Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Páteřní tramvajová trať v centru Prahy je poškozená. Začíná nejméně týdenní výluka

Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu
Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu

Tramvajová doprava v centru Prahy bude od dnešního večera zhruba na týden vážně narušena. Dopravní podnik (DPP) oznámil, že kvůli závažnému poškození kolejnic bude obousměrně přerušen provoz na páteřní trati Lazarská – Národní třída – Národní divadlo – Újezd. Kolejnice podle mluvčí DPP Anety Řehkové vykazují velké množství prasklin, nikde ale zatím nejsou prasklé zcela. DPP se ve zmíněném úseku letos už s komplikacemi potýkal. Uzavírka začne dnes kolem osmé hodiny večerní, skončit by měla za týden v pátek večer. Takový je zatím předpoklad.

Změny tras tramvajových linek (od zahájení výluky do pondělí 10. 9. 2018, cca 4:30 hod.)

denní provoz
Linka č. 2 bude v úseku Palackého náměstí – Národní divadlo odkloněna přes zastávku Jiráskovo náměstí.
Linka č. 9 bude v úseku Anděl – Lazarská odkloněna přes zastávky Jiráskovo náměstí a Myslíkova.
Linka č. 18 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 22 bude v úseku Karlovo náměstí – Újezd odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Anděl a Arbesovo náměstí.
Linka č. 23 bude ve směru od Královky ze zastávky Královský letohrádek vedena jednosměrným objezdem přes zastávku Malostranská (na nábřeží Edvarda Beneše) a Právnická fakulta do zastávky Malostranská a zpět směr Královka.

noční provoz
Linka č. 93 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 97 bude v úseku Karlovo náměstí – Malostranská odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí a Staroměstská.
Linka č. 98 bude v úseku Lazarská – Anděl odkloněna přes zastávky Palackého náměstí a Zborovská.
Linka č. 99 bude v úseku Karlovo náměstí – Újezd odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí, Staroměstská a Malostranské náměstí.

Centrální přestupní zastávka nočních linek bude přemístěna z Lazarské na Karlovo náměstí.

Změny tras tramvajových linek (od pondělí 10. 9. 2018, cca 4:30 hod.)

denní provoz
Linka č. 2 bude v úseku Národní divadlo – Palackého náměstí odkloněna přes zastávku Jiráskovo náměstí.
Linka č. 9 bude zrušena. V úseku Sídliště Řepy – Anděl – Újezd bude nahrazena linkou č. 32, v úseku Spojovací – Hlavní nádraží – Lazarská je nahrazena linkou č. 39.
Linka č. 18 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 22 bude zrušena. V úseku Bílá Hora – Vypich – Malostranská – Újezd bude nahrazena linkou č. 32, v úseku Nádraží Hostivař – Radošovická – I. P. Pavlova – Lazarská je nahrazena linkou č. 39.
Linka č. 23 bude zrušena.

noční provoz
Linka č. 93 bude v úseku Albertov – Národní divadlo odkloněna přes zastávky Výtoň, Palackého náměstí a Jiráskovo náměstí.
Linka č. 97 bude v úseku Karlovo náměstí – Malostranská odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí a Staroměstská.
Linka č. 98 bude v úseku Lazarská – Anděl odkloněna přes zastávky Palackého náměstí a Zborovská.
Linka č. 99 bude v úseku Karlovo náměstí – Újezd odkloněna přes zastávky Palackého náměstí, Jiráskovo náměstí, Staroměstská a Malostranské náměstí.

Centrální přestupní zastávka nočních linek bude přemístěna z Lazarské na Karlovo náměstí.

Zavedené tramvajové linky
V denním provozu budou zavedeny tramvajové linky:
č. 32 v trase Sídliště Řepy – Anděl – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Malovanka – Vypich – Bílá Hora,
č. 39 v trase Spojovací – Biskupcova – Olšanské náměstí – Hlavní nádraží – Václavské náměstí – Lazarská – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Náměstí Míru – Kubánské náměstí – Nádraží Strašnice – Nádraží Hostivař.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak DPP sklízí zahrádku. Protože kombinovat železniční a tramvajové profily kolejnic, to nemůže skončit jinak než kolapsem profilu tramvajových kol a enormní urychlenou devastací hlav kolejnic. A žádné mazání tomu nepomůže. Špony všude po Praze a skřípání při průjezdu může nevidět a neslyšet jen diletant. A stále se to zhoršuje. Častější smyky a skluzy v provozu jen zhoršují bezpečnost provozu. Kdy si na to posvítí DÚ???

    • Hlavně je to úsek, který už má svoje odježděno, tam jsou snad ještě BKV panely. Kdy tam naposled proběhla generální rekonstrukce?

      • Tam BKV už dlouho nejsou. Je to tak 8-10 let od poslední kompletní rekonstrukce. A zrovna v oblouku Národní/Spálená jsou dlažební kostky pro rychlou a snadnou údržbu svršku.

    • V Brně se myslím na nezadlážděné úseky používají S49, problém může být v tom že se používají příliš malé okolky, úzké žlábky a pod. Rozhodně by to chtělo vědět z jakých kolejnic je trať postavená, jestli se náhodou nejedná o trať z BKV panelů a blokových kolejnic.

      • Problem je pouze v tom ze v Brne nejezdi vysokonazni 15T a neni tam takovy provoz!!!! Lazarska kazdy 35sec tram!!!! Profily kolejnic jsou v poradku v oblouku se dava B3 na prime B1

Newsletter

Partneři


Výběr editora