Parkovací místo za 1,6 milionu. Praha v kritizovaném tendru na P+R Opatov vybrala stejné firmy

Vizualizace parkovacího domu na Opatově. Foto: SatraVizualizace parkovacího domu na Opatově. Foto: Satra

Parkovací dům nabídne 495 míst. Podle opozice se v Českých Budějovicích postavil obdobný za zlomek ceny.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ABCD

Trochu se vkrádá na mysl varianta, že to je velmi sofistikovaná forma sabotáže. My jsme chtěli stavět více P+R, ale ono je to tak drahé… (Ty Budějovice to je fakt k zamyšlení) Dá s to pak přeložit, postavme toho co nejméně ať si to řeší Středočeši, co nás to zajímá, říkají si pražští konšelé. Co na tom, že zrovna takhle mohla přicestovat uklízečka na magistrát nebo u těch bohatších třeba paní na uklízení nebo sociální pracovnice starající se o jejich rodiče, která bydlí ve středočeském kraji. Ty si klidně mohou říct kašlu na to najdu tu práci někde jinde v… Číst vice »

Clovek

Za to mohla byt treba lavka pro vsechny.. Dojizdejici ma k pouziti MHD motivovat myto a nemoznost zaparkovat na modrych zonach. Nerozumim proc se na tohle maji Prazaci skladat

Jindřich

Je to tedy dost daleko od vstupu do metra, z míst vzadu tak 10 min pěšky.

Václav Pašek

Je to 350 metrů, to i při pomalejší chůzi není víc než 5 minut.

Tomáš

Tohle jsou stavby které mají být hlavně rychle postavené a levné na výstavbu a stejně tak levné na provoz a nemá smysl za to utrácet víc peněz

Radek

Tak to nechme na trhu, ať to staví developeři. Pak můžeme očekávat efektivitu.

Jan Tichavský

Developerům se to nevyplatí dokud se bude v ulicích parkovat za vysoce dotované sazby.

Radek

Což pouze značí, že parkování je dotované, když o jeho výstavbu nemá zájem soukromý sektor. Dumpingove ceny.

Noscortas

Tak hlavně že trh s bydlením, který stát nechal na developerech funguje naprosto bez problémů, že?

Karl vB.

Vzhledem k tomu, že stavební zákony a stavební řízení kočíruje tak velkolepě stát, netřeba se zlobit na developery.

leos

Nevěřím, že nárůst cen nových bytů 100% kopíruje náklady. IMHO developeři spíše zkusí každý rok zdražit a když to projde, tak si to za to zopakují. Nicméně to je mimo téma.

mimochodem

Tvrdim, ze developeri maji se statem, potazmo s organy verejne moci, temer dokonalou symbiozu. To mate uzemni planovani, coby agendu s jednim z nejvetsich korupcnich potencialu vubec, pak ruzne regulacni plany, normy na prvni a posledni… Ale proc by neco z toho melo developerovi jako vadit? V developerove zajmu rozhodne neni, aby si mohl kdejakej hejhula vystrelit na svym vlastnim pozemku (hruza, nepripustne, neslychane!) barak. Co by z toho mel, zejo… Naopak, zavazek, ze se mesto nebude rozrustat, plany neumoznujici zastavitelnost nad x % parcely… to je recept na skoro bezpracnej klondajk pro kluky, kteri spolu mluvi. Umelym redukovanim mozne… Číst vice »

Radek

To má ale trochu jiné důvody, nemyslíte? Nicméně teda řešením je – nechme bydlení na developerech, ale parkování musí stavět veřejný sektor, protože…?

Petr

Jak nechal na developerech? Kdyz mam pozemek, tak si tam snad muzu postavit co chci?

skodacek

Jsem rád, že se P+R postavilo na Černém Mostě a přeji všem dojíždějícím, aby se to postavilo i zde. Jen mně mrzí že se nic nepostavilo na západě Prahy. na Lince A pár stání u Bořislavky, na B sice nové parkoviště, ale pouze pro 191 stání, Zličín 80+cca50 staní. To jsou směšné počty, (pokud pominu využívání parkovišť u Globusu/Metropole a soukr. parkoviště ul. Ringhofferova) Toto je ze směru Plzen/K. Vary/ Most-Chom. dost výsměch. Škoda, že páni politici rozhodli o (ne)stavbě stanice depo Zličín a velkého parkoviště u toho jak rozhodli. Spolu s (ne)stavbou radlické radiály to je a ještě bude… Číst vice »

M1M2

Mne je P+ R na Černém Mostě úplný šumák. Na západě Prahy je to parkovací tragédie, teď jsem schválně nakoukl na počet volných míst -Butovice a Zličín = 0. To je denní standard tak od 6:30 nejpozději. A řešení žádné. Magistrát ještě neschopnější, než jsme si mysleli. To bylo v minulosti keců, vzpomeňme: P+R na přemostění rozvadovské spojky, P+R u dílen Zličín, P+R Stoddůky – tam se Magistrát vyprsil tím, že u rozvadovské spojky postavil infopanel o obsazenosti, jen to parkoviště dodnes nikde. Jelikož je VHD z berounského směru skutečně kubánská socka a nové busy to fakt nevytrhnou tak nejideálnější… Číst vice »

DavidS

Parkoviště u Stromovky je super. Naprosto dostatečné, kousek od centra, kousek od Výstaviště, levné. Dokázal bych si ho představit jako ocividně levnou alternativu na spoustu míst.

Jan Tichavský

Parkoviště nemá v centru co dělat, protože tam zavádí další dopravu.

J.K.

Ne nutně, může nahradit parkovací místa v uličním prostoru.

Pepa

V pozdní době automobilové po roce 2000 stavěli lidé obří budovy pro své plechové bohy. Jaký byl skutečný účel těchto svatyní se doposud nepodařilo zjistit. Pár historiků se domnívá, že zde auta byla pouze skladována, ale smysluplnost takového počínání se nám zdá krajně nepravděpodobná.

Stanislav

Co je v plánu se stávajícím P+R parkovištěm na Opatově?

Václav Pašek

Parkovací místa jsou na sídlištích potřeba a Opatov má pro P+R parkoviště ideální polohu. Ale proč je to sakra jen třípodlažní garáž? Vždyť nad tím může stát dalších 10-12 pater bytů. To je naprosto tristní plýtvání místem.

DavidS

Těch 12 pater bytů, by úměrně k tomu potřebovalo i parkování a jen tipuji, že i daleko nákladnější splnění požárních a jiných bezpečnostních předpisů. Ale i tak by mě zajímalo, jestli a za jakých podmínek by to šlo. Přijde mi možná lepší, kdyby to samotné parkoviště bylo třeba o dvě patra vyšší.

Ondra

Aby se podobné stavby vyplatily, je potřeba mít venkovní parkování naceněné dost podobně. Na Opatově nejsou ani zóny, řidiči spíš budou dále parkovat zadarmo na ulici. Je potřeba věc řešit komplexněji, než tam postavit předražený parkhaus

Václav Pašek

Venkovní parkování musí být naceněné agresivněji, aby přestalo sloužit jako dlouhodobé odkládání aut, a stalo se krátkodobým (třeba když vezete babičku domů z nemocnice, nesete domů velký nákup, nakládáte zavazadla na dovolenou, atd.). Pak bude možné počet míst zredukovat a prostor využít jinak.

Radek

Tržní ceny (spolu s důsledným vymáháním porušování pravidel, bohužel), nejelegantnější řešení, které zajistí optimální využití parkování na ulici i v parkhausech a nebude docházet k těm bizárům, že auta parkují na chodnících a parkhausy jsou (polo)prázdné.

Václav Pašek

Ono by vlastně pro začátek stačilo začít vymáhat ta pravidla. Od chvíle co parkování v zónách začala automatizovaně kontrolovat auta TSK (drříve Eltoda) tak městská policie kompletně rezignovala na řešení parkování. Kamion parkující, v zóně kam mají zákaz vjezdu a parkování kdekoliv je taky nezajímá. Vlastně ani nevím co MP momentálně reálně dělá, protože je v ulicích vůbec nevidím.

Radek

Nestačilo, protože pak zkratka vzniká převis poptávky nad nabídkou a jak k tomu přijde ten, který sice platí zóny ale nezaparkuje? Ne, pouze rovnovážná cena zaručí rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou.

Václav Pašek

Ve chvíli kdy se začnou vymáhat pravidla a postih za jejich porušení bude zaručený, tak se převis poptávky začne postupně zmenšovat. On totiž existuje už teď, jen je defacto uspokojován nelegálním parkováním.

Radek

Osobně mi proste je symptictejsi ten opačný přístup než trestat – tzn dat těm lidem možnost legálně si zabezpečit parkování. Myslím, že spousta lidi by si za jistotu toho, ze zaparkuji rada zaplatila, jen proste to teď nejde. Navíc tam pak vzniká ta pitomá situace, že vy sice platíte za možnost parkování, ale pak nemáte kde zaparkovat a dostanete pokutu. V tom je zkratka ten trh elegantnější.

Tomáš

Zóny přijdou i sem, je to podle mě jen otázka času…

Hafan

Tak to je dobrej prů*er. A opět to ukazuje jednu strašně důležitou věc: levné mohou být pouze ty domy, které jsou maximálně prefabrikovatelné a unifikované (to by měl být právě i případ ČB). Ale holt nebude bůhvíjak krásnej (zde otázka: potřebujeme nutně, aby parkovací dům byl nějak zvlášť krásnej?). Jakmile je konstrukce atypická, složitá, víc pracuje s terénem atd., cena zákonitě poletí nahrou. Může ten barák být sebelepší (a doufejme, že fakt bude, ačkoli jsem kromě vizošek neviděl z projektu ani čárku, takže ho nechci jakkoli nespravedlivě hodnotit), zapadající krásně do území, všechno, ale prostě bude hodně drahej. A i… Číst vice »

filias

Chceme aby lidi bydleli, měli dostupné parkování? Nebo pouze stavíme investiční byty a sypeme nesmyslné peníze do sice hezčího, ale předraženého parkoviště.

Ušetřené peníze by se mohly investovat do sociálních bytů. Což by Pze prospělo mnohem více, než „krásné a předražené“ parkoviště.

Dálnice

Cože??? Sociální byty v Praze? Pro Kristovy rány, Praha nepotřebuje sociální byty. Levných bytů je plné pohraničí. Pokud někdo nemá prostředky na to, aby bydlel v hlavním městě, měl by se asi poohlédnout někde jinde… Když to schválně přeženu – slyšel jste o sociálních bytech v Monaku?

Pavel S.

Slyšel jsem o sociálních bytech ve Vídni. Kupodivu vypadají všechny lépe, než „luxusní rezidence a apartmány“ v Praze 😉

Dálnice

Praha nepracuje s vídeňským rozpočtem a ČR s rakouským HDP. To, že je to nějak ve Vídni neznamená, že to tak musíme mít taky.

Dálnice

Ani dotované garáže nejsou ok.

Radek

Jako tohle je vtipné, neříkám, že se mají dotovat byty, ale napsat tohle v článku o dotovaném „bydlení“ pro auta asi nejlépe vystihuje tu bizarnost, v jaké tady žijeme.

Dálnice

Ani dotované garáže nejsou ok.

Radek

Jojo, já to chapu, jen to proste píšete pod článek o dotovaných garážích. Výsledkem je ze v našem státě vám zadotujeme bydlení pod střechou pouze pokud mate čtyři kola a motor, pokud jste člověk, tak mate smůlu.

Dálnice

Reagoval jsem na příspěvek filiase. Ten by chtěl investovat do sociálních bytů v Praze…

Radek

Jasne, ale reagoval jste na nej pod článkem o “sociálním dotovanem bydlení pro automobily”. A neviděl jsem, že byste někde na ten článek reagoval takto, pokud jsem to přehlédnul tak se omlouvám. Každopádně tady bych to tak ukončil, koneckoncu zjevně to vidíme podobne, jen me to proste pobavilo.

Pavel Dvořák

Ono se dá stavět levně a zároveň i hezky. V Německu jsou prefabrikované parkovací domy, betonové i ocelové konstrukce, a dokážou udělat z vnějšku spoustu různých designových variant.
Viz třeba galerie tady:
https://www.goldbeck.de/parkhaus-bauen

To co plánují na Opatově je ve skutečnosti taky jen obyčejná betonová budova jako v Budějovicích, jen trochu ozvláštněná aby se mohla odůvodnit ta neskutečná předraženost.

mimochodem

Zkuste se na to podivat optikou politickeho zadani: Stavet parkovaci domy ani P+R nechceme, protoze je to drahe, nebot se s cenou na jedno misto neda dostat pod 1M Kc. Verte, neverte, je to tak, nejlepsi nabidku tady mame a je to dokonce vysoko pres 1M Kc na misto, cestny skautsky. Z toho „politicky logicky“ plyne, ze nizka cena parkovaciho domu v Ceskych Budejovicich je zcela prvoplanove podezrela a mela by se proverit. Dale pak zpravy o tom, ze v Nemecku stavi levne prefabrikovane ocelove konstrukce (kdysi jsem se tu v diskusi ptal na cenu, pry to vychazi kolem 200-250k… Číst vice »

leos

Projdějte se v centru Los Angeles – každý čtvrtý barák je hnusné vícepodlažní parkoviště.

Tomáš

Ti lidé z okolích domů se musí neskutečně těšit, že to trochu odstíní hluk teroristů motokářů a dalších podobných….

Tomáš

Jo a to tehdejší „projednání“ a „veřejná diskuse“ v naší městské části stálo taky dost za to… 😉

Zbyněk

Hluk motorkářů by mohla vyřešit Policie. Pravomoci má, lidi má, prostředky má, …