Parní vlaky bez ETCS by mohly na koridorech zůstat. Díky plovoucí výluce nebo speciálnímu „hytláku“
Parní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický kraj
Provozní opatření by mohlo umožnit jízdy i příští rok na tratích, kde bude ETCS povinné.
Pokud opravdu nelze někam dojet parní lokomotivou mimo koridory, o čemžbsilně pochybuji, tak se prostě pronajmou na ten přetah bardotku nebo cokoliv lepšího, co etcs má. Šotouši aspoň budou mít co fotit…
A nezapomeňte o tom napsat minimálně tři plné A4 stránky do předpisu D1.
Jménem výpravčích a dispečerů děkuji předem za takovou „výluku“.
Copak o to, výpravčí a dispečeři se s tím nějak srovnají, jsou za to placení – ale co cestující v osobní dopravě, postižené takovouhle výlukou? Jede parní lokomotiva, jásejte a zpoždění svého spoje tolerujte?
Se tady furt řeší ETCS, ale že už i teď je problém do lokomotiv sehnat kvalitní uhlí, nesere nikoho.
Však za pár let uhlí nebude, tak co se řeší….
Postavit do muzea a vymalováno, nevím co je tak zajímavého na starém šrotu.
Mám pocit, že ten hytlák se tu v diskuzi objevoval jako návrh už v době, kdy se tato problematika začínala řešit. Nu, možná by sem páni úředníci měli chodit do diskuze častěji.
S hytlákem vybaveným ETCS jsem to už navrhoval před dávnou dobou. Bylo to popřeno, že to nejde.
Takže doufám, že můj* nápad bude oceněn :-), není to nic nového teď vymyšleného.
*možná nás to v tom článku napsalo vícero lidí
Mě napadl jen diesel s ETCS zařazený někam do půlky vlaku, ale bylo mi řečeno, že ETCS musí být v čele a tak jsem to více neřešil. Esteticky je to samozřejmě ošklivé řešení. Jestli to půjde s tím „chytrým“ vagonem tak to bude ideální. V nějakém delším horizontu si myslím, že stejně budou vznikat repliky historických lokomotiv a tam se použijí nějaké ETCS kit tak jak to má ta britská replika A1 Pacific.
Tak mistři světa v hokeji už jsme a teď jsme i mistři světa v ohýbání 🫠
Přesně tak, zavedeme ETCS abychom ho začali oje.ávat… Klasické české, však do první nehody… pak zas budou všichni chtytří jak po Pardubicích.
rovnák na vohejbák!
Moc to nechápu. ČR má nejširší železniční síť a daleko lépe se fotí i natáčejí bez elektrifikačních sloupů…
Bože to je blábol…..
Neboj Joudo, uhlí i tratí bude dost…
Výborně, takže všem ostatním se to výhradním provozem zkomplikuje, ale pro nostalgii se hledají kličky jak z toho ven.
Vzhledem k tomu, že ETCS bude zatím mimo jedné trasy převážně na koridorech, je otázka, zda-li je na koridorech dostatečná kapacita, aby se mohla provést výluka traťové koleje a nesebrala se kvůli tomu kapacita například náhradní dopravě. Naopak na regionálních tratích, kde je menší provoz lze toto řešení aplikovat, problém nastane, co se stane, až o podobnou výjimku budou žádat stavební firmy.
Nebylo by jednodušší nezhasinat klacky a byla by i připravenost na případné výluky nebo výpadky ETCS. Bude sranda až dojde k poškození jedné nebo několika baliz v úseku.
A pro budoucnost zarazit instalaci tzv. ETCS s benefity a problém je vyřešen.
Tak jsem zvědavý, jak to u nás bude s benefity fungovat nebo spíš nefungoval.
Tak si zajeďte ukojit svoji zvědavost mezi Olomouc a Uničov. Tam už najdete na trati za sebou dva jedoucí vlaky, aniž by je oddělovalo hlavní návěstidlo.
Takže nejedeme od klacku ke klacku, ale od balizy k balize, což je stejný princip. Plovoucí oddíl L2 nemá.
Balízy jsou v tom nevinně, ve skutečnosti jedeme od lokalizační značky k lokalizační značce.
Ale jak taková parní lokomotiva bez ETCS pozná, u které značky musí zastavit, protože oddíl před ní ještě obsazuje předchozí vlak, to mi nějak není jasné…
Proto se mluví o výluce ETCS. To bude třeba znamenat, že takový vlak pojede třeba mezistaničně bez ETCS a po dobu než dojde k odhlášení, tak nic jiného v úseku nepojede. Nemusí tak řešit značky, balízy atd. Prostě než vyjede, tak už ví kam dojede. A okolí ví, že než se odhlásí, tak se nemůže v konfliktních směrech nic hnout.
Jasně, rozumím, nic jiného v úseku nepojede. Technicky to dává smysl.
Ale co s těmi vlaky, co nemohou jet, uděláme? Odřekneme?
„Vážení cestující, váš vlak z důvodu jízdy parní lokomotivy dnes nejede, náhradní doprava není zavedena, přejeme hezký den“..?
ETCS L2 je princip autobloku ať už tříznakého nebo čtyřznakého. Jen je jiný způsob přenosu informace.
A je to legální?
Tak benefity hlavně asi bere Kupka a jeho lokajove vždy na konci roku před vánoci..Ale za co, to nevím….
To je ovšem geniální myšlenka!
Pořídili jsme si za fakt těžké prachy zařízení, které kromě bezpečnosti umí i další přínosy – ale my si je ZARAZÍME…
Vzhledem k tomu, že tzv. další přínosy ETCS s benefity oproti ETCS než benefitů na trati s autoblokem budou menší než malé, či spíše reálně žádné, je ETCS s benefity zcela zbytečné. ETCS s benefity je jen takový teoretický rovnák na ohejbák, kdy nám fyzicky chybí další koleje zejména okolo Prahy a pak mezi Přerovem a Ostravou.
Ty benefity jsou primárně pro SŽ (míň návěstidel a kabelů k nim), nikoli pro dopravce.