Parkovat všude jen s jednou aplikací. Otevření trhu sníží ceny, provize nefungují, tvrdí EasyPark

Parkování v Lyonu. Foto: Lyon.frParkování v Lyonu. Foto: Lyon.fr

Roztříštěné parkovací platební systémy v Česku připomínají šachovnici. Místo tendrů by se měla města otevřít konkurenci, říká Patrik Piščák.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
andrejmasaryk06

Prečo to nemože fungovat ako s EL značkami. Teraz su v prahe zadarmo to znamená že neaky systém to vyhodnotí že nemusí platit. Prečo to nemože fungovat tak že si zaregistrujem svoju SPZ do neakeho systému a možem parkovat kde chcem… nechmi vždy na konci mesiaca pošlu fakturu a hotovo. Jediné čo mi na EL značke vyhovuje nieje to že je to zadarmo. Ja si kludne tych par desiatok korun zaplatim ale super je to že to nemusim riešit. Proste zaparkujem kde chcem a hotovo. a že ma niekto za to skasne OK nech su niedke neake info kolko to… Číst vice »

p.ondrash

Kéž by EL parkování zdarma zrušili

Lukas

Vsak muzete, EasyPark ma B2B tarify a na konci mesice Vam prijde faktura, kterou si date do nakladu.

Tom

V čem je problém? Teď jsem začal cca před 5 týdny používat EasyPark. Až po mně budou chtít poplatek, tak přejdu Lítačku. Míním platit pouze parkovné. Nadruhou stranu, je třeba přiznat, že funkce „odjiždím“ v EasyParku může ušetřit nějaké peníze i s poplatkem.

Jan Pytela

Dobry den, mate nejaky duvod, proc tyhle uryvky z parkovaci konference nejsou oznaceny jako komercni sdeleni?

František Plášek

Přesně totéž napadlo i mě….

M19

Protože za ně nikdo neplatil, ale je to normální informování veřejnosti o různých možnostech oproti současnému stavu?

s J.

Tohle vypadá jako reklama, schovaná za „rozhovor“.

Největší perla je ovšem tohle:
„Otevřený systém a sdílení prostoru s konkurenty by podle zástupce EasyParku Patrika Piščáka snížil ceny za parkovné a zesílil tlak na digitalizaci i platební morálku řidičů.“

Ulice není soukromé parkoviště se závorou, která bez zaplacení nepustí auto ven.

Aplikace která vám ke každému parkování připočítá „servisní poplatek“ 10Kč nebo 15% z ceny. Za co? Když aplikace kterou provozuje město (PID Lítačka) provize nepočítá?

Tohle je krásná ukázka neetického podnikání (jako bankomaty Euronet).

M19

Co je na to za perlu? Je tam podle tvrzení zástupce firmy. Není to prezentováno jako holý fakt? To to měly zamlčet? A účelově tak něco zkreslovat? Máte za to, že firma vybírá parkovné neoprávněně? Bez vědomí města? To se ptejte radních, proč odsouhlasili podpis takové smlouvy, která to umožnuje. Ostatně, rozdílná cena dle způsobu placení vám nevadí? To je běžná záležitost třeba i u jízdného. Když město zpoplatní parkování v konkrétních lokalitách, je to ospravedlnění neplatit vůbec? Nutí vás někdo tu aplikaci používat? Nelze mít několik různých poskytovatelů, kteří uzavřou s městem smlouvu na základě předem definovaných podmínek? Ber… Číst vice »

s J.

Nevím jak moc Prahu znáte, ale na mnoha místech fialových zón nejsou automaty na placení parkovného, ale jen jakési plechové budky na kterých je nalepen plánek s polohou nejbližšího automatu ale hlavně QR kód s dojjazyčným popisem „Plaťte parkování mobilem/Pay for parking by cellphone“. Když ho načtete mobilem, dovede vás přes webovou stránku zpspraha na „platební bránu“ MPLA tedy na EasyPark. V mobilu vám webová stránka MPLA narozdíl od PC nezobrazuje „upozornění, že parkovné je zaplaceno až když to MPLA potvrdí, nikoliv zaplacením“. Místo toho aby TSK provozovalo vlastní platební bránu, jede tuhle levárnu na řidiče. Pokud nevíte, jak fungují… Číst vice »

M19

Teď už je to TSK… No, prostě s kým uzavřeli smlouvu, je věc města. Záleží co mají ve smlouvě, vy jste ji četl? Tam se dá totiž zjistit, zda vůbec mají možnost účtovat další poplatky a případně v jaké výši. Pokud jim to smlouva umožňuje bez omezení, je v první řadě chyba na straně města. Už tomu rozumíte. Samotný princip špatný není. Proč byste měl mít pro každé město samostatnou aplikaci, nebo hledat příslušné webové stránky. Spojujete dvě věci dohromady. Princip fungování a fungování konkrétní firmy. Vyjadřuji se k principu fungování, ne k firmě. Už tomu rozumíte?

Jan Pytela

Je to extremne jednostranne, a k pochopeni textu jsem musel kazdy odstavec precist 2x.

Nevadi mi, ze se tu prezentuji nazory provozovatelu podobnych aplikaci – mame volny trh. Ale kdyz ocividne blaboli na vlastni konferenci, tak ocekavam, ze ty vyroky nekdo proskrta a doplni je o kriticke zhodnoceni. Vsak na to taky svym predplatnym prispivam.

Anebo – at si parkovaci asociace koupi na serveru komercni sdeleni. Na ty se taky rad podivam, ale ctu je s jinym ocekavanim.

M19

Jenže to je pak jiný slohový útvar. Tohle je prostě rozhovor s představitelem firmy, není to komentář ani zpráva. V rozhovorech se doplňují redakční komentáře velmi výjimečně, např., když daný člověk tvrdil opak téhož v jiném rozhovoru pro jiné médium atp., tedy musí se jednat o informaci ověřitelnou a doložitelnou. Není úkolem novinářů, předkládat v jakémkoliv textu čistou pravdu. To by pak nebylo zpravodajství a novinařina, ale propaganda. Rozumíte?

M19

A ještě dovětek. Když to někdo proškrtá, jak se pak veřejnost dozví, že daný zástupce firmy, člověk atp., prostě lhal, když jeho skutečná tvrzení nebude veřejnost moci srovnat se skutečností?

jan

Tak samozřejmě mít jednu appku na parkování ve všech městech by bylo fajn, ale doufám, že to nebude EasyPark.
Když MPLA oznamovali, že je nahradí EasyPark, tak jsem si EP stáhl a nestačil jsem se divit. Aplikace úplně k ničemu, špatně ovladatelná, nešlo si proklikávat různé zóny v mapě a podívat se na ceny. A to nemluvim o tom, že přes ní se platí víc peněz, protože tu provizi si berou asi i od zákazníků.
Naštěstí jsem zjistil, že MPLA stále funguje, tak jsem se vrátil a jsem spoko.

s J.

Jsou to šmejdi. Podle vyjádření na webu EasyPark nebudou uživatelé MPLA platit servisní poplatek…ale ti filutové nikde nepíší do kdy!

Jediným řešením na placení za parkování v Praze je aplikace „PID Lítačka“, na 3 kliky zaplatíte jen parkování a žádný skrytý poplatky.

Twix

Máte taky někdo problém s placením parkovného s PID Lítačkou? Aplikaci mám rád, platím s tím kartou jak jednotlivé jízdenky, tak kupony, ale u parkování mi to napsalo něco jako „neočekávaná chyba, platba neproběhla“…

s J.

Platba přes bránu s podobnou hláškou mi spadla jen jednou, bohužel zrovna když jsem kupoval nový roční kupón. Peníze z konta odešly a nic. Naštěstí se po restartu aplikace zobrazil. Autem jezdím do modrých zón málokdy.

David

Mě to z nějakýho důvodu ty částky účtuje v EUR. já jsem ok, mám Revolut, ale hodně lidí bude mít zbytečně i konverze…

Zkoušel jsem pak najít něco jako domicil, preferovanou měnu – nic.

Hynek Herrmann

Parkuji i v cizích městech. Takže z podstaty současného stavu musí mít parkující občan vícero aplikací a ještě jim rozumět (což ovšem není jen otázka jazyka). Není to o parkomatu – ten by měl být také, leč pracnější a občas vyžaduje mince – je nutný pro nevlastníky nejmodernější techniky… Proč to neřeší jako službu banky? V bankovní aplikaci mít platbu na parkovné v tom a tom místě (ideálně s polohou z online mapy). Starost banky o platbu pro municipality – ideální řešení pro uživatele, klienty služeb. A banky už si nejvýhodnější řešení najdou jistě lépe, než města a obce. Místo… Číst vice »

František Plášek

Mám staženy 3 aplikace a nemám problém jim rozumět….jediný problém mám s tím, že zatímco s MPLA jsem v Praze neplatil žádný poplatek, pouze parkovné, tak s EasyPark (mimochodem prezentovaný jako NÁSTUPCE, nikoliv konkurence MPLA) je v Praze poplatek 15%!!! což při cenách za parkování v Praze, včetně periferií, když potřebujete např. na víkend je dost slušná suma v Kč.

M19

A neměly by banky rovnou řídit stát?

Karl vB.

Trh s parkovacími místy je, díky disproporcím mezi počtem zájemců a nabídkou míst, zajištěný, takže proč se na tom, jako další mezičlánek mezi pronajímatelem a nájemcem, nepřiživit, že?