Pasažérská čísla aerolinek Smartwings překonala úroveň před covidem
Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-SWI. Zdroj: Smartwings
Největší meziroční nárůst v počtu přepravených cestujících zaznamenaly Smartwings v České republice.
To vůbec nic nemění na tom, že SW pro mě představují to nejhorší, co lze na trhu letecké dopravy potkat a raději pojedu na dovolenou/za prací na kole, pěšky,poplavu, vlakem, stopem, než s touto skupinou
A čo sa vám osobně so Smartwings stalo.
Taky tomu nerozumím, se Smartwings mám spoustu letu a spokojenost…..
pokud si nepletu prezdivky, tak Petr tu na smartwings nadava od ty doby, co si predem neobjednal jidlo na webu, a pak byl prekvapen, ze na nej v letadle uz nevyzbylo.
To nene. 🤣
Jedině dobře pro ČR a LPR, když naše společnost roste, než aby se nám tu roztahovali více a více na charterech letecké společnosti z Turecka, Egypta a Ukrajiny či Rumunska. (Což se bohužel stane)
Jen škoda pro cestující, že se naše společnost neroztahuje na pravidelné linky z PRG s adekvátní cenovkou a místo toho veškerou svoji volnou kapacitu prodá na druhé straně zeměkoule.
Tomu rozhodnutí naprosto rozumím, jen pak ten sentiment za českým podnikem není zdaleka takový, když ho jako ne-klient cestovních kanceláří ani nemám jak využít.
Ted jste prokázal, že o odvětví toho moc nevíte a nemyslím to ve zlém. Dobře by bylo, když by u nás bylo silné ČSA se silnou i dálkovou flotilou
Teď jste prokázal, že toho o odvětví moc nevíte vy, protože kdyby to smysl dávalo, tak by to ČSA fungovalo už dříve nebo by to tu už dávno rozjel někdo jiný. Sny o domácím vlajkovém dopravci s desítkami wide-body letadel jsou v tržním světě, kde se letecký business dělá pro peníze a ne pro prestiž, absolutní fikcí.
Vlajkový dopravce s desítkami wide-body letadel fikce je. To ovšem nemění nic na tom, že nějaký vlajkový dopravce by se zde uživil a pro Českou republiku by byl prospěšný. ČSA za Sinčáka celkem fungovalo a základní spojení se světem zajišťovalo. Nechci to vykreslovat tak, že by se z Prahy nikam nedalo dostat, ale letové řády do většiny destinací jsou stále jak noty na buben a tak většinou stejně musím přes nějaký hub.
Ještě jednou. Bavíme se tu o extrémně konkurenčním trhu, kde si svou skulinku snaží najít každý. Kdyby tu byla poptávka po bázovaném dálkovém dopravci, už tu dávno nějaký je, ať už se jmenuje ČSA, LOT, Norse nebo třeba Smartwings. ČSA za Sinčáka (tou dobou už vlastněné částečně tehdejším Travel Servicem) provozovalo jediné dálkové letadlo na jediné dálkové lince do hubu svého dalšího akcionáře. Pardon, ale to prostě není berná mince. Co se týče spojení po Evropě a blízkém okolí, tam mají SW/ČSA smůlu v tom, že velká část předcovidových trhů je nyní válečnou zónou. Zbytek už operuje EW v codeshare… Číst vice »
a kam konkretne se z prahy nedostanete nyni primym letem, a jakesi „ceske aerolinie 2“ by to nejak zmenily? pokud by tady nejaka nova aerolinka vznikla, tak by v prvni rade zacala litat do tech destinaci, kde existuje nejaka realna poptavka. realne by tedy zacla letat do tech destinaci, do kterych se uz z prahy stejne lítá (coz ale ovsem ekonomicky bude zase problematicka, prototze tam, kde to melo smysl, uz nekdo lita, a navzajem by si konkurovali – coz financni vysledky takovych linek ponekud podkopava). k tomu by treba jednu, dve destinace „kam z prahy jeste nikdo neleta“, ale… Číst vice »
s předraženým Smartwings nikdy
přesně tak, předražené a hrozné
A jak to vypadá s prodejem Smartwings, stále se nějak řeší? 🙂
A Eurowings jsou co?
Nízkonákladovka a mají věrnostní program 🙈
Protože jsou součástí Lufthansy ..
No, dobře. Eurowings jsou ale součástí Lufthansa Group, kde jsou především konvenční dopravci. Jinak by součástí Miles & More nebyli. Podobně Transavia je součástí Flying Blue jenom protože je součástí AFKL. Samostatní lowcost dopravci věrnostní programy nemívají nebo alespoň ne stejného typu jako konvenční dopravci (viz EasyJet atd.).
tak eurowings nemají vlastní věrnostní program, jenom jako součást LHG participuje v M&M jako partner (jako člen M&M můžete získavat pointy a míle , a utrácet).
Slušný výsledek na to, že podle zdejších diskusí by člověk mohl nabýt dojmu, že se Smartwings nikdo nelétá😉
80 % lidi při cestě na dovolenou je jedno jestli letí Boeingem či Airbusem i jakou společností. Podstatné jsou služby na palubě a bezproblémový let.
A přiznejme si, že ne každá aerolinka má volné kapacity a řeší v létě cesty na dovolenou z Čech, Slovenska, Maďarska ci Polska a v zimě ACMI pronajem do USA. To některé společnosti budou radši létat celoročně některé linky za kladnou nulu, aby vytížily celoroční využití letadla.
létá.. koupák, který musí dojít do cestovky, která mu musí pomoc s výběrem hotelu, nadiktuje mu čas odletu, kolikrát i místo odletu, poté si sedne někam, kde kolena pomalu cítí na zadku toho před sebou atd atd
Mně vždycky fascinují tyto opovrhující řeči o koupácích. Jasně, v průměru toho asi o cestování vědí míň, než průměrný cestující s vlastní letenkou, ale to neznamená, že je to banda idiotů. Spousta lidí třeba nechce všechny tyhle věci řešit. Ono to přece jenom zabere trochu času naplánovat si vše po své ose. A někdo prostě radši píchne prstem do katalogu, přestože by byl schopen si cestu naplánovat sám. Navíc když vidím kolik lidí má příliš zavazadel u letů Eurowings, Transavie a podobných tak si zase říkám, že i mezi samostatnými cestujícími je tolik lidí, co nechápou ani za mák, jak… Číst vice »
Co s tím máte takový problém? Děláte jakoby s cestovkou v jiných zemích lidé nelétali a ti lidé jsou jako blbí podlé vás?
Tak ještě zavést přestupní letenky, věrnostní program, dobré jméno např České aerolinie and přidat se do Star Alliance.
– smartwings prestupni letenky nabizi
– co by delali v *A ? jako predstava hezka, ale .. co by z toho mela *A, a co by z toho meli SW?
SW je porad lowcost. a tech zrovna moc v aliancich neuvidite. natoz s vernostnim programem.
A věrnostní program je jakože k čemu?
Ke spoustě užitečných věcí .)
Ano, ve světě letenek na JFK za 40 000 Kč, nebo Brusel za dvacku určitě prostor na věrnostní program existoval.
Tam, kde je cena jednoho letu bez tax třeba 30-100 EUR, nebo u charteru, asi nevygenerujete smysluplnou hodnotu, kterou byste mohl vracet…
Je jistě pravda, že smysluplnost věrnostních programů pro běžného cestujícího za poslední desetiletí klesla. To ovšem neznamená, že by ti, co létají skutečně často nebyli schopni vygenerovat aerolinkám takový zisk, že jim jistá zajímavá privilegia mohou přidělit.
Na StarAlliance musíte mít nějaký servis na palubě a nějakou kvalitu… ale jako vtip je to opravdu velmi dobré
Víte Petře pro diskuzi na odborném serveru také musíte mít nějakou kvalitu. Škoda, že vám se jí nedostává. Kdyby jste byl aerolinka byl by jste někde na úrovni AirKoryo
Servis na palubě? Letěl jste teď někdy s Lufthansou po Evropě? 🤓