Parkovacímu gigantu EasyPark unikla data zákazníků. Působí v řadě měst Česka včetně Prahy
Únik se týkal i čísel platebních karet, podle společnosti však zneužití nehrozí.
Jedna z největších evropských společností provozující parkovací platební systémy se stala terčem kybernetického útoku. Skandinávský gigant EasyPark, který po nedávné akvizici české společnosti MPLA působí i v řadě tuzemských měst včetně Prahy, o tom informoval v pátek.
K útoku podle společnosti došlo 10. prosince. Hackeři pronikli k některým zákaznickým údajům, které však údajně nemají citlivou povahu.
Útočníci se dostali k registračním údajům, které uživatelé platební aplikace poskytují při přihlašování do systému. Jde například o jméno, telefonní číslo, adresu nebo e-mail.
Únik se však podle EasyParku může týkat i některých čísel platebních karet zákazníků. Firma ovšem ujišťuje, že pomocí těchto neúplných údajů nikdo nemůže provést platbu, a to ani jejich kombinací.
„Přijali jsme rychlá opatření k zastavení kybernetického útoku. Zajistili jsme, aby naše služby nadále fungovaly jako obvykle. Informovali jsme příslušné orgány,“ uvádí bezpečnostní ředitel skupiny EasyPark Miles Hutchinson.
Společnost si podle něj najala i externí bezpečnostní experty, aby posílali ochranu osobních údajů. „Zkušenost s narušením bezpečnosti údajů v nás všech přirozeně vyvolává obavy,“ dodává Hutchinson.
Další informace odmítla česká pobočka na dotaz deníku Zdopravy.cz komentovat.
EasyPark působí ve 20 evropských zemích, parkování nabízí v 3 500 městech a má 10 milionů uživatelů. Stejnojmennou aplikací je možné platit za parkování v Praze a další téměř padesátce městských zón placeného stání v Česku.
Aplikace dokáže ve vybraných destinacích najít volné parkovací místo. V současnosti se v Česku snaží přesvědčit města a provozovatele parkovišť o otevření trhu, aby zde mohla působit vedle systému jiných provozovatelů.
Parkovat všude jen s jednou aplikací. Otevření trhu sníží ceny, provize nefungují, tvrdí EasyPark
Místní uzavřený trh podle společnosti připomíná šachovnici. „My prosazujeme vrstvy,“ popisoval Patrik Piščák v rozhovoru pro Zdopravy.cz.
Otevřený systém a sdílení prostoru s konkurenty by podle Piščáka snížil ceny za parkovné a zesílil tlak na digitalizaci i platební morálku řidičů.