Parkovací dům v Brandýse postavený za evropské dotace je poloprázdný, město zvažuje zrušení poplatku

Parkovací dům v Brandýse nad Labem. Foto: Kateřina Stránská / Městský úřad Brandýs nad Labem - Stará BoleslavParkovací dům v Brandýse nad Labem. Foto: Kateřina Stránská / Městský úřad Brandýs nad Labem - Stará Boleslav

Město stojí provoz parkovacího domu více, než vybere.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mikemp

A to jsem si myslel že parkoviště poblíž nádraží Lysé nad labem jsou vyhozené penize které mají nízké využití. Čtu že Brandýs nadadil vyšší laťku.

Vysehradsky jezdec

a nyní už zbývá jenom vybudovat přímé železniční spojení na Prahu a je to 🙂

Domis

Nevěřím, že tento projekt mohl splnit kritéria projektu evropské dotace. Pokud byl podložen vymyšlenou prognózou o budoucím využití, mělo by město dotaci vrátit a úředníci, co tento projekt odklepli, hnáni k odpovědnosti.

Daniel Jablonecký

Oni postavili P+R ve městě nedaleko Prahy, odkud nejede žádná přímá linka do Prahy, a to ani autobusová? Je tohle vůbec normální?

Vysehradsky jezdec

JE 🙂

Jeřdno

Oni to od začátku plánovali, jako parkoviště pro místní, P+ R byla záminka pro dotace. ALe lidi nechtějí parkovat za peníze stovky metrů od domu, když mohou parkovat zadarmo u baráku.

Prag

Nebo zakázat parkování v širym okolí.
Provoz stojí sto litrů, parkovačka dvacku, čili tam musí být každej den 170 aut aby to bylo na nule.

Kebab

A nebo se někdo těžce pakuje a z těch údajných 100 000 jde půlka někomu do kapsy.

Sojer

Aktivističtí novináři z ČT, profesionální demonstranti z Milionu Chvilek a NKÚ k tomuto průseru mlčí. Tady ‚padni komu padni‘ bohužel neplatí. Malé komunální ryby, páchající násobně větší škody než známí politici, asi nejsou mediálně zajímavé.

Andrej

no jo no … kdyby tam aspoň udělali dobíjecí místa a v ceně parkování by bylo dobíjení zdarma.. nebo zdarma parkování a aspoň možnost dobíjení…

Vitapb

Sice jsem pro elektromobily, ale proč by mělo být dobíjení zdarma? To by se taky mohlo stát, že celý Brandýs bude parkovat svý elektromobily tam a lehce tak parazitovat na městě.. Kdyby bylo za fér cenu, neřeknu nic.

Granja

A co takhle analogicky zdarma nákup jídla pro celou rodinu, zdarma roční MHD, na zimu boty a zimník? Hovadina co?

Honza

Když občas tím šukafonem jedu do Brandejsa vždycky se na tuhle nádheru dívám a říkám si „No ty vole“. Přitom potencionál by to mělo, pokud by se ta trať která kolem vede zadrátovala a napojila, mohli by z toho být druhé „Milovice“. Ale parkovák u tratě kde vlak jede krokem a jen mezi Čelákovicemi a Neratovicemi, kde na obě strany daleko? To chce fištróna…

Hafan

Má to dle mého názoru dvě roviny k řešení: Brandýs není atraktivní na používání VHD oproti autu. To by teoreticky dokázalo vyřešit jen nějak zavedené přímé spojení s Prahou vlakem (což šukafonem fakt nepůjde, musela by to být nějaká BEMU nebo něco podobného a otáčet se v Čelákovicích nebo vyřešená elektrizace trati) nebo nějakou podobně rychlou a spolehlivou věc, než ráno popojíždět v kolonách po II/610. Takže, jak tu panuje obecně v diskusi celkem shoda, investice do P+R v tomto místě (zatím) na draka. Jak to propojit, to si musí vyřešit Brandýs se Středočeským krajem, řešení by se určitě našlo,… Číst vice »

Jan Sova

No teď už za ty prachy zbývá jenom to zahladit prodloužením pražského metra…..

mic

Tramvaj od metra by stačila…

Honzík

Tak je potřeba ty dotace nějak zadotovat

Martin Robeš

Parkhaus u nádraží, odkud nejede vlak do Prahy, nepotřebuje komentář. Nejede od něj dokonce ani autobus do Prahy. Směrem do Prahy je zastávka kdesi za přejezdem a směrem z Prahy až na náměstí. (Ne)obsazenosti se tedy není třeba divit.

Joe

Parkovací dům u nádraží za dvacku na 12 hodin? Co by za to v Pardubicích dali.

David

No jenže tohle nádraží je významem asi stejné jako nádraží v Hrochově Týnnci a tam můžete parkovat zadarmo.

Frantík

Je logičtější zpoplatnit parkovací místa na ulici a z těchto peněz financovat parkovací dům (u kterého by parkování vyšlo levněji) Pokud to není přiděleno k žádné službě jako OC (a tam je stejně levné jenom krátkodobé parkování), není důvod parkovat někde, kde je to dráž a v delší vzdálenosti.

Opačné nastavení by tak mohlo vyklidit auta z ulic a stálo by to stejně.

David

Jeste mohli mit na strese rozhlednu a cerpat hned dvakrat!

Zbynek

Není takto zaplaceno parkoviště v nemocnici Kladno?

Jan T.

Ze vstupného na tu rozhlednu by aspoň vybrali víc než za parkování.

mgr.pavel

Nemůžeme se moc utěšovat tím, že to nejsou naše peníze, když celý ten nesmysl platila EU. Protože 1) peníze EU pochází z národních států, a hlavně 2) ta dotace šla použít na něco užitečného, co teď chybí. Tedy jde o vyhozených 140 milionů *našich* korun.

Kéž by si toto uvědomili zodpovědní politici – a také voliči, co je volí.

PetrH

Asi počítají s tím, že po uplynutí pěti let (podmínka udržitelnosti projektu, bývá to 5) to bude sloužit jako normální parkovací dům pro přilehlé domy, klidně zadarmo pro voliče, s vybudováním nějakého průchodu. Protože aut rezidentů přibývá jistě i tam.
Jenže kdyby to takhle navrhli rovnou, žádné dotace nedostanou.

Frantisek

Parkoviště, které motivuje používat v Brandýse auto místo veřejné dopravy, z veřejných peněz, holt logicky neobhájíte. Je to stejné, jako byste těm lidem rovnou postavil garáže přímo u domů. To chcete…

Prag

A náklady 100 litrů měsíčně bude město dotovat na věčný časy. Tak aspoň že je to postavené „zadarmo“ 😀

libor

jenže mnoho lidí i třeba zastupitelů uvažuje, že když je to dotace (kraj, stát, eu), tak jsou to prostě externí peníze a je v pořádku je čerpat i na hovadiny (prostě řeknou „naše“ peníze to nejsou, tak je super je získat a utratit)

Jobik

Nebo někdo potřeboval (určitě ne za všimné) slušnou zakázku pro spřízněnou firmu

mgr.pavel

Jo, tak uvažuje spousta politiků. A právě takové uvažování já rozporuji tím argumentem „tak a místo této voloviny jste ty darované peníze mohli použít na něco užitečného, tojste teď prošustrovali.“ 🙂

Frantík

„Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.“ Problém je v tom, že jiný český subjekt možná by na ty dotace mohl mít vyšší nárok.

David

No teď už jen chybí k tomu P+R přistavět i tu trať, ať už jako odbočku z Mstětic či jako tramvaj přes Dřevčice a Vinoř do Prahy.

Frantisek

Tramvaj by byla poměrně dost pomalá. Kdyby nešlo postavit spojku mimo Čelákovice (třeba i s napojením od Mochova), šlo by možná použít automatické spřahování tamtéž.

VTT

Tak když v Brandýse mají P+R, tak by si k němu mohli přistavět i nějakou slušnou příměstskou železnici. :-))

Vojtěch Suchan

Ono by stačilo na 074 zavést rychlostní profil na jakej se trať opravila, což oř praha odmítá. Po reko 231 by měla vycházet návaznost i na prahu, a do velké části prahy to pak bude rychlejší, než 375. Na dmu 120 už je to tam teď, dmu 120 v půlhodině by se tam pak taky uživila. Ale P+R téhle velikosti tam stejně moc smysl nedává, od toho mají Čelákovice a v menší míře Neratovice. Pro sousední obce jedinně, kdyby si šli něco zařídit do BnL. Jinak je Brandýs pokrytý zastávkami úplně výborně a stačilo by jít vstříc mikromobilitě.

Frantisek

Zase, proč smrdět až do Čelákovic (a ubírat tam místo dalším), když by mohli přestoupit do vlaku už v Brandýse – ti, kteří nejsou přímo z něj a nemají tak super zastávky s ještě lepší přestupní návazností :).

Libcha

Divím se, že si evropští byrokrati tohle nepohlidali, aby se za dotace stavěly jen ty věci, které mají alespoň nějaký elementární smysl.

David

Na Evropu se tu nevymlouvejte, o těchto věcech rozhodují na mnoha úrovních hlavně Češi, od samosprávy po stát.

Frantík

To i o zákonech, které tupě přejímají… Přesněji řečeno, jdou cestou nejmenšího odporu

navratp

V žádném případě nepřejímají tupě zákony. Češký úředník je velmi kreativní když si může přidat. Myslím si že v odborných věcech lze poslance všech stran, kteří to pak schvalují, přelstít velmi snadno.

Jan T.

To není výmluva, ale dobrá připomínka. Na každou dotaci by se měl podívat aspoň jeden nezávislý člověk z jiného státu, stejně jako ve sportu jsou rozhodčí nebo porota z jiných států než je soutěžící. Češi si to mezi sebou schválí rádí, protože to je externí zdroj peněz, který je záhodno čerpat. Už neřeší smysluplnost projektu, prostě čerpají z budgetu.

Systém musí být nastaven tak, aby se plýtvání veřejnými prostředky, korupce, střet zájmu minimalizovaly.

Gejza

Tady asi selhali hodnotitelé projektu. Byť projekt mohl splňovat všechny náležitosti a pokud nebyl v dané výzvě převis projektů, tak to zprostředkující subjekt podpořil, aby se vyčerpala alokace (což je bohužel pro stát jeden z klíčových ukazatelů). Něco jako Čapí hnízdo. Všichni tušili, že to není věcně správně, ale formálně bylo vše OK, tak se dotace přidělila. Zkrátka nejlépe by bylo, kdyby se dotace výrazně odsekaly, a místo nich se zvýšily příjmy místních a krajských samospráv z rozpočtového určení daní.

Pavel P.

Žádný poplatek nerušit. Zakázat stáni v širokém okolí a zdražit.
To by bylo, aby nebylo.

Frantík

Aspoň zákaz stání je rozumnější než v Praze všudypřítomný zákaz zastavení..

Paolo

Nejakych par europrojektu mam napsanych i manazovanych.Jelikoz u europrojektu se monitoruji kvalitativni a kvantitativni ukazovatele – spi bych videl duvod tady. Jakmile by se prokazalo, ze za jakehokoliv rezimu je to nevyuzite – hrozilo by mestu vraceni dotace – coz muze byt zvlaste v tomhle case slusna rana. Jen priznat to pred volicma? hmm

V. F.

Silně pochybuji, že člověk, který použije slovo voličma, „manažuje“ europrojekty, ať už se za tím mělo skrývat cokoliv 😀

Paolo

Podobne jako byvaly reditel CD nejsem rodily mluvci a jsem dyslektik… on totez, to mne nelimituje v odb. dovednostech. Ovladam na ruzne urovni celkove 5 jazyku a specializaci mam vystudovanou v AJ. Tolik k tve zprave.

Mimo jine – spletl si si web – tohle neni jazykovy web,ale dopravni.

Jana

Jj,copak Brandýské UFO😂😂😂
A ta noční záře……lidi co bydlí v blízkosti vyloženě „vrní“ blahem

David

Takže cca 15 majitelů aut si pořídilo celoroční parkovací kartu a to tvoří 77% veškerých tržeb parkoviště, které má kapacitu 300 aut. To je fakt komedie.

Gawain

Vypadá to, že 3 auta z kapacity 300 aut is the new “poloprázdný”.

KarelMio

No to je diveni, a kam by clovek parkujici zde mel asi pokracovat? Do Celakovic? Do Neratovic? Kdyby si to melo mesto postavit za sve, tak k tomu nikdy nedojde. Nechapu, ze tyhle infrastrukturni dotace zjevne nejsou navazane na zadnou koncepci. Zhovadile plytvani verejnymi prostredky.

Frantisek

Tak hlavně nezlepšovat vlak do Prahy, to by mohlo být i využito. Raději postavíme autověž a cyklověž a na nich ukážeme, že i přes to lidé vlakem jezdit nechtějí :). Klasika…

HK~

Idiotský automobilový socialismus v praxi, ale tak hlavně, že autíčkáři mají, kde parkovat

fakt 🤡

Ondřej 2

A sedl do fóbie a vodjel..

Jméno.m

Hele, obleč si dres a vystřel šlapat.

MHD

Ty jsi jen sprostější verze Františka.

Poudy

Trošku off topic, ale fakt by byl takový problém postavit železnici Brandýs-Popovice-Podolanka-Kbely? Z Brandýsa k Popovicím někde za Svatojakubskou cestou a připojení na Kbely někde o golfového hřiště?

Mnau

A k čemu proboha. Do Prahy to jezdí z Čelákovic i z Neratovic ,,,

původní Jakub P

To je fakt sci-fi. Nabízela by se spíš spojka mezi Čelákovice-zastávka a Mstěticema na tu přeložku, která se má stavět mezi Mstěticema a Čelákovicema, ale bojím se, že ani to nevyjde.

Josef22

Postavit „Park & Ride“ u stanice, kde jezdí jednou za hodinu jen šukafon, to chce hodně odvahy.
Zjistilo se, že to peníze nesype, tak to alespoň udělají zadarmo pro místní. Alespoň něco udělají pro své občany…

Vojtěch Suchan

Nikdy nebyl plán, aby to jako Park and Ride sloužilo, jenom nebyly peníze na parkovací dům, tak se vymyslelo, že se zneužije dotace.

Frantík

A stejně je jim to k ničemu, protože levnější je parkovat na ulici.

Jelen

To se dalo čekat. Autobusová zastávka spojů do Prahy je daleko a vlak do Prahy nejezdí. Ti, kteří z Brandýsa dojíždí do Čelákovic nebo Neratovic, tak velký parkovací dům rozhodně nenaplní.

Koro

Co na údržbě stojí 100tis Kč? Jen se ptám.

Koro

Měsíčně

Ondřej 2

Žere to elektriku. Sem tam projet zametacím vozem. Občas uklidit. Obsluha.

Ondřej 2

Podle fotek provoz kamer, revize hasicích přístrojů, údržba hw a sw informačního systému.

Jan T.

Všechno tohle za 100 tisíc na celý dům je ještě dost levné.

David

to jsou tak 2 lidi co tam uklizi a projdou to kvuli drobne uprave. Zda se vam to hodne?

Koro

Jj

standa

20 kč za celý den. nebo roční za 5000 a máte plno… a neříkejte že se to nevyplatí…. jen nenažranost způsobila že je to prázdné .

Vojtěch Suchan

Ne, to způsobila naprostá nepřístupnost domu za nádražím.

Neonym

Nebylo by tam plno. To parkoviště je úplně na nepochopitelném místě. Myšlenka, že tady někdo nechá auto a pojede VHD do Prahy, když vlakem je to z Brandýsa úplný nesmysl a přímý bus do Prahy jede od tohoto parkoviště jednou za hodinu. Nechápu, jak tohle někomu mohlo připadat jako dobrý nápad, a to říkám jako příznivec rozumných řešení s P+R parkováním.

Redzone

Nedostatek cestujících ve vlaku: zrušíme linku.
Málo aut v garáži: udělejme ji zdarma.

Socialismus pro auta, volný trh pro všechny ostatní.

Kebab

Sice můžete zrušit garáž, ale co s ní? Přestavět na byty?

Kleist

A co jako s tím chcete udělat? Zbořit to? Možná by v tom šlo udělat nějaký služby, jako třeba okruh na motokáry nebo sklady. Kdybyste postavil novou lokálku, tak na ní taky provoz hned nezrušíte, i kdyby tím jezdilo jen 15 lidí na spoj.

Kleist

Kromě zvedacích mostů ;-), tam to pravidlo neplatí.

Vojtěch Suchan

Nojo, to je tak, když si město vybudovalo parkovací dům pro sídliště za peníze na P+R, ale jaksi ho zapomnělo na to sídliště napojit (k zadní rampě prostě MUSÍ vést cesta z Kralupské, jinak je dostat se do něj a z něj zacházka jako prase), nebo alespoň jakkoliv zredukovat stání v ulicích. Fakt nápad tisíciletí.

PetrH

Tak u nás se obecně zapomíná na budování chodníků, protože slušný člověk jezdí autem… oh wait.

David

Jenže na to už by dotaci nedostali, protože P+R přeci nepotřebuje přístup do Kralupské. A omezení parkování na ulicích je v Česku bohužel neprůchozí i v nejdražší ulici v Praze natož na sídlišti v Brandýse nad Labem.

Vojtěch Suchan

Ale dostali. Bylo by to zlepšení přístupu na nádraží, které je dneska umístěné výborně, ale bohužel z většiny obehnané neprostupnou překážkou. Jenom jsou idioti a nechtěli vykoupit ani metr pozemku navíc. Mají to mít.

Frantík

Tak to by stálo o pár korun navíc jakožto „neuznatelné náklady“

Mnau

Aneb jak vyhodit 140 mega do kanálu ,,, Strašný ty některý, nesmyslný dotace,,, Kdo by tam taky parkoval, dyť se nikam nedostane, max motoráčkem do Neratovic či Čelákovic 🙂