Parkování v národní památce? Na Vyšehradě zmizely nevzhledné žluté pruhy z historické brány
Obnovené a záhy zrušené vodorovné dopravní značení v Táborské bráně na Vyšehradě. Foto: NKP Vyšehrad

Správce památky namítal, že parkovat v Táborské bráně by snad nikoho nenapadlo.
Tak ať tam někam šoupnou obytnou zónu a mají to vyřešené. Na to, že tam nějaký pražák neflákne auto „Na pražáka“ bych nespoléhal i když tam značení bude.
Vyhnou se tam autobusy (je tam 2*3m) když zaparkuju? Pokud ne, tak není důvod k dalším značkám
> Podle něj je navíc těžko představitelné, že by někdo chtěl parkovat přímo v průjezdu brány.
kdy byl pan Kučera naposled v Praze venku
IPR už přišel s neviditelným bezpečnostním zábradlím, tak uvidíme, jak si poradí s dopravním značením.
Parkování je tam zakázané implicitně kvůli nedostatečné šířce silnice. Žádné značení tak není potřeba: „Zákon o silničním provozu jednoznačně stanoví, že při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 metry pro každý směr jízdy. Na obousměrné silnici to tedy v součtu dělá minimálně 6 metrů.“
O tom součtu v zákoně nic není, doslovně tam není řečeno, že pro opačný směr to musí být jiné 3 metry. Funguje-li vozovka fakticky jako jednopruhová pro oba směry, pak je ten pruh logicky určen pro oba směry.
„fakticky“ funguje pro oba směry? Na to se určuje z čeho? Například třeba „přednost/dejte přednost protijedoucím nebo tak něco? A jak by tam tedy mohlo být dostatek místa na zaparkování vozidla ale zároveň nedostatek pro obousměrný provoz?
říká se tomu místní úprava provozu a může jít například o obousměrný provoz jedním pruhem v zóně 30 s výhybnou, nic neobvyklého
(3) Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy.