Pátek jako nový víkend. Londýn chce konec pracovního týdne přesunout mimo špičku
Stanice londýnského metra. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz
Statistiky ukazují, že v pátek přestali lidé využívat MHD. Vrátit je tam má levnější tarif.
No kdo jezdil v Anglii vlakem, tak peak-time jizdne je skutecne masakr. Ve dvou se vam vyplati i pujcit si auto v pujcovne, nez jet vlakem.
Mohu potvrdit,když v loni měli výpadek zabezpečení v okolí Londýna tak jsme jeli na letiště na rychlo taxíkem a vyšlo to o pár liber levněji než vlakem.(4 osoby)
Nechce se mi to hledat, o kolik je zhruba to mimošpičkové jízdné levnější? Ušetřím tím na jeden drink navíc? 🙂
Jednotlibe jizdne je levnejsi o 0,1 libry – 2,80 vs. 2,70
Fakt by ten cca 3 korunovy rozdil hral nejakou roli? tomu se mi moc nechce verit.
(tohle je teda v ramci mesta – pri ceste mimo z predmesti do mesta (treba z amershamu) je to pak teda vic, 4,80 vs. 7,90)
Nevím, tohle mi přijde dost mimo. Většina pravidelných cestujících na stejne předplatné , tzn tyhle tarify vůbec neřeší. A to, co jezdí nepravidelně se těžko budou rozhodovat, zda zajedou v pátek do baru nebo restaurace podle toho, zda bude levnější metro.
Pokud vím, v Londýně nic jako lítačka není, commuteři prostě platí jednotlivé jízdné. Sice s Oysterem bylo původně nižší, ale teď má turista s bezkontaktní platebkou identickou cenu za jednu jízdu jako denní dojížděč.
Máte bohužel pravdu oba. Předplacenky sice oficiálně existují, ale stojí tolik, že se nevyplatí – třeba když si spočítáte 20 × jednotlivé jízdné, tak měsíční stojí víc
jednotlive jizdne nemuzete pocitat pro bezny pracovni mesic 20X … ale 40x.
preci jen vetsinou kdyz jedete domprace, jedete i z prace 🙂
Aha, překlep, myslel jsem 40. Prostě se nevyplatí ani tomu, kdo pravidelně dojíždí…
Pokud by čistě teoreticky toto nastalo i u nás, asi bych se v případě IDS JMK přimlouval za rozšíření platnosti víkendových jízdenek i na pátek. Ale takový rozdíl stejně asi nebude.
Proč by měla taková jízdenka být omezena jen na víkend a pátek?
Když to jinde funguje celotýdenně a ne jen pro dva dospělé a tři děti.
Levnější jízdenka má motivovat k návštěvě restaurace, kde utratím řádově víc, než jsem dal za jízdenku?
Říká se tomu „nechci slevu zadarmo“ a ten princip byl známý dříve, než vůbec někdo vymyslel slovo „marketing“.
A ono na londýnských předměstích nejsou restaurace? :o)
Obávám se, že jsem nepochopil ducha příspěvku 🙂
Zrušíme páteční (!) špičkové jízdné jen na 3 měsíce “na zkoušku” a poprvé za x let nezvýšíme jízdné, když jsme předtím naříkali, jak si to nemůžeme dovolit. Určitě to nijak nesouvisí s nadcházejícími volbami starosty, neeeee
A k tomu ten uváděný rozdíl mezi pátkem a víkendem není nijak dramatický. V ten pátek holt nebude MHD totálně praskat ve švech, bude jen slušně zaplněná. Místo aby lidem aspoň jeden den dopřáli trochu prostoru, budou se snažit nacpat do metra a busů další davy? Za návrhem na zrušení “peak” tarifu taktéž cítím spíše snahu vytěžit z toho nějaké politické body.