Parní událost roku: Po deseti letech oprav vyjede letos Heligón z roku 1906
Parní lokomotiva zvaná Heligón. Zdroj: Archiv Bohumila Goldy
V Evropě jsou už jen tři poslední a Češi budou mít jedinou provozní. Řeč je o parní lokomotivě 414.096, které
železničář v důchodu: Samozřejmě, jenomže dnes pro ni bohužel nejsou podmínky a předpisy asi také zpřísnily. Viděl jsem někde fotku lokomotivy se sítem přidaným do dýmnice aby neodletovaly případně kusy uhlí (jestli to bylo u nás nebo v zahraničí fakt nevím), přesto loni na v JmK vyjela pára do Lednice asi 2x, jinak se to tahalo Bardotkou protože někdo raději vyhlásil zákaz. To a neudržování okolí tratí je ten problém o kterém jsem mluvil, bohužel nikdo nechce dnes udržovat, nijak, oněch 60m kolem tratí (asi by to šlo odstupňovat podle důležitosti) nebo přistoupit na to co popisujete. Nemyslete si, také… Číst vice »
Jé, v této lokomotivě jsem si jako malý hrával, když jsem čekal na tátu, než mu skončí v ŽOS šichta. Krásné vzpomínky 🙂
Věděl by někdo, kde je foceno to venkovské nádraží?
Stejně to bude zase jen tlačit diesel. Nevím jestli to dělají stejní lidé, ale ještě před lety byla podle mého názoru nostalgie jiná liga.
Njn, ani ta nostalgie není, co bejvala…
A není to spíš tím že je v poslední době takové suché že si parní provoz nemůžete skoro dovolit?
K.S.:
I parní trakce „umí“ docela bezpečně jezdit i za sucha – jen je to dražší, protože je m.j. třeba topit kvalitnějším uhlím a hlavně mít v pořádku lokomotivy a vyčištěné okolí trati: když jezdily parní vlaky v pravidelném provozu, vyhořelo obvykle okolí trati v březnu, a pak už bylo třeba dávat pozor vlastně jen v období žní – je to sice trochu zjednodušení, ale podstata taková je.