Parodie na železnici. Počtvrté během pěti dnů nejezdily vlaky přes Lysou kvůli strženému trakčnímu vedení
Stanice Lysá nad Labem. Foto: mapy.cz
Provoz je tentokrát přerušen ve směru do Čelákovic a Ústí.
Provoz je tentokrát přerušen ve směru do Čelákovic a Ústí.
Dnes opet zavada na trati mezi Stetim a Hostkou. Hosi, lidi tim vlakem jezdi do prace, ale brzy se vam na to vys… a zacnou jezdit autama, protoze tady na severu se chodi do prace na cas, ne jako v Praze, kdy se mi zachce.
a bude tady cyklostezka
netřeba se překvapovat….
Něco si přej, padá trolej.
Kdopak delal trakcni vedeni?
Abych zvas neudelal nezzamestnaneho…
By mě zajímalo srovnání, kolikrát v průměru na km spadne trolejí u nás a jak je to v zahraničí. Vsadím se, že jsme někde na chvostu.. Asi mají jinou technologii, neznají stahovačky, na hlavních tratích a VRT zdvojenou trolej a na městské železnici v tunelech místo troleje kolejnici. Dříve podle TV šlo poznat, ve kterém státě jste, dnes už se rozdíly stírají.
U nás se o tom víc mluví než jinde, hlavně kvůli tomu, že obnovit provoz trvá strašně dlouho. Já pamatuji ve svém „okrsku“ přetrženou trolej naposledy asi měsíc zpátky a to za to nemohla mašina ani SŽ, ale vliv „z venku“ a před tím dlouho nic. Asi tohle otv nedělá jak má no 🙂
Já v tomhle věřím na nahodu: dlouho klid, a pak se semele všechno najednou. V životě by mě nenapadlo, že je možné přijet do práce v jedenáct, protože střet vlaku z osobou, a týž den přijet domu v jedenáct, protože střet vlaku s osobou. No, tak to mozne je. Mezi Pardubicemi a Kolinem.
Jo střet vlaku s osobou strhne trakční vedení ????
Jak píšete, věříte na náhodu, takže možné to asi je ????
Takže je to všechno v pořádku, akorát se tom mluví. těším se na vaše další komické komentáře, jasně chápu, že že za to nemohla ani mašina ani SŽ, ale Z VENKU“. Právě totiž přelétalo UFO.
To asi dělá zlý železniční skřítek.
Mimořádky tam jsou jak u nás. Jenže se o tom tolik nikde nepíše. A ne, není tam tráva zelenější a trolej více měděná.
Jinými slovy, nic se nestalo, je to v pořádku.
A vám je podle vašeho komentáře úplně všechno jedno, slova jako zodpovědnost, kvalita práce, kontrola vám asi nic neříkají.
Nebyl by už na čase skončit hajeni managementu SŽ…..ale když ani stát nemá zájem….
On není ani zájem zaměstnanců, všichni jen tupě zíraj a tleskaj vedení. Opravdu. Neznám jednoho, kdo by si postěžoval. Nikoho nic nezajímá.
Takže zítra jedu do Prahy z Poděbrad autobusem. Stejně chci do Ikei a autobus jede na Čerňák. Tohle ať si ta parodie na provozovatele dráhy nechá.
Bylo by možné dát fotku s dráteníkem, jak se snaží vystoupit z MVTV? Pořád není jasné, jestli hópnul nebo nehópnul.
Tak tak. Dokud nehópne, jezdit se nebude
S takovou to za chvíli bude soutěžit se 171 o prvenství v počtu poruchových dní… 🙂
Nebylo by lepší to taky předělat na cyklostezky? Vedle už máme dálnice… Což? 😀 😀 😀
Podél pravobřežky již celkem solidní cyklostezka vede. Její část od Litoměřic po proudu dolů je bohatá na parádní výhledy. https://www.labskastezka.cz/ Ale podaří-li se Vám prosadit náhradu pravobřežky cyklostezkou, bude značná pravděpodobnost, že pominou místní trolejové mimořádnosti. Patří se však upozornit, že takový záměr bývá provázen nutností opravovat mosty na tělese opouštěné dráhy. Vzpomeňme např. opravy mostu (původně železničního, vlečkového) přes Poděbradskou třídu v Praze-Hloubětíně. Po něm sice kdysi bývaly přetahovány z továrny lokomotivy o váze přes sto tun, ale pro začlenění do cyklostezky musel být přiměřeně rekonstruován. Je to správné. Co kdyby se na mostě shromáždilo osm set cyklistů, každý… Číst vice »
Reálně je ten most v tak špatném stavu, že kdyby se naplnil cyklisty, tak spadne 🙂
Vždyť už nějakou dobu soutěži jen se o tom moc nepíše MU na denním pořádku.
171 náhodou celkem poslední dobou šlape i přes to, jak náročnou práci mají v současnosti během výluk sami výpravčí.
Švestka divadlo Járy Cimrmana?
To jsem včera už čekal . 5 díl už se odehrává nebo ještě ne .
28. 8. jsem jel z Prahy do Lysé o půlnoci a dorazili jsme ve 2:30… Většina mimořádností se nijak zvlášť nepublikuje, to bysme se ještě divili…
To asi cestujete v čase
Jyřýku, tys byl chlastat a ujel ti vlak. To ti sežere možná tvoje stará, ale my ostatní víme, že 28.8. ještě nebylo
Ale bylo loni ….
Sledujte grapp.spravazeleznic.cz. Tam je máte na mapě. Jak MU, tak výluky.
28. 7. , pardon…
Jojo, podekujme tě manažerské sebrance od Sebranky Železnic…..
Za co, že je to starý úsek a na jeho opravu nejsou peníze s politickou a veřejnou vůlí? Či jsem slyšel, tak obyvatelé v okolí tratě by byli nejradši, kdyby trať přezdívaná jako pravobřežka vůbec neexistovala
Bodejť, mají auta, a věci jim přece dovezou kamiony. 🙂 „Dálnice už byla vynalezena“, cituji zdejší osazenstvo.
Jak řekl klasik: zkuste to bez drátů 😁
No, ale kabel poskytne vždy lepší přenos než WiFi.
No nevím, onehdá jsem testoval kabel a naměřil 5,8/0,6 Mbit/s na lince inzerované jako 20/2.
Jednak úbytek signálu na nevhodnou vzdálenost a druhak jsou ty dráty potrhané, jak na ně v zimě padají stromy a pak se to flikuje.
Záleží jaký bezdrát, jsou místa kde to jinak nejde.
To není kabel, to je obyčejná dvojlinka, relit dávné minulosti. Zkuste Cat7 nebo optiku.
Pche, wi-fi. Jaderný reaktor do každé mašiny! 🙂
Tak něco takového jsem četl v dětství v nějaké hodně staré publikaci. Už tehdy mně napadlo, jak by vypadala likvidace nehody s atomovou mašinou. 😃
Už slyším ten křik a vyhazov vedení ŘSD, kdyby 4 z 5 dnů nefungovala D1. Ale SŽ už projde úplně všechno!
A ona také často nefunguje. Statisticky to ani na té jedné trati nebudou 4/5 (za dobu stávajícího vedení).
A ten pátý den to nejelo proč?
Čert vyletěl z elektriky.
Bez klobouku bos
Zkuste to bez drátů, milý Marconi.
Kéž by! Vodík!
Ale notak. Vodík nemůže nikdo soudný myslet vážně…
Ano, když pomineme fyzikální limity a znemožníme vývoj elektrických akumulátorů … jo už vím, mohla by se na ně uvalit likvidační spotřební daň, aby na vodík museli.
Nejsou s to udržet funkční trakční vedení, s vodíkem by to nebylo lepší. Ale spadlý drát bude mít menší následky, než rozervaná nádrž.
Stejně tak nechápu, kdo ví, prosím odpovězte. Provedla se modernizace Lysá n. L. – Čelákovice a nebylo dosazeno ETCS. To je jako postavit dům bez jističů. Jako ať se nikdo nezlobí, ale dost se divím, že nikdo zatím nepodal trestní oznámení pro obecné ohrožení. Technické prostředky (ETCS) byly známy a tudíž nebylo využito všech možností k bezpečnosti. Ano, jedeme podle legislativy, vmax100 km/h, ale toto rozhodně není přechodně na pár měsíců. Bezpečnost na prvním místě… Pokud do toho někdo půjde, posílám prvních 1000 Kč na advokáta.
Jelikož žádný předpis, natož zákon, nic takového jako povinnost nenařizuje, vyhodil bys peníze zbytečně. Trestní odpovědnost se dá vymáhat jen tam, kde někdo porušil nějaký konkrétní paragraf zákona. A to na tohle ani ten nejlepší advokát nenaroubuje. Ne že bych to chtěl omlouvat, ale bohužel takhle obecnè ohrožení nefunguje.
Není nad to ETCS dávkovat po mezistaničních úsecích…
Když se zrovna modernizují?
Princip je jednoduchý: má tři, volitelně 4 kroky. Krok 1. Postavíme / rekonstruujeme relativně krátký úsek tak, aby to nepřilákalo zahraničí projektanty ani stavební a technologické firmy. V rámci rekonstrukce se udělá zabezpečení od jediného správného dodavatele. (Je to tak malá zakázka, že to zahraniční nezajímá a kdyby jo tak se použijí argumenty jako napojení na sousední úseky). Když už je tímto způsobem v rámci třeba 5 staveb zflikovaný delší úsek trati, tak se přejde na fázi dvě: Udělá se akce na DOZ (dálkové řízení) což znamená napojení na CDP nebo RDP a opuštění ve fázi 1 vybudovaných dopravních kanceláří… Číst vice »
V podstatě obcházení hospodářské soutěže a standardních výběrových řízení. Železniční mafie.
Na podani TO nepotrebujes advokata. Proste zajdi na nejblizsi policejni oddeleni a podas TO. Treba hned. Nemusis na nic cekat, ani sbirat zadne penize.
V dalsim rizeni pak advokata nepotrebujes, protoze nejsi ucastnikem, nikomu nic nedokazujey ani neprokazujes.
Nicmene – bylo by to zbytecne. K zadnemu TC (natoz verejnemu ohrozeni) nedoslo, takze policie by to odlozila a ty bys jen promrhal par korun z nasich dani.
Přesně tak. Na červenou se totiž v síti SŽ nejezdí!
áááni s barvičkovačem.
Beze srandy: Takové soudní tahanice by ve výsledku leda tak prodloužily zavádění ETCS.
V tomto úseku ETCS konkrétně znamená:
Elektrické
Troleje
Co
Spadly 🤣🤣🤣🤣
Koukněte se na tohle, stopáž 08:43, když budete nadávat na vládu, tak nenůžete na ty od roku 2013
https://youtu.be/ztpB7JyLOso?si=rlSw7NaVlEFINyB7
Děkuji. Už ani nenadávám.V rámci zachování zdravého rozumu se tomu směju. A za ta léta také vím, že to snad ani není o vládě, ale o té tlupě úředníků co tam chtějí přežít… Reálný zánik Evropy v přímém přenosu…
Já bych vůbec tu železnici zavřel, kde není ETCS, ne? 😉 Už je to přece známo a mělo být osazeno hned a všude, jinak v těch vlacích mohou všichni umřít… V tom domě to bude spíše než bez jističů třeba bez nejmodernějších bezpečnostních dveří, nebo bez automatického ovládání světel a topení, či tak něco.
Hned a všude jistěže nikoli. Ale, jestliže je (byla) prováděna takto rozsáhlá modernizace traťového úseku na vytížené trati a nebylo dosazeno zabezpečovací zařízení a maximální rychlost tím navíc byla zakonzervována na 100 km/h, to mi prostě nikdo nevymluví… Vracíme se o 50 let. K tomu domu – dveře, automatická světla, topení = komfort. Jističe a zabezpečovač = bezpečnost. OK, dejte si do pojistek hřebíky za pár haléřů, ono to taky bude fungovat. Já celý život pracuji na tom, aby železnice byla bezpečná, moderní a konkurenceschopná pro běžný reálný život. Ušmudlané vlaky na lokálce kodrcající se 40 – 60 km/h je… Číst vice »
No jestli po té trati jezdíš, tak víš že se ještě úsek Čelákovice – Mstětice (včetně) stále přestavuje a to ještě potrvá do následujícího roku, tak jako že by se za jízdy měnil třikrát způsob zabezpečení? Kterou dopravní školu si studoval? V Kopidlně? A tímto se omlouvám všem zahradníkům.
To by se za císaře pána nestalo…
… ani struna v elektrické kytaře by nepraskla!
Takže dnes.
Dotaz z předchozího článku mám zodpovězen 🙂
U toho předchozího článku jsem na Váš dotaz chtěl reagovat, že po pátečním drobném nedopatření (ke kterému v ústavu dochází maximálně n-krát za deset let) bude další kolo v neděli odpoledne v duchu nejlepších provozních tradic, ale nechtěl jsem být příliš pesimistický. No a bác ho! Vzpomínám, jak kdysi takhle téměř pravidelně v pátek po poledni padala trolej v Běchovicích – tehdy tam ještě nebyla trolej na bránách, ale na převěsech, takže dopad takového incidentu byl vždy značný. Opakovaně to končívalo konstatováním „prasklý izolátor“. Co se může pokazit, to se taky pokazí… Teď samozřejmě o přesné příčině ještě zprávy nemáme.… Číst vice »
A tihle vrtáci spolu s vládou tady blouzní o VRT…vlhké snění kontra realit!
Spíš se v té vidině nezabývají stávajícími potížemi, nebo ne v odpovídající míře. „Nějak to ta stará síť už doklepe, budoucnost je VRT, k níž se každý dopraví do 20 minut vlastním autem.“
Na VRT se trakční vedení dělá trochu jinak, asi na tom bude větší dohled a asi to nebudou dělat tihle mantaci z tohohle otv.
Celá naše CK železnice je parodie …
Dát z těch 40+ mld z SZ rozpočtu něco na dobové CK uniformy by se mi líbilo, určitě by to přilákalo víc lidí než nový hodiny a nebo znova opravena 810…
Na něco jsem si vzpomněl …
https://cs.wikipedia.org/wiki/C%C3%ADsa%C5%99ovy_nov%C3%A9_%C5%A1aty
Možná už by chtělo tento seriál nějak pojmenovat.
Třeba: Jak hodný pán Dráteník neposlušnou trolej nakonec k rozumu přivedl.
Počet dílů zatím neznáme.
Tak možná některá z dalších vlád to trápení konečně ukončí a místo sypání peněz do černé díry železniční dopravy se bude soustředit na silnice.
Proč si neucpat krajská a okresní města ještě více.
Ale na tom se přece pořád pracuje. Do železnice jde jen tolik, aby toto snažení příliš neohrožovala. Mrkněte někdy do terénu…
Do železnice jde to stejně jako na silnice. Je to i prioritách. Zachovávání trati z horní do dolní kde nikdo nejezdí, opravy budov a pak na základní produkt jako jsou koleje nebo bezpečnost už tolik nezbývá.
Vy tomu říkáte ucpaná města, ti politici tomu budou říkat podpora automobilového průmyslu a svobody pohybu.
Celá naše D1 je parodie… https://energozrouti.cz/clanek/nemci-se-vysmivaji-tuzemskym-dalnicim-d1-je-podle-nich-spise-vtip-cesko-ale-zaostava-i-na-dalsich-frontach
Navrhuji nasadit páru.
Není kde doplnit voda, vodárny zrušeny a vodní jeřáby sešrotovány.
Možná by stačila jedna pohotovostní 742, která to bude ve stanici šoupat.
„Navrhuju sníst psy.“
„I když je nemáme?“
„I když je nemáme!“
„Vy všichni jak jste tady tomu rozumíte“?
Já tedy ne….
Severní pól….ale spousta lidí tohle nezná
Želenice nepotřebuje nepřítele říká se…
Stejně jako zemědělci? (Jaro, léto, vítr, déšť…)
To se říká pod dojmem „státu ve státě“, který (dojem) se stále snažíme udržovat i v praxi. Ovšemže ty pokyny jdou (nebo možná záměrně nejdou, což je totéž) tzv. shora.
Snad se jim během týdne podaří vydat narychlo nový předpis/oběžník!
Neznám podrobnosti tohoto případu, ale my prostě neumíme provádět kvalitní a komplexní údržbu. A to platí u dopravní cesty i vozidel. Je výluka Nymburk – Poříčany. Makají na tom fest – mění se koleje, pražce, dělají se peróny, čistí se štěrk, mění se přejezdy. Ale třeba výhybky a přestavníky se vrací původní. Trolej, nevím zdali se bude kontrolovat. Jakoby se některé věci pořád dělaly napůl. Třeba se ale pletu…
Tak zrovna na přestavníku toho mechanicky moc odejít nemůže, pokud se tedy bavíme o elektromotorickém přestavníku. A kontaktová sada se dá vyměnit i na místě, nehledě k faktu, že odejde málokdy.
To si nechávají na příště. Musí mít důvod k další výluce. Znovu připomenu úsek Brno – Nezamyslice – Prostějov – Olomouc. Minimálně 6x do roka 14 dní výluka. Bez toho by tu jisté firmy pomřely hlady.
To samé na trati 070. Každý rok v součtu měsíce výluk. A přínos žádný nevidím…
“A přínos žádný nevidím…”
Když dáte auto do servisu na garančku, taky po servisu žádný přínos není vidět… Tak tam to auto zkuste nedat…
To samé na trati ČB – Veselí nad Lužnicí nebo ČB – Plzeň 😀
Konzum. Údržba a oprava je sprosté slovo. „Kupte si nové!“ Prostupuje to už skoro všude. I když hmoty a energie je pořád celkově stejně…
Když člověk vyjede vlakem ze stanice Lyon Part Dieu a pokračuje přes Collonges – Fontaines dál na sever podle řeky Saôna. Tak právě od zastávky Collonges – Fontaines až do zastávky/stanice Saint-Germain-au-Mont-d’Or vede krásná čtyřkolejka. Všechny zastávky na trati mají dva jednostranné perony a jeden ostrovní. Je to velmi inspirativní právě pro trať Lysá nad Labem – Libice nad Cidlinou. Namísto trojkolejného paskvilu, plnohodnotná čtyřkolejná trať s dostatečnou kapacitou pro vlaky osobní i nákladní. Dokonce až na pár úzkých míst by 4 koleje nikde nebyly problém.
Jenom to ne!!! 4 koleje!!! No hrůza, ještě by nám tady pak jezdili vlaky!!! 😂🤣😂🤣😂🤣🙋🏻🚂
BiSka by měla prověřit jestli u Lysé neoperuje Miškin a Čepiga. Tohle už není náhoda.
Tohle náhoda není, to je práce agentů z MD a SŽ.
Je to hodně zvláštní i na podmínky české železnice, ale pokud už někdo, tak spíš bych to hádal na nějakého bývalého zaměstnance nebo něco podobného.
Bohužel je to tak, mazač otevřel Pandořinu skříňku. 🙁
přesněji: „Bohužel už je to tak, že mazač otevřel …“
K příčině téhle poruchy má můj povzdech má jen volnou vazbu.
Stačí duo Sosna Nejezchleb na české železnici.
Já bych se podíval na duo Filip Hofhanzl…
Tahle dvojice je samozřejmě také zajímá. Nicméně ti jsou pod nimi.
Já bych Vaška nechal odpočívat v důchodu… Ten už nic nevytrhne.
Luděk Sosna.
Ale Svoboda ve vedení SŽ dál zůstává. Za tu tragédii, co předvádí SŽ by měl letět na minutu.
Nevím, co s tím má společného generální ředitel…. Odstoupil snad Bartoš po neúspěchu digitalizace???
Tak nefungující firma jde vždy za ředitelem.
Tohle je dost nepovedený příměr. Platí něco jako obecná odpovědnost. Prachy za funkci já_já_já, ale odpovědnost ne to oni. A s tou digitalizací, Bartoš měl aspoň odvahu do toho jít. Většina jiných by už dopředu hledala důvody, proč to nejde, jak je v těchto končinách nedobrým zvykem. Na druhou stranu, měl se aspoň nějakého IT technika zeptat, jestli není blbost tvrdit, že úplně nový a provozem neodzkoušený systém dne 1.8.v 8:00 zapneme, ono to bude fungovat a všichni budou jásat. Nehledě na to, že obsluhu budou tvořit lidé, co to uvidí poprvé a někteří se i PC bojí.
Zapli ho 1.7, ale jinak souhlasím.
To je trochu rozdíl. Ministr není šéf firmy, je to pozice politická, nikoliv odborná.
Tedy šéfa SŽ může ministr dopravy odvolat, ministra může odvolat premiér (je-li to v souladu s koaliční smlouvou), nicméně ultimátně mu vystaví vysvědčení voliči. Piráti oslabili (viz evropské volby) a pravděpodobně i díky Bartošovi. Uvidíme v příštích volbách, ale velkou šanci bych jim nedával.