Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Páteřní tramvajová trať v centru Prahy je poškozená. Začíná nejméně týdenní výluka

Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu
Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu

Tramvajová doprava v centru Prahy bude od dnešního večera zhruba na týden vážně narušena. Dopravní podnik (DPP) oznámil, že kvůli závažnému poškození kolejnic bude obousměrně přerušen provoz na páteřní trati Lazarská – Národní třída – Národní divadlo – Újezd. Kolejnice podle mluvčí DPP Anety Řehkové vykazují velké množství prasklin, nikde ale zatím nejsou prasklé zcela. DPP se ve zmíněném úseku letos už s komplikacemi potýkal. Uzavírka začne dnes kolem osmé hodiny večerní, skončit by měla za týden v pátek večer. Takový je zatím předpoklad.

Změny tras tramvajových linek (od zahájení výluky do pondělí 10. 9. 2018, cca 4:30 hod.)

denní provoz
Linka č. 2 bude v úseku Palackého náměstí – Národní divadlo odkloněna přes zastávku Jiráskovo náměstí.
Linka č. 9 bude v úseku Anděl – Lazarská odkloněna přes zastávky Jiráskovo náměstí a Myslíkova.
Linka č. 18 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 22 bude v úseku Karlovo náměstí – Újezd odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Anděl a Arbesovo náměstí.
Linka č. 23 bude ve směru od Královky ze zastávky Královský letohrádek vedena jednosměrným objezdem přes zastávku Malostranská (na nábřeží Edvarda Beneše) a Právnická fakulta do zastávky Malostranská a zpět směr Královka.

noční provoz
Linka č. 93 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 97 bude v úseku Karlovo náměstí – Malostranská odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí a Staroměstská.
Linka č. 98 bude v úseku Lazarská – Anděl odkloněna přes zastávky Palackého náměstí a Zborovská.
Linka č. 99 bude v úseku Karlovo náměstí – Újezd odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí, Staroměstská a Malostranské náměstí.

Centrální přestupní zastávka nočních linek bude přemístěna z Lazarské na Karlovo náměstí.

Změny tras tramvajových linek (od pondělí 10. 9. 2018, cca 4:30 hod.)

denní provoz
Linka č. 2 bude v úseku Národní divadlo – Palackého náměstí odkloněna přes zastávku Jiráskovo náměstí.
Linka č. 9 bude zrušena. V úseku Sídliště Řepy – Anděl – Újezd bude nahrazena linkou č. 32, v úseku Spojovací – Hlavní nádraží – Lazarská je nahrazena linkou č. 39.
Linka č. 18 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 22 bude zrušena. V úseku Bílá Hora – Vypich – Malostranská – Újezd bude nahrazena linkou č. 32, v úseku Nádraží Hostivař – Radošovická – I. P. Pavlova – Lazarská je nahrazena linkou č. 39.
Linka č. 23 bude zrušena.

noční provoz
Linka č. 93 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 97 bude v úseku Karlovo náměstí – Malostranská odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí a Staroměstská.
Linka č. 98 bude v úseku Lazarská – Anděl odkloněna přes zastávky Palackého náměstí a Zborovská.
Linka č. 99 bude v úseku Karlovo náměstí – Újezd odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí, Staroměstská a Malostranské náměstí.

Centrální přestupní zastávka nočních linek bude přemístěna z Lazarské na Karlovo náměstí.

Zavedené tramvajové linky
V denním provozu budou zavedeny tramvajové linky:
č. 32 v trase Sídliště Řepy – Anděl – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Malovanka – Vypich – Bílá Hora,
č. 39 v trase Spojovací – Biskupcova – Olšanské náměstí – Hlavní nádraží – Václavské náměstí – Lazarská – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Náměstí Míru – Kubánské náměstí – Nádraží Strašnice – Nádraží Hostivař.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VM_profil
Host
VM_profil

Tak DPP sklízí zahrádku. Protože kombinovat železniční a tramvajové profily kolejnic, to nemůže skončit jinak než kolapsem profilu tramvajových kol a enormní urychlenou devastací hlav kolejnic. A žádné mazání tomu nepomůže. Špony všude po Praze a skřípání při průjezdu může nevidět a neslyšet jen diletant. A stále se to zhoršuje. Častější smyky a skluzy v provozu jen zhoršují bezpečnost provozu. Kdy si na to posvítí DÚ???

Milan
Host
Milan

Hlavně je to úsek, který už má svoje odježděno, tam jsou snad ještě BKV panely. Kdy tam naposled proběhla generální rekonstrukce?

Jan
Host
Jan

Tam BKV už dlouho nejsou. Je to tak 8-10 let od poslední kompletní rekonstrukce. A zrovna v oblouku Národní/Spálená jsou dlažební kostky pro rychlou a snadnou údržbu svršku.

Erik
Host
Erik

Muzete to, prosim, rozvest jako uplnemu laikovi.. Dekuji

K.S.
Host
K.S.

V Brně se myslím na nezadlážděné úseky používají S49, problém může být v tom že se používají příliš malé okolky, úzké žlábky a pod. Rozhodně by to chtělo vědět z jakých kolejnic je trať postavená, jestli se náhodou nejedná o trať z BKV panelů a blokových kolejnic.

Dandule
Host
Dandule

Problem je pouze v tom ze v Brne nejezdi vysokonazni 15T a neni tam takovy provoz!!!! Lazarska kazdy 35sec tram!!!! Profily kolejnic jsou v poradku v oblouku se dava B3 na prime B1

Drain
Host
Drain

Prd tomu rozumite problem je ve vozech 15T

Partneři



CSCARGO