Párou po koridoru se už kvůli ETCS moc nesvezete, láká Pardubický kraj na okružní jízdu Němkou
Parní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický kraj
Parní expres projede okružní trasou dva kraje.
Parní expres projede okružní trasou dva kraje.
Naprostá kravina zakazovat historickým vozidlům jízdu po koridoru kvuli etcs.
Stačí zavést pravidlo například 2 strojvůdci na stanovišti.
Jizdenka v tomto vlaku = místenka nebo to bude narvané k prasknutí?
Nejedou tu trasu spíš kvůli otočení mašiny komínem na Hanušovice a sebou úplně náhodou berou nějaký ten substrát aby nejeli zadarmo ??? (sarkasmus)
Což do budoucna vybrat nějakou trať a tam provozovat tyto stroje. Prostě trať bez etcs bez běžného napojení na zbytek železnice, v případě potřeby se trať odemkne, přijede stroj s etcs a loko převeze…
Jeden by si myslel, že výhradní provoz ETCS na celé síti je za dveřima a jedinej problém je, kde budou jezdit parní mašinky…
Parní mašinky budou jezdit po alternativní staré dráze, tam žádné ETCS, ani třeba trakční vedení nebude.
Výborně, nejlepší koment, to by bylo ideální, každá trať, prozatím v ČR, by měla dnešní část, třeba VRT, a původní s parními lokomotivami, nádražími s výpravčím, a muškáty v oknech nádražní budovy. Cestující by měli historické kroje. A jak zpívá Dobeš, máš-li rád šmír a saze, běž pracovat k alternativní staré dráze.
Stokrát lepší stanice s výpravčím a muškáty než stanice „duchů“ a bez života.
Tohle by byla výzva. Jednak pro tvůrce předpisů – takové obnovení služby se zvonkovými návěstmi, překládáním křižování pomocí telegrafního přístroje, psaním křižovacích rozkazů a jejich nutného vydání vlaku ve stanici, kde dotčený vlak před místem přeloženého křižování naposledy zastavuje… Občas jako spektákl pro veřejnost také jízda děleného vlaku, druhý díl s nezavěšeným postrkem do km xxx. Mňam ňam.
Ani tvůrci SW pro moderní informační systémy by nezůstali stranou. Vyrobit z obsluhy elektromechaniky, poloautomatického bloku a nástupištních plechových zasouvacích tabulí údaje potřebné pro internet a uživatelské aplikace, to by muselo nadchnout každého zpracovatele.
Jakože zřídit u nás nějakou heritage railway / Museumsbahn? (https://en.wikipedia.org/wiki/Heritage_railway) Pár tratí by se na to hodilo a snad se někdy v budoucnu dočkáme. Naproti tomu pořád jsme ve stavu, kdy tady skanzen připomíná velká část železniční sítě jaksi nechtěně 🙂
Už jsem tu v minulosti psal, že by to chtělo udělat nové tratě z Nového Strašecího do Rakovníka a ze Svojetína do Deštnice (Sádku). Odstranilo by se nevhodné vynechání Rakovníka.
A pak bych pro muzeální provoz nechal ty kousky Buštěhradky co by byly těmato tratěma překlenuty.
Stačil by i ten úsek do Kolešovic, co se teď tak vehementně rozpadá.
Nerozpadá.
Tak ono by to když už tak chtělo novostavbu z Kladna do Rakovníka, aby to mělo smysl… napadají mne ale 3 otázky… kudy? kdo by to zaplatil? a proč?
Zeptal bych se historiků v Anglii, jak to dokázali.
myslite tu jednu parni lokokotivu postavenou (dostavenou) v roce 2008?
to uplne o historicich nebude 🙂
Ano tu, nejde ani tak moc o rok výroby, jako o know-how ohledně zástavby ETCS do ní. Být roku výroby 1948, tak bude prakticky stejná.
Pozor, u lokomotivy Tornado si nikdo během výroby nehrál na nějakou historickou věrnost a nemusel řešit ani památkovou hodnotu. Nebylo cílem udělat repliku, ale další vývojový stupeň. Ta lokomotiva například měla už z výroby obdobu našeho „barvičkovače“ a LED svítidla a mnoho dalších úprav a vylepšení. Tornado je jakýsi kompromis mezi zážitkem z parního stroje a moderní železnicí.
Dovedu si představit, že by něco takového mohlo fungovat i u nás, ale nedovedu si moc představit, že by se na vývoj, výrobu a provoz sehnaly peníze.
Při kreslení plánů toho Britského Tornáda, konstruktéři už počítali s tím, že na mašině bude ETCS a bude tam muset být na něj místo ale taky třeba i různé průvlaky a držáky na snímače, zdroje, propojení všech systémů ovládání, včetně brzdových okruhů atd. A podle jejich plánů se mašina postavila. V případě originálu, by to bez zásahů do konstrukce nešlo.
Ten rozdíl v ceně je obrovský. Je to neoficiální informace ale do té novostavby Totnáda to ETCS prý stálo 300.000£. Pokud by ETCS chtěli zabudovat do originální mašiny, tak prý 3 miliony liber.
No, to nebude.
Železu je jedno, zda bylo obrobeno v roce 1917 nebo 2024. Technicky se nová parní lokomotiva od historických předchůdkyň příliš lišit nebude, leda jinými závity a kvalitnějším opracováním.
O té kvalitě by vám mohli vyprávět lidi kolem CP1000 kde se ukázalo kvalita-nekvalita materiálu který zkorodoval už za rok přitom měl vydržet minimálně plánovaných 5-10 let
Při stavbě Tornáda se už počítalo se zástavbou moderních elementů včetně zabezpečovačů. Proto je konstrukce výrazně rozdílná od originálu.
Já bych se spíš zeptal Švýcarů, jak dokázali spustit ETCS na celé síti…
A mají historický parní provoz?
https://famigros.migros.ch/de/ausfluege-und-freizeit/freizeittipps/draussen-und-in-der-natur/die-schoensten-dampfbahn-fahrten