Parkování v národní památce? Na Vyšehradě zmizely nevzhledné žluté pruhy z historické brány
Obnovené a záhy zrušené vodorovné dopravní značení v Táborské bráně na Vyšehradě. Foto: NKP Vyšehrad

Správce památky namítal, že parkovat v Táborské bráně by snad nikoho nenapadlo.
Jako chodec jsem se tam cítil bezpečněji. Ať tam po odstranění žluté čáry zvýrazní chodníky.
Tak chodniky jsou ve vedlejsich prujezdech branou…
Jako chodec tam nemáte co dělat, máte jít po chodníku, který je tam také.
To opravdu ne. Je tam pěší zóna.
To se jenom akorát ukazuje jaký bordel v tom mají 😖
Pruhy hezké nebyly, ale jinak? Vyšehrad může být památka jaká chce, ale připomíná spíš autodrom. Návštěvníci jsou oblažováni provozem skrz a najíždějícími hosty restaurace, je to tam velmi kultivované 😁 Přímo na hradbách se lze provozu automobilů vyhnout, jinak těžký ost…
Presne. Krome toho, ze smerem od Pankrace je tam provoz jak na dalnici, tak i zespoda tam muze kde kdo, vcetne taxi. A parkovaci zona smerem k cihelne brane je uz jen perlicka. Co kdybychom to tak udelali i na Hrade?
Jn, hlavne ze pamatkari zakazali prujezd na kole
Tak ať tam někam šoupnou obytnou zónu a mají to vyřešené. Na to, že tam nějaký pražák neflákne auto „Na pražáka“ bych nespoléhal i když tam značení bude.
Vyhnou se tam autobusy (je tam 2*3m) když zaparkuju? Pokud ne, tak není důvod k dalším značkám
Tak celý Vyšehrad je myslím pěší zóna, čili zákaz stání je všude (S výjimkou vyznačených míst, ale ty ruší i klasický zákaz zastavení nebo stání). Ale třeba u zastávky I.P.Pavlova (mezi magistralami) to evidentně se nevymaha.
Cely Vysehrad sice pesi zona je, ovsem mimo dopravni obsluhy, taxi, restauraci, svateb, povoleni NKP a dalsich. Takze realne je Taborskou branou (ulice V Pevnosti) uplne bezny automobilovy provoz.
> Podle něj je navíc těžko představitelné, že by někdo chtěl parkovat přímo v průjezdu brány.
kdy byl pan Kučera naposled v Praze venku
Není to tak dávno, co se parkovalo uvnitř Prašné brány
IPR už přišel s neviditelným bezpečnostním zábradlím, tak uvidíme, jak si poradí s dopravním značením.
Parkování je tam zakázané implicitně kvůli nedostatečné šířce silnice. Žádné značení tak není potřeba: „Zákon o silničním provozu jednoznačně stanoví, že při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 metry pro každý směr jízdy. Na obousměrné silnici to tedy v součtu dělá minimálně 6 metrů.“
O tom součtu v zákoně nic není, doslovně tam není řečeno, že pro opačný směr to musí být jiné 3 metry. Funguje-li vozovka fakticky jako jednopruhová pro oba směry, pak je ten pruh logicky určen pro oba směry.
„fakticky“ funguje pro oba směry? Na to se určuje z čeho? Například třeba „přednost/dejte přednost protijedoucím nebo tak něco? A jak by tam tedy mohlo být dostatek místa na zaparkování vozidla ale zároveň nedostatek pro obousměrný provoz?
říká se tomu místní úprava provozu a může jít například o obousměrný provoz jedním pruhem v zóně 30 s výhybnou, nic neobvyklého
(3) Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy.
Vy proboha radši vraťte papíry. A ukažte mi, jak se na jedněch a těch samých 3 metrech dá provozovat obousměrná doprava (bez podmínek a vytáček, jde o normální auta a autobusy).
Možná byste nemusel ostatním psát, že mají vrátit papíry, když sám neznáte zákon. Willie vám ho před vámi citoval. Při stání musí zůstat dva třímetrové pruhy pro každý směr jízdy. Při zastavení musí zůstat alespoň jeden třímetrový pruh. Obousměrná doprava se tam provozuje tak, že ten, v jehož směru není překážka, má přednost. Ten, v jehož směru překážka je, zastaví, počká, až se uvolní protisměr a překážku objede protisměrným pruhem.
Pokud jste dodneška neslyšel o tom, že existují obousměrné jednopruhové komunikace, tak jste ty papíry nikdy neměl dostat. Pro místní komunikace ČSN 73 6110 kap. 7.1.2, 8.2.2; 8.4.4, u účelových komunikací zcela běžné, najdete i řadu jednopruhových silnic III. třídy (v říjnu 2004 byly do ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic nově zahrnuty i jednopruhové silnice). Vyhýbání se řeší výhybnami.
A vědí to i řidiči?
V obytné zástavbě zřejmě ne. Ale teď se budou rozhejbávat zatuhlé páčky u blinkru. Tedy aspoň všude vidím rozblikáme Česko. Pak teprv dojde na informaci jak vypadají tři metry.
bože to je naivita 😀 šedivá je teorie a zelený strom života
To máte pravdu. V ulici kde mám kancl se běžně stávalo po obou stranách a průjezd rozhodně nebyl 2x 3m, ale nikdo to neřešil. Až když se malovaly modré zóny tak vyznačili parkování jen po jedné straně, a kdo stál na druhé dostal pokutu.
Takže ten často zmiňovaný úbytek parkovacích míst po nakreslení modrých zón je explicitní zrušení míst kde se tak jako tak nikdy parkovat ne(s)mělo, ale bylo to tolerováno.
Ale teda zrovna tahle brána vypadá že má tak sotva 3 metry celkem… Takže tam zaparkovat může jen Audi s tmavým sklem i vepředu.
A zase např. ulice Herčíkova v Brně má modré zóny v obou směrech a vyhnout se tam i 2 auta proti sobě není úplně příjemné, natož kdyby tam jel autobus nebo nákladní auto.