Parkovacímu gigantu EasyPark unikla data zákazníků. Působí v řadě měst Česka včetně Prahy

Ilustrační foto: madartzgraphics / pixabay.comIlustrační foto: madartzgraphics / pixabay.com

Únik se týkal i čísel platebních karet, podle společnosti však zneužití nehrozí.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel
Jakub S.

Tak pokud to mají udělané správně, žádné číslo karty uložené ani nemají. Místo toho si při přidávání karty u vydavatele vyžádají token, svazující jejich „obchod“ a číslo karty, a teprve to si u sebe (šifrovaně) uloží. Při opakovaných platbách se do karetního systému přepošle jen token, vydavatel zkontroluje, zda vše sedí (pokud by to poslal jiný obchod, neprošlo by to) a potom transakci povolí. Reálně tedy tokeny útočníkům k ničemu nejsou, pokud pomocí nich nechtějí platit za parkovné 🙂 Ať token používají nebo ne, reálně by ale měla být všechna platební data šifrována. Pokud ne (a že „unikly“, naznačuje, že… Číst vice »

Kamui

Neznáme podrobnosti o útoku. Mohly uniknout i šifrovací klíče.

Jiří Kocurek

Nemáme podrobnosti. Jen dodám, že jedna věc jsou data na disku (šifrovaném) a druhá věc jsou data „na cestě“ (také šifrované) a třetí věc je interní útok, kdy se někdo nebo něco přihlásí do databáze a provede „select * from customers“, načež mu databáze vypíše celou tabulku zákazníků.

Zakon kaze

PCI DSS je starost platebni brany, ne obchodnika (pokud nepouziva vlastni platebni branu, coz je drahy development ktery ma smysl jen u tech nejvetsich korporaci). Unik dat v zasifrovane podobe je taky unik, jen to zabere trochu vice casu na desifrovani, viz LastPass