Teplou, kde to samozřejmě chce kompletně opustit Bezdružičku, ale o něčem takovém se neuvažuje ani v nejbujnějších snech, i když projekt na to jsem kdysi cca před 30ti lety viděl. Jestli tady má něco smysl stavět směrem na Rakovník, tak pak pokračovat přes Kralovice do Plas a Plzně a mít to jako odklonovou trasu k tunelům pod Chlumem, když je tak nežádoucí k odklonu využít starou trať přes Bukovec. Ale to jsme samozřejmě totálně ve scifi. Já se budu hodně divit, když se dožiju VRT Praha –… Číst vice »
Krávy by ztratily mlíko.
Bude i 140.
Tak Ted za těch 8 miliard všude postavit modré zábradlí a potom prodloužit jízdní doby.
A pak přestat objednávat vlaky.
Snad se dožijeme změny a vlaky pojedou na Hlavní a ne na Masarykovo. Z letiště by to měla být samozřejmost a vlaky by pak pokračovaly dál
Pokud se to podaří nějak přímo a ne lochneskou typu „tramvaj do Modřan“, proč ne. A ideálně s co nejkratším přestupem na stávající nástupiště, tedy ze stávajících podchodů jen jedno patro dolů (střídavě s výstupy na vrchní nástupiště). Vyústění na jihu mezi dnešním 1. a 2. tunelem, doplnění kolejí do trianglu…
Mezi Masaryčkou a Hlavákem je tak 400 metrů. Pokud by se prokopal tunel pro pěší s pohyblivými chodníky, tak by to bylo nejlevnější řešení. Tokio, Paříž, budiž vzorem
L Aquila také.
Je to reálné 2x tolik. Cca 8 minut do budovy. Když jdeš 5-7 peron hlavak – Masna, tak je to skoro rychlejší tramvaji od VŠE. Nezapomeň, ze je dnes vchod na Masnu jen zepředu, zkratka přes postu na 1 peron je zamčena. Pro pomalu pohyblivé je skoro rychlejší sednout na cokoliv do Libně a dojet zpět (cca 20 minut i s přestupem v Libni ve špičce, kdy jezdí vlaky častěji než tramvaj)
Chápeš, o čem jsem psal? Nebo reaguješ na příspěvek někoho jiného?
Ta nová lávka přes koleje, co vznikne při přestavbě Masaryčky vzdálenost perón – perón dost zkrátí. Bude stačit projít Sherwoodem a Opletalovou.
Úplně nejlevnější je vést vlaky na letiště z Libne a současně zastavovat Ex v Libni
Pro lidi ze západu, jihu a severu Čech poněkud zajížďka. A pro většinu Pražáků ještě větší, to budou nadále jezdit auty.
Bylo myšleno jako prodloužení městské linky, buď nové nebo stávající přesunout z Roztok na letiště. Takže z jihu by mohli přestoupit na zahradním městě . To by využilo i spoustu Pražanů, krom toho by jezdily dal vlaky z Masny, nenavrhuji tam přesunout vše. Ze západu by přestupovali na Smíchově.
Nebo by jezdily rychlikem Plzeň-Rakovník- Kladno- letiště-Praha.
Rychlík by jistě jel z Plzně do Rakovníka přes Mladotice. Aneb jak si Leštění pokračuje v Leštění :-).
A nebo by jeli autobusem namísto v 810 a to by byla ekologická katastrofa, byli by tam o hodinu dřív.
Jste mne pobavil – prý rychlík z Plzně přes Rakovník do Kladna a na letiště. 🙂 Koukněte do mapy na stávající tratě – to ujedete rychleji i na elektrokole než rychlíkem 🙂 . Bus proti rychlíku je pak vyloženě raketoplán. Pokud plánujete novou trasu železnice v stopě letiště-Kladno-Rakovník -Plzeň, aby na ní rychlík jel alespoň 130 km/h, tak to bude postaveno nejdříve za ….. hmmm takových 200 let.
A to pražáci nemohou nastoupit v Holešovicích, kudy by ten vlak z Libně tak jako tak jet musel?
dle mě jste uvedl naprosto přesnou délku potřebného tunelu pro přímé spojení Praha hl.n. s nedalekým Masarykovým nádražím – https://mapy.cz/s/dohufuseha, nad jehož kolejištěm je plánován nový krytý odbavovací prostor. Trať Kladno – Veleslevín v článkem uvedené podobě by dle mě měla být konečným stavem a jen pro zastávkové příměstské a nákladní vlaky, protože dálkové – počínaje prodouženými rychlíky od východu by měli jet VRT cca takto procházející (pod) Prahou – https://mapy.cz/s/havojosatu: – terminál Praha – východ by neměl být u Nehvizd bez vazby/možnosti přestupu na/z regionálních železničních linek na stávajících tratích, ale příčně pod jižních shlavím stanice Čelákovice! – u… Číst vice »
tohle už není ani sci-fi – tohle je hyper super sci-fi
Takže bude ostrovní elektrický provoz Kladno Ostrovec – Praha Veleslavín. A kde se budou udržovat ty EMU co tam budou jezdit? Nebo objednavatel dopravy si kvůli neschopnosti SŽ dovést elektrizaci až do Buben bude muset objednat dražší BEMU?
Nebude. Ještě dřív bude hotová elektrizace Kralupy – Kladno včetně úseku Jeneč – Středokluky.
Tak to jsem zvědavý jak se to stihne. Už je na to projekt?
Ve střídavé?
Do Zákolan stejnosměr, pak přerušená trolej pod mostem středoklucké tratě a za mostem začne střídavka. 😉😂
Tohle mohlo být už dávno. Tady má máslo na hlavě celá Špatná zpráva.
Ono tohle,kdyby stálo tak by byla větší snaha dodělat i ten kousek přes Prahu 6.Byla by větší páka.
Zeptejte se na Praze 6, proč to zdržuje už dvacet let.
Škoda, že už nejezdí Sergeje. Posílat je na všechny vlaky přes Vokovice a oni by si místní tu rekonstrukci brzy rozmysleli 🙂
By stačily 751 bez tlumiče
A proč ne rovnou cizí armádu a místní obyvatele vystřílet, aby se s nima nemuselo jednat?
Stačilo by, kdyby se do Prahy ještě pořád vozilo uhlí na topení a dřevo na stavby – neb to byl hlavní účel téhle dráhy. Cokoli naftového do toho kopce (při cestě zpět) by bylo slyšet přes půl Prahy 🙂 . Pro osobáky se do Prahy Sergeje nepoužívaly – max. bardotky či brejlovci
To vím ale tady jde o úsek co nemá z Prahou 6 co společného. Dávno se ví, že se musí z tou tratí něco udělat tak nechápu proč už tato část dávno není hotová. Stejně to tak dopadne a jen se bude čekat až na Praze bude jiná politická garnitura a podaří se i ten zbytek.
Prostě Špatná Zpráva se zase vymlouvala hledala důvody proč něco nejde místo toho aby udělala aspoň to co možné je
Ještě, že je na koho se vymluvit, že? Praha 6 blokuje i stavbu úseků Kladno-Veleslavín a odbočky na letiště? A jestli oni nemají prsty i v té tragédii, kterou SŽ předvádí s přípravou trati Brno-Přerov…
Vždyť přesně tohle sem psal.
Taky to byla reakce na Jirku, ne na tebe.
Už jako malému chlapci mi otec někdy v 60. letech vyprávěl jak by z Kladna do Prahy mohla vést rychlodráha. Nikdy jsem nepochopil, proč to za slavného budování komunismu alespoň nezdvojkolejnili, tehdy by se ani nemuseli ohlížet na nějaké majetkové záležitosti.
Protože ji na začátku 80 let chce-li dokonce vytrhat a pak se počítalo s dvojkolejnenim Přes Jinonice ( viz mostní objekty krizujici 4 proudovou silnici od Motolské nemocnice k dálnici D5 ( Rozvadovská spojka )
Tak ono kolik se toho za komunismu celkem zdvoukolejnilo… když pomineme krátké úseky související s těžbou a přepravou uhlí, případně se stavbou Temelína, tak celkem nic.
Ano, vyprávět to mohl, protože první myšlenka a „projekt“ na zdvojkolejnění je někdy z roku kolem 1916. Nezapomínejte ale, že za těch zlých komunistů klesal objem nákladní dopravy pro Prahu – původní účel této trati byl dovoz uhlí a dřeva z Kladna a Rakovnicka. A když už nebyl náklad, tak to komunisty moc nezajímalo – pro osobní dopravu se od. 70.let preferovala silnice typu R a D (i když i to stavěli pomalu)
Dobre ze na to dojde, ale je stejne neuveritelne, ze na tuto v podstate technickiu marginalitu cekame desitky let.
V úseku Veleslavín – Výstaviště by SŽ měla provést dočasnou prostou elektrizaci (jednotka dočasnosti = jeden furt). Nejsou tam dlouhé mezistaniční vzdálenosti a s moderními vozidly by nebyl problém vyjezdit tam interval 15 minut obousměrně.
Dokonce myslím, že klidně by se dal dát 10min interval, mezistaniční úseky jsou dlouhé 4min, takže by se to mělo dát stihnout.
Ovšem v kuloárech už se proslýchá, že ani to SŽ nebude moci realizovat bez všech možných i nemožných povolení, takže tato varianta zda se býti rovněž neprůchodná.
Záleží, myslím že u prosté elektrizace která neopustí drážní pozemky je mnohem méně možností jak to sabotovat v porovnání s novostavbou. Tady by dost možná nebyla potřeba ani EIA.
Pokud si nevymyslí rozšíření o rozsáhlé protihlukové stěny vyhýbající se sloupům tak, že zaberou několik dalších metrů do strany, pak by to doufejme šlo.
Baterky to jisti, proč asi dodává Škodovka BEMU pro Moravskoslezský kraj. Trolej dole trolej muže být na Hradcanske…
A to si jako mysleli, že tu stavbu sfouknou bez vyjařovaček správců jiných sítí? Patku sloupu přímo na vodovod, bůůů ti spekulanti ho tam určitě položili schváleně!